Nijhuis: Man, dat was keihard, dat ging uiteindelijk echt te ver

Nijhuis: "Man, dat was keihard, dat ging uiteindelijk echt te ver"

vrijdag 21 april 2017 om 12:06

Bas Nijhuis onderstreept zijn stijl. De veelbesproken arbiter staat erom bekend veel door te laten gaan. Ook al heeft hij daar achteraf wel eens spijt van.

"Ik wil laten voetballen", zegt de scheidsrechter tegen Voetbal International. "Maar als er overtredingen zijn die je niet kunt laten lopen, dan moet 'de fluit erop'. Ik kies er inderdaad wel vaak voor een wedstrijd te beginnen met de intentie lekker te laten spelen."

Nijhuis vervolgt: "Kijk, ik kan heel veilig fluiten, dat is het makkelijkste dat er is. Bij Feyenoord-PSV heb ik in het begin meer toegelaten om de spelers te triggeren."

Met andere woorden, hij test spelers in plaats van andersom. "Ja. Bewust laten lopen om te kijken of je weerwoord krijgt of niet. Daar kun je achteraf ook best weleens spijt van hebben. Feyenoord-Heracles van vorig seizoen bijvoorbeeld. Man, dat was keihard, dat ging uiteindelijk echt te ver."

Lees meer over:Eredivisie

Plaats een reactie

zwollie +3906
vrijdag 21 april 2017 om 12:09
en bij een weerwoord van spelers trek je gelijk geel, waardeloze scheidsrechter.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 14:56
het is toch simpel? luisteren naar een arbiter. Fluit de arbiter dan volg je zijn instructies. Fluit de arbiter niet, houdt dan je mond dicht. hiernaast trekt hij niet direct geel. Wel als je meerdere keren blijft ouwehoeren. Zie als voorbeeld Luuk de Jong.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:11
"Bij Feyenoord-PSV heb ik in het begin meer toegelaten om de spelers te triggeren."

Dan ben je toch alleen maar met jezelf bezig......
Doe gewoon normaal man en probeer eens wat minder op te vallen
Vind ik leuk
Gozert +2403
vrijdag 21 april 2017 om 12:26
Exact, daarbij komt dat mensen die het zogenaamde woord "triggeren" gebruiken sowieso niet serieus te nemen zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:50
Aldus, Stratumseind.
Vind ik leuk
Eusebio +1437
vrijdag 21 april 2017 om 15:10
Nog steeds de blunder van Zoetje niet verwerkt?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:13
hey ouwe zure portugese dibbus wat heeft dat er mee te maken?


"In het begin meer toegelaten om de spelers te triggeren."
Vind ik leuk
Eusebio +1437
vrijdag 21 april 2017 om 15:19
Door de naam Nijhuis werd jij getriggerd, en zag het drama weer voor je.
Je vond vast, dat hij had kunnen doen of hij niets hoorde of zag op zijn horloge, ouwe dikbuikige brabantse bierdrinker!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:21
alleen een gruwelijk lekker ding kan mij triggeren , ik ben niet zo van de mannen
Vind ik leuk
Eusebio +1437
vrijdag 21 april 2017 om 15:23
Wel nee jongen, toch veel te inspannend voor je!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 15:26
bende gek er hoeft maar 1 spier zich in te spannen, ik ben niet meer getrouwd dan hoef je verder geen onnodige extra kunstjes meer te doen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 15:26]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:17
Bewust laten lopen? Om te kijken of je weerwoord krijgt?

Dan lok je spelers uit om geel te krijgen aangezien jij dat direct doet bij weerwoord.

Raar verhaal.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:31
Triggeren is niet zijn taak. Hij heeft ploegen daarmee bewust benadeeld in de hoop dat het later een wedstrijd wordt.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:33
Geef mij een bas Nijhuis dan iemand die de wedstrijd doodfluit!
Je ziet nu vele scheidsrechters een voorbeeld aan hem nemen en niet meer zo gauw fluiten?

Onze voetbal is ook mede door al dat snelle fluiten en regeltjes naar de knoppen gegaan.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:45
Dat is dus echt grote onzin.

In Europese wedstrijden fluiten ze bijna altijd echt voor ieder wissewasje, zelfs als er een Engelse scheids op staat.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:52
In de Eredivisie kon je geen luchtduel aangaan en er werd al gefloten. Onze verdedigers en aanvallers konden weinig hebben.

Wat betreft de Engelse scheidsrechters, fluiten die heel tegenstrijdig in Europese wedstrijden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 14:13]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:40
Een overtreding is een overtreding. Nijhuis gaat daar opeens niet meer voor fluiten omdat hij spelers wilt "triggeren.."
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 12:49
Bij de aimabele Bas Nijhuis bekruipt mij het onderhuidse gevoel dat zijn modieuze manier van fluiten geen middel is maar een doel.

Hierbij dient bescheiden aangetekend te worden dat ik hem nooit zie fluiten maar op het primeurtoneel vormt dat uiteraard geen enkele belemmering om toch een oordeel te kunnen vellen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 12:50]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 13:31
Dat slaat natuurlijk nergens op, ik laat in het begin overtredingen gewoon doorgaan, want dat komt de wedstrijd ten goede,

dan kan je net zo goed bij de toss afspreken dat de gene die de toss verliest met 1 - 0 achterstaat, dan moeten ze wel aanvallend voetbal spelen. dan trigger je ze pas echt.

nee wat een onzin verhaal van deze verschrikkelijke scheidsrechter die zich zelf weer eens belangrijker vind dan het NL voetbal

hij staat ervoor om de wedstrijd eerlijk laten te verlopen niet om de spelers te triggeren. en dan is een overtreding gewoon een overtreding, ongeacht in welke minuut dat is.

Vind ik leuk
gs +271
vrijdag 21 april 2017 om 14:15
een dwaas
Vind ik leuk
gratje +491
vrijdag 21 april 2017 om 14:26
Lekker laten spelen tot het randje Bas goed zo maar laat ook een speler een keer boos zijn en dan geen kaart bas
Vind ik leuk
Nashua +5706
vrijdag 21 april 2017 om 15:06
Man is een ijdeltuit eerste klas die alleen bezig is zich ten koste van de bestaande spelregels te profileren.

Hij dient ook daarom alleen voor vriendschappelijke wedstrijden in Saudi Arabie gebruikt te worden.
Vind ik leuk
zaterdag 22 april 2017 om 12:06
Spelers uit de wedstrijd schoppen mag. Maar reageren niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Nijhuis: "Man, dat was keihard, dat ging uiteindelijk echt te ver"