'Ik wist niet dat ik de kracht had om in de 119de minuut nog zo'n actie te maken'

'Ik wist niet dat ik de kracht had om in de 119de minuut nog zo'n actie te maken'

vrijdag 21 april 2017 om 09:31

Amin Younes zorgde donderdag voor grote opluchting bij Ajax door de bevrijdende tweede uitgoal te maken tegen Schalke 04. De Duitse aanvaller erkent dat hij amper nog op zijn benen kon staan in Gelsenkirchen, maar is dolgelukkig.

"Ik wist zelf niet dat ik nog de kracht had om in de 119de minuut nog zo'n actie te maken", zei Younes na afloop onder meer tegen Kicker. Schalke-doelman Ralf Fährmann was lange tijd de grote sta in de weg, maar moest in de verlenging twee keer buigen. Na een 3-0 achterstand kwam Ajax zodoende met de schrik vrij.

"Dit is ongelooflijk en lastig onder woorden te brengen", stelt Younes. "Ik ben gewoon heel erg trots op de jongens. Complimenten aan het hele team. We hebben weliswaar niet onze beste wedstrijd gespeeld, maar om op karakter zo boven te komen drijven is nog veel meer waard."

De vleugelaanvaller kan het nog maar moeilijk bevatten. "Ik heb zeker nog een dag nodig om dit goed te verwerken. Ik geloofde er op een zeker moment zelf ook niet meer in. Ongelooflijk hoe we ons hebben teruggeknokt." In de halve finale wacht een treffen met Celta de Vigo, Olympique Lyon of Manchester United. "Nu wil ik ook naar de finale", besluit Younes.

Plaats een reactie

vrijdag 21 april 2017 om 09:37
Weinig gezien maar werd bij elk balcontact constant uitgefloten. Blij voor hem dat juist hij de genadeslag gaf.

Over respectloos gesproken, kijk even hoe wij Huntelaar ontvangde in de Arena. Precies zo kan het ook
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 09:38]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:25
Dat is totaal niet te vergelijken he. Huntelaar is een held bij ajax en younes is niemand bij schalke. Waarom ze hem uitfloten weet ik ook niet en snap ik ook niet hoor. Maar het is niet vergelijkbaar ;-).
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:27
Mag je vinden. Ik vind het respectloos om je eigen landgenoot uit te fluiten.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:30
Dat is het ook. Ik zeg alleen dat het een kromme vergelijking is, en dat is ook zo.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:39
je mag dus niet je "eigen landgenoot" (2x negatief is positief?) uitfluiten maar wel anderen? En dan heb je het wel over respect?! ... Ja dat gaat er bij niet helemaal in.

Zonder dat de fans het doorhebben vind ik dat het uitfluiten juist van erg veel respect geniet. Je probeert iemand uit de wedstrijd te halen door te fluiten, waarom? Omdat je hem kennelijk een dreiging vind. In andere woorden hij is een gevaar voor jouw ploeg : je bent een goede voetballer.

zelf heb ik op eredivisie niveau gesport (niet voetbal) en vondt het heerlijk als mensen mij uitfluiten.. de energie die je daarvan krijgt is verslavend.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:51
Je heb wel gelijk, ik speelde in de jeugd tegen verschillende goede jeud teams & vond het vaak vervelend maar tegelijkertijd ook een eer als ik uitgescholden werd of continu onderuit gehaald werd.
Ze zien je toch als dreiging want als je niks bent hoeven ze ook niks te doen, want dan bak je er toch niks van xD
Vind ik leuk
RebelVox +2819
vrijdag 21 april 2017 om 09:39
Vond je vaak een tuinkabouter, maar heb mijn mening moeten veranderen, heb nu alleen respect.
scouting Ajax had het toch goed gezien.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:18
Ben er ook nooit echt fan ban geweest, maar voor wat hij gekost heeft is dit natuurlijk gewoon een top aankoop geweest!

Na deze 120 min zou het mij niets verbazen als komend weekend Kluivert - Dolberg - Neres mogen beginnen. Dat is toch wel de aanval zoals ik hem volgend seizoen zou willen zien.. Heb je Cerny en Younes achter de hand op de vleugels.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:40
Wat was die goal fijn.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:45
Iemand een idee waar je de loting kan zien en hoelaat?
Vind ik leuk
R93 +1
vrijdag 21 april 2017 om 09:46
13 uur bij fox
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 09:50
Top bedankt!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:12
Eurosport ook
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:17
Bedankt dan kan ik toch wel kijken!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:22
Nu van die roze wolk af en weer richting de volgende wedstrijd. Ik hoop van harte dat Ajax het Nederlands voetbal weer succes kan gaan bezorgen. Als je kijkt naar de teams die over zijn, moet het te doen zijn. Ze hebben echter nog veel te verbeteren.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:39
Het meest mooie moment van de avond, vond ik de vreugde bij Dolberg. Deze jongen toont zo'n beetje nooit emotie, maar sprong gister een gat in de lucht. Prachtig om te zien.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 10:39]
Vind ik leuk
Avanko +65
vrijdag 21 april 2017 om 12:49
Het zijn ook altijd die duitsers die in de laatste minuut scoren he!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ik wist niet dat ik de kracht had om in de 119de minuut nog zo'n actie te maken'