Klaassen reageert op loting: Was niet helemaal terecht dat ze doorgingen

Klaassen reageert op loting: "Was niet helemaal terecht dat ze doorgingen"

vrijdag 21 april 2017 om 18:46

Olympique Lyon doet Davy Klaassen meteen denken aan zijn Ajax-debuut. In november 2011 debuteerde de huidige aanvoerder in Zuid-Frankrijk. In de halve finale van de Europa League treft Ajax Lyon opnieuw.

"Daar dacht ik wel gelijk aan", zegt Klaassen op de website van Ajax over zijn debuut. "Ze spelen weliswaar nu in een ander stadion, maar het is toch wel leuk. Als je het zo op papier zet, zou je zeggen dat zij wat sterker zijn, maar dat zeiden de mensen vooraf over Schalke ook. Ze hebben in Frankrijk wel een aantal echte topteams."

Donderdagavond in de Veltins Arena kreeg Klaassen al een eerste indruk van de Fransen. Lyon versloeg Besiktas na strafschoppen. "Ik zat gisteren na de wedstrijd een hele tijd bij de dopingcontrole en heb toen alle samenvattingen gezien. Het was een heel open wedstrijd tegen Besiktas en volgens mij was het niet helemaal terecht dat ze doorgingen." 

Ajax ontvangt Lyon woensdag 3 mei in Amsterdam, een week later is de return.

Plaats een reactie

Ruud1987 +1442
vrijdag 21 april 2017 om 18:52
Lyon is een mooie ploeg, word weer leuk om naar te kijken :)
Vind ik leuk
Teo Smith +10611
vrijdag 21 april 2017 om 19:01
Zware tegenstander. Goed kijken naar de wedstrijden tegen az en daar kun je best wat van leren hoe het niet moet.
Vind ik leuk
Johan_D +2662
vrijdag 21 april 2017 om 19:09
De nr 4 van Frankrijk met 24 punten achterstand.

En de wedstrijden tegen AZ is ook geen maatstaf.

Ze worden groter gemaakt dan ze zijn neemt niet weg dat ze de favoriet zullen zijn en Ajax het vaak lastig heeft tegen Franse ploegen.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 19:14
Gewoon een prachtig affiche! Als Ajax speelt zoals de eerste pot tegen Schalke dan kunnen de zeker door, spelen ze zoals gisteren dan krijg je twee keer 3-0 op je broek!
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 19:16
Lyon niet terrecht?
Jullie wel dan?
Vind ik leuk
035 +2007
vrijdag 21 april 2017 om 19:21
Ja.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 19:33
Bij de thuiswedstrijd inderdaad wel. De uitwedstrijd was een ander verhaal
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 20:00
Dit geeft je kijk op het spelletje voetbal week aan, sjongejonge zeg. Pure afgunst
Vind ik leuk
munkikiii +1206
vrijdag 21 april 2017 om 21:07
Ja idd dat kan wel zo zijn .. je kan het ook anders bekijken Schalke heeft ajax niet gekilled en laten leven en daarvoor kregen ze de rekening gepresenteerd .... vindt trouwens dat jou commentaar vaak nergens op slaat en vaak negatief is ...Schalke was ook niet best tot aan de goal en toen kregen ze een beetje geloof over 2 wedstrijden is ajax de terechte winnaar !
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 19:36
Dat heb je toch gezien? En ook nog met 10 man.
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 19:38
Wees eerlijk. Als die 1e 2 kansen direct hingen. Dan was het einde verhaal. Soms moet je wat geluk hebben uiteraard
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 19:41
Schalke had gister terecht gewonnen zeker weten. We kwamen daar goed mee weg. Maar wij hebben ook wel wat kansen gehad waar we hadden kunnen scoren. Maarja Schalke heeft een fantastische keeper.

En als je dan met 10 man komt te staan en hun scoren 3-0 en wij maken er dan nog 2 in de laatste 10 minuten... Dan vind ik dat Ajax over de 2 wedstrijden gezien terecht door is.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 19:42]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 19:45
Ajax had thuis al met 4-0 moeten winnen. Dan was dit onnodig
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 19:57
Dat klopt zeker. Maar goed we zijn door met de hakken over de sloot.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 april 2017 om 19:58]
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 19:59
En zondag een tik op de vingers hoop ik ;)
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 20:05
Haha eerst maar zien en dan geloven ;)
Vind ik leuk
royco88 +2574
vrijdag 21 april 2017 om 20:25
Als de thuiswedstrijd van ajax alle ballen erin waren gegaan .... als als als
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 22:09
Geef gewoon een mening. Daar kan je het mee eens zijn of niet.
Vind ik leuk
Harremans +1220
vrijdag 21 april 2017 om 19:17
Ik vond Ajax gisteren ook niet zo overtuigend spelen dat ze het verdiende. Over een open wedstrijd gesproken...
Vind ik leuk
Bien +5962
vrijdag 21 april 2017 om 19:18
Dit keer tegen een voetballend team. Dat Schalke laten we eerlijk wezen dat was een elftal vol met eenheid,s worsten. Des te niet te min heeft Ajax het puike gedaan. Tegen Lyon zal Ajax pas echt getest worden op Europees niveau. Kopenhagen is een stug ploeg, maar nou zal men echt getest worden. Ik ben heel erg benieuwd hoe Ajax het af gaat brengen tegen Lyon....
Vind ik leuk
vrijdag 21 april 2017 om 21:11
Hoe meer voetballend, hoe beter het is voor Ajax denk ik...
Desondanks zijn we de underdog maar hoe meer Lyon ons onderschat, hoe meer we ze kunnen verrassen
Vind ik leuk
United +40394
vrijdag 21 april 2017 om 19:32
We gaan het zien wie sterker is! Hopelijk is dat Ajax!
Vind ik leuk
flipper +611
vrijdag 21 april 2017 om 19:36
zwart kijker
Vind ik leuk