De Mos wijst meest 'intelligente' Ajax-middenvelder aan: 'Ook dan Klaassen'

    De Mos wijst meest 'intelligente' Ajax-middenvelder aan: 'Ook dan Klaassen'

    vrijdag 19 mei 2017 om 22:22

    Aad de Mos zou Lasse Schöne laten starten in de Europa League-finale van Ajax. Ook al heeft hij een hoge pet op van Donny van de Beek. De Mos vindt Van de Beek de meest intelligente middenvelder van de Amsterdammers.

    "Ook dan Davy Klaassen, wat betreft het zien waar van tevoren de bal gaat vallen", zegt De Mos bij Voetbal Inside. "Van de Beek was degene die tegen Schalke 04 aanzet gaf tot balverovering en weer in het spel te komen."

    Toch kan Peter Bosz volgens De Mos 'rustig' met Schöne beginnen. "Hij is geblesseerd geweest en heeft rust gehad. Schöne heeft ook ervaring. Als-ie op is of het draait niet, is het Bosz' goed recht om te wisselen."

    Bosz haalde Schöne in de return tegen Olympique Lyon naar de kant. "In de rust heb ik gezegd: als hij niet wisselt, wordt het een hele moeilijke zaak."

    Poll

    Wie moet in de basis starten?

    (490 stemmen)

    Plaats een reactie

    stollie38 +16811
    vrijdag 19 mei 2017 om 22:36
    Nee tuurlijk een topic over de keuze tussen Schone en Donny. En we gaan het over de coach van het jaar verkiezing hebben. Net zoals je bij de slager een broek wil halen, gaat nergens over.
    Vind ik leuk
    Diamant07 +4454
    vrijdag 19 mei 2017 om 22:37
    Wat voor broekje zou je bij jouw slager halen?
    Vind ik leuk
    stollie38 +16811
    vrijdag 19 mei 2017 om 22:40
    Ajax broek natuurlijk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 mei 2017 om 07:05
    Een met een flinke worst erin...
    Vind ik leuk
    Nashua +6673
    vrijdag 19 mei 2017 om 23:00
    Schöne of v/d Beek? Ik wou dat Bosz niet zo stronteigenwijs was betreffende Veltman of Tete.

    Dat kon je wel eens de finale kosten want Veltman pakt geheid 2X geel of in één keer rood
    Vind ik leuk
    14forever +7955
    zaterdag 20 mei 2017 om 03:24
    Oh ja was alweer vergeten dat Veltman zoveel rood.of 2x geel pakt in een europese wedstrijd. Je hebt dus niets aan Tete als MU gaat verdedigen. Gaat MU vol op de.aanval dan heb je Tete wel nodig
    Vind ik leuk
    kcim +2514
    zaterdag 20 mei 2017 om 03:53
    Juist bij counters van ManU met de snelle voorhoede spelers heb ik liever Tete. Het idee dat Veltman beter opbouwt dan Tete blijkt niet echt hout te snijden.
    Vind ik leuk
    flipper +1230
    vrijdag 19 mei 2017 om 23:07
    ben het volkomend met je eens Nashua. Als er een is die ons feesie kan verpesten dan is het veltman wel.
    Vind ik leuk
    Butsbal +11572
    vrijdag 19 mei 2017 om 23:10
    Hoezo krijgt de Mos zoveel podium hier op VP ? Dien dichtgenaaide lult altijd met de wind mee.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Guust +4876
    vrijdag 19 mei 2017 om 23:21
    Speelt Schöne goed wat zomaar zou kunnen, dan laten staan, zo niet v/d Beek brengen.
    Vind ik leuk
    United +38660
    vrijdag 19 mei 2017 om 23:50
    Ik zie liever Donny starten. Hopelijk heeft Schöne zijn dag!
    Vind ik leuk
    Gerro +5368
    zaterdag 20 mei 2017 om 00:28
    Shone verdiend zeker speelminuten in de finale maar of hij moet starten daar plaats ik mijn vraagtekens bij.Vd Beek heeft het zowel tegen Schalke als Lyon heel goed gedaan en is de coming man.
    Vind ik leuk
    mylife +468
    zaterdag 20 mei 2017 om 11:57
    Schone niet laten starten! Hij komt gewoon europees te kort qua conditie en snelheid. Gewoon met vd Beek beginnen!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Mos wijst meest 'intelligente' Ajax-middenvelder aan: 'Ook dan Klaassen'