Blind: Een beslissing die ik baseerde op overleg met Ajax-trainer Peter Bosz

Blind: "Een beslissing die ik baseerde op overleg met Ajax-trainer Peter Bosz"

vrijdag 19 mei 2017 om 14:12

Danny Blind staat nog steeds achter zijn beslissing om in de verloren WK-kwalificatiewedstrijd tegen Bulgarije (2-0) te kiezen voor Matthijs de Ligt. De zeventienjarige verdediger debuteerde met een fatale fout en werd in de rust gewisseld.

Blind kreeg bakken met kritiek over zich heen en vertrok enkele dagen later als bondscoach van Oranje. "Ik vind nog steeds dat ik die beslissing kon nemen, met het risico dat het mis kon gaan, hetgeen ook is gebeurd", blikt hij terug in Het Parool.

"Een beslissing die ik baseerde op zijn spel bij Ajax, het overleg dat ik met Ajax-trainer Peter Bosz over De Ligt heb gehad en wat ik zo'n hele week van hem zelf had gezien op de trainingen. Ook in de gesprekken met Matthijs merkte ik niets van spanning of onzekerheid."

De Ligt heeft zich inmiddels hersteld van de deceptie in Sofia en staat in de Europa League-finale tegen Manchester United waarschijnlijk in de Ajax-basis. Blind: "Je maakt soms fouten als jonge voetballer, maar het mooiste is als dat fouten zijn waar geen bloed uitloopt."

Plaats een reactie

Foebele +23886
vrijdag 19 mei 2017 om 14:17
Hij lijdt aan dezelfde ziekte als de rest bij de KNVB, de-ik doe niets fout, heb nooit iets fout gedaan en zal ook nooit iets fout doen-ziekte!
Vind ik leuk
DubRtd +7432
vrijdag 19 mei 2017 om 14:24
Helaas is dat niet alleen bij Blind en de knvb het geval maar meer van deze tijd: Ik maak er een teringzooi van maar het is een ander zijn schuld.
Vind ik leuk
Foebele +23886
vrijdag 19 mei 2017 om 14:25
Yup, managers die van zetel naar zetel hoppen hebben van zo ongeveer alles pure middelmaat gemaakt. De zorg, de NS, de politie, het onderwijs, enz, enz.
Vind ik leuk
United +36084
vrijdag 19 mei 2017 om 14:43
Altijd maar weer iets nieuw proberen en nooit eens naar het verleden kijken.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:22
Ikzelf had niet voor Indi en de Ligt gekozen maar voor meer ervaring/ zekerheid. Maar de Ligt was lang niet de slechtste op het veld.
Vind ik leuk
Paul1982 +3179
vrijdag 19 mei 2017 om 14:39
Noem eens namen dan?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:43
Wie ik de slechtste vond of wie ik in het centrum hád gezet?
Vind ik leuk
United +36084
vrijdag 19 mei 2017 om 14:43
Er waren veel blessures.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:46
Ja klopt maar dan had ik (niet mij uitlachen) eerder voor Veltman als cv gekozen. Vanwege zijn ervaring.
Vind ik leuk
United +36084
vrijdag 19 mei 2017 om 14:52
Klopt desnoods Blind.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 14:52]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:55
Idd samen in het centrum. Nu moet je van Luxemburg Zweden en Frankrijk winnen. Luxemburg en Zweden moet wel lukken eigenlijk.
Vind ik leuk
United +36084
vrijdag 19 mei 2017 om 15:03
Ja dat moet lukken alleen Frankrijk is gewoon te sterk.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 15:14
Klopt, het hele elftal was bagger
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:36
O ja die Blind is weg. Altijd weer lekker om te lezen. Opnieuw en opnieuw.

Wat een onzin blijft uit die gek komen.
Vind ik leuk
Paul1982 +3179
vrijdag 19 mei 2017 om 14:38
Moedige poging van De Ligt om het Nederlandse voetbal weer op de rails te krijgen. Fase 1 lukte, Blind vertrok. Alleen bleef Van Breukelen zitten en stelde hij Advocaat aan...

Gelukkig heeft De Ligt daarna bedacht dat EL winst van Ajax ook bijdraagt aan het aanzien van het Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
younited +3512
vrijdag 19 mei 2017 om 14:41
Ja joh geef Bosz de schuld..
Vind ik leuk
United +36084
vrijdag 19 mei 2017 om 14:42
Natuurlijk is het fout om hem te selecteren en helemaal om hem te laten spelen. De Ligt gaat er wel komen maar hij is gewoon te jong voor Oranje.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 14:56
Ik hoop dat deze man nooit meer een baan aangeboden krijgt in het voetbal. Het leed waar deze oetlul verantwoordelijk voor is wens je niemand toe.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Blind: "Een beslissing die ik baseerde op overleg met Ajax-trainer Peter Bosz"