Jong Oranje krijgt vaste thuisbasis: natuurgras genoemd als belangrijke factor

Jong Oranje krijgt vaste thuisbasis: natuurgras genoemd als belangrijke factor

maandag 19 juni 2017 om 13:09

Jong Oranje speelt zijn thuiswedstrijden vanaf september vast op De Vijverberg, de thuisbasis van De Graafschap. De samenwerking geldt voor tenminste twee jaar en als het bevalt zal deze tot 2021 doorlopen, meldt de KNVB maandag.

Jong Oranje zal al zijn kwalificatiewedstrijden – inclusief eventuele play-off wedstrijd – spelen op De Vijverberg. De voetbalbond hoopt op die manier een echte thuisbasis te creëren. Het stadion is daarnaast goed te bereiken vanaf de KNVB Campus en sluit aan bij de gebruikelijke bezoekersaantallen. Ook het natuurgras in Doetinchem wordt genoemd als belangrijke factor.

"Vanuit de technische staf zijn wij blij met een vaste thuisbasis voor ons team", reageert Art Langeler, hoofdtrainer Jong Oranje. "Hiermee wordt een echt thuisgevoel gecreëerd waarbij de randvoorwaarden optimaal ingevuld zijn. Aan ons om er alles aan te doen, samen met alle oranje fans, kwalificatie voor het EK 2019 in Italië af te dwingen."

Ook De Superboeren zijn enthousiast. "Jong Oranje op De Vijverberg, dat is fantastisch, voor de Achterhoek en voor De Graafschap", aldus technisch manager Peter Hofstede. "Naast onze eigen supporters, kunnen ook andere voetballiefhebbers hier komen genieten van de grootste talenten die het Nederlands voetbal momenteel kent. Bekende namen en wedstrijden die echt ergens om gaan."

Plaats een reactie

DubRtd +5754
maandag 19 juni 2017 om 13:17
Mooi. Nou ook even echt gras voor de eredivisie invoeren.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:23
Gisteren?
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:22
Tis toch te zotten voor woorden dat gewoon gras natuurgras genoemd wordt.

Zeg dan gewoon dat je niet op kunstgras wil ballen.... en daarbij ook graag waarom!
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:23
Had ze toch lekker in het AZ-stadion laten spelen, ook niet groot maar veel betere faciliteiten...
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:28
Inderdaad. Wat centraler in Nederland had ook wel gemogen.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:37
Prima stadionnetje hoor, maar inderdaad nogal lastig aan te rijden voor veel mensen.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:38
Denk dat Doetinchem dichter bij Utrecht ligt dan Alkmaar....
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:43
Denk dat je dat goed ziet :)
Overigens vind ik Alkmaar ook geen geweldige optie.
Vind ik leuk
HanV +1077
maandag 19 juni 2017 om 13:48
Als het om afstand gaat, dan zal Utrecht wel het dichtste bij Zeist, de KNVB-Campus, liggen.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 14:18
Want daar hebben ze ook een stadion..
Vind ik leuk
Toppert +810
maandag 19 juni 2017 om 13:50
Valt toch wel mee. Als Utrecht centraal ligt en je gaat daar omheen op zoek naar een wat kleiner stadion buiten de randstad dan kom je uit Zwolle, Nijmegen, Den Bosch, Tilburg of Doetinchem. Dan lijken me Nijmegen en Tilburg ook wel prima. Als er dan gezocht wordt naar een locatie dicht bij Zeist hou je Nijmegen en Doetinchem over.

Al kan ik me voorstellen dat je voor Jong Oranje ook naar 3 locaties zoekt, zodat je meer jeugd bij Jong Oranje kan betrekken. Tilburg, Doetinchem en Groningen/Heerenveen.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 13:37
Of het nou de ene uithoek is of de andere...
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 15:18
Dit alles is een compensatie van de KNVB wegens de bodemprocedure die nog loopt in de zaak met FC Twente. Dit is de afgesproken compensatie. De Graafschap stopt nu de bodemprocedure.
Had VP ook kunnen melden
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 15:27
Eric Viscaal, trek jij nu even de oude doos van vergeten voetballers open ;)
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 15:29
Oude doos wel. Vergeten nooit!
Vind ik leuk
HanV +1077
maandag 19 juni 2017 om 16:27
Dit is een geheel nieuw inzicht. Ik dacht zelf dat meespeelde dat De Graafschap geen thuiswedstrijd had op de speeldagen van jong Oranje. Ze hoeven er geen wedstrijd voor te verplaatsen.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 18:26
In het lokale nieuws. O.a. De Gelderlander is het wel bekend gemaakt.


Lees onderstaand artikel:

http://www.gelderlander.nl/de-graafschap/jong-oranje-verzacht-degradatieleed-voor-de-graafschap~af427391/
[Reactie gewijzigd op maandag 19 juni 2017 om 18:31]
Vind ik leuk
Objectief +1466
maandag 19 juni 2017 om 13:46
Leuk voor De Graafschap, maar qua bezoekersaantallen is zo'n uithoek natuurlijk minder handig gekozen.
Vind ik leuk
frankn27 +2255
maandag 19 juni 2017 om 14:34
Dat is fijn voor Roodbergen, kan hij toch nog een beetje voetbal zien
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 15:14
Goed idee.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 15:17
Dit alles is een compensatie van de KNVB wegens de bodemprocedure die nog loopt in de zaak met FC Twente. Dit is de afgesproken compensatie. De Graafschap stopt nu de bodemprocedure.
Had VP ook kunnen melden
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 18:32
Dus een verkapte vorm van steekpenningen...?
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 18:35
Nee. Er liep een bodemprocedure. Die kun je doorzetten of tot een onderling akkoord komen. Dat mag in het Nederlandse rechtsysteem. Dat laatste is dus gebeurt. Dus niks steekpenningen..anders had de rechter wel een straf uitgesproken in de vorm van een schadevergoeding...
Vind ik leuk
HanV +1077
maandag 19 juni 2017 om 21:36
Je hebt helemaal gelijk, het is gewoon handjeklap om de bodemprocedure te stoppen. Weten we ook hoe betrouwbaar die Langerer is.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 17:03
Niet een mooi stadion imo maar wel belangrijk dat ze gewoon op gras spelen.
Vind ik leuk
0260165 +169
maandag 19 juni 2017 om 19:25
En dan kiezen ze 1 van de slechtste grasmatten van Nederland....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Jong Oranje krijgt vaste thuisbasis: natuurgras genoemd als belangrijke factor