Onmogelijk dilemma voor Blind: 'Ik hoop dat Daley de finale wint van Ajax'

Onmogelijk dilemma voor Blind: 'Ik hoop dat Daley de finale wint van Ajax'

vrijdag 19 mei 2017 om 12:51

De Europa League-finale tussen Ajax en Manchester United heeft een speciaal tintje voor Danny Blind. De oud-bondscoach juicht voor beide clubs.

Blind speelde jarenlang bij Ajax, was er ook trainer, maar bij Manchester United speelt zoon Daley. Een paar weken geleden twijfelde de verdediger van de Engelse grootmacht of hij het eigenlijk wel leuk vond om tegen Ajax te spelen. De Amsterdammers wonnen vervolgens van Olympique Lyon en United rekende af met Celta de Vigo.

"Hij heeft er een beetje tegenaan gehikt", zegt Blind senior tegen Het Parool. "Maar nu vindt hij het wel mooi. Een finale halen is al bijzonder, maar deze finale is voor hem natuurlijk heel speciaal." Ook Blind zelf kijk er naar uit. "Je kinderen gun je het allerbeste. In alles. Dus ik hoop dat Daley de finale wint. Maar als dat niet lukt, kan ik daar vrede mee hebben, want dan is de Cup voor Ajax."

Blind weet nog goed hoe zijn zoon als broekie rondliep op De Toekomst. "Ik nam hem op zaterdagochtend vaak mee naar Ajax als we gingen trainen. Was hij drie, vier jaar oud. Liep hij met een balletje te pielen in het spelershome van De Meer. Kreeg ie een broodje van tante Sien."

Plaats een reactie

Bien +6018
vrijdag 19 mei 2017 om 12:58
Neppe Ajacied je eigen club komt toch op de eerste plaats? Je kan zeggen ik gun Daley Blind de cup maar Ajax is mijn club. Ajax heeft er een judas bij.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 13:00]
Vind ik leuk
Olfie +1959
vrijdag 19 mei 2017 om 13:00
Hij gunt het zijn zoon meer dan Ajax, zo gek vind ik het niet.
Vind ik leuk
T&T +5520
vrijdag 19 mei 2017 om 13:06
Ze hebben persoonlijk succes.
Dus ik zou het Nederlands voetbal en het algemeen belang daarboven kiezen
.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 15:43]
Vind ik leuk
Itsese +1160
vrijdag 19 mei 2017 om 13:12
Jij hebt geen kinderen of wel?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:01
Meen je dat serieus? Je kinderen horen ten alle tijden op de eerste, tweede en derde plaats te komen.
Liever een neppe ajacied dan een neppe ouder.
Vind ik leuk
Bien +6018
vrijdag 19 mei 2017 om 13:03
Als hij zou zeggen zou leuk zijn als Daley hem weet te winnen, maar Ajax blijft wel mijn club en die zie ik liever winnen. Het is club naar mijn hart ik ben een Ajacied. Natuurlijk wil je dat je eigen kind de cup wint, maar aan de andere kant als hij echt Ajacied was had hij gezegd ik zie liever mijn club winnen dan Man United al is het mooi voor mijn zoon mooi als hij de cup wint.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 13:05]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:07
je snapt het echt niet. Ongelofelijk.
Vind ik leuk
Bien +6018
vrijdag 19 mei 2017 om 13:08
Je snapt het zelf niet!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:09
oke, jij je zin:)
Vind ik leuk
United +36084
vrijdag 19 mei 2017 om 13:21
Je eigen kinderen zijn toch het belangrijkste in je leven. Er is meer dan alleen voetbal en Ajax.
Vind ik leuk
LarsNL16 +1455
zondag 21 mei 2017 om 13:56
Niet heel veel meer hoor ;)
Maar inderdaad, kan hem heel goed begrijpen dat hij hoopt dat zijn zoon hem wint.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:22
Recent onderzoek wijst uit dat het beter is je kinderen op de derde plaats te laten komen, maar voetbalclubs gaan nog altijd niet voor.

(Ik heb je per ongeluk gerapporteerd toen ik wilde reageren, hoe maak ik dat ongedaan?)
Vind ik leuk
T&T +5520
vrijdag 19 mei 2017 om 13:04
Zo zie maar weer. Persoonlijk belang gaat voor het algemeen belang.(zeker bij die Blind (e) familie.
Vind ik leuk
United +36084
vrijdag 19 mei 2017 om 13:19
Wat een onzin.
Vind ik leuk
T&T +5520
vrijdag 19 mei 2017 om 15:07
Ik snap jullie reacties, maar ik heb het hieronder eenbeetje in context gezet.
Want normaal gaat je kind voor. Das duidelijk.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 15:44]
Vind ik leuk
Itsese +1160
vrijdag 19 mei 2017 om 13:26
Hahah jij bent echt dom.
Vind ik leuk
T&T +5520
vrijdag 19 mei 2017 om 14:55
Ja..ik ben echt dom!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:05
Natuurlijk niet lul. Je eigen kinderen komen toch op de eerste plaats.
Vind ik leuk
T&T +5520
vrijdag 19 mei 2017 om 14:59
Ja natuurlijk komen je kinderen normaal gesproken op de 1e plaats.
Maar ik neem aan... dat Ajax voor beide heren een bijzonder plekje heeft.
En je kind heeft alles al, dan zou ik dan toch echt voor mijn club gaan.
Het is niet dat Daley hier persoonlijk slechter van wordt.
Maar ik snap wel dat het een discutabel opmerking is van mij.

En dat je me een lul noemt ...dat neem ik op de koop toe.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 15:50]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:06
Sorry, ik ben Ajacied in hart en nieren, maar mijn familie komt toch ook echt voor Ajax hoor!
Vind ik leuk
United +36084
vrijdag 19 mei 2017 om 13:21
Zou toch heel erg gek wezen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:23
Hij wordt er toch niet slechter van om te verliezen met MANUTD, als UTD nog zo goed was als vroeger stond hij er niet eens in de basis. Als het daar weer begint te lopen zet die gek hem zo op de bank!
Vind ik leuk
Itsese +1160
vrijdag 19 mei 2017 om 13:29
Ah ik snapje, zit je daar lekker in Amsterdam? Lekker jonkotjes roken, ver weg van je ouders. Tuurlijk kiest Blind voor Blind die de cup omhoog houdt, daar heeft Man Utd of Ajax helemaal niks mee te maken kneus.
Vind ik leuk
Itsese +1160
vrijdag 19 mei 2017 om 13:15
Jij hebt ook geen kinderen of wel?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:37
Heb je het nou tegen mij kleine spruit? jeetje hoe vervelend ben jij dan wel niet groot geworden? verder begrijp ik je reactie in het geheel niet zo.....dus vraag me af wie van ons aan het blowen is?. Het is ieder geval duidelijk dat je meerdere behandelingen gaat nodig hebben om je leven weer op de juiste manier invulling te gaan geven. Op de vraag of ik kinderen heb kan ik ja zeggen. Op de vraag of deze bij het huidige MANUTD mag spelen zou ik nee zeggen. Neem een snoepje dan gaat je suikerspiegel wat om hoog misschien doet het je goed downer
Vind ik leuk
T&T +5520
vrijdag 19 mei 2017 om 15:05
Ik heb zeker kinderen. En die gaan voor alles, maar als mijn kinderen al alles hebben en moet kiezen tussen wat persoonlijk gewin en Feyenoord...dan kies ik voor Feyenoord, maar ze moeten er niet slechter van worden.
Dus spring niet zo agressief, want overal zitten nuances in.
En misschien ben ik niet zo "dom".
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 15:21]
Vind ik leuk
afca34 +292
vrijdag 19 mei 2017 om 13:15
zo kan je toch niet zijn? hahahah
Vind ik leuk
2cents +26915
vrijdag 19 mei 2017 om 13:19
Je bent echt niet goed snik.
Vind ik leuk
younited +3512
vrijdag 19 mei 2017 om 13:28
Is je beker accuzuur leeg knul?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:38
Relax man. Heel gezond om je zoon te prefereren
Vind ik leuk
zwollie +2059
vrijdag 19 mei 2017 om 14:07
hij moet even bij dominee kuyt langs om te leren hoe je de mensen toe spreekt, ds kuyt weet wel wat de mensen horen willen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:44
Wat een gelul! Jij hebt zeker geen kinderen?! Ik ben in hart en nieren Ajacied maar mijn dochter staat echt wel op één! Dat is je eigen vlees en bloed.
Vind ik leuk
Psmeets +280
vrijdag 19 mei 2017 om 16:41
Beetje simpele reactie zo ik zeggen.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 12:58
Goed verhaal
Vind ik leuk
Foebele +23886
vrijdag 19 mei 2017 om 13:01
Logisch dat het lastig kiezen is, maar volgens mij is Danny's liefde voor Ajax en Ajax' liefde voor Danny wat bekoeld de laatste jaren.
Vind ik leuk
2cents +26915
vrijdag 19 mei 2017 om 14:13
Danny's liefde voor Ajax is er nog steeds hoor. Meneer is nog altijd kind aan huis op de Toekomst.
Vind ik leuk
Foebele +23886
vrijdag 19 mei 2017 om 14:24
Ja, op zoek naar een nieuw baantje ja, zo doet scholletje dat.

Neemt natuurlijk niet weg dat zijn liefde voor Ajax na die hele Cruijff revolutie en zijn backstabbers gedrag zeker wel bekoeld is geraakt. Andersom al helemaal, weinig Ajacieden zien het nog in hem zitten.
Vind ik leuk
2cents +26915
vrijdag 19 mei 2017 om 14:36
Ik moet vaak lachen om dat eeuwige meelullen met dat "scholletje".
Vind ik leuk
Foebele +23886
vrijdag 19 mei 2017 om 15:26
Leuk voor je dat je daar om moet lachen, typerend dat je het alleen niet kunt onderbouwen waarom.
Vind ik leuk
2cents +26915
vrijdag 19 mei 2017 om 15:31
Waarom wat? Dat het meelullen is? Had jij scholletje zelf bedacht dan?

Blind is een aardige vent die met iedereen die hij tegenkomt van Ajax goed overweg lijkt te kunnen. Zo komt het over. Maar jij kent hem persoonlijk goed waarschijnlijk...
Vind ik leuk
Foebele +23886
vrijdag 19 mei 2017 om 15:41
De term scholletje vertegenwoordigd het gedrag wat hij bezigt.

Wat heeft het er nou mee te maken of je die term verzonnen hebt? Als het je zo stoort dan noem ik hem bij deze addertje, omdat hij als een addertje door het gras beweegt.

En je laatste zin bewijst het alleen maar, Blind doet tegen iedereen aardig in de hoop ooit eens een baantje van iemand te krijgen, zo is hij trainer van ajax geworden, TD van sparta, assistent van Louis en uiteindelijk godverdomme zelfs bondscoach, terwijl hij totaal niet de kwaliteiten had voor die job en al helemaal niet de prestaties had geleverd om die job te verdienen.

De term scholletje is meer dan terecht, dat jij er zo op reageert is alleen maar typerend!
Vind ik leuk
2cents +26915
vrijdag 19 mei 2017 om 15:46
Typerend voor wat precies?

Ik moet er gewoon om lachen omdat je de beste man niet kent en geen idee hebt hoe hij aan z'n baantjes is gekomen.
Vind ik leuk
Foebele +23886
vrijdag 19 mei 2017 om 15:50
Je kraamt onzin uit, dat is typerend voor jou!

En we weten allemaal heel goed hoe hij aan zijn baantjes is gekomen, dat is helemaal geen geheim.

Je wil toch niet beweren dat hij bondscoach is geworden omdat hij capabel voor de job was en het met prestaties heeft afgedwongen?

Wat pas lachwekkend is is hoe sneu jij bent in het blind verdedigen van Ajax of mensen die iets hebben met Ajax.

Je zou nog kunnen zeggen dat kritiek soms wat genuanceerd kan worden, maar dat doe je niet eens, jij probeert alles altijd te ontkennen alsof het klinkklare onzin is.
Vind ik leuk
2cents +26915
vrijdag 19 mei 2017 om 15:54
Hoe ik denk over zijn bondscoachschap weet je best. Dus dat is helemaal geen issue. Ik verdedig Blind niet, ik lach je uit omdat je simpelweg iemand van TV naroept, terwijl je er zelf helemaal geen grond voor hebt.
Vind ik leuk
Foebele +23886
vrijdag 19 mei 2017 om 16:54
Ja en ik lach jou uit omdat het domme onnozele bullshit is die je uitkraamt, het is algemeen bekend hoe Blind aan zijn baantjes is gekomen, er hebben totaal geen prestaties aan ten grondslag gelegen, maar puur in het slipstream van vriendjes.

De hele situatie met de revolutie waar hij in het slipstream van van Gaal Johan buiten probeerde te werken was te walgelijk voor woorden, maar tuurlijk knul, vooral lachen omdat iemand de term scholletje gebruikt...

Jij bent bij vlagen zo'n lachwekkend sneue kerel'
Vind ik leuk
2cents +26915
vrijdag 19 mei 2017 om 17:10
Noem jij hem toch lekker scholletje omdat anderen dat over hem zeggen. Denk dat dat wat sneuer is eerlijk gezegd.
Vind ik leuk
Foebele +23886
vrijdag 19 mei 2017 om 18:52
En daarom ben jij af en toe echt heel sneu, omdat je dus gaat lopen beweren dat ik hem scholletje noem, omdat andere dat over hem zeggen.

Ik roep eigenlijk nooit iets, omdat het lekker populistisch is en iedereen het zegt, ik geef liever ergens mijn eigen visie op.

Blind noem ik scholletje vanwege zijn gedrag, niet omdat andere mensen die term ook gebruiken!

Danny heeft zelf zijn kruit verschoten, hij heeft ook van alles gedaan, niet omdat er een idee achter zat, maar omdat hij baantjes geil is. Van jeugdtrainer bij Ajax naar Ajax 1 naar TD bij Sparta naar TD bij Ajax naar assistent bij Ajax naar assistent bij Oranje naar uiteindelijk bondscoach...

Wat is het nou Danny, ben je trainer of TD? Je bent geen van beide, want voor beiden ben je totaal ongeschikt!!
Vind ik leuk
2cents +26915
vrijdag 19 mei 2017 om 19:08
Dus jij bent degene doe hem scholletje is gaan noemen en doe anderen namen het van jou over.

Ok, excuus. ;)
Vind ik leuk
Foebele +23886
vrijdag 19 mei 2017 om 19:13
Jij bent wel erg volhardend in je zinloze teksten he?

Als je zo denkt dan zou je wel de hele dag in een deuk liggen van jezelf, aangezien je de hele dag woorden herhaalt die anderen bedacht hebben...
Vind ik leuk
2cents +26915
vrijdag 19 mei 2017 om 22:49
Foebele, het is een totaal ongeloofwaardig verhaal dat jij zelf op het idee kwam hem een scholletje te noemen. De draai die je eraan geeft om het zo te laten lijken is inderdaad om te lachen. Sorry.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:02
Van een onmogelijk dilemma is uiteraard geen sprake als de voorkeur overduidelijk is.

Vind ik leuk
glenn +514
vrijdag 19 mei 2017 om 13:05
scholletje spreekt.....als ex bondscoach zou je beter neutraal zijn en thuis achteraf met zoon feest vieren...een fake ajaxied ten voeten uit maar dat wisten we al.
Vind ik leuk
Polleke +436
vrijdag 19 mei 2017 om 13:27
Aldus iemand die ajaxied schrijft...
Vind ik leuk
ronnieron +1762
vrijdag 19 mei 2017 om 13:07
Dit kunnen we hem niet kwalijk nemen...
Maar voor de rest moeten we deze man niet meer serieus nemen
Vind ik leuk
United +36084
vrijdag 19 mei 2017 om 13:17
Ik hoef ook even helemaal niks meer van hem te horen haha
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:08
Sorry, ik ben Ajacied in hart en nieren, maar familie gaat toch echt voor Ajax! Dus ik begrijp wel wat Danny Blind zegt.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:25
Überhaupt knap als die idioot begrepen kan worden, kan er een Danny Blind stilte komen please!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:15
bien moet nooit kinderen krijgen...
Vind ik leuk
huge +308
vrijdag 19 mei 2017 om 13:22
Mannen worden niet zwanger dacht ik.
Vind ik leuk
Noot +268
vrijdag 19 mei 2017 om 13:29
Is Bien een man dan? Hij zeikt wel als een wijf. :D

(Sorry vrouwen)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 13:32]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:51
Haha kan er wel om lachen hoor, maar volgens mij kan niemand eraan twijfelen dat vrouwen de verstandigste zijn als je moet kiezen tussen man/vrouw.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:37
och wijsneus, wat dacht jij... ik plaats een leuke opmerking...
Vind ik leuk
huge +308
vrijdag 19 mei 2017 om 22:45
Nou zeg je hebt me nu vreselijk gekwetst brulaap!
Vind ik leuk
United +36084
vrijdag 19 mei 2017 om 13:16
Je kiest altijd voor je kinderen. En ach wat maakt de mening van Blind ons nog uit.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:21
Je kind komt niet op de eerste plaats; die voorkeur is weggelegd voor je voetbalclub van keuze die jou als supporter slechts als vergankelijk collateral damage beschouwt.

Bij een ouder/kind relatie komt normaliter de onvoorwaardelijke liefde van twee kanten.

In de verhouding club/supporter is daar doorgaans geen enkele sprake van en is de verhouding eenzijdig.


De Ajacied Danny Blind is authentieker dan de 'intrinsieke' clubvoorkeur die wordt uitgesproken bij de koffie-automaat, in het magazijn en op het schoolplein.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 13:25]
Vind ik leuk
Itsese +1160
vrijdag 19 mei 2017 om 13:33
Wtf lul jij dan? Heb je ook een 0900? Waar je dit soort teksten fluisterend voor een betaling doet?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:46
En toen moest ik poepen..Wat een teksten zeg
Vind ik leuk
Johan.l +1918
vrijdag 19 mei 2017 om 13:27
Het begon met sleutel kinderen, en het eindigt bij mensen die de club belangrijker vinden dan hun kinderen. Zieke geesten! Maar voor de rest Ajax forever
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:34
Van een beklagenswaardig en meelijwekkende fanboy, verteerd door verzengende clubhaat, kan niet de geestelijke souplesse verwacht worden om met gevoel voor juiste verhoudingen de voorkeur van Danny Blind te duiden.
Vind ik leuk
Kevinm +815
vrijdag 19 mei 2017 om 13:35
Ik hoop ook dat Daley de finale wint. Daley Sinkgraven
Vind ik leuk
pos +3338
vrijdag 19 mei 2017 om 13:49
Hehe lopen jullie nu echt te bekvechten of je eigen vlees en bloed nu belangrijker is dan je cluppie of niet ? Moet niet gekker worden hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:50
Laten we er maar op vertrouwen dat de beste wint het is niet blind tegen ajax maar manchester united - ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:00
Vreemd want als bondscoach was hij 24/7 met Ajax bezig!
Vind ik leuk
Beulen +592
vrijdag 19 mei 2017 om 14:16
Scholletje doet zijn naam weer eer aan.
Vind ik leuk
Farmer +3129
vrijdag 19 mei 2017 om 14:39
Deze uitspraak is dus STATEMENT waarom Blind totaal ongeschikt was als Bondscoach of welke KNVB functie dan ook..

Helemaal gezien zijn recente functioneren, zou hij nu toch verstandig genoeg moeten zijn om in te zien dat een EL-winst, gewoon een gigantische opsteker is voor het Nederlandse voetbal nu?

Maar dat laat hij liever schieten voor een leuk mededelinkje op zn zoon's CV(want zwaarder tilt United niet aan de EL"t gaat ze puur voor dat CL-ticket, meer niet...)

En Blind zou er goed aan doen te herinneren waar hij is weggekomen, en waar hij het meest heeft geleerd zijn zn loopbaan: Stukje dankbaarheid in de vorm van 'Ik gun Ajax de EL, 110%"... zou niet misstaan..

MAar nee.. deze minkukel weet zelfs ná zijn dramatische bonscoachschap nog teleur te stellen...
Vind ik leuk
ArendQ +29
vrijdag 19 mei 2017 om 14:56
Normaal gesproken gun ik Manchester United en Daley Blind helemaal niks. Maar goed voor deze keer maak ik een uitzondering en mogen ze van mij de finale winnen. Zou ik erg blij van worden!!
Vind ik leuk
Aramius +287
vrijdag 19 mei 2017 om 15:11
Zo zie je maar weer wat voor een kwal het is, hopelijk traint hij nooit meer een club in zowel Nederland of buitenland, en wordt hij ook nergens analist, wil die gore zelfingenomen kop van hem nooit meer zien. Goede voetballer, alles wat hij daarna heeft gedaan is waardeloos.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:42
Geven hem bij deze aan Feyenoord kado
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:13
Nee dit cadeau slaan we af. Tete is wel welkom!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:13
Wat een lul zeg, ze hele leven bij Ajax gespeeld ze zoon is er opgegroeid en hij herft van alles met de club te maken. Dan spelen ze in de finale en is hij voor de tegenstander...... pfff wat een nepperd
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:43
Een vader gaat altijd eerst voor zijn kind.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 21:23
Ik hoop dat Danny kapot valt waardeloze zak hooi
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Onmogelijk dilemma voor Blind: 'Ik hoop dat Daley de finale wint van Ajax'