Dromen van Robben-terugkeer naar Nederland: Hebben we al veel over gesproken

Dromen van Robben-terugkeer naar Nederland: "Hebben we al veel over gesproken"

vrijdag 19 mei 2017 om 11:16

Algemeen directeur van FC Groningen Hans Nijland hoopt dat Arjen Robben besluit terug te keren bij de club. De beleidsbepaler droomt van een 'Dirk Kuyt-scenario'.

Kuyt kwam twee jaar geleden terug bij Feyenoord en werd afgelopen zondag met de club kampioen. Hij gaat nu opgeleid worden voor de functie van technisch directeur. Nijland hoopt Robben na zijn carrière ook warm te kunnen maken voor een functie bij de club. "Het is duidelijk dat we daar al veel over hebben gesproken. We zien het nu ook bij Dirk Kuyt en Feyenoord", zegt Nijland tegen RTV Noord.

"Het zou inderdaad een absolute droom zijn. Als Arjen daar bereid toe zou zijn, dan is hij meer dan welkom. Sterker nog, als je iemand als Robben aan je organisatie kan toevoegen, dan kun je als club een volgende stap maken", aldus Nijland. "Maar Arjen voetbalt volgend jaar ook nog bij Bayern München en dat doet hij nog steeds heel goed. Maar goed, er is ergens een begin en ergens een eind en dat geldt ook voor zijn voetbalcarrière. Maar wij allemaal zouden het geweldig vinden als hij wat voor de club gaat doen."

Plaats een reactie

vrijdag 19 mei 2017 om 11:26
Ook leuk als hij zijn laatste jaar, wanneer dat ook is, als voetballer afsluit bij Grunn.
Hij is een echte Groninger man/fan, is daar vaak te vinden, dus sluit daar maar af zou leuk zijn! Wanneer dat ook is..
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:33
Zou wel erg leuk zijn Fc Groningen kampioen van Nederland met Robben.
Vind ik leuk
HJR +3509
vrijdag 19 mei 2017 om 11:36
En de KNVB beker
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:40
Ik had eigenlijk gehoopt dat Feyenoord dan de beker zou pakken.....Of ben ik nu egoïstisch?
Vind ik leuk
HJR +3509
vrijdag 19 mei 2017 om 12:31
Haha, nou Feyenoord had hem vorig jaar al, dus dat duurt nog wel even ;)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:36
Ja maar ik wil niet weer 8 jaar wachten op de beker ;)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:38
Haha.. Robben is geen Messi!
Vind ik leuk
Filip_FCU +6043
vrijdag 19 mei 2017 om 11:39
maar wel robbben ;)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:40
Erg ver zit ie er ook niet vandaan. Bovendien is het niveau in de Eredivisie ietsje lager dan waar Messi tegen moet.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:47
Met een goede Robben kan Groningen top 5 spelen.. Hij kan het tenslotte ook niet alleen!
Vind ik leuk
Farmer +4568
vrijdag 19 mei 2017 om 14:43
Totale plaatje he: Mocht Robben naar Groningen komen, dan zijn er plots ook investeerders die een extra duit in het zakje willen doen; daar kan een Nijland dan weer een kwalitatief-sterkere selectie voor presenteren.

Toekomstmuziek, maar van mij mag hij komen natuurlijk. K zou zelf de rode loper nog wel willen uitrollen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:47
Zou mooi zijn! Totaalplaatje inclusief een rol voor na zijn actieve loopbaan. Hij heeft zijn band met Groningen altijd behouden.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:43
Als Kuyt het kan, kan Robben het ook. En daarna wordt Utrecht kampioen met Sneijder!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:45
Klinkt goed! Sneijder is dan wel een Utrechter maar is opgeleid bij Ajax. Maar ik zou het geweldig vinden als hij een jaartje in rood en wit van Utrecht zou spelen!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:53
Het zou mij niet verbazen. Volgens mij heeft hij echt een zwak voor Fc Utrecht ook voor Ajax maar toch denk ik dat hij naar Fc Utrecht komt. En het zou sowieso leuk zijn als Fc Utrecht landskampioen zou worden. Echte volksclub. Vond de graffiti tekeningen tussen Utrecht en Feyenoord ook echt gaaf voor de bekerfinale vorig jaar.
Vind ik leuk
HJR +3509
vrijdag 19 mei 2017 om 13:12
Rodney?? :P
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:21
Haha.. Rodney is al 2x geweest.. En zowel bij het eerste als bij jong vertrokken..
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:08
Denk nou niet dat je met een veteraan kampioen kan worden. Je hebt nog 10 spelers nodig die een beetje kunnen ballen. Tevens heeft een speler ook een beetje de mentaliteit nodig van Kuyt.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:14
Fc Utrecht heeft genoeg goede spelers, dus ik zie het probleem niet.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:24
Kwaliteit tussen de top- 3 en de nummer 4 is groot momenteel. Maar dromen mag natuurlijk. De bal is rond en Leicester is vorig jaar ook kampioen geworden van de PL
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:27
Ikzelf ben voor Feyenoord. Maar als Feyenoord geen kampioen wordt zou ik het leuk vinden als bijv Utrecht kampioen wordt.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:30
Alleen beetje jammer dat hij een half jaar mist per seizoen dus ga ke nooit met groningen mee spelen
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:32
Gewoon de kunstgrasvelden overslaan dan kom je al een eind ;)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:37
Dat zou ik met zij fysiek zeker niet aandurven om hem op een vuilnisveld te laten spele
Vind ik leuk
reggie +536
vrijdag 19 mei 2017 om 12:05
Als hij naar Groningen gaat komt ie nooit meer in het buitenland, alleen als hij op vakantie gaat ;)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:22
Of als Groningen op bezoek moet bij Heerenveen! :)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 11:41
Het is nogal een verschil of je terugkeert bij Feyenoord die altijd top 3 speelt of terugkeert bij FC Groningen a.k.a. FC Bal op het dak 6
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:09
Hij wil graag prijzen pakken en volgens mij heeft Grunn meer prijzen gepakt de laatste 3 jaar dan 020.
Vind ik leuk
Foebele +30445
vrijdag 19 mei 2017 om 11:41
Robben moet toch lekker deze zomer naar PSV gaan, wat heef ie nou bij Groningen te zoeken? Gewoonnog 2 jaartjes bij PSV 2e of 3e worden, prima zo!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:07
Als hij graag 2de wil worden moet hij naar Amsterdam verkassen, die hebben daar een abonnement op de laatste jaren.
Vind ik leuk
Foebele +30445
vrijdag 19 mei 2017 om 12:19
Buiten de 2 titels heeft PSV anders een aardig abbonnementje op plek 3 en 4 gehad:

3e: 09/10, 10/11, 11/12, 16/17
4e: 08/09, 13/14

4x derde en 2x 4e in de afgelopen 9 jaar, topcijfers!!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 21:18
en toch ook het meeste kampioen deze eeuw en de laatste 10 jaar, 20 jaar 30 jaar 40 jaar wat je maar wil
Vind ik leuk
DubRtd +11895
vrijdag 19 mei 2017 om 11:45
Probleem voor Groningen is dat de rest van het elftal te matig is.
Tegenstanders geven Robben 3 dubbele dekking (zoals Real dat in Munchen deed).
En dat zal snel vervelen.
Vind ik leuk
Koeien +1438
vrijdag 19 mei 2017 om 16:31
Mocht Robben ooit aansluiten dan denk ik dat er wel iets op de begroting wordt uitgetrokken om het gehele team te versterken. Win je 's een beker of kom je een paar ronde verder in de EL, wat dan zeker te doen is, krijg je die miljoenen ook wel terug en is het risico aanvaardbaar te nemen.

Bovendien, als Robben toch 2~3 verdedigers met zich meetrekt, dan hebben zelf de matigere spelers veel meer ruimte om aan te vallen, toch?
Vind ik leuk
DubRtd +11895
vrijdag 19 mei 2017 om 19:40
Dat dachten ze bij andere clubs (Feyenoord rond 2008, Twente) ook. We geven alvast uit wat we zeker gaan winnen.
Viel tegen.

En ja, in redelijk veel wedstrijden zouden anderen kunnen profiteren. Maar hoe leuk is het voor Robben om week in week uit 3 van die bijtende tekkeltjes bij zich te hebben.
En dan nog zijn blessuregeschiedenis....
Vind ik leuk
Dee79 +1680
vrijdag 19 mei 2017 om 11:47
Robben zou gek zijn psv oke maar als je altijd om de prijzen hebt gespeeld dan is grun wel een paar treetjes minder
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 12:14
Dat gaat Robben denk ik ook wel doen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:16
Ik denk dat ie zich alleen maar zou ergeren aan het niveau, dan is het hopen dat ie genoeg spelers kan opkrikken..
Zelfs in het nederlands elftal zat hij zich al te ergeren.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:23
Toch grappig dat alle PSV fans denken dat Robben, mocht hij terugkeren naar Nederland, terug keert bij PSV. Robben is door en door Groninger, ademt Groningen en houdt van onze club. Schat de kans vrij klein dat hij PSV verkiest boven ons!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 12:23]
Vind ik leuk
Hupfean +1298
vrijdag 19 mei 2017 om 17:09
Hou toch op jonge. Die komt echt niet terug naar Nederland en zowieso niet naar Groningen. Hij hoort nog steeds bij de besten van de wereld, dan ga je toch niet bij Groningen voetballen? Gekkie.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 21:22
hij komt zeker terug naar fcg maar of dat als speler is dat is de vraag. Nijland wil hem ook terug maar dan in het technisch bestuur en als uithangbord met zijn voorkomen en connecties
Vind ik leuk
Sanders +1112
vrijdag 19 mei 2017 om 12:30
Zou toch zonde zijn, hij is nog altijd een van de beste van de wereld mits fit. Dat liet ie wel weer mooi zien tegen leipzig. Als we het wk op de een of andere manier nog zouden halen heb ik hem liever nog een jaar of twee op het hoogste niveau. Goed die zullen we toch wel missen, maar als.
Vind ik leuk
Cookee +2872
vrijdag 19 mei 2017 om 13:00
Als ik kijk naar hoe moeilijk Robben het vindt om mee te lopen met van Gaal, Blind of Grim, dan neemt Robben ook de leiding over. Dan vraag ik me af of hij zich bij Groningen kan inhouden. Ik denk dat Robben gewoon ook na de carriere bij Bayern blijft.
Vind ik leuk
pinkelman +2417
vrijdag 19 mei 2017 om 15:25
Robben is geen Kuijt.. Robben is domweg de beste speler van wereldclub Bayern Munchen en behoort ook nog steeds op zijn leeftijd tot 's werelds beste spelers dus die gaat nog niet in onze Mickey mouse competitie spelen.
Vind ik leuk
Hupfean +1298
vrijdag 19 mei 2017 om 17:06
Droom maar lekker verder nijland, t niveau van Nederland is bedroevend. Daar wil Robben niet bij horen. En hij is nog steeds in topvorm. Hij bewijst dat telkens weer bij Bayern. En hij gaat heus niet voor 1500€ per maand bij Groningen voetballen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 21:24
Nee hij komt over een paar jaar in het technisch bestuur, zijn nieuw huis zijn ze aan het bouwen
Vind ik leuk