Presidentsverkiezingen Real: Pérez wint opnieuw dankzij eigen aanpassingen

    Presidentsverkiezingen Real: Pérez wint opnieuw dankzij eigen aanpassingen

    maandag 19 juni 2017 om 11:41

    Florentino Pérez gaat voor zijn vijfde termijn als voorzitter van Real Madrid, zo meldt de club via de officiële kanalen. De zeventigjarige Pérez won de presidentsverkiezingen, doordat er geen enkele tegenkandidaat was voor de Madrileen.

    Pérez heeft het zichzelf makkelijk gemaakt, doordat hij in 2012 de clubstatuten heeft aangepast. Sindsdien moet een kandidaat-voorzitter minstens twintig jaar lid van Real Madrid zijn, waar de grens voorheen op tien jaar lag. Daarnaast dient een kandidaat garant te staan voor een lening van 75 miljoen euro. Door deze regels is het voor velen onmogelijk om het op te nemen tegen Pérez, die zonder enige bedreiging de komende vier jaar aan kan blijven als voorzitter. Eventuele tegenkandidaten hadden tot zondagavond de tijd om zich aan te dienen, maar niemand pakte de handschoen op.

    Pérez begon in 2000 als voorzitter van De Koninklijke. In 2006 hield hij het voor gezien, waarna hij drie jaar later terugkeerde. Pérez staat erom bekend regelmatig de portemonnee te trekken om een grote naam, ook wel Galáctico genoemd, binnen te halen. Onder zijn bewind kwamen onder andere Zinedine Zidane, David Beckham, Cristiano Ronaldo en Gareth Bale naar de Spaanse hoofdstad.

    Poll

    Stelling: Schandalig dat Pérez op zo'n manier aan de macht kan blijven

    (307 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bdog +4444
    maandag 19 juni 2017 om 11:47
    Die Perez is nog handiger met regeltjes dan Blatter, chapeau.
    Vind ik leuk
    The Genius +2820
    maandag 19 juni 2017 om 11:47
    wat een lachtertje zo'n statuten verandering,
    Vind ik leuk
    Barry Engels +23652
    maandag 19 juni 2017 om 11:53
    Slagvaardige pensionado
    Vind ik leuk
    maandag 19 juni 2017 om 11:54
    20 jaar lid en een bankgarantie van 75 miljoen. Wat nu als deze bejaarde Perez ineens het leven laat?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +76436
    maandag 19 juni 2017 om 11:59
    Denk dat zijn kinderen ook al meer dan 20 jaar lid zijn, en met de erfenis van papa zit dat wel snor.
    Vind ik leuk
    Gozert +2399
    maandag 19 juni 2017 om 12:00
    Ja, in de familie houden! Laat ze een voorbeeld nemen aan Noord-Korea. ;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +76436
    maandag 19 juni 2017 om 11:58
    Het is een beetje dictatoriaal maar goed deze man verricht wel goed werk.
    Vind ik leuk
    yuuup +8050
    maandag 19 juni 2017 om 12:10
    Is dat werkelijk zo? In 10 jaar tijd 2 keer kampioen van Spanje. En dat met de financiële mogelijkheden die Real heeft.
    Vind ik leuk
    JAG89 +435
    maandag 19 juni 2017 om 12:23
    Ja klopt maar wel 3 x de CL gewonnen. ;)
    Vind ik leuk
    yuuup +8050
    maandag 19 juni 2017 om 12:45
    Daar valt verder niets op af te dingen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 juni 2017 om 15:59
    Er zijn ook een aantal spelers door hem weggegaan, terwijl ze het goeddeden. Di maria is een voorbeeld ervan. Die deed het zeker niet slecht
    Vind ik leuk
    Gozert +2399
    maandag 19 juni 2017 om 11:59
    Dictatortje Pérez.
    Vind ik leuk
    Zooitje +1519
    maandag 19 juni 2017 om 12:02
    Haha wat een regels weer, die 75 miljoen is vast genoeg om alle openstaande bedragen te betalen.....

    Zal hij stiekem onderzocht hebben wie nog meer 20 jaar lid is en hoeveel geld die hebben?;)
    Vind ik leuk
    Johan_D +3241
    maandag 19 juni 2017 om 12:11
    Dit is de Erdogan van Real Madrid ...
    Vind ik leuk
    HJR +6135
    maandag 19 juni 2017 om 12:17
    Hmm kom ik net 20 jaar te kort. Dat garant staan is geen probleem ;)
    Vind ik leuk
    mcmodd +18862
    maandag 19 juni 2017 om 13:35
    Bij mij net andersom, maar dat is bij velen zo ;--))
    Vind ik leuk
    isnake +1932
    maandag 19 juni 2017 om 14:13
    Ben jij al wel 20 jaar lid?
    Vind ik leuk
    United +38667
    maandag 19 juni 2017 om 14:08
    Narcist!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Presidentsverkiezingen Real: Pérez wint opnieuw dankzij eigen aanpassingen