Van Hanegem adviseert Feyenoord: 'Kun je in de Champions League niet mee aankomen'

Van Hanegem adviseert Feyenoord: 'Kun je in de Champions League niet mee aankomen'

maandag 19 juni 2017 om 07:34

Feyenoord moet volgens Willem van Hanegem op transfergebied nog flink wat voor elkaar boksen, wil het een rol van betekenis kunnen spelen in de Champions League. Dat schrijft hij in zijn column voor het Algemeen Dagblad.

'Toen die club op 14 mei kampioen werd, had ik de hoop dat Feyenoord meteen stevig zou doorpakken', aldus De Kromme. 'Dat er mensen rond de club zouden opstaan, die beseften dat de volgende stap gezet kan worden. Maar het was mij de afgelopen weken te stil. Oké, Boëtius is een speler met kwaliteit. En als ze daadwerkelijk het talent Sofyan Amrabat halen, is dat een goede zaak.'

Van Hanegem tipt vervolgens de Feyenoord-directie. Hij zegt dat er nog 'iets bij' moet. 'Met het centrale duo Eric Botteghin en Jan-Arie van der Heijden kun je in de Champions League nauwelijks aankomen. Ik zou Terence Kongolo in de as van het veld zetten, met zijn kopkracht, snelheid en voetballende vermogen. Dan moet er wel een linksback bij.'

Van Hanegem geeft ook aan niet wakker te liggen van het vertrek van Eljero Elia naar Basakseshir en dat hij baalt van de transfer van Ricky van Wolfswinkel. De spits verkast naar FC Basel. 'Ik had hem graag bij Feyenoord aan het werk gezien.'

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Eens met Van Hanegem?

(1400 stemmen)

Plaats een reactie

Teo Smith +10459
maandag 19 juni 2017 om 07:38
Willem weet wel waar hij het over heeft haha.
Vond het ook jammer dat ricky naar basel is grgaan. We gaan het zien...
Vind ik leuk
Ruud40 +5272
maandag 19 juni 2017 om 07:41
Ok.
Kan zijn, maar Boetius ging toch niet weg omdat ie echt veel te goed voor Feyenoord was?

Vraag me echt af of dit soort spelers de versterkingen zijn die je voor de CL nodig hebt.
En nu al voor de breedte halen is niet handig. Als je namelijk een echt goede speler erbij haalt, schuift er zo ie zo een speler uit de basis naar de bank
[Reactie gewijzigd op maandag 19 juni 2017 om 07:42]
Vind ik leuk
2cents +28730
maandag 19 juni 2017 om 08:14
Sterker nog, Boetius stond in z'n laatste seizoen veel wedstrijden niet eens meer in de basis volgens mij.
Vind ik leuk
Teo Smith +10459
maandag 19 juni 2017 om 08:52
Hij ging weg omdat rutten het niet in hem zag zitten.
Vind ik leuk
Obl93 +447
maandag 19 juni 2017 om 15:29
Klopt, maar dan is het de vraag of je weer het financiële risico moet nemen om bijvoorbeeld een peperdure linksbuiten te halen waarvan je geen enkele garantie hebt of hij het wel waar maakt. Die fout hebben we een jaartje of 10 geleden ook gemaakt...
Vind ik leuk
Pino61 +6983
maandag 19 juni 2017 om 07:52
Volgens mij is Willem de enige verstandige daar. Ik zou als ik Feyenoord was maar eens goed naar m luisteren want anders zie ik ze in de CL geen punt halen.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 08:03
Van Hanegem was ook de gene die zei: "de club die Ziyech haalt word kampioen".
Nou, dat hebben we gezien.
Vind ik leuk
Pino61 +6983
maandag 19 juni 2017 om 08:10
Net te laat begonnen bij Ajax, ze hadden nog beter naar Willem moeten luisteren dus.
Vind ik leuk
Degraaf +6248
maandag 19 juni 2017 om 08:27
Inderdaad, had Ziyech vanaf dag 1 meegedaan, was Feyenoord geen kampioen geworden.
Vind ik leuk
Korm +15826
maandag 19 juni 2017 om 08:39
glazenbol?
Vind ik leuk
Degraaf +6248
maandag 19 juni 2017 om 08:50
Nee logisch nadenken, Ajax begon pas goed te draaien nadat Hakim kwam en had toen al 5 punten meer verloren dan Feyenoord, uiteindelijk kwamen ze maar 1 punt te kort.
Vind ik leuk
Korm +15826
maandag 19 juni 2017 om 09:37
Ja maar Ajax heeft nog met Ziyech op de buitenpostitie laten spelen dus zekerheid van punten heb je niet :)
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:52
Ook met Ziyech zay punten verloren :)
Vind ik leuk
Teo Smith +10459
maandag 19 juni 2017 om 08:53
Koffiedik kijken meneer. Op naar het volgende seizoen, dan doet hij vanaf dag 1 als het goed is en dan gaan we het zien. Want what if what if...
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:26
Ik zie Ajax ook geen punt halen in de CL.....
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 12:05
is ook de enige die zo'n toneel krijgt om zijn tips te geven, wat ik zie als gal spuien en daar geen verantwoordelijk bij heeft.
Allemaal makkelijk praten. Zo makkelijk wil van Geel dat ook allemaal wel. Maar het is helaas geen monopolygeld
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 08:27
v. Wolfswinkel had een super seizoen bij Vitesse.. had niet sowieso niet verwacht dat hij naar Feyenoord zou gaan om daar tweede viool achter Jorgenson te spelen...

Vind ik leuk
Skeptic +402
maandag 19 juni 2017 om 12:51
Sorry hoor, maar weet waar ie het over heeft? Niet rouwig over het verliezen van de beste vleugelspeler van de Eredivisie. Blij met Boetius?


Vind het wel meevallen al die kennis.
Vind ik leuk
Teo Smith +10459
maandag 19 juni 2017 om 14:32
Beste? Overdrijf niet zo. Hij was niet slecht maar niet de beste
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 07:44
Van wolfswinkel gaat jorgensen echt niet uit de basis spelen. Of ze moeten 442 gaan spelen maar dan heb je niks aan boetius
Vind ik leuk
Skeptic +402
maandag 19 juni 2017 om 12:52
We hebben waarschijnlijk sowieso niks aan Boetius.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 08:13
Met dat kampioenschap is Willem ook opgeknapt. Er komen weer leuke teksten uit.
Vind ik leuk
Johan.l +2730
maandag 19 juni 2017 om 08:19
Als Bazel het ventje niet goed genoeg vind, in België de optie tot koop niet word geligt is het voor Feijenoord een aanwinst, miss begrijp ik het helemaal verkeerd. Maar waar staat Feijenoord dan in dat rijtje Bazel, Gent en dan dus een hele tijd niks en dan die club uit Rotterdam?
Vind ik leuk
Korm +15826
maandag 19 juni 2017 om 08:41
inderdaad, volgens mij staan Basel en Gent ook boven Feyenoord op de rankinglijst. We moeten ook als nederlanders niet denken dat we zo goed zijn... we zijn afgegleden in europa
Vind ik leuk
darmianto +5274
maandag 19 juni 2017 om 09:04
Dan moet je spelers als Boetius niet alsnog gaan halen dus, dan ga je eigenlijk al met je pootjes omhoog liggen. Anderzijds, Feyenoord heeft nog altijd geen bakken met geld en zal pas echt wat kunnen als ze Jorgensen voor 20+ mil weten te slijten.
Vind ik leuk
Korm +15826
maandag 19 juni 2017 om 08:41
Met boetius ga je de oorlog ook niet winnen... Feyenoord zal alleen het geld opstrijken in europa, veel punten zullen niet gehaald worden..
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 08:57
Willem pot 4!
Met 150miljoen kunnen ze mogelijk iets betekenen in de Champions League.

Bayern, Barcelona, Tottenham als poule?
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 08:59
De open deuren zijn weer ingetrapt. Geld, geld en nog eens geld. Je mag als Nederlandse topclub al blij zijn als je met een representatief elftal de strijd om het kampioenschap kunt aangaan. Alles wat de moeite waard is, wordt onder je kont vandaan gekocht. Feyenoord kan niet zomaar een van Wolfswinkel erbij kopen. En als Jorgensen later in de transferperiode zou worden verkocht heb je weliswaar geld, maar wat is dan nog betaalbaar op de markt? Internationaal heb je geen schijn van kans op de transfermarkt.
Vind ik leuk
frankn27 +3124
maandag 19 juni 2017 om 09:38
Niet om het 1 of ander maar Feyenoord zal sowieso niet veel te zoeken hebben in de CL, gewoon proberen 3e te worden zodat je nog in de EL verder kan... ik zou niet ineens allemaal dure aankopen gaan doen... gewoon verder bouwen aan een gretig elftal
Vind ik leuk
rinirat +438
maandag 19 juni 2017 om 10:06
De kromme heeft wel een punt,vooral in verdedigend opzicht is Feyenoord heel zwak. Kongolo centraal laten spelen is een oplossing anders word je overal weggespeeld.
Kongolo is wel een topper,als ze die maar kunnen behouden.
Ben bang dat hun spits straks ook weg is.
Het zou jammer zijn, ook voor het niveau van het Nederlandse voetbal.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 juni 2017 om 10:07]
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:13
Zooo Willem is scherp. Respect voor de Kromme
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:08
Zie Haps graag komen, maar weet niet of het duo Botteghin-Kongolo de oplossing is. Vind ze beide fantastische verdedigers voor het niveau Feyenoord, maar opbouwend ga je dan wel wat te kort komen in het centrum. Kongolo is nou ook niet bepaald de man van de mooie balletjes over 40 meter
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:45
Sanchez-Viergever ook geen balletjes over 40 meter.
Moreno-Isimat ook geen balletjes over 40 meter...

We hebben het hier gewoon nog steeds over eredivisie ploegen en die zijn de laatste 10 jaar sowieso niet champions league waardig. Wel realistisch blijven heh ;)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Hanegem adviseert Feyenoord: 'Kun je in de Champions League niet mee aankomen'