Sánchez: 'Dan besef je dat je deel uitmaakt van een bijzonder team'

Sánchez: 'Dan besef je dat je deel uitmaakt van een bijzonder team'

donderdag 18 mei 2017 om 20:41

Davinson Sánchez is de enige speler in de selectie van Ajax die ervaring heeft met het spelen van een internationale finale. De Colombiaan won met Atlético Nacional de Copa Libertadores en staat volgende week met Ajax in de Europa League-finale.

"Wat je op het veld beleeft, is onbeschrijfelijk. Het zijn unieke momenten. Er zijn geen woorden voor", laat Sánchez weten in gesprek met Ajax TV. "Het zijn twee prachtige toernooien om aan deel te nemen, een ervaring om nooit te vergeten." Hij had evenwel zijn twijfels of Ajax zo ver kon reiken na de uitschakeling tegen Rostov in de voorronde van de Champions League.

"Je weet niet of je het echt aankan", verklaart de twintigjarige mandekker. "Maar naarmate het toernooi vordert besef je dat je deel uitmaakt van een bijzonder team. Als iedereen in dezelfde doelen gelooft, is het makkelijk om een team te smeden. Zoals we tot nu toe gedaan hebben: ons talent in dienst van Ajax stellen. We staan in de finale doordat we keihard hebben gewerkt."

Tegen Manchester United zal de equipe van coach Peter Bosz op zijn toppen moeten presteren. "Sommigen vinden dat we te jong zijn, we zouden niet genoeg internationale ervaring hebben", stelt Sánchez. "Maar ons talent heeft dat gecompenseerd. We weten allemaal wat we moeten doen. Het veld op en geen genade tonen. Iedereen wil geschiedenis schrijven met een grote club als Ajax."

Poll

Wint Ajax de Europa League?

(7897 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 18 mei 2017 om 20:45
De Ajax topics zijn niet meer aan te slepen op het moment... dat gaan er nog veel meer worden de komende dagen... wat een feest voor passie & friends... :p
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 20:46
Dan maar kijken naar voetbal op kunstgras.......;-)
Vind ik leuk
Guust +1235
donderdag 18 mei 2017 om 22:46
Samen met Dirk, die heeft nu wat meer tijd en die houd daar ook van.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 20:50
Passie is nog het kampioenschap aan het vieren lijkt me, die zal het geen reet uitmaken.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:07
;-)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 20:50
nou de rotterdammers komen ook flink aan hun trekken met om het half uur een topic over Dirk. Dirk, je weet wel, die blonde germaanse halfgod van hardwerkend Nederland
Vind ik leuk
< Niels > +7427
donderdag 18 mei 2017 om 20:55
2 uur en 40 minuten was de laatste :)
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 20:59
ok sorry dan. ja Dirk werkt bij mij als een rode lap op een stier. Ik heb me 19 jaar kapot geërgerd aan die vent en nu komt alles er even uit. laat me maar even jongens, het is een proces waar ik even doorheen moet
Vind ik leuk
2cents +23498
donderdag 18 mei 2017 om 21:03
Dirk, dat is toch die oud-voetballer?
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:06
ja, een handenklappende oud-voetballer. Dirk kon klappen als geen ander. Kwam er een corner: Dirk klapte. Schoot een medespeler de bal 6 meter naast: Dirk klapte
Vind ik leuk
2cents +23498
donderdag 18 mei 2017 om 22:19
Goed voor de teamspirit.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 22:42
Dirk is 19 jaar lang alleen maar bezig geweest om zijn eigen imago als publiekslieveling gestalte te geven. Ik snap echt niet dat bijna niemand daar doorheen prikt. Hij weet precies wat hij moet zeggen en doen om het publiek te pleasen. Zum kotzen
Vind ik leuk
2cents +23498
donderdag 18 mei 2017 om 22:50
Is ook een kwaliteit toch?
Vind ik leuk
royco88 +1312
donderdag 18 mei 2017 om 21:19
Sanchez baas!
Vind ik leuk
Psmeets +125
donderdag 18 mei 2017 om 21:30
Geen feest, de meeste topics gaan nergens over. Puur alleen om maar clicks te halen, maar nieuwswaarde nul komma nul.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:36
Als PSV fan hoop ik dat Ajax de EL pakt. Is goed voor ned voetbal .En ik zie ze wel winnen van Man u. Zo niet dan eindigt een top seizoen toch n beetje in mineur . Dicht bij maar net niet seizoen. Da's zonde.
Vind ik leuk
Gerro +1170
donderdag 18 mei 2017 om 23:23
VP word na het weekend voor een weekje denk ik omgedoopt tot Ajax Voetbal Primeur.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 20:49
Kijken wat Mourinho in petto heeft voor Ajax. Hij zal waarschijnlijk
spelen met een versterkte verdediging
Vind ik leuk
Ginovanni +12141
donderdag 18 mei 2017 om 20:54
Potverdorie.....net 20 jaar en wat voor een cv heeft ie al op zijn naam staan. Ongeacht het event. verlies in de EL finale.

Je zal het maar meemaken: binnen 1 jaar de ZAm. CL winnen en nu in de EL finale staan.

T'is een gigant!
Vind ik leuk
El Pibe +152
donderdag 18 mei 2017 om 20:55
Davinson held!!
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:07
Daarom blijft Sanchez nog wel even.
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 21:41
Wat er ook allemaal word gezegd dezer dagen over de finale is een al mooi, beter dan die rare vakantieperiode berichten! Of de kerstdagen berichten!!
Vind ik leuk
Foebele +18884
donderdag 18 mei 2017 om 21:42
Deze man heeft iets naar Amsterdam gebracht wat we al jaren niet meer hebben gehad. We hebben nog wel de houding van het zijn van de beste, maar de werkelijke mentaliteit in het veld missen we al jaren. Deze koning heeft dat erin gebracht en anderen zijn er in mee gegaan.
Vind ik leuk
Guust +1235
donderdag 18 mei 2017 om 22:50
Denk dat die credits vooral naar Bosz gaan, dat was er ook één hoor. Maar Sanchez, geweldig!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Sánchez: 'Dan besef je dat je deel uitmaakt van een bijzonder team'