'Bij de bond en bij PSV worden we overspoeld met aanvragen van clubs en bonden'

'Bij de bond en bij PSV worden we overspoeld met aanvragen van clubs en bonden'

vrijdag 21 april 2017 om 18:17

Art Langeler heeft signalen dat het niet zo slecht gesteld is met het Nederlandse voetbal. Daarmee reageert de bondscoach van Jong Oranje en hoofd jeugdopleidingen van PSV op de 'voetbaldeskundigen.'

'Onze o zo gewaardeerde voetbaldeskundigen rollen nu over elkaar om te roepen dat zij dit al lang hadden zien aankomen en dat het nog niet zo slecht is allemaal (behalve dan bij de KNVB, daar is alles echt heel slecht…), totdat het Nederlands elftal weer een paar keer wint en ook dit al lang voorspeld was… Ahum', steekt Langeler van wal in zijn column op PSV.nl. 'Ik ben hier wel scherp op, met name omdat er allang signalen zijn dat het niet zo slecht is, maar deze signalen blijkbaar niet interessant genoeg zijn om genoemd te worden.'

Langeler haalt zes verschillende punten aan. Zo wijst hij onder andere op het feit dat Oranje onder 17 en onder 19 deze zomer een EK spelen, de competities spannend zijn, er een grote groep trainers is met kennis en de competities voor de beste jeugd van Nederland op orde zijn.

Daarnaast vangt hij ook bij PSV en de KNVB signalen op. 'Bij de bond en bij PSV worden we overspoeld met aanvragen van buitenlandse clubs en bonden, die willen zien hoe het komt dat we nu weer zoveel goede jonge spelers hebben.'

Lees meer over:NederlandNederlandPSV

Plaats een reactie

vrijdag 21 april 2017 om 18:33
Dat stukje tussen haakjes ... Wie zegt dat? Langeler niet ... neem ik aan. Mag ik hopen.
Vind ik leuk
Gu3rilla +6389
vrijdag 21 april 2017 om 19:26
Nee dat word door uiterst professionele redactie eraan toegevoegd.
Vind ik leuk
HanV +812
vrijdag 21 april 2017 om 20:20
Niet door VP, het staat ook op de PSV-site, dus hij zal het echt zelf zo geschreven hebben. Maar dit is door hem spottend bedoeld, tenminste dat maak ik op uit de puntjes. De volgende zin eindigend op puntjes hoort ook tussen de haakjes. Een aanval op de voetbaldeskundigen die kijken naar de waan van de dag.
Vind ik leuk
Gu3rilla +6389
vrijdag 21 april 2017 om 20:50
Je hebt gelijk het is sarcasme van Art.
Vind ik leuk
BigBoi +1539
vrijdag 21 april 2017 om 18:42
Wat een raar verhaal. Er breekt bijna nooit een jeugdspeler door bij psv.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 19:25

Het gaat dan ook om de Nederlandse jeugd niet specifiek van PSV, maar leuk dat je dit aankaart heel origineel ook!
Vind ik leuk
2cents +20396
vrijdag 21 april 2017 om 19:31
Misschien doelt hij hierop? 'Bij de bond en bij PSV worden we overspoeld met aanvragen van buitenlandse clubs en bonden, die willen zien hoe het komt dat we nu weer zoveel goede jonge spelers hebben.'
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 20:22
Doelen ze waarschijnlijk meer op Jong oranje etc. En omdat hij daar trainer is en ook bij PSV werkt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 20:24]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 18:48
Waar zijn die goede spelers dan Art ? Of komen die buitenlandse clubs uit Iran, Trinidad & Tobago en Fiji eilanden ?
Vind ik leuk
Foebele +16293
vrijdag 21 april 2017 om 19:16
Lekker opportunistisch, als je realistisch bent zie je dat we dan wel veel spelers afleveren, het aantal wat succesvol doorbreekt is schrikbarend laag, mede omdat al die kut ventjes het liefst op hun 18e al naar Barcelona verkassen. Dus voetbaltechnisch mogen we dan potentieel goede spelertjes hebben, qua mentaliteit zijn het een stel amateurs van het niveau bal op het dak 9.
Vind ik leuk
Nashua +1729
vrijdag 21 april 2017 om 19:25
Art Langeler, roeptoeter.

Na al die doorbrekende talenten bij PSV doet hij het nu bij de KNVB

Zijn naam wordt genoemd bij, Barca, Manchester, Real, Bayern, etc, etc.
Vind ik leuk
Lemon +480
vrijdag 21 april 2017 om 19:36
Please, zelfde drogargument dat Ajax nu presteert in Europa, dat het allemaal wel wat meevalt.

Juist nu moet je willen hervormen, op de jeugdtoernooien doen we misschien leuk mee, maar hoeveel van die jongens breekt door? De overstap van de jeugd naar de senioren is één van de grootste achilleshielen, mede doordat de gemiddelde leeftijd bij de senioren ieder jaar afneemt.
Vind ik leuk
HanV +812
vrijdag 21 april 2017 om 20:26
We zijn na gisteren natuurlijk wel weer veel beter dan de Belgen, omdat die eerst een club meer hadden dan wij liepen we geweldig achter, nu hebben we er een meer, dus zijn we heel logisch gezien door een voetbaldeskundige opportunist domweg beter.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 19:40
Langeler kom maar gauw weer thuis
Vind ik leuk
United +9961
vrijdag 21 april 2017 om 20:18
Laten we hopen dat er zoveel goede jonge spelers zijn. Oranje heeft echt talent nodig.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Bij de bond en bij PSV worden we overspoeld met aanvragen van clubs en bonden'