Afzwaaiende Kuyt haalt hard uit: 'Het is een smet op het Nederlands voetbal'

Afzwaaiende Kuyt haalt hard uit: 'Het is een smet op het Nederlands voetbal'

vrijdag 19 mei 2017 om 08:05

Dirk Kuyt heeft opnieuw zijn afgrijzen uitgesproken over de vele kunstgrasvelden in het Nederlandse voetbal. De aanvaller van Feyenoord, die een punt zet achter zijn carrière, ondertekende net als elf andere aanvoerders een manifest.

"Het feit dat de captains hun krachten bundelen, zegt hoe verschrikkelijk wij het allemaal vinden. Kunstgras is een smet op het Nederlands voetbal. Om aansluiting te houden met de Europese top zijn wij erbij gebaat op natuurgras te spelen", zegt Kuyt in De Telegraaf. Hij vindt het voetbal op kunstgras 'bijna een ander spel'.

De gezondheid van de spelers is volgens Kuyt echter nog een belangrijker argument. "Kunstgras was een aanslag op mijn lichaam", aldus de voormalig international. "De herstelperiode duurt langer. Natuurgras is het best. Kijk naar Warner Hahn, die zijn knieblessure opliep op kunstgras. Een club is genoodzaakt een nieuwe keeper aan te trekken. Financieel wordt zoiets een behoorlijke kwestie."

Kuyt ziet ook zijn eigen kinderen opgroeien met kunstgras. "Maar willen we echt naar de top en onze talenten succesvol laten zijn in die top, dan moeten ze op natuurgras opgeleid worden. Laten we beginnen de Eredivisie kunstgrasvrij te maken. Niet alleen door de clubs die het hebben liggen, maar laten we dat probleem met zijn allen oplossen."

Lees ook: Aanvoerders roepen op tot verbod op kunstgras

Poll

Moet kunstgras verboden worden?

(2678 stemmen)

Plaats een reactie

Jozef +20841
vrijdag 19 mei 2017 om 08:14
Helemaal gelijk, alleen jammer dat we bij Ajax een stel zielepieten werden genoemd toen er na dat bezoekje aan Excelsior wat van gezegd werd.
Vind ik leuk
Senna +5656
vrijdag 19 mei 2017 om 08:23
Met zijn allen oplossen en nu niet zeuren van dat hebben we gezegd .
Iedereen heeft er iets van gezegd.
en nu dit probleem oplossen.
Vind ik leuk
Jozef +20841
vrijdag 19 mei 2017 om 08:26
Kon het even niet laten. We moeten Feyenoord dankbaar zijn voor dat laatste bezoek aan Woudenstein. Nu kunnen we gelukkig ineens wel eensgezind die rommel in de ban doen.
Vind ik leuk
Senna +5656
vrijdag 19 mei 2017 om 08:28
Eensgezind een eind maken aan dit nep gras.
Vind ik leuk
DubRtd +14994
vrijdag 19 mei 2017 om 08:41
Geloof niet dat er om Ajax werd gelachen omdat ze wat van dat veld te zeggen hadden.
Het is al jaren een blamage die nep velden.

En zoals de zaken er nu voor staan in de nacompetitie hebben we er volgend jaar 7 en misschien wel 8 op die rommel.
Vind ik leuk
Jozef +20841
vrijdag 19 mei 2017 om 08:49
Oke. Laten we het erop houden dat het protest tegen die rommel plotseling in een stroomversnelling is gekomen en ons vooral niet afvragen hoe dat nou ineens kan...
Vind ik leuk
DubRtd +14994
vrijdag 19 mei 2017 om 08:53
Nou, groot deel kan op de rekening van Kuyt, Jorgensen en Excelsior - Feyenoord geschreven worden.

Het maakt wat meer indruk als een 104 voudig international die net kampioen is geworden en de topscorer van Nederland er wat van zeggen dan wanneer de reserve rechtsback van ...noem maar wat, GA Eagles wat laat horen.

Maar dat zou best wel eens die bekende druppel geweest kunnen zijn.

Kunstgras staat er om bekend dat je dat nat moet houden en als dan dat dan expres niet doet om het de tegenstander nog lastiger te maken.....

Maar ik weet het goed gemaakt.... iedere kunstgras ploeg die nu naar De Kuip komt moet zich omkleden in een of andere brakke bouwkeet op de parkeerplaats ipv de luxe kleedkamers.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 08:57]
Vind ik leuk
Jozef +20841
vrijdag 19 mei 2017 om 08:57
Ja klopt.

Meen me trouwens te herinneren dat ene Klaassen er ook iets over liet vallen. De teneur van de reacties loog er niet om, maar je hebt gelijk: Klaassen speelde nog geen honderd interlands en zo...
Vind ik leuk
DubRtd +14994
vrijdag 19 mei 2017 om 09:12
Het is gewoon een optelsom. En dan ook wie er wat van zegt.
Kuyt die niet klaagt als hij 90 minuten zich de typhus moet lopen in 37 graden in Forteleza maar wel over dat plastic begint.
Dan is er gewoon iets mis.


Vind ik leuk
Jozef +20841
vrijdag 19 mei 2017 om 09:15
Zeker. Blij met Kuyt. Zondag minder, maar het is hem vergeven ;-)
Vind ik leuk
DubRtd +14994
vrijdag 19 mei 2017 om 09:22
Ben bang dat het allemaal wel weer over zal waaien.
Er moet een type Van der Herik komen om dit op te lossen.
Onafhankelijk en niet te benauwd om met een sloopkogel een porceleinwinkel binnen te stappen.

Toen Heracles de enige was, was het nog een soort van ludiek iets, z'n heuga tapijtje. maar zoals ik al zei, volgend jaar kunnen het er gewoon 8 zijn.
Met een beetje pech (?)\foute competitie planning speel je dan als ploeg de 2de seizoenshelft uit alles op plastic (Feyenoord had 5 van de 6 plastic wedstrijden na de winterstop)
Vind ik leuk
HanV +2043
vrijdag 19 mei 2017 om 11:47
0 + 0 = 0
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:25
Hij heeft zelf stiekum een kunstgrasveld achter zijn huis
Vind ik leuk
Jozef +20841
vrijdag 19 mei 2017 om 09:30
Lekker handig, hoef je niet te maaien, maar lullig als de bbq omwaait of zo...
Vind ik leuk
Korm +21601
vrijdag 19 mei 2017 om 10:57
Niks stiekem aan, dat zag je al in zijn documentaire ;)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:36
Ik ken de Rotterdamse mentaliteit. Het zijn altijd de anderen die het doen n altijd leedvermaak als iemand anders iets overkomt.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:40
In het amateur voetbal snap ik het nog wel dat er kunstgras ligt. Is kostenbesparend en een wedstrijd of training wordt niet snel meer afgelast. Maar in de eredivisie moet er gewoon op gras gevoetbald worden. Gelijke omstandigheden voor iedereen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:20
Eindelijk weer eens een topic over Dirk. Zijn afscheid wordt wel erg onder het tapijt geschoven door alle media vind ik. Je leest en ziet haast nergens iets over Dirk. Kan er alstublieft wat meer aandacht aan Dirk worden besteed?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:50
leef jij onder een steen ofzo?? Ik vind het wel weer genoeg!! Zijn heel veel voetballers die een stuk minder aandacht kregen en vind het zelfs een beetje overdreven. Als Feyenoord net als Ajax en PSV gewoon met regelmaat kampioen had geworden had niemand het erover. Met alle respect hoor maar hij is geen heel grote voetballer!! misschien tv Rijnmond kijken de rest van Nederland leeft alweer verder........Op naar AJAX
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:59
Ik heb het donkerbruin vermoeden dat Veldwachter zijn reactie cynisch bedoelt ;-)
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 10:18
Daar geef je de voornaamste reden al...
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 10:18
Ik had ook meer verwacht over Dirk. Er zijn de laatste dagen weinig artikelen over Dirk...
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:23
Dan legt Dirk overal toch een echt grasmatje aan? Toch geld zat en dan hij kan weer met gepaste bescheidenheid melden dat hij erbij betrokken is geweest. Kunnen we wel aan Dirk overlaten.
Vind ik leuk
Jozef +20841
vrijdag 19 mei 2017 om 08:32
Kom op. Kuyt heeft een hele mooie carrière achter de rug en sloot hem op schitterende wijze af. We mogen hopen dat er steeds spelers met zo'n gouden mentaliteit blijven opstaan. Als Ajacied heb ik altijd genoten van de tomeloze inzet en bezieling van Dirk Kuyt. Ook bij Oranje, waar hij zelfs als linksback geweldig functioneerde zonder ook mar een wanklank. Chapeau.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:52
Toch raar dat hij opvalt om zijn inzet, geeft aan hoe raar de rest is....
Vind ik leuk
Jozef +20841
vrijdag 19 mei 2017 om 08:53
Dat beetje extra inzet is gewoon een kwaliteit.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:06
En dat vind ik dan helaas, het is een eer om voor je land uit te komen en je hoort je kapot te rennen voor je land!
Vind ik leuk
Jozef +20841
vrijdag 19 mei 2017 om 09:14
Vergelijk het met een pijngrens. Er lopen mensen die met een botbreuk verder kunnen spelen en er lopen lui die bij de gedachte eraan bij wijze van spreken al onder de douche staan. Iedereen is anders, ik weet niet of die dingen verwijtbaar zijn. Ik denk echt dat zowat elke voetballer op zowat elk niveau met de beste intenties het veld opkomt.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:08
Kuyt moest gebrek aan kwaliteit altijd compenseren met inzet.
Vind ik leuk
Korm +21601
vrijdag 19 mei 2017 om 08:34
Volgens mij is iedereen er over eens dat er natuurgras moet komen alleen is er een financiele kwestie
Vind ik leuk
Jozef +20841
vrijdag 19 mei 2017 om 08:37
Grappig toch dat er tot voor kort minder geld omging in het profvoetbal, maar dat er altijd een hoofdveld van echt gras was...

Snap de voordelen wel, maar dit moeten we gewoon niet willen.
Vind ik leuk
Korm +21601
vrijdag 19 mei 2017 om 08:41
eens :)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:53
Gewoon subsidie aan de hand van de inkomsten en minder winst bij de KNVB en klaar!
Vind ik leuk
Jozef +20841
vrijdag 19 mei 2017 om 09:18
Gewoon veld inzaaien, laten groeien en onderhouden. Dat kon 100 jaar terug al. En ja, soms is het drassig en zo...heerlij wat mij betreft.
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 19 mei 2017 om 09:49
100% mee eens! Top dat hij dit nu zo zegt en ook de woorden die hij koos, alles was gewoon raak en waar!

Weg met die zooi, dan ga je maar lekker op zaalvoetbal!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:59
Het is competitievervalsing om de multi-nationals veel geld te laten verdienen, schandalig. Het kost ons aanzien en onze plek op de internationale ranking.
Wat een kortzichtigheid met de beste stuurlui aan wal.
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 10:15
Laat de KNVB zelf maar investeren in normaal gras.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:49
We moeten eigenlijk met iedereen die erop tegen is zelf het initiatief nemen om de krachten te bundelen.
Dan kunnen we met z'n allen als het donker is overal dat rot kunstgras weg trekken (let op hockey word wel altijd op kunstgras gespeeld xD)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:50
Zag hem bij RTL en hij heeft zulke grote tanden genomen dat hij zijn mond bijna niet dicht krijgt! zeker altijd droom geweest om een paardengebit te hebben. Ook dat hele witte van al die mannen dat ziet er toch niet uit. Als hij zijn mond openlaat kan hij in de avonduren als lichtmast functioneren bij de kabouters
Vind ik leuk
fer65 +199
donderdag 25 mei 2017 om 14:29
Gewoon kankergras letterlijk en figuurlijk,ongeloofelijk dat ze kinderen daar op laten voetballen ..
Vind ik leuk
fer65 +199
donderdag 25 mei 2017 om 14:32
Precies knAvb is verantwoordelijk maar dat nemen ze duidelijk dus niet ouwe mannen club.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Afzwaaiende Kuyt haalt hard uit: 'Het is een smet op het Nederlands voetbal'