Update: Kwakman betuigt spijt voor 'ongepast' woord: 'Excuses aan Van de Graaf'

Update: Kwakman betuigt spijt voor 'ongepast' woord: 'Excuses aan Van de Graaf'

vrijdag 19 mei 2017 om 12:57

Kees Kwakman is na het 2-2 gelijkspel van FC Volendam tegen NAC Breda zijn frustraties niet de baas. De Volendamse aanvoerder haalt snoeihard uit naar scheidsrechter Edwin van de Graaf.

Van de Graaf zag voorafgaand aan de 2-2 een duidelijke handsbal van Cyriel Dessers over het hoofd, stelt Kwakman. Hij bemerkt een patroon. "Deze scheidsrechter heeft nog nóóit voor ons gefloten. Het is ongekend, echt ongelooflijk", foetert Kwakman tegen FOX Sports.

"Als je dit niet ziet... Echt ongekend", vervolgt de Volendammer, die nog een stapje verder gaat. "En dan met zo'n arrogante kop van het veld aflopen en ook nog geel geven als je protesteert. Ongelooflijk. Maar goed, al met al wel een terechte uitslag, want wij waren zeker niet beter dan NAC."

Het eerste nacompetitieduel tussen Volendam en NAC eindigde donderdag in een 2-2 gelijkspel, na doelpunten van Thomas Agyepong, Dessers (NAC), Daniël van Son en Nick Runderkamp (Volendam).

Update 12.57: Kees Kwakman heeft enigszins spijt van zijn tirade na FC Volendam - NAC Breda (2-2), waarbij hij scheidsrechter Edwin van de Graaf op het rooster legde. 'Serieus, ik had het woord 'kop' niet moeten gebruiken in mijn betoog. Ongepast. Excuses aan Dhr vd Graaf, mocht ie het lezen', twittert de Volendam-aanvoerder.

Plaats een reactie

tikkietoe +1096
donderdag 18 mei 2017 om 22:15
Ik gun Stijn Vreven heel veel.
Maar Kwakman heeft gelijk, krijgt 1 van de Volendam spelers ook nog een gele kaart voor protesteren...
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 22:16
Beetje onsportief om dat op deze manier zo te zeggen. Al snap ik dat de adrenaline er nog in zit.
Vind ik leuk
Paul1982 +1179
donderdag 18 mei 2017 om 23:27
Een keer iemand die zegt wat hij vind. Maar ik ben bang dat er een paar mensen in Zeist zitten met hele lange tenen en Kwakman misschien wel een schorsing opleggen n.a.v. deze uitspraken.
Vind ik leuk
Sazzz +5953
vrijdag 19 mei 2017 om 08:36
Dat zou dan terecht zijn. Het respect is ver te zoeken
Vind ik leuk
Paul1982 +1179
vrijdag 19 mei 2017 om 08:47
Iemand zit nog in de emotie van de wedstrijd. Ik zie liever af en toe dit dan al bedachtzame voetballers en trainers die heel veel praten maar niks zeggen tijdens een interview.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:22
respect moet van 2 kanten komen, eerste reactie (mits normaal) lekker laten voor wat het is en misschien bedenken dat je echt fout zat. Meeste scheidsrechters arrogant en maken nooit fouten......
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 22:17
In de play-off finales van het hockey hebben ze deze week gewoon een videoscheidsrechter......moeilijk hè KNVB!!

Met zulke belangen afhankelijk zijn van dit soort amateurs is echt heel triest
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 22:35
Niet alleen de KNVB... Ook de UEFA en FIFA. Maar de rede is geld! Met videoscheidsrechters kan Meneer Arrogante Ronaldo niet meer buitenspel staan! Ben het wel helemaal met je eens!
Vind ik leuk
Zeus +3354
donderdag 18 mei 2017 om 22:38
schorsing in 3..2..1
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:13
Heerlijk zo'n voetballer, die denkt wat ie zegt, Kwakman held
Vind ik leuk
buddha +2569
donderdag 18 mei 2017 om 23:14
dit lijkt verdomd veel op de reacties van ajacieden op Nijhuis :)
Vind ik leuk
Jozef +10407
vrijdag 19 mei 2017 om 08:20
Grappig. Hier is de teneur dat die Volendammer recht voor zijn raap zegt wat hij denkt.

Maar toen....
Vind ik leuk
donderdag 18 mei 2017 om 23:40
het zijn gewoon achterbakse fluiters die zelf bepalen wie wat en waar komt te staan
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 mei 2017 om 23:40]
Vind ik leuk
Maronk +136
vrijdag 19 mei 2017 om 13:31
Die vd Graaf floot ook al belabberd bij GAE
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 00:28
Kees nie zo moeilijk doen je bent stiekem voor nac
Vind ik leuk
frankn27 +2117
vrijdag 19 mei 2017 om 07:59
Het was hands maar ik kon er niet om treuren, NAC verdiende het... zo n lucky shot van die rechtsback die nog nooit eerder gescoord had... nu thuis afmaken! Jammer dat ze dan NEC treffen, tegen Roda had ik ze sowieso kans gegeven
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:55
Tegen Roda had sowieso mooier geweest, dan hadden ze wraak kunnen pakken op de degradatie van NAC
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:29
Ik ook niet, 2 van zulke zondagsscholen die maken ze waarschijnlijk nooit meer. Zondag afmaken!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:56
Hij heeft gelijk. Dat over het paard getilde scheidsrechtertje moet eens op zijn plek worden gezet. Wat een waardeloze vent is dat. Grove fouten maken en dan met geel strooien als iemand hier wat van zegt. Niet geschikt voor het fluiten van wedstrijden als je het mij vraagt.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:02
Ik denk dat de scheidsrechter juist respect moet tonen naar Volendam toe, hij zich ervan bewust moet zijn dat deze fout Volendam heeel duur kan komen te staan.. Uit respect gele kaart seponeren is het minste wat De Graaf hier kan doen...
Vind ik leuk
darmianto +3193
vrijdag 19 mei 2017 om 11:08
Ondanks de gigantische puinhoop bij de KNVB waardoor ze zich totaal niet met belangrijke zaken bezig houden als de competitie structuur en het verplichten van gras in de ED zullen ze vast wel een gaatje kunnen vinden ergens om Kees Kwakman in staat van beschuldiging te stellen zodat ze hem kunnen schorsen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:18
Hij raakt hem maar heel licht met zijn hand. Kan me goed voorstellen dat je dat uit bepaalde hoeken nauwelijks kunt zien.
Vind ik leuk
Bien +3266
vrijdag 19 mei 2017 om 13:01
Weer iemand die zijn woorden intrekt en zijn mond laat snoeren en tot de orde is geroepen gadverdamme toon ballen en sta achter je woorden. Want dit is erg laf.
Vind ik leuk
Polleke +376
vrijdag 19 mei 2017 om 14:32
Volgens mij neemt hij alleen het gebruik van 'kop' terug. Vervang 'kop'door 'hoofd' en hij is denk ik nog steeds vrij duidelijk in zijn mening...
Vind ik leuk
Dicky +3791
vrijdag 19 mei 2017 om 13:02
Dit excuus is hem natuurlijk opgedrongen door de club. Hij had gewoon volledig gelijk.
Vind ik leuk
tomawa +46
vrijdag 19 mei 2017 om 13:31
hij heeft gewoon gelijk, op dit niveau mag dat niet gebeuren en meer scheidsrechters hebben een arrogante kop, ze zijn zo zeker van hun zaak. Het had de scheidsrechter gesierd dat hij na afloop had toegegeven dat hij fout zat. Kwakman heeft een punt en durft dit ook te zeggen. respect voor hem ipv al die hielenlikkers in Zeist.
Vind ik leuk
Cookee +1651
vrijdag 19 mei 2017 om 13:55
Kwakman mag dat best zeggen, hij komt net van het veld, is woedend. De scheids reageert woede af met een kaart... Kwakman met woorden, moet hij maar tegen kunnen.
Als je dat niet ziet... maar ook de 3e en vierde man niet en vid-ref... tsja.

Bij Cambuur gaat een overtreding aan de goal vooraf, je hoopt altijd dat we niet over de scheids hoeven te praten maar... 't gebeurt toch weer !
Vind ik leuk
DubRtd +3971
vrijdag 19 mei 2017 om 15:53
"Kop" was het probleem maar niet dat ie hem van het hebben van een arrogante kop beschuldigde?

Geinig mannetje wel die Kwakman. Een van de weinigen waar de media trainers geen vat op konden krijgen.
Vind ik leuk
Siem +21
vrijdag 19 mei 2017 om 19:12
Kwakken heeft gelijk die vent is arrogant
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 20:23
Als het hands was van Dessers, dan had ie inderdaad gewoon afgekeurd moeten worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Kwakman betuigt spijt voor 'ongepast' woord: 'Excuses aan Van de Graaf'