'Guardiola zet in op verrassende hereniging: City klopt aan bij Juventus'

'Guardiola zet in op verrassende hereniging: City klopt aan bij Juventus'

maandag 19 juni 2017 om 10:55

Manchester City-manager Josep Guardiola is in de zoektocht naar een nieuwe rechtsback uitgekomen bij een oude bekende. Dani Alves, met wie Guardiola jarenlang heeft samengewerkt bij FC Barcelona, is volgens de BBC in beeld om Juventus voor The Citizens te verruilen.

Manchester City is dringend op zoek naar een nieuwe rechtsback, nu het Pablo Zabaleta en Bacary Sagna gratis de deur uit heeft laten gaan. Tottenham Hotspur-verdediger Kyle Walker werd lange tijd in verband gebracht met een overstap naar Manchester City, maar de club zou inmiddels de aandacht hebben verlegd naar Alves.

De Braziliaan ging in de zomer van 2008 van Sevilla naar Barcelona, waar Guardiola net aan zijn eerste seizoen begonnen was. De inmiddels 34-jarige Alves zou nog acht seizoenen in Catalonië blijven, voordat hij afgelopen zomer de overstap naar Juventus maakte. Alves ligt nog één seizoen vast in Turijn en moet ruim vijf miljoen euro kosten.

Plaats een reactie

maandag 19 juni 2017 om 11:03
Toch jammer dat hij weg zal gaan bij Juve.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:05
Idd wat een voetballer nog op zijn leeftijd . Respect !

En dan van juve ( de oude dame ) naar city tja!!!

Vind ik leuk
ELD070 +166
maandag 19 juni 2017 om 11:07
Wondercoach die Pep! Heeft slechts honderden miljoenen nodig om zijn team te kunnen laten spelen zoals hij wilt!
Vind ik leuk
19AZ82 +402
maandag 19 juni 2017 om 11:07
HALEN!!!!!. Deze gozer kan nog makkelijk 1 á 2 seizoenen op topniveau mee.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:08
Dit zou in mijn ogen een hele leuke transfer zijn, aangezien Man City nooit een echt goede rechtsback heeft kunnen ze hem goed gebruiken.
Vind ik leuk
feyeniels +7495
maandag 19 juni 2017 om 11:12
Zou ik een rare transfer van City vinden. Aangezien ze veel oudere spelers weg laten gaan, had ik verwacht dat ze gingen bouwen aan een team wat de komende jaren mee kan. Alves is echter op een leeftijd waarop hij nog één, maximaal twee seizoenen op een hoog niveau goed kan acteren. Lijkt me dan ook een onzingerucht.
Vind ik leuk
Gu3rilla +7816
maandag 19 juni 2017 om 11:44
Dit is geen onzin.

City gaat Alves en Walker of Semedo halen met Alves haal je kwaliteit ervaring en winnaars mentaliteit binnen over een of twee jaar als hij klaar is kan Maffeo perfect doorstromen. Het plan is 4 backs 2 rechts en 2 links
Vind ik leuk
feyeniels +7495
maandag 19 juni 2017 om 11:55
Kun je in mijn ogen beter Fabinho van Monaco halen. Hij is een prima optie voor op je middenveld en is dan ook gelijk stand-in voor de rechtsbackpositie.
Vind ik leuk
Gu3rilla +7816
maandag 19 juni 2017 om 11:59
Fabinho kost ook geen 7m die kost 50+ en om 2 rechtsbacks van 50+ te halen gaat tever.

Een middenvelder is voor de basis is niet nodig want je hebt nu Toure, Gundogan, KdB, Fernandinho, Silva en Bernardo(ga ervan uit dat Delph en Fernando vertrekken) 6 spelers voor 3 posities is dubbel bezet dat is goed
[Reactie gewijzigd op maandag 19 juni 2017 om 11:59]
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 11:48
Maar in een team van veel jonge spelers heb je altijd wat routiniers nodig, ik vind dit wel een leuke transfer voor beide partijen.
Vind ik leuk
feyeniels +7495
maandag 19 juni 2017 om 11:54
Wat routiniers heb je zeker nodig, maar met Kolarov, Touré, Bravo, Kompany, Fernandinho en Silva heb je toch ook al een grote groep routiniers lopen?
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 12:02
Maar van die spelers zullen er genoeg weg gaan en ze zullen ook niet allemaal spelen, bijvoorbeeld een bravo gaat echt niet meer spelen door de komst van ederson
Vind ik leuk
kerel +413