'Ik kreeg allemaal hartjes in de groepsapp. Allemaal love, zoals dat zo mooi heet'

'Ik kreeg allemaal hartjes in de groepsapp. Allemaal love, zoals dat zo mooi heet'

donderdag 18 mei 2017 om 18:15

Dirk Kuyt gaf donderdag bij zijn laatste persconferentie als speler van Feyenoord zijn mening over kunstgras. Net als elf andere Eredivisie-aanvoerders vindt hij dat er een verbod op moet komen.

Kuyt vindt kunstgras, waar zes Eredivisie-clubs op spelen, helemaal niets. "Het is niet goed daar we daar in Nederland op spelen", zegt de 36-jarige routinier volgens De Telegraaf. Hij ondertekende net als onder meer Ajax-aanvoerder Davy Klaassen en PSV-aanvoerder Luuk de Jong het manifest.

"Voetbal is een contactsport. Op kunstgras verandert dat aspect echter. Slidings op kunstgras maken, is gewoon anders. Je ligt dan helemaal open", aldus Kuyt, die nog een stapje verder gaat. "Spelen op kunstgras was een aanslag op mijn lichaam."

Woensdag maakten Kuyt en Feyenoord bekend dat hij per direct stopt met voetballen. Zijn medespelers lichtte hij in op WhatsApp. "Ik kreeg allemaal hartjes in de groepsapp, haha", aldus Kuyt. "Allemaal love, zoals dat zo mooi heet. Ik vind het fantastisch hoeveel respect ik heb gekregen van mijn medespelers. Dat waardeer ik zeer."

Poll

Moet kunstgras verboden worden?

(1575 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 18 mei 2017 om 18:19
VP is aardig op weg om meer over Kuyt te publiceren dan over Bosz.
Goed zo VP, mijn donatie is onderweg.....;-)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:22
Heb je soms WOA opslag gekregen dat je een donatie gaat geven....:p
Vind ik leuk
Johan_D +1555
donderdag 18 mei 2017 om 18:24
Ik denk vakantie geld gestort ...
Vind ik leuk
Bien +3266
donderdag 18 mei 2017 om 18:31
Maken ze je toch weer blij. Weken lang moest je aan zien dat er louter topic over Ajax werd aangemaakt. Lijdzaam moest je toezien.
Vind ik leuk
< Niels > +7337
donderdag 18 mei 2017 om 18:36
Jij toch ook, jij klaagt toch ook vaak over al die Ajax topics :) Er is al weer eentje over Ajax gemaakt! :)
Vind ik leuk
Ginovanni +12138
donderdag 18 mei 2017 om 19:11
Het ergste is nog, Niels.....
hij klaagt niet alleen OVER al die Ajax topics, maar erger, hij klaagt ook IN ALLE Ajax topics!!;-).
Vind ik leuk
United +13526
donderdag 18 mei 2017 om 23:18
Hij is gewoon een beetje jaloers... Wat ik kan begrijpen..
Vind ik leuk
< Niels > +7337
donderdag 18 mei 2017 om 23:57
Ah dat is het dus :)
Vind ik leuk
< Niels > +7337
donderdag 18 mei 2017 om 23:56
Een klaagmiep :)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:25
Alle clubs met gras... In staking gaan! Kunstgras heeft niks met voetbal te maken. Lachwekkend. Het schijnt kleine clubs geld te besparen maar waarom doen ze het in andere landen dan niet?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:33
Andere landen is er meer geld!
Verder ben ik het helemaal met je eens!
Gewoon als collectief weigeren om op dat plastic troep te voetballen..
Dat het die clubs geld kost is niet oms probleem maar de probleem van de clubs met die puinhoop, im de grote mensen wereld moet iedereen z'n eigen zooi opruimen, dus hoogste tijd dat die clubs ook hun eigen troep opruimd!!
Vind ik leuk
Johan_D +1555
donderdag 18 mei 2017 om 18:37
Het scheelt schijnbaar enorm in de kosten en onderhoud.

Je hebt minder tuinmannen nodig en van het geld kopen de kunstgrasclubs liever een nietszeggende buitenlandse speler.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:30
Van mij krijg je ook een hartje Kuyt!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 18:53
Al je mede spelers zijn ook blij dat je op dondert meneer Kuyt.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:00
Jij naam is denk ik Jeroen, ik gok dat je 35 jaar bent, maar 1 ding weet ik zeker en dat is dat de FC Utrecht supporters helemaal niet blij met jou zijn.......#
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:03
Me naam en leeftijd staan gewoon in mijn profiel geen probleem mee ben trouwens 33 dat terzijde. Maar waarom zouden Utrecht supporters niet blij met mij moeten zijn waar bezeer je dat op?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:44
Maar Hans je bent 63 jaar oud je kan toch wel even netjes terug reageren :-)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:52
Je hebt helemaal gelijk Jeroen, sorry maar ik zit ook naar die stomme play-offs te kijken, moest eten, pillen innemen, douchen, roken, afwassen, internetbankieren, mijn date afzeggen, Feyenoord kampioen spullen online bestellen, planten water geven, Moeder bellen, post halen, tanken scootmobiel, praatje buurvrouw, dus neem het mij niet kwalijk dat ik je bericht niet gelijk heb beantwoord.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 19:55
Nee dan is het goed zit al een uur met mijn mobiel in mijn hand met smart te wachten op een berichtje van jou Passie :-)
Vind ik leuk
J Kiprich +4272
donderdag 18 mei 2017 om 21:13
Een scootmobiel is elektrisch ouwe dibbes.
Vind ik leuk
13 +428
vrijdag 19 mei 2017 om 01:52
Why?
Vind ik leuk
United +13526
donderdag 18 mei 2017 om 23:16
Ze moeten dat kunstgras verbieden!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ik kreeg allemaal hartjes in de groepsapp. Allemaal love, zoals dat zo mooi heet'