Update: 'Bevestiging vanuit Londen: Chelsea-talent op weg naar Vitesse'

Update: 'Bevestiging vanuit Londen: Chelsea-talent op weg naar Vitesse'

maandag 19 juni 2017 om 11:17

'Chelsea whizkid' Mason Mount speelt komend seizoen op huurbasis voor Vitesse. Dat meldt boulevardkrant The Sun zondag. Meerdere clubs waren in de race voor de achttienjarige middenvelder van de Premier League-kampioen. 

Mount staat in Londen te boek als één van de grootste talenten van The Blues. Chelsea wil hem komend jaar graag elders stallen, zodat Mount op een hoog niveau wekelijks speelminuten krijgt en zich verder kan ontwikkelen.

In de afgelopen seizoenen deden Vitesse en Chelsea al regelmatig zaken. Eerder werden bijvoorbeeld Nemanja Matic, Dominic Solanke, Bertrand Traoré en Lewis Baker in het Gelredome gestald. 

Afgelopen jaar signeerde Mount een nieuw contract op Stamford Bridge. De international van Engeland onder 19 jaar ligt tot medio 2021 vast. In Arnhem mag de middenvelder gaan bewijzen dat hij goed genoeg is om in de toekomst door te breken in het eerste elftal. The Sun meldt dat ook diverse Championship-teams naar de diensten van Mount hengelden.

Update 19.06, 11.20: Ook De Telegraaf weet het zeker: Mount speelt volgend seizoen op huurbasis voor de Arnhemmers. De krant baseert zich op meerdere bronnen rondom Chelsea, die bevestigen dat The Blues inmiddels tot een definitief akkoord zijn gekomen met Vitesse.

Plaats een reactie

zondag 18 juni 2017 om 16:07
Goed gedaan vitesse! Kom maar op met die chelsea huurlingen opmerkingen.
Vind ik leuk
tikkietoe +2129
zondag 18 juni 2017 om 16:10
Vind dat Vitesse als een van de weinige Nederlandse clubs echt profijt trekt uit de samenwerking met een topclub.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 16:12
Nac en Twente hebbeb afgelopen jaar ook garen gesponnen van hun banden met City.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 23:10
Twente heeft geen handen met city. Tenminste, niet officieel
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 12:01
Vitesse officieel ook niet ;)
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 16:10
Ze slagen niet allemaal maar af en toe zitten er heel leuke spelers tussen met kwaliteit die lastig meer te kopen is dus snapdie vitesse wel. Dat ze nu de beker pakken en europa in mogen bewijst ook dat het beleid daar deugt. En zowel diks, v wolfswinkel als buttner keert er graag terug dus sfeer zal er ook prima zijn
Vind ik leuk
LarsNL16 +1661
zondag 18 juni 2017 om 16:31
De meeste spelers zijn wel een versterking. Ook al is het alleen al in de breedte van de selectie. Want de meeste huurlingen zijn niet minder dan de eigen spelers. Vooral nu vitesse europees voetbal gaat spelen zal dit belangrijk zijn
Vind ik leuk
Vak-DD +5540
zondag 18 juni 2017 om 16:12
Ben benieuwd, nu Miazga nog een jaartje hier zien te houden.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 16:31
Ik blijf het jammer vinden dat Vitesse als opleidingsclub voor Chelsea fungeert. Zal beste een aardige speler zijn maar voorheen was Vitesse een club waar regelmatig Nederlandse spelers doorbraken zoals Nicky Hofs, Theo Janssen en recenter Marco van Ginkel en Davy Pröpper. Nu vullen die Engelse spelers die plekken in. Ik vind dat geen goede trend.

Anderzijds hebben ze wel huurlingen gekregen die wat toevoegde. Baker was voor Vitesse een bruikbare speler. Geen topper, zal nooit Chelsea 1 halen maar voor Vitesse prima.
Vind ik leuk
Balr.07 +299
zondag 18 juni 2017 om 16:44
Je praat jezelf lichtelijk tegen haha
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 16:57
Goede bijdrage, ga zo door
Vind ik leuk
Balr.07 +299
maandag 19 juni 2017 om 12:20
Lief
Vind ik leuk
Aal +11124
zondag 18 juni 2017 om 17:00
Volgens mij moet jij je huiswerk eens beter doen en eens nakijken dat er vorig jaar aar liefst 6 spelers uit de jeugdopleiding zijn doorgebroken.

Papegaaien kunnen we allemaal..... lekker makkelijk ook!
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 18:18
Dan zie je blijkbaar dubbel. Van Bergen is wellicht doorgebroken, als invaller weliswaar. Verder bleef het vrij beperkt qua nieuwe aanwas.
Vind ik leuk
munkikiii +1206
zondag 18 juni 2017 om 19:49
Welke 6 dan ?
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 09:53
Ik vind je opmerking echt uit de lucht gegrepen. Vitesse heeft juist laten zien dat de combinatie van eigen kern van jonge spelers en een paar oudere krachten, aangevuld met 3 a 4 huurlingen die echt een meerwaarde zijn, een prima mix is. Zowel voor de huurlingen als voor de eigen spelers is dit een prima formule: iedereen wordt geprikkeld op zijn top te presteren en leert van elkaar.

In de periode van de samenwerking met Chelsea zijn als eigen jeugd Van Ginkel, Buttner, Pröpper en Diks doorgebroken en verkocht aan topclubs. (ja: 2 van jouw 4 voorbeelden zijn juist in het 'chelsea-tijdperk' doorgebroken). Waarbij ze op hun positie stuk voor stuk ook echt de concurrentiestrijd met Chelsea spelers hebben gewonnen. Ik denk dat ze daar alleen maar beter van zijn geworden.

Nu hebben we op punt staan van doorbreken Zhang, Van Bergen, Calor, Fajé, Lelieveld en Oude Kotte. Ze komen in veel gevallen net te kort en zijn enkel daarom geen vaste waarde, maar er is zeker oog voor ze en zo nu en dan ook speeltijd.

Verder hebben we regelmatig relatief jonge spelers die we zelf aangetrokken hebben (vaak transfervrij), die ook gewoon doorontwikkelen. Denk aan een Vako, Nakamba en Rachica.

Jij noemt Baker nu, maar ook Nathan, Van Aanholt, Traoré, Atsu, Piazon, Miazga, Kalas, Matic, Rajkovic en Solanke waren stuk voor stuk een directe versterking. Verder heb je spelers als McEachran, Kakuta of Moktar Ali, die voor de breedte gewoon prima aanvulling waren. Als er daardoor een of twee middelmatige jeugdspelers niet boven komen drijven is dat maar zo. Blijkbaar heeft hij dan ook niet het niveau wat Vitesse nastreeft.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 16:37
Prima dat de grootste talenten uit de premier legue bij Vitesse komen ballen.

Kom maar op met de haatopmerkingen
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 16:45
Waarom heet die jongen eigenlijk Whizkid?
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:26
Anders moeten ze hem "de zoveelste jongen die het eerste van Chelsea niet gaat halen en alleen als handelswaar geld" noemen.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 juni 2017 om 11:41]
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:39
Noemen.... ;-)
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 17:16
"Zodat hij op een hoog niveau wekelijks speelminuten krijgt".
Humor hebben ze wel, die van Chelsea! Daar kun je niks van zeggen.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 17:36
Inderdaad micky mouse competitie
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 18:42
whizkid..... kan de tegenstander hacken....
Vind ik leuk
munkikiii +1206
zondag 18 juni 2017 om 19:48
Nemanja matic ja gek hoor
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:24
Ligt wel lekker in de mond, Mason Mount. Als hij nou ook nog kan voetballen dan is dit weer prima.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 12:14
Clubs als Vitesse faciliteren het venduhuis Chelsea.

Catch22.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 12:24
Leuk VP, zo'n update. Maar maak het nou niet officiëler dan het feitelijk is hè! 'Bevestiging' moet komen van de clubs zélf en niet van blaadjes als The Sun, De Telegraaf en ook niet van 'bronnen rond de club'...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: 'Bevestiging vanuit Londen: Chelsea-talent op weg naar Vitesse'