Comeback Ajax gaat wereld over: 'Viergever liet de Nederlanders juichen'

Comeback Ajax gaat wereld over: 'Viergever liet de Nederlanders juichen'

vrijdag 21 april 2017 om 10:45

De waanzinnige Europa League-comeback van Ajax is ook buiten Nederland en Duitsland nieuws. Kranten in Engeland, Italië en België prijzen de Amsterdamse club.

Het Laatste Nieuws heeft oog voor de heldenrol van Nick Viergever, die in de verlenging de 3-1 maakte. 'De EL-droom van Ajax leek voorbij, maar dat was zonder Viergever gerekend. De centrale verdediger trapte Ajax richting halve finale. In de allerlaatste minuut prikte Younes er zelfs nog eentje bij: 3-2. Voor de Amsterdammers is het de eerste Europese halve finale in twintig jaar tijd', schrijft de Belgische krant.

La Gazzetta dello Sport, de grootste sportkrant van Italië, heeft vooral oog voor de uitschakeling van Schalke. 'Wat een aanfluiting voor de Duitsers', klinkt het. 'Schalke deed veel goed, tot de climax. Viergever liet de Nederlanders juichen. En de uitstekende Younes maakte in de slotminuut van de verlenging zelfs de tweede Ajax-treffer.'

In Engeland is The Sun vol lof. 'Ajax wachtte lang, maar mag zich tot halvefinalist in de Europa League noemen na een ware thriller tegen Schalke. Het is de eerste keer in twintig jaar dat de Nederlandse club de halve finale bereikt in een Europees toernooi. Een mooie beloning voor een schitterende battle tussen twee teams die écht wilden. De goals in de verlenging waren doorslaggevend voor Ajax.'

Lees ook: Duitse pers sipt mee met Schalke en prijst Ajax na 'Fußballwunder'

Lees meer over:Europa LeagueAjax

Plaats een reactie

harryp +769
vrijdag 21 april 2017 om 10:49
Wat een dooddoeners kun je schrijven he: 'De goals in de verlenging waren doorslaggevend voor Ajax'.

Ongekend
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:54
Namens vele PSV-ers : gefeliciteerd met dit mooie resultaat. Ajax heeft alles goed gedaan dit seizoen op de start na, wat misschien de titel kost. Maar in deze vorm zijn ze door niemand te stoppen. Ben ik echt jaloers op!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:58
Hallo Harry. Ik was gisteren lijfelijk bij deze wedstrijd aanwezig en zelden heb ik zoveel winden gelaten als gisteren, Van de spanning wel te verstaan ! Het was echt billen knijpen, vooral na de rode kaart van Veldman en de 3-0. Godzijdank redde Onana Ajax in de 93ste minuut. Was het toen 3-0 geworden dan was het over en uit voor Ajax. Nog iets moois....voor het eerst zag ik Bosz zo meeleven en juichen na het laatste fluitsignaal. Ik gun Ajax en Bosz dit succes.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:33
Sandokanon
Vind ik leuk
Koeien +1192
vrijdag 21 april 2017 om 12:56
Ik durf zelfs te stellen dat zonder die goals Ajax wellicht niet eens was doorgegaan naar de halve finale.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:49
"De goals in de verlenging waren doorslaggevend voor Ajax."

Goede analyse...
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:56
Inzichtelijk zeer sterk....
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 10:55
Felicitaties aan iedereen die zich aangesproken voelt.

Zeer goed resultaat. Ben blij voor het Nederlandse voetbal.

Het was erg spannend, ging nog bijna mis, maar uiteindelijk is het allemaal zeer terecht. Ook al hebben de Duitsers het iets anders beleefd!

Dat laatste is natuurlijk alleen maar mooi! ;-))
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:01
The Sun heeft ongelijk, dit is niet de eerste keer in 20 jaar dat een Nederlandse club een Europese halve finale haalt. ik herinner me een Uefa cup van Feyenoord een een halve finale CL met Psv in de tijd van Cocu, Alex en Gomes.

Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:03
Ach.... Engelse boulevardkranten staan nou niet bepaald bekend om hun gerenommeerde research. Bovendien kennen ze daar het begrip Internet nog niet overal.... beetje blijven hangen in de geschiedenis.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:05
Dan vergeet ik zelfs die halve finale van AZ destijds met volgens mij Barry van Galen nog
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:05
Dat bedacht ik me ook nog ja....
Vind ik leuk
Iggy +1487
vrijdag 21 april 2017 om 11:10
The Sun heeft gelijk! Het is de eerste keer dat "de Nederlandse club" (Ajax) in 20 jaar de halve finale bereikt. Goed lezen!
Vind ik leuk
Degraaf +6381
vrijdag 21 april 2017 om 11:28
Ik had mijn comment al geplaatst, toen zag ik jou bericht. Een dubbele post dus ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:08
Ik was altijd de leerling die bij toetsen de antwoorden al invulde zonder de vraag goed te lezen. Wordt nu weer eens bevestigd ;)
Vind ik leuk
Degraaf +6381
vrijdag 21 april 2017 om 11:27
Als je goed leest staat er "de Nederlandse club, ze hebben het dus over Ajax en niet een Nederlandse club.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:43
Van 1 tot 4 zou ik hem een vier gever
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:08
En Joel moest in eens van het velt man! En die Duitse keeper, die komt ook nog wel ver man!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 11:44
Redactie VP,

De eerste keer in 15jaar, dat een nederlandse club in een halve finale staat van een groot europees toernooi
Vind ik leuk
michelhx +1881
vrijdag 21 april 2017 om 11:48
Nee, dan die verheerlijking van Viergever:
"De centrale verdediger trapte Ajax richting halve finale."
Aslsof hij een werledgoal gemaakt heeft.

Hij had het zelf niet eens door dat ze die bal tegen hem aan schoten.
Maar ook die tellen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Comeback Ajax gaat wereld over: 'Viergever liet de Nederlanders juichen'