Den Bosch-fans betalen niets bij verlies: Geen andere club in wereld heeft dit

Den Bosch-fans betalen niets bij verlies: "Geen andere club in wereld heeft dit"

vrijdag 19 mei 2017 om 10:36

FC Den Bosch heeft een bijzonder nieuw betaalsysteem voor seizoenkaarthouders bedacht. Fans hoeven niet te betalen voor thuiswedstrijden die de club verliest.

"Je betaalt alleen als we winnen of gelijk spelen", zegt voorzitter Jan-Hein Schouten, de bedenker van het concept, tegen het Brabants Dagblad. "Er is geen enkele andere voetbalclub in de wereld waar dit ook zo gaat."

Het concept werkt zo: fans kopen, afhankelijk van de plek, voor 25 euro tot 125 euro een seizoenkaart en krijgen daar een wedstrijdshirt bij. Bij een thuisoverwinning wordt er automatisch tien euro afgeschreven van de rekening van de seizoenkaarthouder. Bij een gelijkspel vijf euro. Bij een nederlaag hoeven de fans dus niet te betalen. Het maximumbedrag ligt op 160 euro tot 250 euro.

Door dit systeem bestaat de kans dat Den Bosch bij slechte sportieve prestaties ook financieel slecht presteert. "Maar dat hebben we afgedekt, we hebben geldschieters die garant staan. We lopen geen financieel risico. Het is een gok, maar wij denken dat het gaat werken", aldus Schouten.

Plaats een reactie

vrijdag 19 mei 2017 om 10:45
Super vet wel! Zorgt waarschijnlijk ook voor fanatieke aanmoediging, het is immers gratis wanneer je ze naar de overwinning zingt :)

edit* ik was nog niet helemaal wakker, ik laat hem toch staan voor de grap.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 10:50]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:47
Het is gratis als ze verliezen
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:49
goedemorgen. sorry dankje. jezus
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:50
Dus zingen ze fanatiek voor de tegenstander!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:53
Aardig van ze!
Vind ik leuk
wil +479
vrijdag 19 mei 2017 om 10:50
Straks komt er helemaal geen geld meer binnen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 10:52
Dat zou over dit seizoen voor 17 wedstrijden geen inkomsten zijn van de seizoenkaarthouders..
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:00
Die club is halverwege het seizoen failliet dan hahaha.. Zou je als supporter toch ook niet moeten willen
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:10
Misschien moet je de moeite nemen om het hele artikel te lezen. Dan lees je onderin dat het eventuele tekort door slechte prestaties en dus minder inkomsten uit verkoop seizoenskaarten afgedekt is door sponsoren die garant staan. Failliet gaan niet ze. In elk geval niet door deze actie.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:09
Je hebt gelijk, mijn reactie was iets te voorbarig.
Neemt niet weg dat het belachelijk is dat je daar als supporter mee eens bent, supporter in goede en slechte tijden toch?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:13
Vet systeem, supporter weer eens centraal
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:29
Dit zegt wel iets. Namelijk dat de kosten (en hopelijk ook de baten) van de andere zaken die Den Bosch te betalen heeft, zo groot zijn dat de mogelijke inkomsten via de toeschouwers erbij in het niet vallen. Ze kunnen ze blijkbaar missen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:34
Als Den Bosch het dan zo regelt dat je sowieso betaald waarneer je niet komt heb je misschien nog eens een goed gevuld stadion
Vind ik leuk
El Lobo +1037
vrijdag 19 mei 2017 om 11:59
Ben benieuwd! Grappig concept!

Maar ja is het een voor- of nadeel? Supporters schreeuwen je na de overwinning en je hebt er een aantal tussen zitten die denken "Shut up, kost me knaken anders"
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:22
Als ze dat hadden ingevoerd bij AZ afgelopen jaar kon ik nu een andere club zoeken :)

Wat een mooi systeem, ook een wedstrijdshirt erbij, lekker bezig daar. Clubs die nog weten dat ze voor supporters spelen, netjes.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:32
Kunnen ze ook wel een echt grasveld betalen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:52
"Bij geen enkele club werkt het zo"

Daar zou wel een goede reden voor zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:32
Als een den bosch fan dan een beetje krap zit aan het einde van de maand krijgt hij het toch ff benauwd bij een vroege 1-0 voorsprong
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Den Bosch-fans betalen niets bij verlies: "Geen andere club in wereld heeft dit"