De Mos wijst meest 'intelligente' Ajax-middenvelder aan: 'Ook dan Klaassen'

De Mos wijst meest 'intelligente' Ajax-middenvelder aan: 'Ook dan Klaassen'

vrijdag 19 mei 2017 om 22:22

Aad de Mos zou Lasse Schöne laten starten in de Europa League-finale van Ajax. Ook al heeft hij een hoge pet op van Donny van de Beek. De Mos vindt Van de Beek de meest intelligente middenvelder van de Amsterdammers.

"Ook dan Davy Klaassen, wat betreft het zien waar van tevoren de bal gaat vallen", zegt De Mos bij Voetbal Inside. "Van de Beek was degene die tegen Schalke 04 aanzet gaf tot balverovering en weer in het spel te komen."

Toch kan Peter Bosz volgens De Mos 'rustig' met Schöne beginnen. "Hij is geblesseerd geweest en heeft rust gehad. Schöne heeft ook ervaring. Als-ie op is of het draait niet, is het Bosz' goed recht om te wisselen."

Bosz haalde Schöne in de return tegen Olympique Lyon naar de kant. "In de rust heb ik gezegd: als hij niet wisselt, wordt het een hele moeilijke zaak."

Poll

Wie moet in de basis starten?

(490 stemmen)

Plaats een reactie

< Niels > +14788
vrijdag 19 mei 2017 om 22:30
Ik hoop dat Donny van de Beek gaat starten, het zal Schone wel gaan worden. Aan de andere kant maakt het ook allemaal geen ruk uit zolang wij de cup maar winnen :)
Vind ik leuk
Diamant07 +4347
vrijdag 19 mei 2017 om 22:32
Wat een aanfluiting die trainer van het jaar verkiezing! Een troostprijs voor de nr 2!
Vind ik leuk
< Niels > +14788
vrijdag 19 mei 2017 om 22:35
Oké ieder zijn mening. Schijnbaar doet het toch wel een beetje zeer bij veel Feyenoorders, jullie blijven erop door gaan :) Dat is de ellende wanneer je niet kan stemmen met duizenden tegelijk zoals met de speler van de week bij VI :) Nu hebben de trainers ( echte kenners ) gesproken! :)
Vind ik leuk
Ginovanni +14858
vrijdag 19 mei 2017 om 22:41
Hey hey pipo!! Onze dames zijn zojuist kampioen geworden!!!
En noem dat maar (ook) een troostprijs! !;-).

En noem jij alle trainers van de ED die voor Bosz hebben gekozen een aanfluiting??

Misschien koos Gio ook wel voor Bosz!;-).
Vind ik leuk
< Niels > +14788
vrijdag 19 mei 2017 om 22:43
weet je wat een aanfluiting is? Iemand die zichzelf Diamant noemt maar in werkelijkheid een Zirkonia steen is :)
Vind ik leuk
Diamant07 +4347
vrijdag 19 mei 2017 om 22:43
Ja ik heb er een beetje spijt van. Bosz heeft het wel heel goed gedaan. Gelukkig kwam het te laat op gang om kampioen te worden.

Maak Nederland trots en win de EL.

En het blijft natuurlijk een feyenoorder he... ;)
Vind ik leuk
Ginovanni +14858
vrijdag 19 mei 2017 om 23:00
Nou, vooruit..dat is dan wel weer sportief van je.

En wat Bosz ook is.... Feyenoorder of Ajacied......, Vitessenaar of Heraclied...., Maccabieer (?) of niet..
interesseert me geen biet..
als ie de EL cup
maar binnenhaalt...;-).
Vind ik leuk
Diamant07 +4347
vrijdag 19 mei 2017 om 23:02
Zo is het ook. Uiteindelijk balen we allemaal dat we volgende zomer niet op t museumplein de wedstrijdjes kunnen kijken.
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 22:46
Tja en Feyenoord viert een 2de plaats
Vind ik leuk
Diamant07 +4347
vrijdag 19 mei 2017 om 22:52
? Heb je zitten slapen?
Vind ik leuk
vrijdag 19 mei 2017 om 22:54
Heb het nu niet over dit jaar! Heb jij lopen slapen?
Vind ik leuk
14forever +6503
zaterdag 20 mei 2017 om 03:18
Wat een aanfluiting he? Grapjas., deze winnaar wordt dus gekozen door zijn mede coaches! Al had bronckhorst hem.van mij ook wel mogen krijgen.Blijkt namelijk bijna een ongelooflijke missie om met fey kampioen te.worden.
Vind ik leuk
Kwikwek +2295
zaterdag 20 mei 2017 om 00:50
Ik hoop erg op een basis plek voor tete, ik verwacht dat daar echt onze kracht uitgehaald kan worden. Want aan de kant van Tete komt echt niets of niemand door. Ik ben er wel voor om Schöne in de basis (ondanks dat ik van de beek beter vind), omdat van de Beek in de 2e helft iets extra's aan Ajax kan geven (nieuw leven)!
Vind ik leuk
14forever +6503
zaterdag 20 mei 2017 om 03:15
Vooruit voetballend heeft Schone nog steeds een klein streepje voor. Zou je voor mogen komen, dan komt beekie vanzelf wel..
Vind ik leuk
stollie38 +12303
vrijdag 19 mei 2017 om 22:36
Nee tuurlijk een topic over de keuze tussen Schone en Donny. En we gaan het over de coach van het jaar verkiezing hebben. Net zoals je bij de slager een broek wil halen, gaat nergens over.
Vind ik leuk
Diamant07 +4347
vrijdag 19 mei 2017 om 22:37
Wat voor broekje zou je bij jouw slager halen?
Vind ik leuk
stollie38 +12303
vrijdag 19 mei 2017 om 22:40
Ajax broek natuurlijk.
Vind ik leuk
zaterdag 20 mei 2017 om 07:05
Een met een flinke worst erin...
Vind ik leuk
Nashua +3706
vrijdag 19 mei 2017 om 23:00
Schöne of v/d Beek? Ik wou dat Bosz niet zo stronteigenwijs was betreffende Veltman of Tete.

Dat kon je wel eens de finale kosten want Veltman pakt geheid 2X geel of in één keer rood
Vind ik leuk
14forever +6503
zaterdag 20 mei 2017 om 03:24
Oh ja was alweer vergeten dat Veltman zoveel rood.of 2x geel pakt in een europese wedstrijd. Je hebt dus niets aan Tete als MU gaat verdedigen. Gaat MU vol op de.aanval dan heb je Tete wel nodig
Vind ik leuk
kcim +1909
zaterdag 20 mei 2017 om 03:53
Juist bij counters van ManU met de snelle voorhoede spelers heb ik liever Tete. Het idee dat Veltman beter opbouwt dan Tete blijkt niet echt hout te snijden.
Vind ik leuk
flipper +801
vrijdag 19 mei 2017 om 23:07
ben het volkomend met je eens Nashua. Als er een is die ons feesie kan verpesten dan is het veltman wel.
Vind ik leuk
Butsbal +3373
vrijdag 19 mei 2017 om 23:10
Hoezo krijgt de Mos zoveel podium hier op VP ? Dien dichtgenaaide lult altijd met de wind mee.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 19 mei 2017 om 23:10]
Vind ik leuk
Guust +3213
vrijdag 19 mei 2017 om 23:21
Speelt Schöne goed wat zomaar zou kunnen, dan laten staan, zo niet v/d Beek brengen.
Vind ik leuk
United +40196
vrijdag 19 mei 2017 om 23:50
Ik zie liever Donny starten. Hopelijk heeft Schöne zijn dag!
Vind ik leuk
Gerro +2594
zaterdag 20 mei 2017 om 00:28
Shone verdiend zeker speelminuten in de finale maar of hij moet starten daar plaats ik mijn vraagtekens bij.Vd Beek heeft het zowel tegen Schalke als Lyon heel goed gedaan en is de coming man.
Vind ik leuk
joedelie +1706
zaterdag 20 mei 2017 om 08:25
Wel geinig dat juist Klaassen en vd Beek er het minst intelligent uitzien..
Vind ik leuk
mylife +437
zaterdag 20 mei 2017 om 11:57
Schone niet laten starten! Hij komt gewoon europees te kort qua conditie en snelheid. Gewoon met vd Beek beginnen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Mos wijst meest 'intelligente' Ajax-middenvelder aan: 'Ook dan Klaassen'