Tevredenheid bij Lyon: Ajax is een grote naam in het Europese voetbal

Tevredenheid bij Lyon: "Ajax is een grote naam in het Europese voetbal"

vrijdag 21 april 2017 om 17:48

Olympique Lyon is tevreden met Ajax als tegenstander in de Europa League. De Fransen wilden de return in eigen huis spelen, en dat is gelukt.

"Er heerst tevredenheid", citeert L'Équipe Lyon-trainer Bruno Genesio. "Ajax is en grote naam in het Europese voetbal. Ze hebben een goed team, dat ook nog meestrijdt om de landstitel. Het gaat een interessante ontmoeting worden. De return thuis spelen is een voordeel voor ons."

Genesio zegt niet veel te weten van Ajax. "Het is een team met een duidelijke filosofie. Ajax wil aanvallend voetbal spelen en risico's nemen. Ze lijken wel een beetje op ons. We gaan hun wedstrijden goed bekijken."

De Fransen komen op woensdag 3 mei naar Amsterdam, de return is een week later op donderdag 11 mei. Lyon schakelde donderdag Besiktas uit na strafschoppen. De andere halve finale gaat tussen Manchester United en Celta de Vigo.

Plaats een reactie

Bengelino +3023
vrijdag 21 april 2017 om 17:55
Grootste naam
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 18:40
Even goed lezen. Een grote. De grootste is Real. Ver weg de meeste prijzen gepakt
Vind ik leuk
Bengelino +3023
vrijdag 21 april 2017 om 18:47
Voor mij is Ajax de grootste
Vind ik leuk
Niellie078 +19773
vrijdag 21 april 2017 om 19:59
Ken ook wel kloppen je heb er sloten van , schoonmaakmiddel en brandblussersdus dus dat samen maakt het best wel groot :p
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 18:58
Meeste prijzen in totaal is toch Barca.

Landstitels en Champions League niet..
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 19:58
Nee dat is echt niet barca ! Real steekt er met kop en schouders boven uit. Die hebben alleen al 11 CL en barca 4 ofzo. Landstitels heeft Real ook 10 meer dan barca. Ben bij allebei de clubs geweest maar Real zijn prijzenkast puilt uit en is de grootste. Qua stadion ook veel mooier.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 19:59]
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 20:04
Ik had het over de meeste prijzen in totaal. Ik weet ook wel dat Real meer landstitels en CL titels heeft gewonnen ;) Ik had het over het totale aantal prijzen zoals Bierprofessor beweert. Zoek maar op.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 20:05
Ja wat voor prijzen zijn er dan nog meer ? De lokale biercup ?
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 20:10
Nationale en internationale prijzen. (je kan zelfs regionale prijzen meerekenen)

https://nl.wikipedia.org/wiki/FC_Barcelona#Erelijst

https://nl.wikipedia.org/wiki/Real_Madrid_CF#Erelijst
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 20:11
En dan heb ik het over het aantal prijzen he. Niet over wie de grootste prijzen heeft gewonnen ;)
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 20:15
Lokale prijzen telt Real niet ! Die gooie ze meteen weg. Dat zijn geen prijze -;)
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 20:19
Dan alsnog zijn het er met nationale en internationale meer bij Barca dan bij Real ;)
Vind ik leuk
zaterdag 22 april 2017 om 06:19
Real is nu eenmaal de grootste heren
Vind ik leuk
Jozef +15712
vrijdag 21 april 2017 om 23:37
Nou ja, bierman, in ieder geval de grootste van Nederland toch?
Vind ik leuk
Harremans +1220
vrijdag 21 april 2017 om 19:11
Nee, NAC heeft de grootste naam. (http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/62242_nac-langste-naam-ter-wereld)
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 19:42
Sterk
Vind ik leuk
frank1971 +1467
vrijdag 21 april 2017 om 17:55
Een team met een duidelijke filosofie, ze willen graag aanvallend voetbal spelen met risico, ze strijden mee om de landstitel en ze lijken een beetje op ons, maar eigenlijk weet ik niet zo veel over het team???
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 19:06
Dat spreekt alles tegen..
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 18:00
Ajax in de Halve finale, heerlijk!
Maar als je zo ver komt, dan wil je
meer;-) zo dicht bij een Europese prijs, dat komt voor ons NL nog zelden voor natuurlijk, dus we gaan ervoor!

Word wel ontzettend moeilijk natuurlijk, Lyon is de favoriet, maar wij hebben ook een goede kans met onze selectie! Wat een talenten! Mooi die te zien meten tegen de Fransen talenten
Vind ik leuk
bits +3240
vrijdag 21 april 2017 om 18:13
Ik moet zeggen dat ik Lyon de zwaarste loting vond die je kan hebben. De beweeglijkheid van die voorhoede gaat voor problemen zorgen. Maar AZ heeft wel laten zien in de thuiswedstrijd dat je er voetballend doorheen kan komen.
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 19:08
Totdat ze de goals om de oren kregen...
Vind ik leuk
bits +3240
vrijdag 21 april 2017 om 20:56
Daarom hield ik het op voetballend doorheen komen haha.
Vind ik leuk
flipper +611
vrijdag 21 april 2017 om 18:43
Dat wordt een zware opgave. wonderen bestaan nog hoop ik. Forza Ajax.
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 18:46
Ik zag hem lachen toen de naam van Lyon viel..
Vind ik leuk
Foebele +27245
vrijdag 21 april 2017 om 19:13
Onderschatting? Dat mag van mij!
Vind ik leuk
luccerd +2136
vrijdag 21 april 2017 om 19:03
Ik denk eerder dat Lyon op Ajax lijkt dan dat Ajax op Lyon lijkt qua voetballen..
Vind ik leuk
Harremans +1220