'Als hij te maken krijgt met de keuze Huntelaar of Dolberg... Dat is een risico'

'Als hij te maken krijgt met de keuze Huntelaar of Dolberg... Dat is een risico'

zondag 18 juni 2017 om 09:22

John van 't Schip maakte eind jaren tachtig samen met Marcel Keizer deel uit van de Ajax-selectie. De voormalig rechtsbuiten noemt de keuze om Keizer aan te stellen als nieuwe hoofdtrainer verrassend. Hij ziet vooral één belangrijk struikelblok.

"Ik geloof dat hij maar een paar wedstrijden in het eerste heeft gespeeld. Ik heb hem niet heel goed meegemaakt", zegt Van 't Schip tegen de NOS. Hij vindt de keuze van Ajax voor Keizer als nieuwe coach verrassend vanwege diens geringe ervaring als trainer. "Maar aan de andere kant: het kan zomaar een succes worden. Het is ook wel des Ajax' om iemand uit de eigen keuken te kiezen."

"Bovendien", vervolgt Van 't Schip, komend seizoen coach van PEC Zwolle, "Ze kennen hem al. Ze hebben hem om bepaalde redenen al aangesteld om Jong Ajax te leiden. Hij zal de spelwijze moeten continueren. Hij heeft natuurlijk Jong Ajax al op een bepaalde manier laten spelen, aan de hand van aanwijzingen van Bosz."

Van 't Schip ziet wel een potentieel struikelblok. "Hoe gaat hij het elftal managen? Als hij te maken krijgt met de keuze voor Huntelaar of Dolberg in de spits... Hoe pakt hij dat aan? Wat dat aangaat is het wel een risico."

Lees ook: 'Ze denken dat het een succesformule kan zijn'

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Is Keizer de juiste man voor Ajax?

(12933 stemmen)

Plaats een reactie

GaoYao +4188
zondag 18 juni 2017 om 09:24
Nog even herkauwen door de VP-koe..
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
zondag 18 juni 2017 om 09:37
Dan kiest onze keizer gewoon voor dolberg
Vind ik leuk
United +39592
zondag 18 juni 2017 om 10:32
Het nieuws x4 dus ;p
Vind ik leuk
Sazzz +8073
zondag 18 juni 2017 om 09:28
Het is toch in principe duidelijk? Die keuze is in feite allang gemaakt door Ajax. Dolberg is eerste keus
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 11:34
Dat is wel heel kort door de bocht. Huntelaar zal echt wel de garantie hebben gehad in ieder geval een eerlijke kans te krijgen. En als dolberg uit vorm raakt lijkt het me logisch dat huntelaar er gewoon zal staan. Die schiet er in de eredivisie nog minimaal 20 in...
Vind ik leuk
Sazzz +8073
dinsdag 20 juni 2017 om 07:42
Uit de woorden van Huntelaar blijkt toch vrij dat duidelijk dat Dolberg eerste keus is
Vind ik leuk
Pino61 +8395
zondag 18 juni 2017 om 12:28
Huntelaar alleen de bekerwedstrijden en als Dolberg geblesseerd is.
Vind ik leuk
2cents +33209
zondag 18 juni 2017 om 09:29
Op het gebied van die keuze is hij heel erg geholpen door Huntelaar en Overmars in de publiciteit rond de komst van de spits naar Ajax.

Daarin werd door alle partijen namelijk ondubbelzinnig duidelijk gemaakt dat Dolberg eerste keus is. Dus alleen als Keizer het andersom zou zien dan kan het een probleem zijn. En dat lijkt me stug.
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
zondag 18 juni 2017 om 09:39
Maar toch zal keizer het beslissen .. het ligt niet in de lijn der verwachting dat directeurs gaan uitmaken wie er speelt .. nu hebben we gewoon 2 goede spitsen en kan dolberg zijn rust aventoe ook pakken
Vind ik leuk
J Kiprich +8320
zondag 18 juni 2017 om 09:44
Hoezo twee goede spitsen? Huntelaar heeft al minstens twee jaar geen hol laten zien. En met zijn ego zal dat nog een hoop geëtter op de bank geven. Nee, ik zeg het maar alvast. Dit wordt een overgangsjaar voor Ajax!
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 10:03
Een overgang naar wat dan precies?
Vind ik leuk
J Kiprich +8320
zondag 18 juni 2017 om 10:05
Een overgang naar nog minder?
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 16:32
Geen idee? Jij hebt het toch over een overgangsjaar? Dan zal je toch wel weten wat je bedoelde?
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 10:26
Huntelaar gaat weer scoren let maar op!, bij Schalke was het spel er niet naar en het laatste jaar veel in de lappenmand. Hij is er op gebrand om nogmaals te knallen en komt niet voor niks terug.
Vind ik leuk
United +39592
zondag 18 juni 2017 om 10:33
Dat is wat je hoopt!
Vind ik leuk
Niellie078 +20238
zondag 18 juni 2017 om 09:30
Zekerheid heb je nooit ook niet als je guardiola aanstelt ..
Het gaan dooien en het kan gaan vriezen
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 09:31
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat Simon Tahamata van de keuze voor deze trainer vindt.
Vind ik leuk
Sigma +1621
zondag 18 juni 2017 om 09:38
Is meneer Zwart al aan de beurt geweest of de heer Spaan?
Vind ik leuk
United +39592
zondag 18 juni 2017 om 10:34
Die krijgen geen podium meer.
Vind ik leuk
Zippy +2566
zondag 18 juni 2017 om 10:58
Vind ik spijtig.
Ik geniet van dat geleuter van die mannen.
Die mannen genieten van hun seniel zijn.
(ach United jij bent een uitzondering)
Vind ik leuk
United +39592
zondag 18 juni 2017 om 11:32
Noem je mij nu seniel? ;p

Zippy toch..
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 11:32]
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 09:43
Nog een keer schippie , die hebben we al gehad......
Vind ik leuk
United +39592
zondag 18 juni 2017 om 10:34
StratumseindXXX
Vind ik leuk
Morris +13817
zondag 18 juni 2017 om 10:58
Ben je verliefd?
Vind ik leuk
United +39592
zondag 18 juni 2017 om 11:31
Haha nee man! Die XXX staat toch voor Amsterdam...
Vind ik leuk
Morris +13817
zondag 18 juni 2017 om 11:33
of voor kusje, kusje, kusje ;-)
Vind ik leuk
United +39592
zondag 18 juni 2017 om 11:34
Het is een Ajax topic!

Ik wil geen snoepjes verkering met Stratum... ;)
Vind ik leuk
Morris +13817
zondag 18 juni 2017 om 11:45
das het probleem.. andersom wil Stratum met iedereen snoepjes delen..

anders gezegd: hij is medicatie ontrouw ;-)
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 09:53
Durft hij niet dan Johnny ?
Vind ik leuk
Hammie +604
zondag 18 juni 2017 om 10:23
Huntelaar gaat echt niet tevreden zijn met banken.
Voelt hij zich te groot voor.
Heeft nu aangeven van wel, maar straks niet meer.

Mannetje heeft het ontzettend achter z'n ellebogen

Dit geeft 100% problemen
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 10:30
Je kent hem?
Vind ik leuk
Hammie +604
zondag 18 juni 2017 om 12:23
Ja
Vind ik leuk
Hammie +604
zondag 18 juni 2017 om 12:24
Hoe weet je dat??

Toevallig wel ja

Zelfde kerk
Vind ik leuk
Paul1982 +6685
zondag 18 juni 2017 om 10:38
Vandaag mag John van het Schip zijn mening geven over Marcel Keizer.
Vind ik leuk
United +39592
zondag 18 juni 2017 om 13:07

Wie in godsnaam is Marcel Keizer?
Vind ik leuk
Paul1982 +6685
zondag 18 juni 2017 om 13:34
Vraag het aan John, Marciano of Ronald ;-)
Vind ik leuk
United +39592
zondag 18 juni 2017 om 13:36
Ik vraag Johnny wel volgens mij weet hij het dan ook wel...
Vind ik leuk
Paul1982 +6685
zondag 18 juni 2017 om 14:29
Je kunt ook iedereen vragen met een verleden bij Telstar, Emmen en Cambuur Leeuwarden ;-)
Vind ik leuk
United +39592
zondag 18 juni 2017 om 14:39
Dan vraag ik Henny Spijkerman wel
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 11:17
Dolberg is toch al aangewezen als eerste spits. Met Huntelaar erbij kan Dolberg meer rust pakken. Huntelaar gaat echt zijn minuten wel maken..
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 12:07
Misschien moet Van 't Schip zijn aandacht eens gaan richten op zijn baan bij zijn huidige werkgever.
Vind ik leuk
Jozef +19431
zondag 18 juni 2017 om 12:11
Misschien komt Huntelaar wel als diepste spits erin met Dolberg in een rol er achter? Dolberg komt goed in het spel heeft ontegenzeggelijk overzicht, maar scoort naar mijn mening ietwat te weinig. Ik denk dat nog niet alle mogelijkheden met hem ontdekt zijn.

Misschien een optie die we voor het eerst gaan zien als het even niet loopt?
Vind ik leuk
United +39592
zondag 18 juni 2017 om 13:07
Hij is pas 19 Jozef!
Vind ik leuk
Jozef +19431
zondag 18 juni 2017 om 15:08
Vandaar dat ik misschien nog wel veel meer in Dolberg zie dan alleen als pure afmaker.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 15:09]
Vind ik leuk
United +39592
zondag 18 juni 2017 om 15:11
Dat zie je niet verkeerd. Ik denk dat het helemaal zo slecht nog niet is wat jij zegt over Huntelaar en daar achter Dolberg! Dolberg als stoorzender en Huntelaar als afmaker.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 15:16]
Vind ik leuk
Jozef +19431
zondag 18 juni 2017 om 15:14
Euh, ik zou Huntelaar als diepste spits neerzetten, omdat hij daar de specifieke kwaliteiten voor bezit. Ik denk dat Dolberg tot meer in staat is: het intelligent zien en verdelen van het spel op een aanvallende middenveld plek.

Maar goed, ik ben slechts supporter en ik heb er alle vertrouwen in dat de coaches het beter zullen weten.
Vind ik leuk
United +39592
zondag 18 juni 2017 om 15:16
Sorry ik had ze omgedraaid ;p
Vind ik leuk
JanTa48 +1465
zondag 18 juni 2017 om 13:52
Ajax gaat gewoon weer meedoen voor alle prijzen en dan is 1 goede spits te weinig en daarom zullen beide hun wedstrijden wel spelen.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 17:59
Dat wordt genieten komend seizoen: Huntelaar gaat stoken want zijn mindere concurent moet ten koste van alles in de spits.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Als hij te maken krijgt met de keuze Huntelaar of Dolberg... Dat is een risico'