'Zes Europese clubs in de markt voor PSV-reserve Brenet: transfer mogelijk'

'Zes Europese clubs in de markt voor PSV-reserve Brenet: transfer mogelijk'

maandag 19 juni 2017 om 07:24

Naast Santiago Arias en Jetro Willems moet PSV ook rekening gaan houden met een vertrek van Joshua Brenet. De vleugelspeler van de Eindhovenaren staat in de belangstelling van diverse clubs uit Europa, meldt De Telegraaf.

Volgens de ochtendkrant gaat het om clubs uit landen als Italië, Groot-Brittanië en Duitsland. Uit Italië is Udinese geïnteresseerd en ook het Engelse Watford heeft het oog laten vallen op de PSV-verdediger. Ook bij Fiorentina, Celtic, 1. FC Köln en Eintracht Frankfurt staat hij op het verlanglijstje.

Brenet, die bij PSV nog een contract tot 2020 heeft, hoeft van de clubleiding in principe niet weg. Bij de contractverlenging is hem de toezegging gedaan dat hij bij een vertrek van Arias in principe de eerste keus wordt op de vleugels. Er komt dan wel een jonge verdediger bij, maar die wordt rustig gebracht.

PSV lijkt alles uit de kast te moeten halen om Brenet te behouden, want de kans dat Arias en Willems volgend seizoen nog in Eindhovense dienst zijn, lijkt kleiner te worden. Voor beide spelers lonkt een vertrek. Het afgelopen seizoen was Brenet voornamelijk reservespeler.

Plaats een reactie

maandag 19 juni 2017 om 07:37
Zal voor hetzelfde bedrag als tete (rond de drie miljoen) wel vertrekken.
Vind ik leuk
Jozef +19277
maandag 19 juni 2017 om 08:09
Dat denk ik niet. Hij heeft een contract tot 2020...
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 07:39
Zo te lezen heeft Brands een drukke zomer dit jaar en word het een hels karwei om in juli een goede selectie te kunnen presenteren. Er moet sowieso een goede centrale verdediger en een vleugelspeler bij komen. En dat is nog zonder dat er spelers vertrekken.
Ik ben benieuwd of Brands een team kan neerzetten dat tot het einde meedoet voor het kampioenschap.
Vind ik leuk
Pino61 +8395
maandag 19 juni 2017 om 07:56
Gaat helemaal niets worden aankomend jaar, de controle is weg in Eindhoven.
Vind ik leuk
Korm +20587
maandag 19 juni 2017 om 08:45
knap dat je dat al weet
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 12:22
Het is dan ook Pino waar je het tegen hebt, die weet alles...
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:45
Dit kan weer een team worden als in 2014, waarbij je met een gemiddelde leeftijd van 20 jaar een voorronde-championsleague speelt. Brands moet ervoor zorgen dat er niet teveel spelers weggaan. Dan pas maken we nog kans.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:47
Hij weet er alles van, zijn club heeft 3 jaar geen prijs gepakt
Vind ik leuk
Pino61 +8395
maandag 19 juni 2017 om 12:26
Wordt je zelf niet een beetje moe om dat iedere x dat als argument naar boven te laten borrelen?
Vind ik leuk
Harrie82 +2180
maandag 19 juni 2017 om 12:37
Dat is hetzelfde als dat iedereen het iedere keer weer over die grond heeft of dat het in Rotterdam al 18 jaar was geleden en nu weer 18 jaar moet wachten.
Vind ik leuk
Pino61 +8395
maandag 19 juni 2017 om 12:44
Klopt, ook zo'n waardeloze reactie
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 07:44
Mooi. Pure middelmaat.
Doorselecteren!
Te groot voor het servet, maar zeker te klein voor het tafelkleed.
Vind ik leuk
Johan.l +3777
maandag 19 juni 2017 om 08:40
Daar heb je wel gelijk in, maar nu loopt zo ongeveer alles weg, ga daar in een paar weken voorbereiding maar eens een elftal van maken, en dan heb ik het nog niet over het fijt dat er nu zoveel kwaliteit de deur uitloopt voor een prijs waar je alles bij elkaar opteld Haps nog niet voor kunt kopen.
Vind ik leuk
Leeuw +2798
maandag 19 juni 2017 om 09:29
Alle vertrouwen in Brands. Die met betere verdedigers dan Haps.
Vind ik leuk
Bizzy +5849
maandag 19 juni 2017 om 10:37
Beste man, die Haps is puur middelmaat. De man zou bij PSV een seizoenkaart krijgen. Haps mag niet eens de veters strikken van Brenet.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:30
Dat zie je mooi goed..... vandaag wordt geopperd dat hij naar Feyenoord moet komen..... liever niet! En al helemaal niet voor de bedragen die ze in Alkmaar denken te kunnen vangen....
Vind ik leuk
Bizzy +5849
maandag 19 juni 2017 om 11:43
Precies de reden waarom clubs als Ajax en PSV naar Zuid Amerika uitwijken.
Vind ik leuk
Pino61 +8395
maandag 19 juni 2017 om 12:28
Ze kunnen alle 2 geen veters strikken
Vind ik leuk
Thobar +2465
maandag 19 juni 2017 om 09:56
Past dus precie bij de huidige toestand van Psv
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 07:58
Hoe is dit toch mogelijk
Vind ik leuk
Senn +2707
maandag 19 juni 2017 om 08:22
Ja erg he! 1 goede wedstrijden in de CL en je staat bij veel clubs op de rader.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 08:39
Fiorentina heeft ook interesse in alles met een hartslag..
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 08:42
Wanneer buitenlandse clubs zelfs interesse hebben in een matige voetballer als Brenet, dan hoeft PSV zich nergens druk om te maken.
Vind ik leuk
Korm +20587
maandag 19 juni 2017 om 08:43
Voor het geld van die 2 kan je een goede linksback erbij halen. jong talent doorlaten schuiven.. ik zie het probleem niet :)
Vind ik leuk
Jozef +19277
maandag 19 juni 2017 om 12:53
Dan heb ik toch een vraagje. Om hoeveel geld gaat het denk je en welke goede linksback of jong talent had je in gedachten?
Vind ik leuk
Korm +20587
maandag 19 juni 2017 om 13:18
Ik denk dat je voor willems en brenet bij elkaar wel boven de 10 miljoen kan ontvangen. je haalt Haps op voor 7 bij AZ en laat sven blummel ook aansluiten bij het eerste.
Vind ik leuk
cheeks +1236
maandag 19 juni 2017 om 18:36
Ik denk minimaal 17 miljoen. En je moet dan meteen Wijndal van AZ halen. Grootste talent in Nederland op de linksback positie.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 09:16
Wat moeten clubs met hem?

Een goeie prof maar echt niet goed genoeg, vind het meer een vakkenvuller voor de AH ;)

Deze zal nooit goed genoeg worden voor PSV 1, als je ervoor ken vangen direct doen.
Vind ik leuk
pinkelman +2509
maandag 19 juni 2017 om 10:31
Brenet is inderdaad bestemd om de opvolger voor Willems of Arias te worden. Zal dus inderdaad afhangen of er vraag is naar deze twee sperls wat nog bezien moet worden gezien het matige optreden seizoenen lang van Willems.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 juni 2017 om 10:35]
Vind ik leuk
michelhx +2039
maandag 19 juni 2017 om 11:41
20 miljoen en geen cent minder. :)
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 12:13
echt Brenet, een speler die zelfs voor de JL te matig is.

Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:01
Ik snap die buitenlandse clubs wel. Die halen geen spelers voor de basis (ja, of ze kosten tientallen miljoenen) maar spelers die potentieel nog wat kunnen worden. Brenet pas typisch in zo'n profiel: jong, wel al ervaring met het hoogste niveau, nog niet helemaal duidelijk wat z'n plafond is.

Daar kun je dus een gokje mee wagen. Normaliter op te halen tussen de 3 en 5 miljoen, wordt het niks is je afschrijving beperkt want dan kun je 'm vast voor de helft nog wel verpatsen.

Denk alleen niet dat PSV hem voor minder dan 7 a 8 zal laten gaan: jonge speler op dunbezette positie met een nog 3 jaar doorlopend contract. Dus denk dat het eind van het liedje is dat Brenet gewoon bij PSV zal blijven.

Ze hebben een probleem met Willems. Die wil weg, maar heeft afgelopen jaar de motivatie niet meer op kunnen brengen en dat zien ze bij de clubs waar ie naar toe wil ook. Straks blijft ie nog en dat kunnen ze bij PSV al helemaal niet gebruiken...
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:37
Er staat alleen maar dat er belangstelling is. Dat is normaal voor een club als PSV maar dat wil nog niet zeggen dat ze Brenet gaan verkopen. Een leegloop is het zeker nog niet alleen Moreno is weg de rest staat in de belangstelling van verschillende clubs.
Ik heb er het volste vertrouwen in dat er een kampioens waardig team staat voor het eind van de transfer periode. Hopelijk met een aantal vanuit de eigen jeugd.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:47
kampioenswaardig, zal moeilijkj worden zeker als je 4/5 nieuwe spelers moet inpassen dan verlies je zeker in het begin vaak de nodige punten

en zeker de verdediging lijkt me een stuk minder worden. zeker het verlies van Moreno, is een groot gemis voor PSV, die vang je niet zomaar even op
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 14:14
In Augustus thuis tegen Az kan lastig zijn maar Nac en Roda moet kunnen ook zonder top te spelen. September wordt zeker een lastige maand maar tegen die tijd is het hopelijk al aardig op elkaar ingespeeld.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 14:26
nac en roda thuis of uit,

roda is al jaren lastig voor PSV
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 14:38
Nac uit Roda thuis.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Zes Europese clubs in de markt voor PSV-reserve Brenet: transfer mogelijk'