Ziyech keert terug voor ontmoeting met Oranje, ook Utrechters en Groninger

Ziyech keert terug voor ontmoeting met Oranje, ook Utrechters en Groninger

vrijdag 19 mei 2017 om 13:26

Hakim Ziyech kan in de oefeninterland tegen het Nederlands elftal zijn rentree maken in de nationale ploeg van Marokko. Bondscoach Hervé Renard heeft hem opgenomen in de definitieve selectie.

Ziyech behoort tot de 27-koppige selectie van Marokko voor de interlands tegen Oranje (31 mei) en Kameroen (10 juni). Het is de eerste keer sinds lange tijd dat de Ajax-spelmaker weer bij de ploeg zit. Hij miste onder meer de Afrika Cup vanwege een vermeend dispuut met Renard.

In de Marokkaanse selectie zitten meer Eredivisie-spelers. Yassin Ayoub, Sofyan Amrabat (FC Utrecht) en Mimoun Mahi (FC Groningen) hebben ook een uitnodiging gekregen van Renard. Nordin Amrabat (Watford), Mbark Boussoufa (Al-Jazira) groeiden op in Nederland. De voorlopige selectie van Oranje is overigens ook bekend.

De volledige selectie:
Doel: Munir, Bounou, El Kharroubi

Verdediging: Da Costa, Dirar, Saiss, El Kaoutari, El Yamiq, Feddal.

Middenvelder: Ait Bennasser, El Ahmadi, Fajr, Boussoufa, Sofyan Amrabat, Ayoub, Belhanda, Ziyech.

Aanval: Boufal, Carcela, Nordin Amrabat, Haddad, En-Nesyri, Boutaib, Bouhaddouz, Azarou, Bamou, Mahi.

Plaats een reactie

Foebele +30445
vrijdag 19 mei 2017 om 13:30
Blijft natuurlijk een grote fout om voor Marrokko te kiezen, niet alleen vanwege die ellendige Afrika Cup (die hij dus niet eens gespeeld heeft), maar vooral omdat de potentie met Oranje vele malen hoger ligt, misschien niet nu dit moment, maar wel op termijn weer, komen toch grote talenten door de laatste tijd in NL.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 13:30
Marokko altijd veel talenten, maar nooit echt een team jammer genoeg. Ziyech hoort er gewoon bij, en hopelijk laat hij de bondscoach zien dat hij hem altijd moet selecteren. Waarom zit benatia er eigenlijk niet bij? Blessure?
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 14:26
Die is niet geblesseerd.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:30
Benatia vindt dat hij geen oproep verdient, omdat hij te weinig aan spelen toekomt en zo heeft hij zichzelf even niet oproepbaar gesteld
.
Vind ik leuk
younited +3495
vrijdag 19 mei 2017 om 13:31
@VP: Zet dan in de titel: kan rentree maken of maakt rentree in selectie, maar niet maakt rentree, want dat is nog helemaal niet zeker
Vind ik leuk
mcmodd +9704
vrijdag 19 mei 2017 om 13:33
Leuk voor de broers Amrabat, zou helemaal fantastisch zijn als beide ook echt geruime speeltijd krijgen.
Vind ik leuk
palko +1440
vrijdag 19 mei 2017 om 13:54
Het heeft er alle schijn van dat de Marokkaanse bondscoach een speler als Sofyan Amrabat alleen maar oproept om te voorkomen dat hij voor Oranje kiest. Persoonlijk krijg ik daar een heel vieze smaak van in mijn mond. Ik ben van mening dat een talentvolle sportman ten alle tijde moet kiezen voor het land waar hij geboren en getogen is. Dus ook het land waaraan hij/zij zijn sportieve loopbaan te danken heeft. Dat vond ik, dat vind ik en dat zal ik altijd blijven vinden
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 14:05]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:01
Als ik me niet vergis heeft Sofyan Amrabat al 2 interlands voor Marokko gespeeld.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:04
Dan moet ie wel een keuze kunnen maken. Maar die keuze is er niet, want er heeft maar één land hem opgeroepen en dat is Marokko.
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 14:27
Ziyech hoort ook gewoon geselecteerd te worden voor Marokko!
Vind ik leuk
Farmer +4568
vrijdag 19 mei 2017 om 14:36
T blijft toch een irritant onderwerp he, die dubbele nationaliteiten...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ziyech keert terug voor ontmoeting met Oranje, ook Utrechters en Groninger