'Grot verlaat Nederland: transfer van twee miljoen euro heel snel rond'

    'Grot verlaat Nederland: transfer van twee miljoen euro heel snel rond'

    Jay-Roy Grot speelt volgend seizoen hoogstwaarschijnlijk in de Serie A. Fiorentina wil de komst van de NEC-aanvaller binnen de komende dagen afronden.

    Dat meldt La Repubblica zaterdag. Fiorentina gaat twee miljoen euro overmaken aan NEC voor de boomlange negentienjarige aanvaller. Grot beleefde halverwege het seizoen zijn grote doorbraak in de Eredivisie en scoorde zeven keer voor de Nijmegenaren.

    Door de degradatie van NEC was de kans al groot dat spelers als Grot bij de club zouden vertrekken. Ook talent Ferdi Kadioglu zou op weg zijn naar de uitgang van De Goffert met FC Utrecht als een van de geïnteresseerde partijen. Er bestaat eveneens veel belangstelling voor Dario Dumic, Gregor Breinburg en Joris Delle. NEC laat zaterdag nog weten dat de club niet genoodzaakt is spelers te verkopen, al zal de realiteit anders zijn.

    Lees meer over:EredivisieNEC Nijmegen

    Plaats een reactie

    Iefmeister +7903
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:03
    Jazeker. Effe leegplukken die Nijmeegse prutclub.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23981
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:06
    Nou, ik zou het zo niet willen noemen. Dat de goede spelers nu niet meewillen naar de JL is begrijpelijk. Maar het is voor NEC belangrijk dat ze wel voldoende euro's binnenkrijgen om ook in de JL weer een stabiele club te worden.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1336
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:14
    Bij NAC ook gebeurt, is alleen maar goed.
    Vind ik leuk
    Nimma080 +259
    zaterdag 3 juni 2017 om 11:12
    Als ze allemaal zo goed betalen mogen ze wat mij betreft hun gang gaan..
    Vind ik leuk
    Chauffie +241
    zaterdag 3 juni 2017 om 13:08
    Wat ben jij een internet kneus zeg...
    Vind ik leuk
    BoomP +371
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:11
    Ik vind het wel een Coole kikker die Grot, 19jaar en straalt gewoon kwaliteit uit, vind ik dan he, begin carrière maar toch goed op weg al. Succes zou ik zeggen
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 3 juni 2017 om 10:11]
    Vind ik leuk
    Galacticos +1840
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:32
    Idd wel een jongen met uitstraling en fysiek sterk. Alhoewel ik ding dat Fiorentina geen verstandige keus is. Had gewoon in de eredivisie moeten blijven aantal jaar om zich door te ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    Robbie 0346 +2457
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:49
    Daar geef ik je gelijk in maar denk je niet dat grot meer leert in de serie a dan de jl ? Ook al zal die niet veel spelen denk ik dat die bij het 2e team meer leert dan bij nec
    Vind ik leuk
    Galacticos +1840
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:51
    Dat denk ik wel. Maar denk ook niet dat hij bij nec was gebleven en dat er in nederland ook wel interresse is voor die jongen. Een utrecht, vitesse, groningen, twente, zwolle, heracles. Allemaal ploegen waar hij prima in de selectie zou kunnen zitten en moet vechten voor zijn plekje.
    Vind ik leuk
    Basschot +2237
    zaterdag 3 juni 2017 om 16:56
    Op die leeftijd moet je spelen en spelen en geode trainingen krijgen.. niet in het 2de trainen en trainen.. Wordt maar eerst basisspeler bij een Nederlandse club... zegt genoeg dat de Nederlandse subtop hem niet eens wilt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:11
    Krijgen ze in de serie A subsidie als ze een eredivisiespelers kopen ofzo?! De ene na de andere eredivisie-middenklasse speler gaat daar naartoe
    Vind ik leuk
    Diamant07 +4383
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:26
    Die flutverdediger van NEC ging toch ook al die kant op? Waarschijnlijk zit daar een investeerder met belangen in Nijmegen.
    Vind ik leuk
    Nimma080 +259
    zaterdag 3 juni 2017 om 11:11
    Als je het over Dumic hebt: die zou naar de Championship gaan. En hoezo flutverdediger?
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 juni 2017 om 13:39
    Verdediger van Vitesse wel naar fiirentina vorig jaar: Kevin Diks. Die was niet bepaald flut, maar wel slechts in de categorie 'talent'.
    Overigens laatste half jaar weer bij Vitesse teruggehuurd.

    Of bedoel je een ander?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 3 juni 2017 om 13:40]
    Vind ik leuk
    Skylah88 +235
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:12
    die Grot vind ik echt een groot talent. Ik snap niet dat de Nederlandse clubs daar niet op toehappen. Vooral voor de subtop lijkt me dat een prima investering
    Vind ik leuk
    Bdog +5805
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:21
    Denk niet dat de Nederlandse middenmoot een investering van 2 miljoen voor een 19 jarige die 1 seizoen op het hoogste niveau speelt KAN doen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 3 juni 2017 om 10:22]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26551
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:21
    Nou, oor de neutrale speler is hij niet e het opgevallen. Behalve dat hij groot is. Een transfer naar een Eredivisieclub was beter geweest. Kijk maar naar Kevin Diks. Die kwam na een half seizoen al met hangende pootjes terug.
    Vind ik leuk
    Voetballert +1239
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:16
    Die zien we nooit meer terug
    Vind ik leuk
    Guntherr +1336
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:17
    Serie A, niet echt slim van hem, maar daar waren we al achter dat hij niet zo slim is.
    Vind ik leuk
    bobbyvg +27
    zaterdag 3 juni 2017 om 12:33
    Hoe wist je dat al dan?
    Vind ik leuk
    Guntherr +1336
    dinsdag 6 juni 2017 om 14:58
    VI speler van de week, kon niet eens de hoofdstad van België opnoemen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:22
    Begrijp niet waarom Fiorentina geïnteresseerd is in die jongen. Ik heb hem tegen NAC 2 wedstrijden aan het werk gezien, het enige wat hij bracht was kracht maar voetballend was het erg matig
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:24
    Grote strik er omheen..... dag Grot
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:24
    2 miljoen voor grot, Haha hij is sterk en kan hard schieten. Daar heb je het wel mee gehad. strik erom
    Vind ik leuk
    Aal +22122
    zaterdag 3 juni 2017 om 12:11
    Inderdaad en nu een mini grotje in de spits omdat er geen geld is. Succes in de derde divisie :-)
    Vind ik leuk
    bobbyvg +27
    zaterdag 3 juni 2017 om 12:35
    Ik denk dat je het bericht niet goed hebt gelezen, er word 2 miljoen over gemaakt voor hem. Ik ga er van uit dat daar een deel van geïnvesteerd mag worden in nieuwe spelers...
    Vind ik leuk
    Aal +22122
    zaterdag 3 juni 2017 om 12:55
    Je aanname idd
    Vind ik leuk
    Chauffie +241
    zaterdag 3 juni 2017 om 13:12
    Waarop baseer jij dat? Nec is in middels financieel uit de probleem categorie en het is niet noodzakelijk om spelers te verkopen. Het geld kan dus gewoon opnieuw geïnvesteerd worden.
    Vind ik leuk
    Aal +22122
    zaterdag 3 juni 2017 om 13:45
    Da wordt dan 1 groot succes aankomend jaar! Speel je weer eens voor de bovenste plaatsen :-)
    Vind ik leuk
    ppdf +1168
    zaterdag 3 juni 2017 om 14:55
    Krijg jij een harde plasser van steeds reageren op NEC berichten? En dan proberen de boel beetje op te stoken en dan gaan mensen reageren en zit jij achter je pc je eigen heel leuk te vinden. Weet je? Best zielig eigenlijk dat jij je frustraties die je blijkbaar hebt tegen NEC niet steeds probeerd kwijt te raken. Maar ga er mee door Aaltje. Best vermakelijk. Je bent meer bezig met NEC en zwart maken van Nijmegen dan met je eigen ploegje. Maar vast sta je over een paar weken net als half Arnhem op de vierdaagse feesten stil en zielig in een hoekje een biertje te drinken. Bang dat mensen er achter komen dat je uit Arnhem komt.
    Vind ik leuk
    Aal +22122
    zaterdag 3 juni 2017 om 14:59
    Haha thx voor je reactie! Dit is precies waarom ik zo van deze site hou :-)
    Vind ik leuk
    Flardingha +545
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:29
    Wie heeft dat gedacht? Van degraderen met NEC naar de Serie A?
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9535
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:32
    Zo dacht ik er ook over :-0)
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9535
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:32
    Wat een mooie Transfer man voor hem totaal niet verwacht eigenlijk
    Vind ik leuk
    mcmodd +23981
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:39
    Ik kan de Italiaanse belangstelling voor zulke eredivisiespelers wel plaatsen. Hoe vaak nemen ze niet die sterke, wat grotere spelers over? Denk ook aan de speelstijl van vijvoorbeeld Letschert. Fors, brutaal, totaal niet ingehouden en technisch nog behoorlijk begaafd ook. Hierin spiegel je met gemak de gemiddelsde Italiaanse speler.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:41
    Leuke speler , goede kop op, maar niet rijp
    Voor de serie a! Had beter in Nederland kunnen blijven en eerste spits zijn!
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 juni 2017 om 10:44
    Niet slecht dat bedrag voor een prutser.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 juni 2017 om 11:07
    Tot over een jaar, Jay-Roy. Kom je in ieder geval goed uitgerust en met een volle knip weer terug!
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 juni 2017 om 11:22
    Meneer grot

    Let's go for it

    Je kunt t en je slaagt in italie
    Vind ik leuk
    SuperScc +874
    zaterdag 3 juni 2017 om 11:37
    Die zie je over 2 jaar terug bij Roda ofzo.
    Alle A, b en c garnituur uit de eredivisie vertrekt en wij blijven zitten met het vermakelijke d garnituur
    Vind ik leuk
    Aal +22122
    zaterdag 3 juni 2017 om 12:10
    Groot gelijk.... weg uit dat verachtelijke wespennest met hun "supporters"
    Vind ik leuk
    bobbyvg +27
    zaterdag 3 juni 2017 om 12:36
    Stadion zit tenminste vol.. ;)
    Vind ik leuk
    Aal +22122
    zaterdag 3 juni 2017 om 12:55
    Inderdaad met zo weinig capaciteit is dat niet zo moeilijk.
    Vind ik leuk
    bobbyvg +27
    zaterdag 3 juni 2017 om 13:19
    Tot over een jaar weer Aal. Iets minder zuur reageren voortaan zou het allemaal wat leuker maken!
    Vind ik leuk
    Chauffie +241
    zaterdag 3 juni 2017 om 13:14
    De enige die verachtelijk is is ene Aal...
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 juni 2017 om 12:48
    Grot in de serie A, okay.

    Fysiek kan hij het zeker aan maar of hij (nu al) goed genoeg is voor dat niveau...
    Vind ik leuk
    Basschot +2237
    zaterdag 3 juni 2017 om 16:55
    Hij kan het nivo NEC nog niets een aan...
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 juni 2017 om 16:56
    Hij is sterk als een beer, dat bedoel ik met fysiek kan hij het aan. Maar voetballend komt hij wel tekort, ja. Vond hem niet echt een uitblinker.
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 juni 2017 om 12:53
    Ik denk dat het bankzitten wordt in Italië
    Als hij zo goed was dan hadden er wel meer clubs zich gemeld bij Nec
    Grote kerel maar weinig rendement in de eredivisie
    Maar twee miljoen is een mooi bedrag voor Nec
    Ik wens hem cucces daar in Italië.
    Vind ik leuk
    Vaag +3067
    zaterdag 3 juni 2017 om 12:54
    Goede zaak voor NEC. Ze hebben de inkomsten toch hard nodig nu.
    Vind ik leuk
    Chauffie +241
    zaterdag 3 juni 2017 om 14:40
    Het zal mij benieuwen wie de koop dan gaat sluiten nu er op bestuurlijk niveau niets meer is....
    Vind ik leuk
    defons +1754
    zaterdag 3 juni 2017 om 14:56
    Weer een speler die de verkeerde stap maakt zorg nu eerst dat je in nederland goed speelt voordat je naar het buitenland vertrekt op jonge leeftijd.

    Tja dat geld he tuurlijk begrijpelijk maar zo zonde van talenten
    Vind ik leuk
    14forever +8591
    zaterdag 3 juni 2017 om 15:08
    Daar horen we dus ook niets meer van,het ga je grot!
    Vind ik leuk
    zaterdag 3 juni 2017 om 17:23
    Krijg je een zelfde verhaal als Diks. Ze kopen hem en daarna verhuren en na een paar jaar hopen ze hem te verkopen met winst. Dit soort spelers komen never en nooit in de basis bij Fiorentina.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws