Bosz verrast: Ik vind dat met name Gio iets heel bijzonders heeft gepresteerd

Bosz verrast: "Ik vind dat met name Gio iets heel bijzonders heeft gepresteerd"

vrijdag 19 mei 2017 om 16:17

Peter Bosz kreeg vrijdag tot zijn eigen verrassing de Rinus Michels Award als beste trainer van de Eredivisie. Dat zag hij niet aankomen.

"Het is eervol, omdat m'n collega's kiezen. Dat is toch wel bijzonder", is de eerste reactie van Bosz tegenover Het Parool. De Ajax-trainer ging met de overwinning aan de haal vanwege zijn prestaties met Ajax in Europa en het goede spel van de Amsterdammers in de Eredivisie.

Zelf had Bosz een andere keuze gemaakt. "Ik had dit niet verwacht, omdat ik vind dat met name Gio (Van Bronckhorst, red.) iets heel bijzonders gepresteerd heeft. Maar ook Henk Fraser, die met Vitesse de eerste prijs in 125 jaar pakt. Dat is wel bijzonder."

In totaal waren er vijf genomineerden voor de award. Naast Bosz, Van Bronckhorst en Fraser maakten ook Mitchell van der Gaag (Excelsior) en Erik ten Hag (FC Utrecht) kans. Bosz bereidt zich op dit moment met Ajax voor op de Europa League-finale tegen Manchester United.

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

14forever +6781
vrijdag 19 mei 2017 om 16:22
Das waar , een subtopper na 18 jaar naar een titel leide, is natuurlijk een uitgekome droom! ;)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:54
Is het jouw ambitie om na 18 jaar eindelijk eens een fatsoenlijke zin uit je klauwen op papier te krijgen?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 19:45]
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:23
Gio heeft met een matige ploeg iets moois bereikt maar Ajax is tot de laatste dag in de race geweest en heeft de EL finale gehaald. Denk dat het dus wel een terechte winnaar is
Vind ik leuk
robson81 +2164
vrijdag 19 mei 2017 om 17:49
Als je 2e word achter een matige ploeg dan ben je echt slecht.
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 19 mei 2017 om 19:23
Tuurlijk.
Vind ik leuk
Fredsjhe +2396
vrijdag 19 mei 2017 om 16:24
Eerlijk is eerlijk, ook Bosz heeft het heel goed gedaan dit seizoen.
Europese finale halen is natuurlijk razend knap. Vind de euforie over het spel wel wat overtrokken, want de laatste paar uitwedstrijden waren kielekiele, maar dat maakt nu niet meer uit. Win die finale nu dan ook maar, maar vrees voor die trucjes van die nare Portugees.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:36
Eerlijk is eerlijk.... iemand die (nog) niets gewonnen heeft verkiezen boven iemand die in zijn eerste seizoen de beker en het seizoen erop de titel wint heeft mag is mijn optiek niet logisch.

Wat een belachelijke vertoning is dit zeg..... zijn ze soms bang dat Ajax dit seizoen he-le-maal NIKS gaat winnen of zo?!?!?!
Vind ik leuk
Fredsjhe +2396
vrijdag 19 mei 2017 om 16:43
Tjsa, als je 34 wedstrijden op 1 staat, meeste goals maakt, gouden schoen, zilveren schoen en bronzen schoen wint, een begroting hebt die veel minder is dan die van de concurrent en alle analytici je maximaal op plaats 3 zetten in hun voorspellingen, dan weet ik het ook niet meer wat je moet doen om de prijs voor beste trainer te winnen. Maar geestelijk sta ik nog ergens tussen het Hofplein en de Coolsingel dus voor de rest doen ze hun best maar.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:44
Maar het is wel vrij belachelijk allemaal.... de spelers krijgen persoonlijke prijzen, maar de winnende coach niet?!
Vind ik leuk
HJR +4141
vrijdag 19 mei 2017 om 16:52
Niet boos worden op ons he ;) , de coaches konden de stemmen uitbrengen. Blijkbaar heeft de speelstijl van Bosz meer indruk op hen gemaakt.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:55
Maak je toch niet zo druk joh. De prijs die er toe doet is binnen! Overigens doet Bosz het, ondanks dat hij iets van 30 mill tegenover ongeveer 3,5 van Feyenoord in de selectie heeft gepompt, erg goed. Zo onlogisch is het niet
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:32
Niet onlogisch? Oke......

Bosz heeft NIKS gewonnen.....
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:49
WIJ ZIJN KAMPIOEN!!! Wat maakt ons deze onzin uit haha. Wij weten zelf heus wel dat Gio een held is. Daar hebben we de rest niet voor nodig joh. Overigens wint Bosz misschien nog wel wat (zie het zelf niet gebeuren overigens)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 22:41
Kan jou het nu schelen joh. We zijn kampioen. Zit nog steeds aan de bier.
Vind ik leuk
HanV +1854
vrijdag 19 mei 2017 om 16:52
Het gaat om de gunfactor. Vorig jaar kreeg de trainer deze prijs die knap met zijn team de bekerfinale had gehaald. Dit jaar en de 2 jaar ervoor was het verrassend winnen van de beker met een ploeg die nog nooit zoiets had gewonnen niet genoeg voor de prijs.
Vind ik leuk
ficusje +1009
vrijdag 19 mei 2017 om 17:49
Het gaat hier wel over de beste trainer, dan heeft bosz het beter gedaan dan gio.en daarbij bij ajax presteren is toch moeilijker dan bij feyenoord.(verleden bosz als trainer bij feyenoord)
Vind ik leuk
Paul1982 +6681
vrijdag 19 mei 2017 om 18:23
Al die trainers in de Eredivisie snappen er ook echt geen ene klote van he, behalve Peter Bosz, die heeft als enige op Giovanni van Bronckhorst gestemd.

Eigenlijk de terechte winnaar dus ;-)
Vind ik leuk
mirkoff +1749
vrijdag 19 mei 2017 om 16:24
Van Bronckhorst had hem van mij mogen winnen, buiten het feit om dat Bosz laatste tijden ook goed presteert.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:28
Nee bij Feyenoord doen ze of Kuyt hem gewonnen heeft!!!
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 19 mei 2017 om 19:28
Het is FC Kuyt!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:32
Was terecht geweest.... 2 prijzen in 1 jaar en Bosz heeft nog helemaal niks gewonnen.....
Vind ik leuk
ficusje +1009
vrijdag 19 mei 2017 om 17:51
Nee nu een kleine 200 miljoen aan transfers,is ook een verdienste van bosz.
Vind ik leuk
Suomi71 +453
vrijdag 19 mei 2017 om 16:51
Vaak is het zo, hoe Mondialer of de belangrijkheid van de prijs is, des te beter de prestatie wordt gezien. Wat Fraser met Vitesse heeft gedaan is ook super knap maar daar hoor je niemand over. Wat Bosz in Europa doet met Ajax heeft ook een mondiaal effect en dus meer impact. Dit is dan ook de rede waarom hij heeft gewonnen en niet Gio of Fraser.
Vind ik leuk
robson81 +2164
vrijdag 19 mei 2017 om 17:53
Vandaar dat feyenoord in 2002 geen sportploeg van het jaar werd.
Vind ik leuk
Suomi71 +453
vrijdag 19 mei 2017 om 21:10
Is een beetje als appels met peren vergelijken. We hebben het nu puur over de voetbalsport en niet over de competitie van sporten onderling.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:25
Terecht!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:27
Netjes.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:32
Wat een onzin.... heeft helemaal niks gewonnen....

Van Bronckhorst pakt in zijn eerste jaar de beker en in zijn tweede jaar de titel...
Vind ik leuk
2cents +32968
vrijdag 19 mei 2017 om 16:47
Was dit de prijs voor de hele carrière als trainer, of gewoon voor dít seizoen? ;)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:49
Ik hel het je hopen dat het voor 1 seizoen is ;-))
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 17:30]
Vind ik leuk
2cents +32968
vrijdag 19 mei 2017 om 17:09
Dan heeft die knvb beker er toch niets meer mee te maken?
Vind ik leuk
Harremans +1310
vrijdag 19 mei 2017 om 17:21
Dan heeft het hele seizoen er mee te maken toch? Ik vond Ajax tot de winterstop voetballend echt veel minder dat Feye, na de winterstop hebben ze dat een beetje goed getrokken. Maar kijk puur naar de gescoorde goals, over aanvallend voetbal gesproken.

Het is dat bosz de laatste weken redelijk voetbal liet zien.
Vind ik leuk
2cents +32968
vrijdag 19 mei 2017 om 17:25
Ik vind het verder allemaal best hoor. Voor beiden valt wat te zeggen. Maar bij Bosz zie je ontegenzeggelijk de progressie die hij heeft bewerkstelligd. De hand van Gio vind ik veel minder zichtbaar.

Kijk naar afgelopen zondag. Groot feest omdat Kuyt 3 keer scoort. Redelijk toeval natuurlijk, omdat eigenlijk Vilhena daar had gestaan als hij niet geschorst was.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:30
Ik vind het een beetje vreemd.... met zo vreemd als NU al die award toekennen..... het seizoen is nog niet eens afgelopen!
Vind ik leuk
2cents +32968
vrijdag 19 mei 2017 om 17:47
Dit was natuurlijk allemaal al lang geleden gepland. Al valt er zeker wat voor te zeggen het bijvoorbeeld uit te stellen tot na de play-offs. Maar goed, dan is een aantal waarschijnlijk al met vakantie.
Vind ik leuk
Paul1982 +6681
vrijdag 19 mei 2017 om 18:25
Je zou bijna gaan denken dat jij een voorkeur hebt voor Feyenoord
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 19 mei 2017 om 19:31
Volgens mij is hij voor FC Gio
Vind ik leuk
Paul1982 +6681
vrijdag 19 mei 2017 om 19:32
En volgens mij heeft hij ook last van alzheimer. Hij heeft hier ongeveer 38 keer hetzelfde geschreven
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 19 mei 2017 om 19:34
Herhaling....
Vind ik leuk
Paul1982 +6681
vrijdag 19 mei 2017 om 19:48
En volgens mij heeft hij ook last van alzheimer. Hij heeft hier ongeveer 38 keer hetzelfde geschreven

;-)
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:34
Waarom is dit in stadion van pec
Vind ik leuk
HanV +1854
vrijdag 19 mei 2017 om 16:54
Omdat het daar elk jaar is.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:16
Daar hebben ze kunstgras?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 16:50
Tja ik weet niet wie er in de jury zit van deze Award en ik moet zeggen er waren er wel 4 die hem verdienden, behalve Ten Hag ,want die heeft niets gewonnen,van der Gaag ook niet maar wel een prestatie om al zo vroeg zeker te zijn van volgend seizoen Eredivisie, en Bosz heeft ook nog niets gewonnen maar bij de Awardkenners gaan ze ervan uit dat Bosz die cup gaat winnen, daarom Peter Bosz jij oud Feyenoorder je hebt Amsterdam weer een beetje op de kaart gezet, van harte gefeliciteerd
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 19 mei 2017 om 19:31
De jury zijn alle trainers.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 07:00
Oke bedankt dat wist ik niet ,mooie prijs van de collega s
Vind ik leuk
Fristie +435
vrijdag 19 mei 2017 om 17:04
Verdiend wat mij betreft. Hij laat z'n ploegen altijd herkenbaar voetbal spelen. Daarnaast ook een goed uithangbord voor de club waar hij werkt. Correcte man. Altijd naar jezelf kijken. En met ajax de finale halen is gewoon heel knap.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 17:35
Zeer zeker!
Vind ik leuk
Teo Smith +12525
vrijdag 19 mei 2017 om 17:43
Iedereen is verrast, en het is een totaal ongeloofwaardige verkiezing.
Vind ik leuk
darmianto +6643
vrijdag 19 mei 2017 om 17:53
Want? Als je dat zou zeggen nadat de uitslag is bepaald op basis van de VP redactie, dan wel ja maar het is op basis van stemmen van de andere coaches en je kan wel zeggen dat die het beste kijk er op hebben.

En tja, resultaten in Europa voor het eerst sinds 15 jaar is unieker dan een prijs winnen die elk jaar sowieso uitgereikt wordt.
Vind ik leuk
ficusje +1009
vrijdag 19 mei 2017 om 17:54
Vraag maar aan kuyt wie de beste trainer is.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:32
Kuyt zelf?
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 19 mei 2017 om 19:39
Ik denk Elia.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 19:42
Elia is veel te bescheiden vergeleken met Kuyt :)
Vind ik leuk
035 +1965
vrijdag 19 mei 2017 om 19:25
@Theo: wat is dan ongeloofwaardig? Deze verkiezing is door collegae gedaan dus eerlijker kun je het niet hebben. De vakmensen hebben gekozen dus is Bosz de terechte winnaar.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 18:49
Sportieve en leuke reactie van Bosz!
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 19 mei 2017 om 19:22
Wat Gio gepresteerd heeft is ook bijzonder! Eigenlijk verdienen ze hem alle 2.
Vind ik leuk
035 +1965
vrijdag 19 mei 2017 om 19:31
Top reactie. Ben het met jouw eens.
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 19 mei 2017 om 19:33
Ja we kunnen moeilijk doen. Maar ik vind wel dat Gio meer credits verdient. En Bosz verdient het ook omdat we in de finale staan en tot de laatste dag mee hebben gedaan om het kampioenschap.
Vind ik leuk
035 +1965
vrijdag 19 mei 2017 om 19:36
Wat ik waardeer in beiden is dat zij geen excuses zoeken en spelers blijven steunen en beschermen ook al zijn er fouten gemaakt op het veld. Dat maakt een team sterker.
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 19 mei 2017 om 19:40
Klopt dat is ook een goede eigenschap.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 20:25
Om eerlijk te zijn ben ik blij dat Bosz deze prijs heeft gewonnen. Hij laat mooi de jeugd instromen. Giovanni heeft al een standbeeld gekregen (niet voor zijn trainerschap) maar je moet volgend jaar jezelf toch weer verbeteren. Bosz is al een tijd trainer Gio pas 2 jaar.
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 19 mei 2017 om 20:29
Het staat alleen wel goed op zijn CV!
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 20:32
Ja maar ik heb liever dat Giovanni hem volgend jaar wint.....;)
Vind ik leuk
United +39592
vrijdag 19 mei 2017 om 20:38
Ja ik bedoelde het winnen van de KNVB Beker en het kampioenschap.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 20:39
Aha! Gelukkig mag ik bij jou voorlopig nog steekjes laten vallen ;)
Vind ik leuk
Teo Smith +12525
zaterdag 20 mei 2017 om 07:11
Ze kunnen hem nog door midden zagen.
Vind ik leuk
United +39592
zaterdag 20 mei 2017 om 10:05
Ieder een helft haha.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bosz verrast: "Ik vind dat met name Gio iets heel bijzonders heeft gepresteerd"