Jupiler League-goalgetter maakt stap naar Eredivisie: Was ik aan toe

Jupiler League-goalgetter maakt stap naar Eredivisie: "Was ik aan toe"

zondag 18 juni 2017 om 20:26

Piotr Parzyszek (23) heeft ontzettend veel zin in zijn nieuwe avontuur bij PEC Zwolle. Zondagavond werd bekend dat de Poolse spits een driejarig contract heeft gesigneerd bij de formatie uit Overijssel. Afgelopen seizoen maakte Parzyszek liefst 25 doelpunten namens De Graafschap. 

"Ik kies voor PEC Zwolle omdat ik als speler, maar ook als mens, goed zal passen bij de club, die bekend staat als een familiaire club. Het werd bovendien tijd voor iets nieuws, maar vooral een stap hogerop", reageert de goalgetter in gesprek met Tjerkstra Media. 

"Daar was ik wel aan toe. Ik wilde heel graag naar de Eredivisie. Het buitenland was even geen optie voor mij. Dat kan altijd nog. PEC kan dan een mooie opstap voor me zijn", vervolgt Parzyszek.

"De vorige keer dat ik naar het buitenland trok, ging ik te snel. Via de Eredivisie zal die stap mogelijk minder groot zijn. Maar eerst richt ik mij op PEC Zwolle. Ik ben dolblij dat PEC mij deze kans geeft en ik zal dan ook alles geven." De spits speelde  in het verleden voor Charlton Athletic, Sint-Truiden en Randers. 

Lees ook: PEC Zwolle legt man van 25 doelpunten vast: "Onze gewenste versterking"

Plaats een reactie

tikkietoe +2113
zondag 18 juni 2017 om 20:32
PEC is een mooie stap omhoog voor Parzyszek.
Denk dat hij na 1 seizoen niet weer aan het buitenland moet denken.
Vind ik leuk
Aal +10848
zondag 18 juni 2017 om 20:34
Mooie stap omhoog.
Als ie er 10 in schiet doet ie het prima! Alles meer is pure bonus!
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:37
Televisiezenders in Nederland be like "nieuwe van Nistelrooij die begon ook in de JPL"
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:39
Met zn 23 jaar nog redelijk jong dus kan met 1 á 2 goede seizoenen prima mee met Groningen, Heerenveen etc.
Vind ik leuk
Pec Man +463
zondag 18 juni 2017 om 20:47
Groningen, Heerenveen etc? Dat is geen stap omhoog.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:55
Van net geen degradatievoetbal naar voor Europees voetbal strijden noem ik wel een stap omhoog. Ook financieel is het wel een stapje omhoog.
Vind ik leuk
HanV +1325
zondag 18 juni 2017 om 21:28
Het is toch mooi dat je een PEC-speler nog voordat hij een bal heeft getrapt al naar een betere club wil brengen. Blijkbaar een goede zet van PEC.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 21:31
Zoals ik al zeg, als ie 1 á 2 seizoenen goed speelt. In de zin van dat dat wel echt zijn top is.
Vind ik leuk
Pec Man +463
zondag 18 juni 2017 om 21:56
Welk Europees voetbal?
Vind ik leuk
frankn27 +3116
zondag 18 juni 2017 om 21:16
Alleen pec supporters vinden dat geen stap omhoog de rest van voetbal minnend Nederland overduidelijk wel
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:42
Ben benieuwd naar deze Polak.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 23:44
Als hij net zo'n vocabulaire heeft als Sjaak, dan is het een aanwinst voor de eredivisie.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:51
Welkom in de geestelijke en morele voetbalhoofdstad van Nederland.

Succes!
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 20:54
Echte spits, altijd gevaarlijk! Voetballend wat minder maar was een perfecte Graafschapspits
Vind ik leuk
Tossa +379
zondag 18 juni 2017 om 21:06
Dat waren Necid, Veldwijk en Brock-Madsen ook. Dus dat zijn we wel gewend. :-)
Als ze maar scoren, daar staan ze voor.
Vind ik leuk
Basschot +1223
maandag 19 juni 2017 om 16:43
zowiezo de messis etc komen niet naar Zwollen.

Denk een goede jongen voor Zwolle. Kan in ieder geval veel scoren in de JL.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 21:58
Mee erns. Voetballen is niet zijn sterkste kant. Maar aardig dodelijk in de 16. Mits je hem goed bediend! Maar ben benieuwd of hij de stap aankan. Leeftijd nog wel mee om te groeien
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 21:34
Logische vesterking voor PEC. Scoorde er aardig op los in de JL dus verdient een kans hogerop. Brock-Madsen werd gehuurd en vertrok, veel geld voor een vervanger zal er wellicht niet zijn. Dan is dit een goede optie.
Vind ik leuk
zondag 18 juni 2017 om 23:32
Achabar naar SC Cambuur
Vind ik leuk
Peany +309
maandag 19 juni 2017 om 09:20
Jullie mogen en best een seizoen huren :)
Vind ik leuk
Wally g +213
maandag 19 juni 2017 om 02:04
Ik hoop dat ie een stap hoger aan kan maar ben er een beetje bang voor , al gun ik het hem wel .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Jupiler League-goalgetter maakt stap naar Eredivisie: "Was ik aan toe"