Update: 'AZ favoriet om doelman in te lijven; Alkmaarders hopen op huurdeal'

Update: 'AZ favoriet om doelman in te lijven; Alkmaarders hopen op huurdeal'

donderdag 27 april 2017 om 15:47

AZ is opnieuw in de markt voor Davy Roef. De Belgische doelman, die dit seizoen door Anderlecht wordt uitgeleend aan Deportivo La Coruña, wil zijn carrière graag nieuw leven inblazen.

Dat meldt Het Nieuwsblad. Anderlecht verhuurt Roef sinds afgelopen zomer aan Deportivo, maar in Spanje komt de 23-jarige niet aan de bak. Hij keepte nog geen minuut. AZ, dat twee jaar geleden én afgelopen winter ook al interesse had, zou in Roef de opvolger van Tim Krul zien. Krul verlaat Alkmaar aan het einde van het seizoen weer voor Newcastle United.

De kans is groot dat Anderlecht meewerkt aan een vertrek van Roef, omdat de doelman door de opkomst van toptalent Mile Svilar (17) niet kan rekenen op een plek onder de lat of op de bank. Roef heeft in Brussel een contract tot de zomer van 2020, waardoor AZ met een zak geld over de brug moet komen. In België vraagt men zich hoeveel de nummer zes van de Eredivisie wil betalen voor iemand die maanden niet heeft gekeept.

Update 27/04 15.47: Naast AZ hebben ook meerdere clubs uit het buitenland concrete belangstelling voor Roef. Dat melden Belgische media donderdag. De Alkmaarders zijn echter 'het meest concreet' en dus lijkt een transfer naar de Eredivisie in de maak. AZ hoopt dat Anderlecht wil meewerken aan een verhuur. 

Plaats een reactie

vrijdag 21 april 2017 om 15:52
In België vraagt men zich hoeveel de nummer zes van de Eredivisie wil betalen voor iemand die maanden niet heeft gekeept.

Goede vraag zeg. Doe maar een tientje en 2 bitterballen. Van mij mag Rochet weer terug het doel in komend seizoen. Hij deed het steeds beter totdat Krul zijn plek overnam.
Vind ik leuk
Thobar +1890
vrijdag 21 april 2017 om 16:37
Voor Rochet is elke bal een hete bitterbal, laat 'm gelijk los.
Vind ik leuk
donderdag 27 april 2017 om 16:09
is het een zoon van Advocaat dan?
Vind ik leuk
Kuip +1974
vrijdag 21 april 2017 om 16:04
Een club als AZ moet z'n geld nooit uitgeven aan een (buitenlandse) keeper. Neem Pasveer van PSV.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 19:45
waarom niet?
Vind ik leuk
Niellie078 +19773
donderdag 27 april 2017 om 16:53
Eens pasveer prima keeper voor az
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 16:11
Robbin Ruiter helemaal uit de picture bij AZ? Die is transfervrij na dit seizoen.. Ze wilden hem de afgelopen jaren losweken bij Utrecht!?
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 16:13
Te slecht voor woorden.
Vind ik leuk
5697956 +1057
zaterdag 22 april 2017 om 11:56
Ruiter is niet meer in goeden doen. Die is niet meer zo goed als de afgelopen jaren.
Vind ik leuk
zaterdag 22 april 2017 om 14:13
Huh? Ruiter keepte tm december heel sterk bij Utrecht. Raakte geblesseerd en is pas net weer fit. Absoluut beter dan Rochet en Krul in zijn huidige vorm. Maar ik hoop dat hij alsnog bij Utrecht blijft!
Vind ik leuk
5697956 +1057
zaterdag 22 april 2017 om 16:32
Ooo ok, ik heb Ruiter nooit bekeken eigenlijk. Ik zei maar wat.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 16:39
AZ moet gewoon voor Jones of Hahn gaan....
Vind ik leuk
5697956 +1057
zaterdag 22 april 2017 om 11:56
Liever niet voor Hahn. Die heeft zo'n rare staart. Dat keept niet lekker zo.
Vind ik leuk
Bien +5962
donderdag 27 april 2017 om 16:01
Krul wegdoen die matige keeper. Wat een wijf die duikt alsof hij wordt genomen.
Vind ik leuk
donderdag 27 april 2017 om 16:05
Vind het ook niet wat.... Misschien willen ze hem wel terug in Newcastle
Vind ik leuk
Bien +5962
donderdag 27 april 2017 om 16:06
Ja mag terug gaan zelden zo een keeper gezien.
Vind ik leuk
mchollie +2085
vrijdag 21 april 2017 om 16:45
Nou , weinig dus. maanden niet gekeept dat is een herhaling van feiten.

Krul deed er ook veel wedstrijden over om in vorm te komen, koste AZ veel punten. Maar de beker kan weer alles goed maken.

Maar, AZ heeft ook een geweldig talent van 17, Schendelaar is de naam.
Vind ik leuk
Bossie020 +1179
vrijdag 21 april 2017 om 18:21
Jasper Schendelaar is pas 16 en nog wel een beetje licht voor AZ 1.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 17:58
is dat de zoon van ratko svilar... dat was een goede keepertje vroeger...
Vind ik leuk
5697956 +1057
zaterdag 22 april 2017 om 11:57
keepertje? Of keeper?
Vind ik leuk
glenn +564
vrijdag 21 april 2017 om 19:18
is in ieder geval beter dan krul die daar ook door de pers met grote trom is binnen gehaald maar geloof mij zonder die jongen te kort te doen, zo een ernstige kwetsuur duurt 2 jaar eer die vergeten is....dikke blunder van Ajax zo iets binnen te halen en dit word nog eens over gedaan door AZ en.....nu is hij weg naar het land van ooit.
Vind ik leuk
Bien +5962
donderdag 27 april 2017 om 15:58
Krul wegdoen zal AZ goed doen meer kans op winst en punten....
Vind ik leuk
donderdag 27 april 2017 om 16:11
welke keeper ze ook halen bij AZ de keeperstrainer verknoeit ze toch wel wat maakt het uit.
Vind ik leuk
donderdag 27 april 2017 om 17:36
Waarom niet gewoon een Hahn/Jones/Van Leer/Ruiter? Heb deze een paar x zien keepen, maar is echt niet beter...
Vind ik leuk
Cookee +2092
donderdag 27 april 2017 om 17:58
Opvallend, hier heeft bijna geen enkele club een Nederlandse keeper.
En daar in Belgie... weeer Belgie hebben ze bij 1 club 2.
Gaan we hier nog eens iets doen aan opleiding? Of is er gewoon geen talent meer... dat zit allemaal aan hun game-spel... fifa te spelen.
Met een bal kan je zelf voetballen.
Vind ik leuk
donderdag 27 april 2017 om 18:44
Waarom weer een huur? AZ was vroeger totaal geen 'huur'club. Misschien als overbrugging naar Olij?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: 'AZ favoriet om doelman in te lijven; Alkmaarders hopen op huurdeal'