Fantasieloos Roda JC knokt zich met tien man naar zege in play-offs

Fantasieloos Roda JC knokt zich met tien man naar zege in play-offs

donderdag 18 mei 2017 om 20:19

Roda JC is de play-offs voor handhaving in de Eredivisie begonnen met een overwinning. Helmond Sport werd donderdagavond met 0-1 over de knie gelegd.

Vanzelf ging het niet voor Roda JC, dat vier dagen na de kansloze 3-0 nederlaag bij Vitesse fantasieloos en zonder spirit voor de dag kwam. Het was aan de wekelijkse uitblinker Benjamin van Leer te danken dat Helmond Sport in de eerste helft niet op voorsprong kwam. De keeper redde knap op een poging van Jason Bourdouxhe.

Direct na rust kwam het alsnog goed voor Roda JC. In de 52e minuut probeerde Mikhail Rosheuvel het een keer. Zijn poging belandde via de paal voor de voeten van Dani Schahin, die de 0-1 liet aantekenen. Roda gaf die voorsprong niet meer uit handen, ondanks een rode kaart voor Adil Auassar een half uur voor tijd. Hij kreeg zijn tweede gele kaart voor een domme overtreding en is er zondag in de return in Kerkrade niet bij.

Plaats een reactie

donderdag 18 mei 2017 om 20:23
Volgende ronde gaat roda het nog zwaar krijgen
Vind ik leuk
tikkietoe +2799
donderdag 18 mei 2017 om 20:24
Goede uitgangspositie voor de return.
Maar de volgende ronde word zwaarder.
Vind ik leuk
Rodapaus +2329
donderdag 18 mei 2017 om 20:31
Had wel iets vaker gescoord mogen worden van Roda, maargoed daar ligt al een hele tijd het probleem. Wat een zaad wedstrijd, gelukkig had ik flink wat speciaalbier in me mik zodat ik het toch nog leuk heb gehad. Hoop dat ze beter spelen tegen MVV of Cambuur, ik ga in ieder geval een kaarsje branden.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 20:39
Jammer hoop dat Roda eruit vliegt ! Nog 3 kansen !
Vind ik leuk
Wouta80 +279
donderdag 18 mei 2017 om 20:47
Idd en NEC ook.
Vind ik leuk
rjc71 +839
donderdag 18 mei 2017 om 20:40
was niet veel wat Roda liet zien.. maar de overwinning is binnen..
nu thuis afmaken.. en dan naar de volgende ronde.. wat zeker niet makkelijk gaat worden..
hoop dat de spelers hier moed uit deze Lucky overwinning halen..
Vind ik leuk
Wouta80 +279
donderdag 18 mei 2017 om 20:47
Met al die investeringen nog zweten voor behoud. Hopelijk keiharde degradatie voor Roda JC.
Vind ik leuk
Grimes +447
donderdag 18 mei 2017 om 20:49
Slechte wedstrijd van ons maar gelukkig wel een goed resultaat gehaald. Domme gele en rode kaarten gepakt op die van Ajagun na, daar was niets aan hand. Dat kan ons nog gaan opbreken. Nu de focus op zondag.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:20
svp laat die vutclub roda lekker jupiler ingaan
Vind ik leuk
Liwwadder +3403
donderdag 18 mei 2017 om 21:44
0-1 Bah!!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:16
Volgende week ze de Jupiler League in schieten!
Vind ik leuk
Tiesto1 +295
donderdag 18 mei 2017 om 22:25
je zou maar Roda-supporter zijn......
Vind ik leuk
Assauer +122
donderdag 18 mei 2017 om 23:32
Blijf maar lekker zeuren over roda,we zien het wel,ik heb vandaag cambuur gezien dat was ook niet subliem,mvv had gewoon moeten winnen op basis van kansen,en natuurlijk onze knvb zuiver doelpunt afgekeurd. Grt van een rodafan
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 02:47
Wat was dit slecht zeg, de eerste helft moesten ze zich kapot schamen.
De overwinning is gestolen en geeft geen hoop voor de volgende wedstrijd of volgende ronde.
Krankzinnig dat we de nummer 13 van de eerste divisie niet vast kunnen zetten, Helmond speelde prima voetbal eerste helft, het was voetbal dat wij het hele jaar niet hebben gezien van Roda jc..
Vind ik leuk
rolo8679 +1130
vrijdag 19 mei 2017 om 06:53
"het was voetbal dat wij het hele jaar niet hebben gezien van Roda jc.."
Heb je naar Roda in de E-Divisie het rest van het jaar gekeken dan? Heb Roda vaker zo slecht gezien, dan dat ik ze goed heb gezien het afgelopen seizoen en al helemaal in uit-wedstrijden.
Vind ik leuk
mason +1101
vrijdag 19 mei 2017 om 07:07
Heb het al een paar keer gezegd. Van Leer is de keeper die Heerenveen moet gaan halen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:56
Waar zeurt iedereen nu over. Roda is een grote club met een mooi stadion en volgend jaar ook geen kunstgras meer. Heb ik er toch liever in dan al die rotclubs met kunstgras.
Vind ik leuk
Tiesto1 +295
vrijdag 19 mei 2017 om 17:24
Ik hoop dat Roda zich zal handhaven. Geeft garantie van 6 punten voor mijn cluppie.
Alle gekheid... Roda moet goed beleid gaan voeren, gerichte versterkingen en de jeugd een kans geven. Pas dan zal deze club over enkele jaren een vaste waarde worden met een mooi stadion en grote achterban.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Fantasieloos Roda JC knokt zich met tien man naar zege in play-offs