Ze lachen hier stiekem wel om de prestaties van het Nederlands elftal

"Ze lachen hier stiekem wel om de prestaties van het Nederlands elftal"

zondag 18 juni 2017 om 14:55

Volgens Ruud Vormer moeten de Belgen 'stiekem' lachen om de prestaties van het Nederlands elftal. De middenvelder van Club Brugge zegt dat de Rode Duivels Oranje niet meer als voorbeeld zien.

"Ze lachen hier stiekem wel om de prestaties van het Nederlands elftal. Dat is ook niet zo vreemd hè? Het gaat op z'n zachtst gezegd niet best", zegt Vormer tegen ELF Voetbal. "Hoe dat komt weet ik echt niet. Maar als je zo'n wedstrijd als tegen Bulgarije ziet (2-0 verlies, red.)..."

"Ik ben er niet bij en weet dus ook niet wat er bij die gasten in de hoofden speelt. Maar soms ik heb het idee dat er wat meer vechters in het team mogen. Vroeger had je types als Jaap Stam en Edgar Davids die de beuk erin gooiden als het voetballend niet lukte. Die heb je niet meer zoveel, helaas."

Vormer wacht nog op zijn eerste interland. Een belletje vanuit Zeist heeft hij nog niet gekregen. "Ik denk wel dat ik het zou aankunnen. Maar ik lig er ook niet wakker van dat ik er nog nooit bij heb gezeten. Ik doe hier mijn stinkende best en meer kan ik niet doen. Misschien dat het zou helpen als het een Belg bondscoach zou worden, haha. Ik begreep dat de naam van Preud'homme een keer is gevallen bij Oranje. Hij is iemand die er bovenop zit."

Plaats een reactie

Haarbal +913
zondag 18 juni 2017 om 14:58
"Hoe het komt weet ik echt niet". Echt een Belg

Misschien omdat het bijna niet dezelfde spelers zijn
Vind ik leuk
Santi +7883
zondag 18 juni 2017 om 15:01
En omdat we genoeg middenvelders hebben die eerder in aanmerking komen, zoals Wesley Sneijder, Klaassen, Wijjnalduum ,Strootman, Vilhena, Pröpper (tsja....), Ziyech (oh wachht... lekker gedaan Blind), de Roon, van Ginkel, moet ik door?
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:36
hendrix
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 17:02
Ziyech voelde zich te goed, en kijk wat voor een geweldige interlandcarriere hij nu heeft...
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 14:59
Die kan in dit Nederlands elftal gewoon mee, misschien geen basis maar hij kan er zomaar bijzitten.
Vind ik leuk
Jozef +15506
zondag 18 juni 2017 om 15:18
Bijzitten?

Tja, op de bank red ik het ook wel ;-)
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:20
Ik ook ......
Vind ik leuk
Jozef +15506
zondag 18 juni 2017 om 15:22
Bakkie bier erbij en we zullen de boel eens grondig analyseren, is het niet?
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:24
Ja thuis op de bank Jozef ;)
Vind ik leuk
Jozef +15506
zondag 18 juni 2017 om 15:31
Die reservebankies zijn tegenwoordig prima ingericht.

Je onderschat me, dat hou ik echt wel negentig minuten vol en als je me maar lekker laat zitten, dan gaat echt niemand mopperen over mijn presteren op het veld....
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:32
Daar schroom ik ook niet voor, neem ook wel plaats op het bankie met een dikke zak wiet :D
Vind ik leuk
Jozef +15506
zondag 18 juni 2017 om 15:35
Wordt een mooie bezetting.

Het schijnt dat reserves heel belangrijk zijn in het groepsproces en als ik het zaakje goed inschat gaan we nooit voor onrust zorgen en met die sfeer komt het helemaal goed :-)
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:49
Een soort van teambuilding is het dan ;)
Vind ik leuk
John M. +2168
zondag 18 juni 2017 om 17:44
Er bij zitten zou ik ook nog kunnen.

* sorry Jozef, ik had jouw reactie nog niet gelezen.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 17:47]
Vind ik leuk
robson81 +1470
zondag 18 juni 2017 om 17:59
Als er 10 geblesseerd zijn inderdaad.
Vind ik leuk
Santi +7883
zondag 18 juni 2017 om 14:59
Kan best eens gebeuren, Het kan niet altijd goed gaan en nu gaat het niet geweldig met Oranje, maar dat zal weer goed komen later, met veel geluk dit jaar al.

Als de glansgeneratie van België echter stopt zijn de zorgen groter in België dan we hier nu hebben :)
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:00
Ach, laat die Belgen ook maar een x lachen.
Zelf nog nooit geen drol gepresteerd en met hun "gouden"lichting niet verder dan een kwartfinale komen.
Calimerogedrag ten top :)
Vind ik leuk
Santi +7883
zondag 18 juni 2017 om 15:02
https://www.google.nl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fi2.kym-cdn.com%2Fphotos%2Fimages%2Foriginal%2F001%2F211%2F614%2Fe93.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fknowyourmeme.com%2Fmemes%2Fprincipal-skinner&docid=lev3Zl7YrxySSM&tbnid=brHHsKnBN-k2KM%3A&vet=10ahUKEwjIieeMusfUAhWKa1AKHWbeD2sQMwg4KBIwEg..i&w=1200&h=740&bih=602&biw=1242&q=pathetic%20text%20art%20meme&ved=0ahUKEwjIieeMusfUAhWKa1AKHWbeD2sQMwg4KBIwEg&iact=mrc&uact=8
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:03
Precies, stoere jongetjes daar. En wat kletst die vormer nou over Preud'homme, advocaat is bondscoach en niemand anders. Beetje zielig om zo via de media over het Nederlands elftal te praten. Hij moet gewoon presteren misschien dat ie er dan een keer bij zal zitten.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:15
Daar komt bij dat het Ned. XI-tal niet zit te wachten op een ex-bankzitter bij Feyenoord.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 15:16]
Vind ik leuk
Jozef +15506
zondag 18 juni 2017 om 15:17
Dat zie je heel scherp, meneertje Heverlee.
Vind ik leuk
T&T +8896
zondag 18 juni 2017 om 16:08
Dat vind ik nou weer jammer . . en dat mijn goeie vriend # Jozef het met je eens is...is een erg jammer.
;-)
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 16:09]
Vind ik leuk
tikkietoe +2122
zondag 18 juni 2017 om 15:02
Nee, dat is niet vreemd dat Oranje voor hun als voorbeeld heeft afgedaan. Als ik iemand met een dubbel paspoort was geweest of 1 miljardste druppel ander bloed had ik het Oranje van Blind en zijn rotzooi verdetten ook vaarwel gezegd.
Vind ik leuk
North +1441
zondag 18 juni 2017 om 18:59
Dan maak je ook geen onderdeel van een Nederlands elftal dat straks wel weer succesvol zal zijn.

Wat is dit voor opmerking. Je staat achter je land in goede en slechte tijden. We hebben nu een flinke dip, maar doe nou niet alsof we nooit meer iets zullen presteren.
Nederland is en blijft een internationaal voetbalbolwerk. Al zou onze beste speler Elia heten.
Vind ik leuk
Jozef +15506
zondag 18 juni 2017 om 15:03
Hij is aardig geïntegreerd lijkt het en geeft perfect weer hoe men in België naar Nederlanders kijkt. Vooral het woord stiekem is alles zeggend.

Natuurlijk denkt hij het niveau wel aan te kunnen. Als je niet goed genoeg was voor Feyenoord in zijn drama tijd, dan ben je nu als vanzelfsprekend goed genoeg voor Oranje. Omdat je voor het grote Brugge speelt zeker?
Nogmaals, hij lijkt aardig aangepast daar. Blijven zou ik zeggen.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:06
Achja, vardy kon het profvoetbal 5 jaar geleden ook nog niet aan. Volgens mij doet Vormer het toch uitstekend in Belgie? en zegt hij niet zoveel geks.
Vind ik leuk
Jozef +15506
zondag 18 juni 2017 om 15:11
Zeker niet. De Belgen lachen stiekem en hij denkt dat hij goed genoeg is. Beide dingen kloppen als een bus.

Het eerste is echter een feit en het tweede een mening. Dat wil ik maar aangeven....:-)
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 17:24
Neen zo stiekem gebeurt dat niet meer hoor.

Nu we toch aan het veralgemenen zijn: Nederlanders zijn tegenwoordig wel geobsedeerd door Belgen hoor. Elk artikel (over Belgen) wordt voor waar aangenomen en heel jaloers/gefrustreerd op gereageerd...

Jullie lijken wel Belgen :-)
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 17:26]
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:03
Nu al aantal keer gelezen, langzaam geloof ik toch dat hij er wel wakker van ligt. Maar geloof me maar Ruud, je bent prima speler voor Brügge, maar niet voor Oranje .....

Tenzij zich zo'n 25 middenvelder afmelden!
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:04
En tijdens de volgende lichting staan de Belgen weer met beide benen op de grond. En als zij met deze lichting geen prijzen winnen.. zou dat diep triest zijn.

Die belgen streven we id toekomst wel weer voorbij
Vind ik leuk
darmianto +5274
zondag 18 juni 2017 om 15:13
Hahahaha, nou, van mij mogen die Belgen stiekem lachen hoor, wat hebben die nou helemaal bereikt? Sorry hoor maar als Oranje met de lichtingen die er waren de finale en halve finale haalden op het WK, dan had Belgie een stuk verder kunnen komen met de selectie die ze hebben maar het probleem met Belgen, waar Oranje beukers ontbeert, zijn Belgen nooit recht voor de raap en zeggen ze alleen wat ze van een ander vinden achter de rug om. Daar ging het vorige keer ook mis, onrust maar niemand die het mano a mano durfde te zeggen.

En Vormer? Leuk hoor maar die voegt niks toe en gaat ook niet meer beter worden.
Vind ik leuk
robson81 +1470
zondag 18 juni 2017 om 18:03
Net of deze generatie Belgen kunnen tippen aan oranje 2010.
Vind ik leuk
darmianto +5274
zondag 18 juni 2017 om 20:17
Individueel qua voetbal ontloopt het elkaar niet veel. Echter qua team en samenspel zeker niet dat klopt
Vind ik leuk
Vak-DD +5481
zondag 18 juni 2017 om 15:15
Sinds tientallen jaren presteren ze eens wat beter dan Nederland en dan gelijk bijdehand doen. Het blijft een raar volk.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:33
Ik kan er wel om lachen! Kan overigens niet wachten tot ze weer in de anonimiteit verdwijnen...
De Belgen hebben de arrogantie die ze ons altijd verweten met ziels gemak over genomen. Zal wel komen omdat ze op zo ongeveer alle gebieden altijd tegen ons op hebben moeten kijken..
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 16:42
Ik kan eigenlijk niet veel andere gebieden vinden dan voetbal. Ze hebben meer Nobelprijswinnaars, betere wielrenners, biljarters, tennissers...
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 17:46
Buiten sport (dan is het nog te bekijken dewelke) en weginfrastructuur moeten wij niet op zoveel gebieden tegen jullie opkijken hoor...Ondanks de politieke complexiteit draaien wij niet slechter hoor...

Maar als jij altijd al jouw conclusies trekt uit dit soort schimmige artikels, dan gun ik jou je vooringenomen mening.

De arrogantie rondom de nationale ploeg was vrij irritant, maar is na het debacle op het EK een heel pak geminderd (sommige idioten niet meegeteld) . VP wil jou enkel iets anders doen geloven, door hier zaken te publiceren die de gewone media gewoonweg niet halen wegens te vaag/ongeloofwaardig.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 juni 2017 om 17:49]
Vind ik leuk
North +1441
zondag 18 juni 2017 om 15:32
Logisch. Het is ook lachwekkend. Een evt. goede afloop van de kwalificatie doet daar niets aan af. Het is een bende bij de KNVB en zolang er geen koppen rollen in die organisatie, zullen we dit vaker mee gaan maken.
Vind ik leuk
joedelie +1395
zondag 18 juni 2017 om 15:33
Wij lachen stiekem om Ruudje Vormer..
Vind ik leuk
Strijp +5318
zondag 18 juni 2017 om 15:34
Bedankt ruud
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:35
Ik denk niet dat ze stiekem lachen hoor
Vind ik leuk
Jozef +15506
zondag 18 juni 2017 om 15:55
In je gezicht wel hoor.
Vind ik leuk
yuuup +4590
zondag 18 juni 2017 om 15:39
Ze zullen het nodig hebben.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:49
ik denk gewoon dat wij de beste bond voorzitters hebben van alle bonden van elkaar hahaha
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:49
Het doet em niets, maar iedere twee weken moeten we horen dat hij goed genoeg is voor Oranje. Ruud je bent en grap en een middelmatige voetballer. Zet jezelf over deze frustratie heen, accepteer dat je niet goed genoeg bent anders zal dit je de rest van je leven achtervolgen. Arrogant kwalletje.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:53
vormer heeft een hoge zelfdunk die zou wel eens in kerkrade hebben kunnen voetballen.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 15:54
Oranje hem niet denk ik.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 16:04
Zelfs als er een Belg aan het roer zou staan, zijn er nog genoeg andere opties om uit te kiezen ipv Vormer.

Leuk dat de Belgen toch nog naar oranje kijken, wij Nederlanders doen dat al een hele tijd niet meer.

En wat hier verder al genoemd is, ze hebben nu het geluk van een hele goede generatie, maar na het wk zijn het bijna allemaal 30+ ers. Als ze nog wat willen, moet het op het wk gebeuren.

Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 17:23
Zouden die Belgen zich niet beter druk maken over hun eigen team. Met hun gouden generatie bakken ze er toch vrij weinig van tot dusver.

Overigens begint dat Vormer in Oranje verhaal wel een beetje treurig te worden. Ondertussen moet het die jongen en ook zijn Belgische fans duidelijk zijn dat een waterdrager van Brugge niet in beeld is bij Oranje. Stijn Wuytens wordt toch ook niet zo nadrukkelijk de Rode Duiveks ingepraat.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 17:31
Decennia lang hebben wij de Belgjes uitgelachen dus ik snap dat het diep zit bij die gasten. Straks worden ze arroganter dan wij Nederlanders ;)
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 17:46
Belgen en Ollanders.... ze motten ons niet he....
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:20
Ach, hoe deden zij het op het laatste toernooi?
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 21:15
Pfffff wat een arrogantie in België zeg.... hebben met het materiaal wat ze nu hebben nog steeds nix gepresteerd eigenlijk. Waren al blij met een kwartfinale WK, waar wij nog derde werden. Die Belgen met hun "dieke nekken" ook...
Vind ik leuk
Padason +189
zondag 18 juni 2017 om 21:33
Ken je nagaan lekker lopen lachen maar nog nooit een uitnodeging gehad van "het lachertje" Nederland. Blijkbaar is meneer Vormer zelf ook geen vechter.

Opzouten, je bent niet goed genoeg, praat niet als een wereld voetballer die Nederlands elftal beter maakt Ala Sneijder, Robben
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Ze lachen hier stiekem wel om de prestaties van het Nederlands elftal"