'Het lijkt erop dat Mourinho zichzelf wil indekken tegen Ajax'

'Het lijkt erop dat Mourinho zichzelf wil indekken tegen Ajax'

vrijdag 19 mei 2017 om 08:39

Arnold Mühren is niet bijster enthousiast over Manchester United. De 65-jarige Amsterdammer denkt dat Ajax kans maakt om ten koste van de ploeg van José Mourinho de Europa League te winnen.

"Met name middenvelders als Carrick en Fellaini zitten niet te wachten op dat positiespel van Ajax, met al die bewegelijke spelers", zegt Mühren, oud-speler van Ajax en United in De Telegraaf. "Man United heeft voorin nog genoeg spelers die het verschil kunnen maken, maar zeker na het wegvallen van Ibrahimovic zitten ze niet in de beste fase. Mede door blessures wisselen ze zo verschrikkelijk veel. Wij speelden vroeger altijd 4-4-2, zoals iedereen in Engeland. Nu verschilt het bijna wekelijks. Ajax zit wat dat betreft veel meer in een flow."

Mühren heeft geen goede woorden voor de huidige prestaties van United. "Een zesde plaats, dat kan eigenlijk niet. Zo'n club moet toch gewoon in de Champions League spelen. Als Manchester de finale verliest, zal dat er wel inhakken. Zowel op sportief als financieel vlak. Mourinho vindt dat Ajax een voordeel heeft, omdat zij langer rust hebben richting de finale. Het lijkt erop dat hij zichzelf wil indekken."

Poll

Gaat Ajax winnen?

(1949 stemmen)

Plaats een reactie

Sazzz +8601
vrijdag 19 mei 2017 om 08:44
Schandalig dat Mourinho met al dat geld dat uitgegeven is toch nog probeert om Ajax favorietenrol te geven. Sneu.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 08:53
Klopt, ergste is dat ze de favorietenrol wordt toegespeeld doordat ze meer rust zouden hebben, niet op basis van kwaliteit. Al was ik geen Ajax supporter zou ik nog hopen dat ManU verliest. Mourinho is een doodzonde voor zo'n mooie club
Vind ik leuk
Tafkaz +4044
vrijdag 19 mei 2017 om 08:58
Mourinho is er een meester in om alle aandacht naar zich toe te trekken zodat zn spelers minder in het middelpunt van de belangstelling staan.

Zo is t voor spelers veel makkelijker zich te focussen op hun wedstrijden.

Dit heeft Mourinho altijd gedaan en vaak met succes.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:00
Dat is dan ook weer waar, helaas
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:24
Als Ajax speelt zoals thuis tegen Lyon en Schalke, heeft Manchester geen schijn van kans.
Vind ik leuk
BigBoi +2369
vrijdag 19 mei 2017 om 10:50
Daarom zeg ik ook 4-1. United is de ideale tegenstander om je eigen spel te spelen.
Vind ik leuk
flipper +864
vrijdag 19 mei 2017 om 08:53
Tis een verschrikkelijk mannetje.
Vind ik leuk
Senna +5656
vrijdag 19 mei 2017 om 09:10
Ja natuurlijk Mourinho voelt de bui al hangen.als ze verliezen dan heeft hij helemaal niets .
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 09:10]
Vind ik leuk
mcmodd +11444
vrijdag 19 mei 2017 om 09:12
We hoeven het niet eens op de man Morinho te spelen. Begrijpelijk is zijn angst om te verliezen. Ajax heeft zo ongeveer wereldwijd verrast tegen Lyon en Schalke '04. Hij pakt nu alles aan om zich al voor die wedstrijd in de rol van underdog te persen, dat hoort inmiddels bij de trainer van een club die tegenvallend op de zesde plaats staat. Al dat kapitaal dat geïnvesteerd werd, een nederlaag volgende week kan hem zijn kop kosten. Weg mooie carriëre, zo zal hij denken.
Vind ik leuk
Objectief +2629
vrijdag 19 mei 2017 om 09:31
Hij is niet angstig om te verliezen. Mourinho is een tacticus die er alles aan zal doen om de aandacht bij zijn spelers weg te halen en ondertussen z'n spelers intrinsiek zodanig te motiveren dat er op en top gemotiveerd elftal staat.
Natuurlijk gooit hij de aandacht naar Ajax' piepjonge selectie, die veel makkelijker te beinvloeden is.
Ik hoop dat ze bij Ajax de rust kunnen bewaren...
Vind ik leuk
Jozef +20841
vrijdag 19 mei 2017 om 09:28
Mou brengt zijn spelers naar de luwte.

Kom op Nederlandse pers, verzin eens wat smeuïgs over Blind, Fellatio en co...

We zullen alle hulp nodig hebben om te kunnen winnen. Ik denk dat iedereen vergeten is dat er woensdag een wedstrijd van David tegen Goliath plaats zal vinden. Die winnen we echt niet zonder alle hulp van buitenaf.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:20
Haha dan is Ajax goliath! Ik hoop dat ze dat Manchester helemaal van de mat spelen. Denk ook echt dat ze dat gaan doen. Suc6 boys.(ja, ik ben een feyenoorder!)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 09:30
Hahahahaha die Amsterdammers ook altijd.... pfff vermoeiend wel.
Mourinho wil zich indekken.. Ajax gaat deze toch echt verliezen, hangt in de lucht!
Vind ik leuk
yuuup +5499
vrijdag 19 mei 2017 om 10:20
Dit is een Volendammer die meer wedstrijden voor United gespeeld heeft dan voor Ajax.
Je moet jezelf eens indenken wat je reactie zou zijn als Peter Bosz dit zou zeggen voor een wedstrijd tegen jouw favoriete clubje.

De enigste die vermoeiend is ben jij.
Vind ik leuk
DubRtd +14994
vrijdag 19 mei 2017 om 09:31
Ja verrassend dat ie dat doet.
Als vandaag de eerste dag van je leven was geweest dat je voetbal volgt.
Vind ik leuk
slaski +1750
vrijdag 19 mei 2017 om 09:59
Dit een Amsterdammer noemen ? Mijn hemel dan heb je er ook echt geen kijk op.
Vind ik leuk
Youri99 +5546
vrijdag 19 mei 2017 om 10:25
Haha keurige uitspraken van Muhren, op zijn Mourinho's countert hij Mourinho zijn woorden.
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 19 mei 2017 om 10:26
Mourinho is zich niet aan het indekken, die is vanaf het fluit signaal na Man United - Celta al bezig met zijn grote Mourinho show!
Vind ik leuk
United +39423
vrijdag 19 mei 2017 om 10:40
Mourinho begint steeds meer te floppen. Altijd maar vasthouden aan dezelfde tactiek met dat verdedigende voetbal...
Vind ik leuk
Truth +2751
vrijdag 19 mei 2017 om 10:55
Ik beoordeel mourinho pas volgend seizoen , ook al was het een pak beter dan vorig seizoen .
Eens de puin geruimd is die moyes en van gaal hebben achtergelaten dan pas kan hij zijn team bouwen en dan zullen alle excuses op zijn of er moeten weer zware blessures vallen
Vind ik leuk
pinkelman +2628
vrijdag 19 mei 2017 om 11:10
Denk niet dat ze het pruimen als manchester verliest van een club als Ajax, dat met alle respect toch niet als een Europese topclub wordt gezien.
Vraag blijft of ze de Portugees dan ook de laan uit sturen want zijn prestaties zijn niet beter dan die van van Gaal.
Echter deze trainer heeft dan ook nog de eigenschap om het vervolgens voledig op zijn spelers en voorganger te schuiven want hij is immers '' the special one'' .
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 11:12]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:15
Mourinho heeft een veel grotere selectie helaas dat ie zoveel geblesseerde heeft. Tsja ergens doen ze het toch niet goed als er zoveel geblesseerd raken.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 11:15]
Vind ik leuk
michelhx +2097
vrijdag 19 mei 2017 om 11:42
Helaas is het niveau verschil tussen Ajax thuis en uit Europees gezien zo groot dat ik verwacht dat Ajax het niet makkelijk zal krijgen. Ajax zal wel gaan aanvallen en Manchester meer gaan counteren en juist daar gaat Manchester het verschil maken met de snelle Rashford voorin. Ik voorspel een 1-2 overwinning voor Manchester.
Vind ik leuk
JanTa48 +1523
vrijdag 19 mei 2017 om 12:05
Vanaf de kwartfinale was alles een extra bonus voor Ajax en kan zich "ontspannen" naar de finale toewerken maar bij Manchester onder Morinho ligt het allemaal wat anders, die MOETEN winnen. Dat kan wel een bepalend worden voor de wedstrijd.
Vind ik leuk
Kwikwek +2412
vrijdag 19 mei 2017 om 12:40
Feyenoord heeft ook gewonnen van MANU dit seizoen (dat zou je bijna zijn vergeten). Waarom ajax dan niet?..
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:32
Hij vergeet er wel bij te zeggen dat United in haar laatste 2 wedstrijden zowel een B als een C-elftal heeft/zal opstellen.
Op die manier pakken ze beiden evenveel rust denk ik dan. :)

Och kom. United MOET de titel winnen om nog enigzins het seizoen te redden. Anders heeft Mourinho het slechter gedaan dan Van Gaal.
Zo veel is duidelijk.
Zo veel kapitaal op het veld en je vervolgens NIET plaatsen voor de Champions League.

Denk dat de filosofie van Mourinho een beetje achterhaald geworden is.
Vind ik leuk
Cookee +4385
vrijdag 19 mei 2017 om 13:52
Mooi Arnold weer eens te zien, wat een icoon.
En hij heeft gelijk Man Utd is elke visie al lang kwijt er zit geen idee achter en Mourinho halen is een populistisch idee.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Het lijkt erop dat Mourinho zichzelf wil indekken tegen Ajax'