Treurende Boschker vertelt Tioté-anekdote: 'Witte Porsche altijd voor de deur'

Treurende Boschker vertelt Tioté-anekdote: 'Witte Porsche altijd voor de deur'

zaterdag 17 juni 2017 om 22:03

Sander Boscher schrok zich vorige week kapot toen hij hoorde van het overlijden van Cheick Tioté. De oud-doelman maakte de Ivoriaan, die stierf aan een hartaanval, van dichtbij mee tijdens hun gezamenlijke periode bij FC Twente. 

"Je hoorde hem nooit", weet Boschker zich te herinneren in Voetbal International. "De taal was ook een probleem, hij sprak bijna alleen Frans. Dus echt hoogte kregen we nooit van Cheick. Met zijn auto maakte hij er een potje van, dat weet ik wel."

"Hij woonde in het centrum van Hengelo, waar hij zijn witte Porsche 911 cabrio altijd pal voor de deur zette. Dat was winkelgebied, daar mochten geen auto's staan", vervolgt hij. "Vijftig meter verderop was een parkeerplaats. Maar Cheick was te lui om te lopen. Als ik bij hem langs kwam, zaten er altijd gekleurde briefjes onder zijn ruitenwisser."

Tioté speelde tussen 2008 en 2010 in Enschede. Daarna verkaste hij naar Newcastle United. Op maandag 5 juni overleed hij in China, tijdens een training van zijn club Beijing Enterprises. 

Lees meer over:EredivisieFC Twente

Plaats een reactie

mcmodd +2223
zaterdag 17 juni 2017 om 22:12
Dat hij mag rusten in vrede.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 22:13]
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:13
Wat zal het hem ook uitmaken met zo'n salaris en zonder anderen te begrijpen.
Vind ik leuk
< Niels > +9202
zaterdag 17 juni 2017 om 22:13
Om triest van te worden, zo zie je maar leeftijd zegt helemaal niks. Voor je er erg in hebt gaat het licht voor altijd uit en dan ben je er niet meer. Of je 20 of 80 bent je bent een mens van de dag. Ik heb het zelf meegemaakt met mijn vader, die kanjer was nooit ziek, rookte nooit een sigaret, dronk af en toe een biertje in het weekend en leefde gewoon gezond. Sporten en had gewoon een top conditie, tijdens een wedstrijd van Ajax kijken op de televisie begon mijn vader te juichen bij een goal van Ajax, en plof mijn vader ( 50 plusser ) viel dood neer hij kreeg een hartstilstand :(
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 22:15]
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:17
Vreselijk! Sterk van je dat je dit hier kan vertellen. Moge jouw hart voor Ajax hem tevreden stellen.
Vind ik leuk
< Niels > +9202
zaterdag 17 juni 2017 om 22:33
Daar zorg ik wel voor, ik zal mijn vader als supporter in de Arena altijd vertegenwoordigen.
Vind ik leuk
mcmodd +2223
zaterdag 17 juni 2017 om 22:19
Tjonge Niels, dat is pas een supporter geweest die ervoor ging. Respect voor die ouwe van jou, doe hem alle eer aan en blijf jou en zijn club trouw.
Vind ik leuk
< Niels > +9202
zaterdag 17 juni 2017 om 22:32
Dat zal ik ook altijd doen, mijn vader had altijd rugnummer 4 op zijn shirt staan, ik draag altijd in de Arena als ik naar Ajax ga nummer 4 op mijn shirt, zo eer ik mijn vader en heb ik het gevoel dat ie aanwezig is.
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 23:22
Sterkte, Niels. Prachtig verhaal!
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 08:18
Mooi verhaal Niels. Jammer dat het uit zo'n treurige omstandigheid moet voortkomen, maar ik vind dat je er heel mooi mee omgaat.
Vind ik leuk
Haarbal +705
zaterdag 17 juni 2017 om 22:19
Mooi verhaal, ik hoop ook dood te gaan tijdens iets wat ik leuk vind.
Vind ik leuk
masterpsv +1739
zaterdag 17 juni 2017 om 22:28
Heftig Niels ik leef met je mee! Zo heeft iedereen wel een verhaal wij zijn toch allemaal mensen. Thanks man voor het delen van je verhaal.

Vind ik leuk
< Niels > +9202
zaterdag 17 juni 2017 om 22:31
Dat is dus ook de reden waarom ik me eigen nooit meer druk kan maken over een spelletje voetbal. Natuurlijk hoop ik dat Ajax altijd wint, winnen ze niet ja jammer dan er zijn ergere dingen denk ik dan maar altijd.
Vind ik leuk
masterpsv +1739
zaterdag 17 juni 2017 om 22:33
Volledig mee eens!
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:36
Sterkte!
Vind ik leuk
United +23974
zaterdag 17 juni 2017 om 23:12
Moedig om dat hier te delen Niels! Was een geweldige vader!
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 08:28
Heb ook een zoon verloren, Die was geboren. Echt het is niet leuk om, Dat mee te maken. Mijn zoon was 2 weken oud en toch herinner ik hem ieder jaar, omdat hij dan 7 zou zijn, maar toch heb ik 2 mooie kinderen een jongen van 4 en meisje van 3, die geef ik alle liefde. Maar het is erg om dit mee te maken als. Mens
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 08:32]
Vind ik leuk
mcmodd +2223
zondag 18 juni 2017 om 13:30
Het is goed dat je je op de andere kinderen richt AFC. Kinderen dragen iets van ons met zich mee, ook je zoon die maar 2 weken mocht worden. Vergeet hem nooit en noem hem altijd als je het over de andere kinderen hebt. Je hebt er drie en voor de oudste heb je tot zijn dood mogen zorgen. Dit maakt van jou een mooi mens, neem dat mee in al je uitingen, die schoonheid is belangrijker dan winst, verlies van wedstrijden of wat dan ook. Straal het uit man.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 17:32
Dankje wel, dat klopt precies wat je zegt.
Vind ik leuk
Teo Smith +7698
zondag 18 juni 2017 om 09:55
Veel sterkte Niels. Knap dat je dit zo hier op tafel legt...
Vind ik leuk
Haarbal +705
zaterdag 17 juni 2017 om 22:23
Moraal van het verhaal, nooit je auto verkeerd parkeren, dat blijft je achtervolgen tot na je dood.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 juni 2017 om 22:27]
Vind ik leuk
zaterdag 17 juni 2017 om 22:54
Hmm nah mislukt
Vind ik leuk
United +23974
zaterdag 17 juni 2017 om 23:17
Foute opmerking!
Vind ik leuk
Leffe +31
zondag 18 juni 2017 om 06:28
NIELS.,, respect voor je verhaal,als je je ouwe heer zo kunt herdenken en neerzetten.
Vind ik leuk
Teo Smith +7698
zondag 18 juni 2017 om 09:56
Carpe diem mensen! We maken ons allemaal heel de dag over alles druk? Wn waarom... allemaal voor niets.

Cheick rust in vrede...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Treurende Boschker vertelt Tioté-anekdote: 'Witte Porsche altijd voor de deur'