'Ik hoop niet dat we Ajax treffen, dat zou een heel zware loting zijn'

'Ik hoop niet dat we Ajax treffen, dat zou een heel zware loting zijn'

maandag 19 juni 2017 om 09:55

Erik van der Meer is komend seizoen mogelijk in de Champions League te bewonderen. De Nederlandse trainer heeft het Hongaarse Honved Boedapest onder zijn hoede, dat voor het eerst in 24 jaar kampioen is geworden van Hongarije. Door de landstitel mag het deelnemen aan de tweede voorronde van de Champions League.

Mocht Honved de ronde doorkomen, dan zou het in de derde voorronde Ajax kunnen treffen. "Dat is inderdaad mogelijk, want we hebben een ongeplaatste status, maar ik hoop het niet, want dat zou wel een heel zware loting zijn", lacht Van der Meer in gesprek met De Telegraaf.

Van der Meer had niet verwacht dat de Hongaren geschiedenis zouden schrijven. "Toen ik benaderd werd voor het trainerschap stonden ze bovenaan, maar ik had niet verwacht dat ze uiteindelijk ook kampioen zouden worden. Het was zeer verrassend dat Honved de gebruikelijke Hongaarse topdrie Ferencvaros, Debrecen en Videoton voorbleef. Het is te vergelijken met de stunt van Leicester City."

Plaats een reactie

maandag 19 juni 2017 om 09:59
Win eerst de tweede voorronde nou maar... Nu al gaan speculeren over de mogelijke tegenstander in de derde voorronde heeft geen enkele zin.
Vind ik leuk
Ruud40 +7147
maandag 19 juni 2017 om 10:30
De vraag is zelfs of ze Ajax wel kunnen loten.

Volgens mij zijn er in de voorronden twee "sporen"
Het kampioenenspoor en de "overigen", de nrs 2, 3 en 4 die een voorronde ticket hebben.

Als dat komend seizoen bij de loting nog steeds zo is, kunnen ze dus helemaal niet tegen elkaar loten, wat er ook gebeurd
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:32
Dat vraag ik me af. Volgens mij kan Ajax iedereen loten behalve geplaatste team. Maar dat kan ik ook weer mis hebben.
Maar goed, laat ze eerst maar eens de derde ronde halen.


Info gevonden en ze kunnen elkaar idd niet treffen.
[Reactie gewijzigd op maandag 19 juni 2017 om 10:56]
Vind ik leuk
Paul1982 +6741
maandag 19 juni 2017 om 10:38
Klopt wat je zegt. Nederland komt volgend jaar ook eenmalig in dat relatief makkelijkere 'kampioenen-spoor'
Vind ik leuk
HanV +2208
maandag 19 juni 2017 om 10:58
Zo zie ik het ook. Ze kunnen elkaar pas treffen als ze beide de groep halen of door mogen naar de Europa League. Dat zou voor Honved heel knap zijn.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:45
klopt ze knnen ajax niet treffen.

3e ronde

Geplaatst
Dinamo Kiev              Ukr  67.526             
Ajax                     Ned  67.212             
Viktoria Plzen           Cze  40.635        
CSKA Moscow              Rus  39.606
Club Brugge              Bel  39.480             

Ongeplaatst
Steaua Bucuresti         Rom  35.370
Young Boys               Sui  28.915
OGC Nice                 Fra  16.833
Istanbul Basaksehir      Tur  10.340
AEK Athens               Gre   6.580


4e ronde

Geplaatst
Sevilla                  Esp 112.999             
Napoli                   Ita  88.666             
Dinamo Kiev *3           Ukr  67.526       
Ajax *3                  Ned  67.212
Liverpool                Eng  56.192

Ongeplaatst
Viktoria Plzen *3        Cze  40.635
CSKA Moscow *3           Rus  39.606
Club Brugge *3           Bel  39.480
Sporting CP Lisbon       Por  36.866
1899 Hoffenheim          Ger  15.899
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:59
Als ik het zo zie, wordt het nog een hele kluif voor Ajax om zich te plaatsen voor de CL. Tenzij Keizer en de spelers aan het begin van het seizoen minimaal hetzelfde niveau van de afgelopen tweede seizoenshelft halen.
Vind ik leuk
Cappie +5774
maandag 19 juni 2017 om 09:59
Waarom is Erik van der Meer niet gepolst als Bondscoach?
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:06
Omdat er geen business class vliegtickets naar Budapest beschikbaar waren voor van Breukelen ;)
Vind ik leuk
DubRtd +15769
maandag 19 juni 2017 om 10:09
Omdat hij geen kampioen is geworden met Honved maar Marco Rossi, zijn voorganger dus.
Dat gezegd, rotter dan Blind had ie het niet gedaan.
Vind ik leuk
Cappie +5774
maandag 19 juni 2017 om 12:20
Kijk, die informatie haalde ik niet uit het nieuwsbericht. Thanx!
Vind ik leuk
DubRtd +15769
maandag 19 juni 2017 om 12:27
Staan hier wel vaker halve berichten wat dat aangaat.
Lijken niet zo goed met de google, de redactie hier.
Was namelijk ook geen parate wetenschap van mij, kostte me al gauw 30 seconden omdat te vinden.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 09:59
Die eerste twee oké, maar videoton? Dat heb ik echt zelden voorbij zie komen haha.
Wordt weer genieten tegen zo'n onuitspreekbare oostblokploeg, kan je eigenlijk alleen maar tegen verliezen als Ajax zijnde..
Vind ik leuk
Haarbal +1107
maandag 19 juni 2017 om 10:00
Vergelijkbaar met Leicester City, dacht het niet Erik.
Vind ik leuk
Thobar +2750
maandag 19 juni 2017 om 10:03
Niet qua naam
Niet qua niveau
Niet qua financiën
Aan alle kanten voorbijgestreeft
[Reactie gewijzigd op maandag 19 juni 2017 om 10:07]
Vind ik leuk
Jay5713 +2676
maandag 19 juni 2017 om 10:24
Hij doelt op de stunt op zich, hij spiegelt zich niet aan Leicester City op andere gebieden
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:04
Honved word direct uitgeschakeld door wie dan ook, dat ze kampioen zijn geworden heeft mij verbaasd.
Vind ik leuk
Thobar +2750
maandag 19 juni 2017 om 10:06
Honved heb geen geld dus zullen wel leeggekocht worden
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:08
Dat ook maar verder ook niet echt een team om over naar huis te schrijven. Heb niet heel veel gezien van Honved maar de Hongaarse competitie stelt ook geen ene fuck voor.
Vind ik leuk
HanV +2208
maandag 19 juni 2017 om 11:00
Zou zelfs FH Hafnarfjardar te sterk zijn? De zwakste geplaatste club in ronde 2.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:01
Die club zegt mij niks, Ijsland doe ik vermoeden?
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:06
Ze kunnen ajax niet loten omdat honved in de kampioenenroute instroomt van de voorronde CL. Ajax stroomt in de niet-kampioenenroute in... maar top dat Honved zich weer geplaatst heeft voor europees voetbal
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:17
Daar wordt geen onderscheid in gemaakt volgens mij. Ze worden volgens mij gewoon ingedeeld als winnaar van de tweede voorronde. Ajax geniet een geplaatste status en kan dus gewoon een niet geplaatste club loten, dus ook Honved.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:51
Ga maar eens informatie opzoeken... want dat gebeurd zoiezo wel. Zie de uefa site...
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:55
Je hebt gelijk idd. Zojuist de info gevonden.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 10:28
Je hebt gelijk Michael. Honved kan ajax niet treffen. Honved zit in de kampioenen schema en ajax tegen andere nummers 2 of 3 en zelf 4 (bv Hoffenheim, liverpool, napoli etc.)
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 15:24
na mijn idee is was hobved het ajax van Hongarije maar kende het een enorme terugval.
honved en Ferenchvaros
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 17:04
Dit is echt een journalistiek enorm slecht stukje.
Een trainer zegt dat het leuk zou zijn om Ajax te loten en de journalist weet hem niet te vertellen dat dit niet kan en maakt er een stukje van.
Allemaal pannenkoeken bij VP
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ik hoop niet dat we Ajax treffen, dat zou een heel zware loting zijn'