KNVB compenseert De Graafschap voor degradatiesoap: Het vormde een basis

KNVB compenseert De Graafschap voor degradatiesoap: "Het vormde een basis"

maandag 19 juni 2017 om 21:44

De keuze van de KNVB om de thuisduels van Jong Oranje de komende twee jaar op De Vijverberg te laten spelen, komt voort uit de degradatiesoap uit 2016. De voetbalbond hoopt de Jupiler League-club op die manier enigszins te compenseren.

De Graafschap en de KNVB lagen met elkaar overhoop, waarbij beide partijen zelfs voor de rechter moesten verschijnen. De club voelde zich slachtoffer van de situatie rond FC Twente, dat uiteindelijk toch niet naar de Jupiler League degradeerde. De Tukkers werden door de licentiecommissie én een kortgedingrechter verbannen naar de Jupiler League, maar de beroepscommissie maakte die beslissing ongedaan, waardoor De Graafschap juist degradeerde.

De onzekere situatie door het wel of niet degraderen zorgde voor de Doetinchemmers voor een opening bij de KNVB. "Het vormde een basis voor een gesprek met elkaar", zegt Martine Zuil, directeur commercie en marketing van De Graafschap, in gesprek met Voetbal International. "Een compensatie willen we het niet noemen. De KNVB zocht een speellocatie en reageerde heel enthousiast op ons voorstel. Het was een samenloop van omstandigheden."

Wat Zuil betreft is de kou uit de lucht. "Voor zover die kou er al was. Eigenlijk hebben we de strijdbijl al begraven na rechtszaak. We gaan met een intentie van vier jaar deze samenwerking aan, met een evaluatie aan het einde van de komende twee jaren. We zijn ontzettend blij met deze samenwerking."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Foebele +22100
maandag 19 juni 2017 om 21:49
Tjonge jonge, wat is dit nou weer, dan maar jong Oranje laten spelen op een knollentuin om jullie te compenseren voor een andere 'foutje' wat we eerder hebben gemaakt waar we overigens wel vrij gesproken van zijn... De Koninklijke Nederlandse FACEPALM Bond... alleen even die V in een F veranderen!
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 21:53
Hoho,niet iedereen vindt die schaatsbaan van jullie het beste!!!
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 22:29
Schaatsbaan? Leg is uit?
Vind ik leuk
dinsdag 20 juni 2017 om 06:51
Serieus :0
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 22:29
Knollentuin???
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 23:37
Maar wel met echte sfeer!
Eij gaan Jong Oranje helpen kwalificeren!
Vind ik leuk
Wally g +128
dinsdag 20 juni 2017 om 07:16
Vrouwenvoetbal is ook in Doetinchem neergestreken ....... waarom ??????? Gewoon omdat het het mooiste stadion is lekker klein waar de gezelligheid aan alle kante de beste uitstraling heeft !!!
Vind ik leuk
dinsdag 20 juni 2017 om 10:16
Zo is dat!!
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 21:50
Hoop dat er van december t/m maart geen thuisduels zijn want het veld is daar echt niet goed in die periode.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 21:52
Volgens de titel lijkt het alsof de KNVB fout zat en het nu compenseert, in het artikel lees je weer wat anders.
Maar ik denk toch dat de titel wel klopt, waarom zou je het anders doen?
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 23:36
Wachten tot de rechter oordeelt of nu al een compromis sluiten...
De knvb wilde niet nog meer gezichtsverlies...
Vind ik leuk
tikkietoe +1657
maandag 19 juni 2017 om 21:53
Nou, dan hebben de contacten uit de onzekere periode iets moois opgeleverd.
Toeval is een kracht bij de KNVB.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 22:01
Zou me niets verbazen als Sjakie S. dit op poten heeft gezet
Vind ik leuk
Old Star +1021
maandag 19 juni 2017 om 22:10
Jong oranje-jong Engeland:

Where do you guys have to play the match against Holland?

Well that's in Dootinggam at pond mountain... some where near Germany. Really don't have a clue, but hey geuss what... Nice little town with friendly people and a nice old town center.

So now we know...
Vind ik leuk
dinsdag 20 juni 2017 om 07:17
Tegenstanders kunnen nu zowel vanaf schiphol als vanaf dusseldorf komen, we zijn via de snelweg uitstekend bereikbaar, het stadion heeft een capaciteit van 12.600, voldoet aan de eisen, er is genoeg parkeergelegenheid en we hebben echt gras
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 22:10
Wat je ook over de KNVB mag denken, dit doet tenminste lijken op dat ze iig iets aan damagecontrol doen.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 23:02
De Graafschap.. was het daar niet een paar jaar geleden dat een grensrechter werd neergehoekt door een 'supporter' en ruim een jaar geleden een flinke groep 'supporters' het promotiefeest van de Eagles vergalden door de spelers van de Eagles op het veld aan te vallen?!?! Ach ja, knvb... ik zal ze nooit snappen!
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 23:34
Jaja behalve die zwarte bladzijde hebben wij een prachtig 500 pagina tellend boek. Een prachtige club waar heel veel prachtige dingen zijn gebeurd. Alleen jij denkt aan het negatieve. Bijvoorbeeld het eerbetoon voor de overleden spelers Ferry van Vliet (nac) en Luciano van de Berg (telstar). De vriendschap met Telstar en Duisburg. De omgevallen lichtreclame door 500 man weer overeind gezet. Iedereen netjes weer terug. Enz enz.
Vind ik leuk
Objectief +1519
dinsdag 20 juni 2017 om 00:30
Het ging tussen Cambuur en De Graafschap. Toen was de keuze snel gemaakt.
Vind ik leuk
maandag 19 juni 2017 om 23:30
Eindelijk eens echte sfeer bij Jong Oranje! Daar gaan wij voor zorgen!
Wij helpen ze wel kwalificeren!

Sfeer op de tribune...Strijd binnen de lijnen! Samen alles geven, voor het land!
Vind ik leuk
dinsdag 20 juni 2017 om 05:27
Belachelijk, kan de M.E telkens naar die uithoek uitrukken. Pikte nog wel eens een wedstrijdje mee maar dat is nu echt wel voorbij, bizar dit!
Vind ik leuk
Wally g +128
dinsdag 20 juni 2017 om 07:12
Haha voor jou tien andere :-)
Vind ik leuk
dinsdag 20 juni 2017 om 06:58
Het blijft sjoemelen bij KNVB
Vind ik leuk
dinsdag 20 juni 2017 om 07:21
Wat gek weer. Ook NAC had veel hinder van het, misschien wel meer daar aartsrivaal Willem 2 zonder enige druk kon spelen.
Vind ik leuk
HanV +1083
dinsdag 20 juni 2017 om 09:59
Die hebben niets van zich laten horen met wat een kort gedingen of zelfs een bodemprocedure. Iemand die niet eens klaagt wordt zeker niet gecompenseerd.
Vind ik leuk
woensdag 21 juni 2017 om 10:46
Inderdaad en dat is nou typisch NAC.
Vind ik leuk
Liwwadder +2813
dinsdag 20 juni 2017 om 10:21
Jemig..nu nog eens knvb..tsss...superboeren moeten niet zeuren..hadden ze maar van gae moeten winnen punt.!
Vind ik leuk
dinsdag 20 juni 2017 om 22:22
mevrouw zuil... krijg er de kriebels van gadever wat een piswijf.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

KNVB compenseert De Graafschap voor degradatiesoap: "Het vormde een basis"