PEC Zwolle wil spits zo snel mogelijk kwijt: Hij moet op zoek naar wat anders

PEC Zwolle wil spits zo snel mogelijk kwijt: "Hij moet op zoek naar wat anders"

zaterdag 15 juli 2017 om 23:25

Na het aantrekken van Diederik Boer, Erik Bakker, Younes Namli, Dico Koppers en Piotr Parzyszek zoekt PEC Zwolle nog naar een linksbenige centrale verdediger. Technisch directeur Gerard Nijkamp vertelt dat zaterdag in gesprek met RTV Oost. 

Voordat PEC in actie kan komen op de transfermarkt, moeten er echter spelers verkassen. "We willen eerst jongens kwijtraken. Voor Thanasis Karagounis bijvoorbeeld is geen toekomst bij PEC Zwolle, dus hij moet op zoek naar wat anders. Er spelen wel wat zaken en op het moment dat dat definitief wordt, kunnen we doorschakelen", aldus Nijkamp.

"Dan is het de bedoeling om een linker centrale verdediger te halen. En meer naar het eind van de transferwindow gaan we ook nog kijken naar een linkervleugelverdediger, omdat die positie ook niet echt dubbel bezet is."

Van het afgelopen seizoen heeft Nijkamp geleerd dat té veel huurlingen in de selectie niet handig is. "We zullen ook best nog wel een speler gaan huren, maar dat mag niet de overhand krijgen en een gehuurde speler moet direct zijn waarde hebben voor het team. Django Warmerdam en Queensy Menig hebben dat het afgelopen seizoen laten zien."

Lees meer over:EredivisiePEC Zwolle

Plaats een reactie

Maxidi +2729
zondag 16 juli 2017 om 07:56
Goede advertentie VP, deze speler raken ze aan de straat stenen niet kwijt...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 08:39
Misschien Twente, die is gek op alles wat uit Zwolle komt.
Vind ik leuk
Maxidi +2729
zondag 16 juli 2017 om 08:56
Groningen niet ??? :))

Warmerdam, Drost ???

[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 09:01]
Vind ik leuk
zwollie +3577
zondag 16 juli 2017 om 14:07
twente heeft meer spelers bij pec weggehaald dan groningen.
Vind ik leuk
HanV +2042
zondag 16 juli 2017 om 09:17
De stand Groningen - Twente is door het vertrek van Klich en Mokotjo deze transferperiode wel omgebogen van 2-3 naar 2-1.
Als je Warmerdam meetelt zelfs 3-1.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 09:18]
Vind ik leuk
Libero +2263
zondag 16 juli 2017 om 08:59
Nelom, grijp je kans.
Vind ik leuk
peinke +598
zondag 16 juli 2017 om 10:23
Thanasis Karagounis, daar heeft PEC al 3 seizoenen niets aan i.v.m. blessures. Was zijn contract vorig jaar niet voor 1 jaar verlengd? Dus, hoezo moet deze jongen eerst weg, is volgens mij gewoon afgeschreven. Volgens mij bedoeld Nijkamp: Mokhtar, Thomas, v.d. Pavert?
Helemaal eens om niet meer in zee te gaan met al die huurlingen. Heb vorig jaar al verwezen naar Heracles, gezonde financiële huishouding, alle spelers onder contract, stabiele middenmoter, met zelfs nog 1 miljoen minder begroting. Maar goed.... toen was er weer de hoon van al die korte-termijn-supporters die niets hebben met langere termijn. Soms is achteraf gelijk halen leuk, ik heb al een tijd niets meer van ze vernomen!
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 10:26]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PEC Zwolle wil spits zo snel mogelijk kwijt: "Hij moet op zoek naar wat anders"