Koeman komt belofte na en eindigt bovenaan 'tienerklassement' in Premier League

    Koeman komt belofte na en eindigt bovenaan 'tienerklassement' in Premier League

    vrijdag 19 mei 2017 om 09:42

    Van alle managers in de Premier League heeft Everton-coach Ronald Koeman de meeste speelminuten aan tieners gegeven in dit nog lopende seizoen. Dat berekende Youth Academies.

    Bij zijn aanstelling kondigde Koeman al aan ook naar talenten te gaan kijken bij Everton en daar was geen woord aan gelogen. De coach liet zijn tieners in totaal 2140 minuten opdraven in de Premier League, waarmee Everton bovenaan de lijst met meeste speelminuten voor tieners staat. 

    De achttienjarige Tom Davies maakte de meeste minuten voor Everton in de Premier League van alle jongelingen. Ook Ademola Lookman (19), Dominic Calvert-Lewin (inmiddels 20) en Mason Holgate (inmiddels 20) kwamen als tiener in actie.

    Opvallend is dat José Mourinho met zijn Manchester United op de tweede plek staat in de lijst, ondanks het feit dat de Portugees niet bekend staat als groot fan van het laten spelen van jonge spelers. Vooral de aanwezigheid van de negentienjarige Marcus Rashford zorgde ervoor dat United hoog in het 'tienerklassement' komt te staan.

    Plaats een reactie

    buenosje +369
    vrijdag 19 mei 2017 om 09:49
    En toch vertrekken al die jeugdspelertjes naar het buitenland. Geld maakt meer kapot dan je lief is zullen we maar zeggen
    Vind ik leuk
    younited +3515
    vrijdag 19 mei 2017 om 09:53
    Toch grappig dat city en united hoog staan en Arsenal met zn "talentenfabriek" 14de
    Vind ik leuk
    cj_fey +3320
    vrijdag 19 mei 2017 om 09:58
    Maar het gat tussen city en united is al enorm
    464 min is maar goed 5 wedstrijden.... eigenlijk niets dus.
    Vind ik leuk
    vrijdag 19 mei 2017 om 10:37
    Dat was alleen jesus vgm
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    DubRtd +15556
    vrijdag 19 mei 2017 om 10:15
    Die talentenfabriek staat al een paar jaar droog
    Die Zelalem was ook zo'n geweldenaar en inderdaad, de eerste keer dat ik hem zag was hij 16 en speelde inderdaad voortreffelijk.
    Komt alleen nu niet van de bank bij VVV

    Ook de noodzaak om ze op te stellen is wat weg nu het stadion geld oplevert ipv kost zoals een jaar of 10 geleden.
    Maar 1 minuut is inderdaad wel erg treurig.
    Vind ik leuk
    2cents +47300
    vrijdag 19 mei 2017 om 10:30
    Verontrustender is het dat gerenommeerde opleiders van voorheen, als Southampton, Liverpool en West Ham United nauwelijks scoren als het gaat om speelminuten voor tieners. Dat geeft toch te denken voor het Engelse voetbal.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15675
    vrijdag 19 mei 2017 om 11:17
    Die hele lijst is triest als je Rashford weg haalt heeft United 12 minuten over bij Everton hetzelfde zonder Davies het komt allemaal van een speler en dat is gewoon triest en veel te weinig van alle clubs
    Vind ik leuk
    michelhx +2925
    vrijdag 19 mei 2017 om 10:30
    Vergeleken met cijfers van sommige clubs in deze lijst zijn zelfs de statistieken van Cocu nog indrukwekkender qua speeltijd geven aan jongeren.
    Vind ik leuk
    darmianto +7958
    vrijdag 19 mei 2017 om 11:39
    Toch opvallend dat een club als Arsenal zo laag staat
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12311
    vrijdag 19 mei 2017 om 11:51
    Arsenal, 1 minute.... schrijnend.
    Vind ik leuk
    Sanders +3278
    vrijdag 19 mei 2017 om 12:04
    Minuten zijn gewoon gehalveerd pff
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Koeman komt belofte na en eindigt bovenaan 'tienerklassement' in Premier League