'Mijn zelfvertrouwen is enorm, volgend jaar wil ik ook naar De Kuip rijden'

'Mijn zelfvertrouwen is enorm, volgend jaar wil ik ook naar De Kuip rijden'

Gepubliceerd: donderdag 27 april 2017 om 07:24do 27-04-2017 om 07:24

Steven Berghuis hoopt vurig dat hij ook volgend seizoen bij Feyenoord te bewonderen valt. De 25-jarige aanvaller voelt in Rotterdam het vertrouwen en ziet een terugkeer naar Watford niet zitten.

"Ik wil niet weer terugvallen naar een seizoen waarin ik mogelijk heel weinig zal spelen, zoals in mijn eerste jaar in de Premier League. Al was dat wel heel extreem", zegt Berghuis in het Algemeen Dagblad. De rechtsbuiten verkeert de laatste weken in topvorm. Zo hield hij Feyenoord bij PEC Zwolle hoogstpersoonlijk op kampioenskoers met twee goals.

"Eigenlijk voel ik me al sinds de periode rond de winterstop erg goed", stelt Berghuis. "Dit is wat Steven Berghuis kan laten zien. Mijn zelfvertrouwen is enorm. Ik heb al eerder gezegd dat ik dagelijks met een brede glimlach naar de Kuip rij, dat wil ik volgend seizoen ook doen." Om de stap naar Feyenoord te maken, leverde hij een fors deel van zijn salaris in. "Daar heb ik geen moment spijt van gehad en dat heeft niet alleen te maken met het feit dat we sportief zo'n goed seizoen draaien."

"Feyenoord is een schitterende club en we spelen ook nog eens eenmaal in de twee weken in een écht voetbalstadion. Dat geeft mij een heerlijk gevoel", aldus Berghuis, die met inmenging van Dick Advocaat in Rotterdam belandde. "Dick Advocaat was assistent-bondscoach en hij vertelde dat hij mij had aanbevolen bij Feyenoord en dat bleek dat ik daar al lang op een lijst stond."

Lees ook: Berghuis herhaalt wens en wil bij Feyenoord blijven

Plaats een reactie

donderdag 27 april 2017 om 07:37
Als beide clubs eruit komen. En jij financieel met Feyenoord dan moet het lukken steven
Vind ik leuk
donderdag 27 april 2017 om 07:39
Een analyse uit de Heitinga Collectie zie ik; excellente keuze!
Vind ik leuk
donderdag 27 april 2017 om 10:52
Haha bizar dat die man ineens analist is. Mooie carrière gehad, belangrijk geweest voor Oranje, maar wel een compleet gebrek aan charisma. Lijkt me voor een tv-functie wel belangrijk
Vind ik leuk
Barry Engels +32313
donderdag 27 april 2017 om 11:18
Voor een trainer ook.... lekker laten schoffelen de gozer!
Vind ik leuk
donderdag 27 april 2017 om 07:38
"Dit is wat Steven Berghuis kan laten zien..."

Zouden zij thuis ook gewoon in de 3e persoon over zichzelf praten die mannen? "Oh ja, kom op... ga door; hier komt Steven Berghuis schatje, Steven Berghuis komt!!"
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12645
donderdag 27 april 2017 om 08:08
Sorry.. waar heb jij het in godsnaam over. Is gewoon een goede jongen, ja ook in de omgang.
Vind ik leuk
donderdag 27 april 2017 om 08:48
Zegt Love is the Message dat dan, dat hij hem geen goede jongen vindt? Love is the Message vindt het alleen vreemd als je over jezelf in de 3e persoon praat.
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 april 2017 om 08:48]
Vind ik leuk
United +35853
donderdag 27 april 2017 om 10:47
Is toch helemaal niet raar! Dat heeft gewoon met zelfvertrouwen te maken. Verder zegt hij geen rare dingen.
Vind ik leuk
psYchovic +877
donderdag 27 april 2017 om 11:19
Ga maar eens even op zoek naar de naam: Zlatan Ibrahimovic. Dan zul je nog beter begrijpen waarom sommige mensen over zichzelf praten in de 3e persoon.
Vind ik leuk
donderdag 27 april 2017 om 12:28
Berghuis =/= Zlatan
Vind ik leuk
J Kiprich +18995
donderdag 27 april 2017 om 08:44
Alleen op Koningsdag!
Vind ik leuk
gs +263
donderdag 27 april 2017 om 10:14
hoger op kan die ook niet bij twente de laan uitgestuurd maar voor de kakkies goed genoeg een kinderhand is gauw gevuld
Vind ik leuk
Bep Slatter +11772
donderdag 27 april 2017 om 10:19
Zo je ouders liggen nog te slapen zeker dat je alleen op de computer stoere dingen mag doen?
Vind ik leuk
psYchovic +877
donderdag 27 april 2017 om 11:23
Ja, voor de kakkies inderdaad goed genoeg. Goed genoeg om kampioen te worden. Nee dan Ajax, kun je je de wedstrijd tegen de Graafschap nog herinneren? Over afgaan gesproken....

Even voor de goede orde, had een PSV of Feyenoord fan een reactie van dit laag kaliber geplaatst, was mijn reactie vergelijkbaar geweest.
Vind ik leuk
cj_fey +4407
donderdag 27 april 2017 om 17:37
Echt goed bezig jij :/
Vind ik leuk
Nick Kools +12215
donderdag 27 april 2017 om 10:40
Zo zie je maar, geld is niet zaligmakend.
Fijn als je t hebt maar er is meer in t leven.:)
Vind ik leuk
United +35853
donderdag 27 april 2017 om 10:51
Vind het wel goed dat hij echt voor het sportieve kiest daardoor kan je zo'n jongen er prima bij hebben. Wellicht speelt hij volgend seizoen nog beter.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11675
donderdag 27 april 2017 om 10:40
Bij Zwolle uit had hij een beetje geluk met de linksback. Die wordt gehuurd, volgens mij van een club uit Rotterdam.......
Vind ik leuk
United +35853
donderdag 27 april 2017 om 10:54
Matchfixing, vermoeden van matchfixing.
Vind ik leuk
United +35853
donderdag 27 april 2017 om 10:45
Lijkt me een prima speler voor Feyenoord ook volgend seizoen. Als hij in vorm is speelt hij toch best wel aardig.
Vind ik leuk
FSCeara +9408
donderdag 27 april 2017 om 10:54
Nou, dien je ontslag in bij Watford en teken voor 1/5 van je huidige salaris en denk dat het wel rond zal komen
Vind ik leuk
Libero +2125
donderdag 27 april 2017 om 11:42
Weet niet of in zijn huurcontract een optie tot koop bedongen is. Is te hopen van wel anders moet Feyenoord waarschijnlijk dik bijleggen gezien zijn vorm van de laatste tijd.
Vind ik leuk
FSCeara +9408
donderdag 27 april 2017 om 20:16
goedkoop gaat die anders niet worden
Vind ik leuk
Libero +2125
vrijdag 28 april 2017 om 11:44
Misschien wat airmiles bijleggen ;)
Vind ik leuk
Foebele +53329
donderdag 27 april 2017 om 11:55
Zou een slimme keuze zijn, want het niveau van de PL heeft hij nog niet, weet niet of hij dat uberhaupt ooit gaat halen, maar voor Feyenoord een prima buitenspeler.
Vind ik leuk
Libero +2125
vrijdag 28 april 2017 om 11:46
Denk dat die qua techniek wel mee kan in de PL moet alleen constanter worden.
Vind ik leuk
PDJong +1226
donderdag 27 april 2017 om 12:10
Denk ook dat Feyenoord zijn plafond is, of hij moet nog veel aan kracht winnen.
Vind ik leuk
Libero +2125
vrijdag 28 april 2017 om 11:47
Waar baseer je dat op?
Vind ik leuk
PDJong +1226
zaterdag 29 april 2017 om 20:35
Op het feit dat hij niet meekon bij Watford.
Vind ik leuk
Cookee +12689
donderdag 27 april 2017 om 17:29
Mja, soms een leuke speler. Bij AZ vond ik hem veel beter, daar speelde hij in een andere rol, die rol is Feyenoord niet voorradig omdat die club anders speelt. Ik denk dat hij beter naar AZ kan gaan. In de Europese wedstrijden van Feyenoord was hij onzichtbaar als rechtsbuiten.
Maar nogmaal in een andere rol kan hij van meer betekenis zijn.
Vind ik leuk
Libero +2125
vrijdag 28 april 2017 om 11:51
Lijkt me een een allesbehalve moeilijke keuze, spelen in het stadionnetje van AZ of de kuip met trouwe achterhang. Bovendien wordt hij anders bekeken door scouts wanneer hij bij een topclub speelt waar de verwachtingen van de omgeving hoger zijn dan met alle respect een provincieclub als AZ wat het europees overigens de laatste decenia goed doet.
Vind ik leuk
Cookee +12689
vrijdag 28 april 2017 om 15:01
AZ speelt moderner voetbal waar het zwerven van Berghuis goed in past, hij is geen typische rechtsbuiten.
Vind ik leuk
Libero +2125
vrijdag 28 april 2017 om 22:29
Met dat modernere voetbal is AZ dit seizoen wel 2 x zoek gespeeld door Feyenoord
Vind ik leuk
Cookee +12689
zaterdag 29 april 2017 om 12:04
Klopt AZ heeft de Hollandse ziekte... ene week leuk, dan weer niks. Het is ook geen echte club, bij Feyenoord zouden fans dat nooit pikken, maar ik zie soms flarden van moderner voetbal en dat kan ik dan weer niet van Feyenoord zeggen.
Jorgensen diep voorin heb je wel wat aan. Maar Europees blijft Feyenoord diep achter, dus hoe wil je dan scoren, daar blijkt niet echt een visie uit. Maar in de armoede van de ED werkt het goed, daarin heb je gelijk.
Vind ik leuk
Libero +2125
zaterdag 29 april 2017 om 15:30
Denk dat je daarin Feyenoord tekort doet. En wat is modern voetbal? Hollandse school is achterhaald inmiddels. Je kunt niet alles baseren op resultaat. Geluk en vorm van de dag van beide tegenstanders speelt ook een factor. Maar ieder zijn eigen visie.
Vind ik leuk
Cookee +12689
zaterdag 29 april 2017 om 16:29
Nee de Hollandse school is niet achterhaald, alleen moet je nieuwe aspecten toevoegen, zoals Bosz nu doet en dat kost tijd.
Ik zeg alleen, denkend aan de wedstrijd van Feyenoord thuis tegen ManUtd, dat kan niet, de bus parkeren met Jorgensen voorin, die is geen counterspits en Berghuis heeft ook geen snelheid. Dat is ouderwets, de rol van Berghuis bij AZ waarin hij zwervend liep en waar om hem heen heel veel loopvermogen was, daarin komt hij beter uit. Je moet hem niet buitenspeler maken.

Ik dacht even toen Fred Rutten kwam bij Feijenoord; Nu gaan ze de volgende eeuw in, maar dan verkoopt van Geel 5 internationals en dan eist men toch succes van Fred... en dan staat hij op straat.
Gio grijpt terug op vertrouwd recept, maar kan je hiermee vooruit, ... lijkt mij niet.
Maar je hebt gelijk... een mening is niet in steen gebeiteld... onthoud mijn naam en wijs mij terecht als ik het fout zie. Want ik gun je mooie club alles.

De mijne, Cambuur, noemen ze "klein feijenoord" wie weet komen wij weer eens langs. :)
Vind ik leuk
Libero +2125
zaterdag 29 april 2017 om 17:42
Mooi verwoord. Cookee ;) En ook al is Feyenoord mijn club, ik heb geen hekel aan andere clubs, zelfs niet rivaal Ajax. Wel wordt ik soms moe van roze zonnebrillenkijkers die alles afkraken van andere clubs of eigen club ophemelen zonder goede onderbouwing. Feyenoord heeft nog wel een weg te gaan, maar is van ver gekomen en hopelijk zetten ze deze lijn voort. Goed voor het Nederlands voetbal en voor Feyenoord zelf uiteraard.

Wens je welgemeend Cambuur een promotie toe. Ze deden het nog niet zo gek lang geleden best leuk in de eredivisie. Hoop dat het weer op de rails komt.
Vind ik leuk
Cookee +12689
zondag 30 april 2017 om 15:09
Dat is een mooie filosofie, ik verbaas mij hier ook regelmatig. Als iemand bij een bepaalde club hoort, dan verdedigen supporters van die club hem door dik en dun.
Dan is er dus geen afweging van goed en kwaad, maar van; zoals jij schrijft die club-bril... Raar.

Dank voor de prettige slotwoorden, niks mis met de Jupiler, daar zitten veel clubs met echte passie in tegenstelling tot sommige ED-clubs, maar weer even tussen de elite rondneuzen is wel weer leuk. :) Als het lukt. :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws