Commerciële toevoeging aan Johan Cruijff Arena blijft optie: 'Gepaste naam'
Het blijft mogelijk dat de Johan Cruijff Arena ook een sponsornaam krijgt. Dinsdagavond werd bekend dat de thuishaven van Ajax vernoemd wordt naar de overleden voetballegende.
Echter kan er dus nog een commerciële naam bij komen. "Het geld dat een commerciële combinatienaam oplevert, is voor de eigenaar van het stadion, niet voor de familie Cruijff of de Cruijff Foundation", zegt Carole Thate, woordvoerder van de familie Cruijff, tegen Het Parool.
Marketeers denken dat een commerciële naam zo'n drie tot vijf miljoen euro per jaar oplevert. "Het gaat de familie om de eer, al vinden we wel dat het een gepaste commerciële naam moet zijn. Daar hebben we ook een stem in."
Het papierwerk rondom de naamsverandering moeten de betrokken partijen (Ajax, gemeente en Arena) verder afronden. Dinsdag werd een intentieovereenkomst gepubliceerd. Dat gebeurde op de dag dat Cruijff zeventig jaar zou zijn geworden.
Lees ook: Witte rook uit Amsterdam: Ajax gaat officieel in Johan Cruijff Arena spelen