Ajacieden zingen en schreeuwen: 'Eerst met fans, vervolgens in kleedkamer'

Ajacieden zingen en schreeuwen: 'Eerst met fans, vervolgens in kleedkamer'

vrijdag 21 april 2017 om 12:14

Donny van de Beek kwam woorden tekort na de onvergetelijke Ajax-comeback tegen Schalke 04. De twintigjarige middenvelder sprak na afloop van de Europa League-kraker van een mirakel.

"Uiteindelijk mag je het best wel een wonder noemen. Al hebben we het natuurlijk zelf afgedwongen", zo laat Van de Beek weten aan de clubsite van Ajax. "De ontlading was niet normaal. Eerst met de fans in het uitvak, en vervolgens in de kleedkamer. Iedereen was door het dolle heen. Muziekje aan, zingen, schreeuwen en gek doen. Heerlijk. En eerlijk is eerlijk: we hadden in mentaal opzicht wel wat 'tikkies' gehad. Dit is een avond geworden om nooit te vergeten."

Van de Beek denkt niet dat Ajax zondagmiddag in de topper tegen PSV last zal hebben van de slopende wedstrijd tegen Schalke. "Voor het gevoel is het, denk ik, juist heel goed uitgepakt. Het geeft alleen maar extra kracht. Bovendien hebben we al eerder laten zien dat we twee wedstrijden per week kunnen spelen."

Poll

Gaat Ajax winnen in Eindhoven?

(427 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 21 april 2017 om 12:29
Vermoeidheid bij Ajax zal nu de beslissende factor zijn maar, we weten nu ook dat Ajax een vechtershart heeft als het moet dus durf ik mij niet aan geen enkele voorspelling te wagen.
Vind ik leuk
2cents +20396
vrijdag 21 april 2017 om 12:33
De intense vreugde die hij en Klaassen beleefden geeft mooi hun gevoel voor de club weer.
Vind ik leuk
Leedz +1360
vrijdag 21 april 2017 om 12:40
Nou Slopende wedstrijd was het voor mij ook pff, na de andere samenvattingen gelijk in slaap gevallen op de bank en schrok 3 uur later wakker, toen toch maar bedje ingedoken met een grote glimlach :)
Vind ik leuk
Foebele +16293
vrijdag 21 april 2017 om 12:41
Goede ervaring voor al die jonkies, vooral ook dat ze nu eindelijk eens niet knakte en bezweken, maar vol op karakter de overwinning over de streep trokken!

Ik heb het gister al meerdere malen geroepen en zal dat nu nog eens doen:

Ik ben officieel fan van Viergever! Zoals die jongen zich dit seizoen manifesteert, na een onopvallend maar vooral stabiel begin is hij steeds vaker erg goed gaan spelen en inmiddels heeft hij al 2x een beslissende goal gemaakt in de EL! Die gozer verdient alle lof, want die goal typeert zijn huidige rol, hij is de bikkelende kerel die we nodig hebben en eigenlijk had ik niet verwacht dat hij dat in zich had!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 13:09]
Vind ik leuk
Leedz +1360
vrijdag 21 april 2017 om 14:25
Daar moet ik mezelf ook bij aansluiten...

Zijn opmars begon de 2de helft van het afgelopen seizoen al toen hij Riedewald moest vervangen, maar wat hij dit seizoen laat zien pfff petje, hoedje, baret, pruik en alles wat je maar op je hoofd kan hebben af voor deze man...

Vind trouwens dat hij de vast linksback moet worden want op die positie speelt hij echt geweldig
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 14:29]
Vind ik leuk
Foebele +16293
vrijdag 21 april 2017 om 14:38
Helemaal mee eens, als linksback stoomt hij ook nog eens vele malen meer op als Sinkgraven en heeft hij al meerdere malen gescoord, waaronder 2 belangrijke goals in de EL die vol op karakter gemaakt werden.

Eigenlijk geldt een beetje het zelfde voor de rechterflank. Sinkgraven en Veltman spelen, omdat ze zogenaamd aanvallend beter zijn, terwijl dat dus allemaal wel mee valt, Tete heeft veel meer diepgang op rechts en Viergever voegt veel meer toe op links!

Beiden zijn verdedigend sowieso beter dan Sinkgraven en Veltman, dus het wordt echt tijd dat Bosz eens kapt met z'n onzinnige, koppige houding, want hij zit er gewoon naast en iedereen ziet het.
Vind ik leuk
Leedz +1360
vrijdag 21 april 2017 om 14:46
Klopt weer, Bosz doet het heel goed met Ajax maar als er nog verbeterpunten zijn en ja die zijn er altijd dan is het inderdaad op die 2 plekken...

Tete is in alle opzichten een betere keuze dan Veltman, als je alleen al de snelheid van Tete erbij pakt kan je al zoveel meer voordelen opnoemen dat de overige punten overbodig zijn.. bijv die 2de gele kaart van Veltman zou Tete niet overkomen omdat die makkelijk met zijn man kan mee sprinten was nog zeker zo een 40m te gaan

Sinkgraven brengt voetballend meer maar aanvallend dan weer niet en juist dat heeft Viergever op dit moment wel met nog een portie pit en gif er bij
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 14:47]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:52
de enige die er echt doorheen zal zitten is NICK VIERGEVER!
Wat heeft die man kilometers afgelegd manmanman

en dan die goal...

https://www.facebook.com/Nick-Viergever-verdient-een-standbeeld-460572797615495/?ref=aymt_homepage_panel
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:59
Ja viergever is al een tijdje goed bezig wie had dat verwacht maar om nou gelijk voor een standbeeld te gaan?
Als hij de aankomende 3 el wedstrijden de winnende scoort dan mag je over een standbeeld praten maar nu nog niet he we hebben nog niks :-)
Vind ik leuk
Foebele +16293
vrijdag 21 april 2017 om 13:17
Eerst maar eens een standbeeld van Johan in het Johan Cruijff stadion plaatsen!

Gewoon bovenaan de trap waar de spelers het veld op komen in de pose zoals mijn profiel foto, zodat Johan onze jongens nog wat laatste aanwijzingen kan geven... mooiere symboliek is er niet!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:23
Precies en dan het stadion nog omgedoopt worden en we komen al een heel eind met cruijff te eren
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:35
Viergever speelt het hele jaar al goed met een paar slippertjes tussen door. Hij heeft mij echt positief verrast en de lijn van de 2e seizoenshelft van vorig jaar door getrokken. Maar bij VI wordt hij altijd met de grond gelijk gemaakt door 'analisten' die er zelf totaal geen verstand van hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:43
Vanwege eventuele vermoeidheid een kleine zege voor Ajax. 1-2
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 16:01
Die schreeuwende Ajacieden komen denk ik allemaal op dit forum.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajacieden zingen en schreeuwen: 'Eerst met fans, vervolgens in kleedkamer'