Rust keert terug in staf Ajax: 'Ze denken dat het een succesformule kan zijn'

Rust keert terug in staf Ajax: 'Ze denken dat het een succesformule kan zijn'

zondag 18 juni 2017 om 08:55

John van 't Schip ziet de benoeming van Marcel Keizer als trainer van Ajax 1 vooral als een geweldige kans. De oud-Ajacied denkt dat Keizer een voordeel heeft doordat hij afgelopen jaar met de Amsterdamse beloften heeft gewerkt.

"Het is een geweldige kans natuurlijk voor hem", zegt Van 't Schip bij de NOS. "Hij heeft het goed gedaan het afgelopen jaar met Jong Ajax. Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat de mensen die er over moeten oordelen, het technisch hart, een goed gevoel hebben bij hem. Ze hebben gezien dat hij de kwaliteiten heeft om Ajax 1 te doen."

Keizer leidde Ajax afgelopen seizoen naar een tweede plaats in de Jupiler League. Dat ging gepaard met aanvallend voetbal. "Als je puur alleen op die resultaten afgaat, denk ik dat het goed is. Maar ik denk dat ze niet zozeer alleen daar naar kijken. Ze kijken naar de manier waarop hij wil voetballen. Dat hij ook de doorstroming van de jeugd in de gaten houdt."

Van 't Schip ziet bovendien een ander voordeel. "Ik denk dat hij een heel goede kijk heeft in de keuken bij Ajax, wie er door kan stromen naar het eerste elftal." De voormalige rechtsbuiten verwacht geen problemen in de technische staf, zoals onder Peter Bosz. "Ik neem aan dat ze denken dat het een succesformule kan zijn."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

Niellie078 +19699
zondag 18 juni 2017 om 09:02
Laat ons genieten keizer ... je kent de jongens best wel goed dus dat zou je voordeel moeten zijn
Vind ik leuk
GaoYao +3781
zondag 18 juni 2017 om 09:05
Topic nr zoveel... Hij gaat het goed doen en dat roep ik al vanaf het begin. Make us proud!
Vind ik leuk
Niellie078 +19699
zondag 18 juni 2017 om 09:11
Die zekerheid heb ik nog niet hoor .. maar hoop het natuurlijk wel voor hem .. op en top prof .. hij gaat het lastig krijgen en zeker nu ze nog een speler voor zijn positie willen halen
Vind ik leuk
GaoYao +3781
zondag 18 juni 2017 om 09:14
Voor wie zijn positie Niellie?
Vind ik leuk
Niellie078 +19699
zondag 18 juni 2017 om 09:17
Voor Klaassen zijn positie .. ze zijn bezig met Sandro ramirez , sigurdsson of Keane
Vind ik leuk
GaoYao +3781
zondag 18 juni 2017 om 09:20
Dit is geen topic over Everton en Koeman??
Vind ik leuk
Niellie078 +19699
zondag 18 juni 2017 om 09:26
Haha goedemorgen niellie :p me ogen zitten nog half dicht
Vind ik leuk
United +40393
zondag 18 juni 2017 om 10:16
Amnesiaaaaa ;p
Vind ik leuk
Niellie078 +19699
zondag 18 juni 2017 om 10:27
Haha ja ik sta nu bij de shop :p mijn maat is onderweg voor die AMG
Vind ik leuk
HanV +1340
zondag 18 juni 2017 om 09:26
Is één jaar lang genoeg om ze goed te leren kennen en zijn het ook veel dezelfde spelers? Dan kan elke trainer van de jeugd dus zonder problemen bij het eerste aan de slag.
Vind ik leuk
United +40393
zondag 18 juni 2017 om 10:17
Het heeft wel zo zijn voordeel. Maar of 1 jaar lang genoeg is betwijfel ik.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 09:04
Van t Schip vindt het en daarmee is het zo?

Als ik kijk naar die foto dan is Marcel het er niet mee eens... heeft in ieder geval zijn bedenkingen.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 09:20
De toekomst zal het uitwijzen of het een top(kampioen beker overwinteren europees) of flop (geen prijzen) wordt.
Totdat moeten we hem maar het voordeel van de twijfel geven.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 09:41
Van tt schip die hadden we nog niet gehad inderdaad.
Vind ik leuk
RodeBaan +1604
zondag 18 juni 2017 om 09:48
Doen ze expres voor jou, Straatmans!
Je schijnt het nou eenmaal heerlijk te vinden Ajax-nieuws te lezen
in jouw oh zo saaie leventje.....
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 09:57
Mooi en leuk te zien dat jij me er dan weer aan kan herinneren op de zondagmorgen in jouw o zo opwindende leven...
Vind ik leuk
RodeBaan +1604
zondag 18 juni 2017 om 10:25
Dank je, dat heb ik zeker...
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 10:34
Dat gelooft iedereen direct . Succes ermee .
Vind ik leuk
JCJWZ +7187
maandag 19 juni 2017 om 03:30
Sinds wanneer spreek jij namens iedereen? Eerst was het namens Brabant en nu al iedereen, je hebt jezelf wel heel hoog zitten of simpelweg teveel gezopen?
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 07:07
Dat brengt mijn terecht opgebouwde enorme status met zich mee.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 10:02
Zou er geen topic kunnen komen over Lozano??? Over dat hij misschien nu toch echt wel bijna komt???? En voor hoeveel procent PSV dan eigenaar wordt......
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 10:07
Als het ff kan nie, 1 bericht is zat: als ie tekent . En zo niet dan geen topics graag
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 10:08]
Vind ik leuk
Zippy +2181
zondag 18 juni 2017 om 09:59
Rust keert terug bij Ajax !!!
Een illusie.
Vind ik leuk
United +40393
zondag 18 juni 2017 om 10:18
Heb jij te veel muizenstrontjes gegeten vanmorgen?
Vind ik leuk
Zippy +2181
zondag 18 juni 2017 om 10:24
Hoe kun je dat zomaar weten, United.
Vind ik leuk
United +40393
zondag 18 juni 2017 om 10:26
Haha dacht ik zo even. Alle manneke ik maak maar een grapje.
Vind ik leuk
Zippy +2181
zondag 18 juni 2017 om 10:28
Ik ook.
Vind ik leuk
United +40393
zondag 18 juni 2017 om 10:30
Oke dan Urbanus!
Vind ik leuk
United +40393
zondag 18 juni 2017 om 10:31
Of moet ik zeggen Philippe Geubels... ;p
Vind ik leuk
Zippy +2181
zondag 18 juni 2017 om 10:41
Zeg maar niks meer vandaag.
Oei.......... das wat veel gevraagd zeker.
Grapje!!!
Vind ik leuk
United +40393
zondag 18 juni 2017 om 10:43
Sssst!! Nee zeg maar niets... Je mag best zwijgen...
Vind ik leuk
Zippy +2181
zondag 18 juni 2017 om 10:47
Heb ik dan iets gezegd ?
Vind ik leuk
United +40393
zondag 18 juni 2017 om 11:32
Andre Hazes ;p
Vind ik leuk
RodeBaan +1604
zondag 18 juni 2017 om 10:31
Bij jou ook?
Zo opwindend voor jou, al die berichten.....
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 13:13
hoop dat het illusie is ja, rust lijkt op berusting, er moet altijd voor de pro's en conta's wat te smullen zijn, dat is Ajax, gaat goed.
Vind ik leuk
13 +962
zondag 18 juni 2017 om 10:07
Na al die items ben ik om, dit moet wel de meest fantastische trainer aller tijden worden.
(Als ik hem was, zou ik doodnerveus worden van al deze publiciteit. Hopelijk lijkt hij niet op mij, voor hem en Ajax dan.)
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 11:51]
Vind ik leuk
United +40393
zondag 18 juni 2017 om 10:19
Die man wordt via de media al met zoveel druk opgelegd.
Vind ik leuk
United +40393
zondag 18 juni 2017 om 10:15
Heeft Ajax een nieuwe trainer?
Vind ik leuk
psvajax +1002
zondag 18 juni 2017 om 10:40
En het zoveelste topic over Keizer waarin zijn aanstelling opgehemeld wordt.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 10:45
geloof niet dat er onrust is geweest binnen de staf
denk dat de pers er bij clubs meer problemen van maken als de staf zelf
bij deze trainer is he afwachten maar heb er meer vertrouwen in als in bosz bij zijn komst
Vind ik leuk
r4vje +16
zondag 18 juni 2017 om 11:37
Zeer benieuwd naar hoe Ajax onder Keizer zal gaan spelen. Hij is toch weer een ander type dan Bosz was. Heb er wel vertrouwen in, zeker aan de hand van de prestaties van Jong Ajax het afgelopen seizoen.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 17:38
vind je het knap dat je 2de wordt in de JL met aankopen van boven de 10 miljoen terwijl de meeste JL clubs geen 5 miljoen hebben te besteden?
Vind ik leuk
JayDee +58
zondag 18 juni 2017 om 12:45
Het is wel raar dat nu Keizer trainer word bij Ajax alles en iedereen heel positief en lyrisch is over deze trainer.
En als iemand het waagt om hem niet geschikt te vinden dan is de hel los, en moet dat vooral "onderbouwd "worden.
Het is blijkbaar niet toegestaan om vanuit een onderbuik gevoel een coach wel of niet geschikt te vinden.
Er moet dan wel een of meer redenen aangedragen worden waarom men dat vind.
Nou ik doe daar niet aan mee , en ik vind deze coach niet passen bij Ajax.
Waarom? gewoon een gevoel.

veel succes met jullie "toptrainer"en misschien verrast hij wel vriend en vijand laten we het hopen.

de groeten

Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 14:00
John heel veel aannames. Dat Keijzer veel in zijn mars heeft staat buiten kijf. Of hij het slangennest van het technisch hart zal overleven is de vraag. Ook andere Ajax iconen moesten wijken door het betweter gedrag van Nederlands rijkste voetballer aller tijden Dennis Bergkamp. Als speler geweldig als trainer een rat!
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 14:48
Hij kan het niet slechter doen dan Bosz. Die heeft niks gewonnen...
Vind ik leuk
_AJAX_ +1113
zondag 18 juni 2017 om 14:59
Natuurlijk mis ik Bosz. Hij heeft Ajax weer op de kaart gezet en het aanstellen van Keizer is denk ik het beste als je toch de lijn van Bosz wilt doortrekken, want het team is al ingewerkt, dus dat is het voordeel en dat Keizer jong Ajax kent is mooi meegenomen. Wat dat betreft ben ik niet meer ongerust, want het was echt rot dat Bosz na zo'n geweldige avontuur ons alweer verliet. Hopelijk compenseert dat met elkaar.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 17:41
over een paar maanden, hoog uit een jaar, lezen we hier "gewogen en te licht bevonden"
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Rust keert terug in staf Ajax: 'Ze denken dat het een succesformule kan zijn'