'Nadeel is dat de rijke internationale subtop ongetwijfeld komt shoppen bij Ajax'

'Nadeel is dat de rijke internationale subtop ongetwijfeld komt shoppen bij Ajax'

vrijdag 21 april 2017 om 11:58

Ajax heeft de wind in de zeilen. Na de Champions League-eliminatie van Schalke 04 wordt de Amsterdamse club veel lof toegezwaaid, maar het succes heeft ook een keerzijde.

Dat stelt Valentijn Driessen in zijn column voor De Telegraaf. 'Zelfs het afserveren van een talentvolle lichting – El Ghazi, Bazoer, Gudelj, Tete en Riedewald – ten faveure van een nog jongere lichting met Dolberg, Kluivert, De Ligt, Van de Beek blijkt positief uit te pakken', begint de chef sport in zijn krant.

'Ongeacht hoe het seizoen afloopt – Ajax kan over een maand ook met lege handen staan – is er winst geboekt qua imago, uitstraling en spelerswaarde nationaal en internationaal. Vooral vanwege de prestaties en presentatie sinds Ajax - Feyenoord', vervolgt Driessen. 'Het nadeel is dat de rijke internationale subtop ongetwijfeld komt shoppen komende zomer. Aan de andere kant is het opleiden en verkopen van toptalenten tegenwoordig ook strategie bij Ajax.'

Plaats een reactie

mening +257
vrijdag 21 april 2017 om 12:01
Lekke bezig VP, "Champions League-eliminatie van Schalke 04"
Vind ik leuk
John M. +3287
vrijdag 21 april 2017 om 12:02
Alweer slaat VP de plank mis. Schalke is uit de EL geknikkerd door Ajax en niet uit de CL. Zelfde fout als in een eerdere topic.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:11
Man man man..
Vind ik leuk
Zeus +3519
vrijdag 21 april 2017 om 12:12
Ja het middenveld zal wel helemaal verkocht worden, gelukkig staat voor iedere positie al een vervanger klaar. Blijft alleen hopen dat er niet teveel uit de verdediging wegvalt. Duo De Ligt-Sánchez moet intact blijven.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
vrijdag 21 april 2017 om 12:20
Schöne heeft toch niet voor niets zijn contract verlengd?
Vind ik leuk
Zeus +3519
vrijdag 21 april 2017 om 12:32
Als er een mooie club komt gaat hij echt wel. Is namelijk wel zijn laatste kans op een lucratief avontuur. En dat is hem natuurlijk ook wel gegund.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 21 april 2017 om 12:41
31 volgende maand.
Al te oud om over te stappen naar een echt mooie club want die komen niet voor 31-jarigen.
Kan hij naar een Crystal Palace of West Brom oid. Clubs die wel betalen maar verre van "mooi" zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:28
Da's een topperrrrrrrr
Vind ik leuk
Foebele +35317
vrijdag 21 april 2017 om 12:23
Die rijke clubs mogen komende zomer Veltman, Sinkgraven en Klaassen komen ophalen.

Veltman zodat Tete eindelijk gewoon gaat spelen, Sinkgraven, zodat Viergever gewoon de linksback wordt en Klaassen omdat ik het hem gun en we met Nouri en vd Beek twee spelers hebben die volgend jaar meer minuten moeten maken en we met Ziyech en Schone voldoende stabiliteit op het middenveld over houden.

Verder mag een club Traore kopen van Chelsea, want ondanks dat hij iets beter is gaan spelen wil ik hem niet nog een jaar bij Ajax zien, we hebben Younes, Cerny, Kluivert en Neres en in de spits zie ik graag een ervaren man erbij komen die Dolberg wat kan leren en af en toe uit de wind kan houden.

Misschien moet Overmars de stoute schoenen aantrekken en Zlatan een mooi plaatje voorschotelen dat hij een jaartje bij Ajax komt ballen om de CL te komen winnen... ;-)
Vind ik leuk
Drobtine +1916
vrijdag 21 april 2017 om 12:35
Spelers met een contact dat nog maar een jaar doorloopt verkopen, alle anderen niet verkopen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Nadeel is dat de rijke internationale subtop ongetwijfeld komt shoppen bij Ajax'