Update: Borussia opgelucht: 'Enorm dankbaar dat verdachte is aangehouden'

Update: Borussia opgelucht: 'Enorm dankbaar dat verdachte is aangehouden'

vrijdag 21 april 2017 om 11:55

Speciale eenheden van de Duitse politie hebben vrijdagochtend een verdachte gearresteerd als gevolg van het onderzoek naar de aanslag op de spelersbus van Borussia Dortmund. Volgens Bild gaat het om een 28-jarige Rus, Sergei V.

De Russische crimineel zou geld hebben willen verdienen aan de aanslag door te speculeren op een koersdaling van de aandelen van de Duitse topclub. Hij verbleef de dagen voorafgaand aan de wedstrijd van Dortmund tegen AS Monaco in hetzelfde hotel als de spelers. Op basis van het IP-adres kon de politie achterhalen dat Sergei V. aandelen kocht vanuit hotel L'Arrivée. Daar zou hij bovendien een kamer hebben verzocht met uitzicht op de straat waar de explosies uiteindelijk plaatsvonden.

Volgens diverse Duitse media zijn momenteel huiszoekingen gaande. Het duel tussen Dortmund en Monaco werd een dag uitgesteld vanwege de drie explosies bij de spelersbus, die op het moment van de aanslag op weg was naar het Signal Iduna Park. Marc Bartra liep door glasscherven verwondingen aan zijn arm op en moest uiteindelijk geopereerd worden.

Update 11.54: Borussia Dortmund reageert vol opluchting op het nieuws. "Het onderzoek is bijzonder intensief en onder hoge druk gevoerd. We zijn enorm dankbaar dat de verdachte van deze aanslag is aangehouden", aldus Hans-Joachim Watzke op de clubsite. Aanvoerder Marcel Schmelzer hoopt dat de motieven voor de aanslag snel duidelijk worden. "Voor iedereen die in de bus zat zou dat het verwerkingsproces verlichten", zo laat de Dortmund-aanvoerder weten.

Lees meer over:Borussia Dortmund

Plaats een reactie

vrijdag 21 april 2017 om 09:15
Dat is wel het laatste waat ik aan dacht.

Dombo!
Vind ik leuk
Bengelino +1017
vrijdag 21 april 2017 om 09:15
Mafkees
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:17
Zou Poetin hier ook achter zitten?
Vind ik leuk
Strijp +2348
vrijdag 21 april 2017 om 09:21
Extreem rechtse business man ?
Vind ik leuk
Gozert +241
vrijdag 21 april 2017 om 09:22
Walgelijk. Misschien moeten we maar weer terug naar de ruilhandel want dat geld zorgt alleen maar voor narigheid. Ik hoop dat hij lang de tijd krijgt om hierover na te denken achter de tralies.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:29
Russen ...tja ... laat ik maar niks zeggen
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:30
Ik wil het allemaal niet mooier maken,, maar toch ben ik ergens wel opgelucht dat het geen "echte" aanslag was om het zo maar te zeggen.....


oftopic: weet iemand of er al iets besloten m.b.t. het halve finale duel van Ajax op 4 mei...?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:33
Op 4 mei wordt er sowieso niet gevoetbald in Amsterdam.

Hopelijk spelen ze gewoon eerst uit, heb je dat gezeur ook niet
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 09:35]
Vind ik leuk
2cents +20396
vrijdag 21 april 2017 om 09:35
Dat zou een hele bizarre wending geven aan die aanslag. Sjezus.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:58
Vreemd verhaal.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:29
Media en iets met zwartmaken, Rusland zit de Navo/amerika dwars.

Ik geloof dit niet!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 10:29]
Vind ik leuk
Vak-DD +2683
vrijdag 21 april 2017 om 10:51
Ik hou me maar even weg van deze site met al die ajax aandacht vandaag. En ik weet ook niet wie ik moet geloven.
Vind ik leuk
2cents +20396
vrijdag 21 april 2017 om 12:04
Het gaat om een Rus die uit was op persoonlijk gewin en dat heeft dus niets met de Rusland-VS spanning te maken.

Het direct naar Moslim terrorisme wijzen, mede door die brieven, was ook geheel voorbarig en vooral ook "veilig" in deze tijd. Het werd ook heel gretig overgenomen door velen, maar nooit opgeëist.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:42
iedereen die de hele moslim wereld met de grond gelijk heeft gemaakt voor deze aanslag moet zich toch eens achter de oren krabben...

Vind ik leuk