'Mocht er een rijke club aankloppen, dan gaat PSV denk ik niet dwarsliggen'

'Mocht er een rijke club aankloppen, dan gaat PSV denk ik niet dwarsliggen'

zaterdag 15 juli 2017 om 23:44

Het zou Pierre van Hooijdonk niets verbazen wanneer Luuk de Jong voor 1 september verkocht wordt door PSV. Dat schrijft de oud-international in zijn column in Voetbal International. 

'Het zou me niet verbazen als ook bij PSV de kassa nog gaat rinkelen. En dan doel ik op een transfer van Luuk de Jong', steekt Van Hooijdonk van wal. 'Met de komst van Hirving Lozano voor de linksbuitenpositie, lijkt het me dat Jürgen Locadia zich weer op de spitspositie kan richten.'

'Locadia heeft dit jaar zijn contract verlengd en PSV heeft dus plannen met hem. Dus mocht er een rijke club aankloppen voor De Jong, dan denk ik niet dat de clubleiding dwars gaat liggen.' De Jong, aanvoerder in Eindhoven, heeft nog een contract tot medio 2020. 

Ajax
Ajax slaagt er vermoedelijk in om de juweeltjes van de club nog even binnenboord te houden, denkt Van Hooijdonk. 'Ajax zit in de gelukkige positie dat er geen financiële noodzaak is om nog meer spelers te verkopen. Vooral Kasper Dolberg en Davinson Sánchez zijn volop in beeld bij buitenlandse topclubs, maar ik hoef Marc Overmars niet uit te leggen dat zulke grote talenten in hun tweede seizoen alleen maar in waarde zullen toenemen.'

Poll

Moet PSV Luuk de Jong verkopen?

(2476 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 15 juli 2017 om 23:55
Wie wil Luuk in hemelsnaam kopen Pierre? Awe pierrefokker
Vind ik leuk
United +38886
zondag 16 juli 2017 om 00:32
Misschien kan hij hem aanbevelen bij Feyenoord ;p
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 01:15
Hej even normaal doen gek!
Vind ik leuk
United +38886
zondag 16 juli 2017 om 01:16
Daar is Pierre wel goed in ;)

Kazim was ook zo'n ideale schoonzoon.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 01:25
Nee, daar is hij niet goed in, hij heeft waarschijnlijk genoeg geld, maar anders was hij vast een uitstekende arbeider om deuren open te gooien :))
Vind ik leuk
zaterdag 15 juli 2017 om 23:59
Opknappertje te koop ;)

Luuk is een 2e handsje met wat deukjes en krasjes.
Een opknapper dus........

Bellen na 16:00

Prijs: t.e.a.b
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 00:01
Brands is hiervoor vast ook wel voor 16:00 u bereikbaar zou ik zo denken ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 15 juli 2017 om 23:59
Voor een bedrag om en nabij de tien miljoen kun je hem prima laten gaan. Als het bedrag lager is gewoon lekker houden bij de club. Zeker voor die jonge gastjes is hij nog een prima speler die zeker wat toevoegt.
Vind ik leuk
Jozef +25957
zondag 16 juli 2017 om 00:19
Beetje wishful thinking, vind je niet?
Vind ik leuk
Morris +16990
zondag 16 juli 2017 om 00:20
dat kan hij.. alles is wishful.. realiteitstoetsing is zelden intact. ;-)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:46
Hey Morris ouwe VP vriend hoe is het? Ook zo genoten van de afgelopen seizoenen in de eredivisie?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 01:17
Voor de kleedkamer bedoelt hij gok ik.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:19
Precies influence! Jij slaat de spijker op zijn kop.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 10:18
Nee ik vind hem zeker voor die jonge jongens nog wel wat toevoegen. Hij is één van de enige geroutineerde spelers die nog over is. voor 5mil zou ik hem dan ook zeker niet laten gaan.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 00:00
Pierre op stichtelijke toon: 'ik hoef Marc niet uit te leggen...' Allemachtig, die gozer houdt van zichzelf.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 00:02
Wie moet er in hemelsnaam voor De Jong komen? Geflopt in het buitenland en afgelopen seizoen slecht gedraaid. Speelt ook niet in Oranje. Succes!
Vind ik leuk
United +38886
zondag 16 juli 2017 om 00:34
China?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 00:03
Het zou mij ook niks verbazen hoor en vooral een luuk de jong die de penalty,s
Mist tegen een Amateur club.
Alsof de trauma van vorig seizoen al niet genoeg was.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 00:05
Die Luuk de Jong taak je aan de straatstenen niet meer kwijt!

Daarnaast gaan we er altijd maar vanuit dat spelers meer waard word, alleen spelers kunnen ook geblesseerd raken, 1 jaar ver boven hun kunnen hebben gepresteerd. Een prestatie als het behalen van de finale van de EL gaat Ajax dit jaar echt niet meer herhalen hoor. Worst case scenario is dat Ajax dit jaar Europees helemaal niet presteert en dan moet je ze voor (veel) minder verkopen.
Vind ik leuk
Butsbal +6563
zondag 16 juli 2017 om 00:08
Bel mar gereust
Vind ik leuk
Jossa +532
zondag 16 juli 2017 om 00:08
Heeft Pi-Air LSD gebruikt? Een rijke club die zich meldt voor Unlucky Luuk? Ik denk eerder aan een rijpe club zoals Sparta, Roda of Cambuur.
Vind ik leuk
Dee79 +2201
zondag 16 juli 2017 om 00:09
Hahaha dat denk ik ook niet al ligt het alleen aan hem, zonder aanvoer en voorzetten heb je niks aan luuk.
Dan is locadia veel effectiever dan luuk, ook veel beter in vrije trappen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 00:14
Goed teken toch, Luuk, Zoet, Willems weg voor de jackpot.

Het zijn makkelijk vervangbare spelers.
Vind ik leuk
United +38886
zondag 16 juli 2017 om 00:23
Vind maar eens een rijke club die Luukske wil kopen.
Vind ik leuk
Richard020 +11561
zondag 16 juli 2017 om 01:19
Mede door Luuk is PSV na een periode van 7 jaar toch twee keer achter elkaar kampioen geworden. Heel PSV zat vorig seizoen in een dip. Wanneer Luuk dan niet de voorzetten krijgt is Luuk inderdaad een matige spits. Kijk er niet raar van op dat Luuk komend seizoen revanche gaat nemen en er gewoon weer 20+ in kopt/schiet.

Het is typisch Nederlands dat wanneer een voetballer een minder seizoen heeft dat supporters een speler direct gaan lopen afzeiken als of ie niks kan. Zo slecht is Luuk niet.

Veel PSVers schreeuwen steeds om top talent Sam Lammers, wat wanneer Sam Lammers er geen 20 maakt? Dan kraken ze die jongen ook direct af?

Geef Luuk twee buitenspelers die de voorzetten weten te geven en dan ben je zo goed als verzekerd van 20+ aan goals. Wedden dat heel het Philips stadion dan weer zingt en Luuk als een held zien?

[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 01:20]
Vind ik leuk
United +38886
zondag 16 juli 2017 om 01:33
Maar dat is ook terecht op het moment als je naar afgelopen seizoen kijkt. Luuk is een beperkte spits. Dus als het team niet loopt heb je niks aan hem. Natuurlijk heeft hij een groot aandeel gehad in de kampioenschappen. En dat waarderen ze daar ook. Ben het wel met je eens hoor dat het makkelijk afzeiken is. Maar als een speler slecht presteert mag je hem daar ook op beoordelen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 07:22
Een rijke club? Hoezo rijke Pierre? Ik geloof nooit dat de Jong onbetaalbaar is voor andere clubs.
Vind ik leuk
stollie38 +13707
zondag 16 juli 2017 om 08:45
Voor 10 euro en een krat bier.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 09:16
Krat bier is genoeg ;-)
Vind ik leuk
United +38886
zondag 16 juli 2017 om 12:16
Schültenbrau jonguhh
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:43
:-) ik ben meer van de Peroni :/)
Vind ik leuk
United +38886
zondag 16 juli 2017 om 16:02
Dat ken ik niet ;p
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:14
Moet je toch eens kopen ;-)
Vind ik leuk
United +38886
zondag 16 juli 2017 om 16:16
Zal het wel een keer proberen. Ik drink over het algemeen nooit. Alleen met leuke gelegenheden.
Vind ik leuk
Maxidi +3117
zondag 16 juli 2017 om 08:10
Waar zou hij heen kunnen ???

Belgie, Zwitserland, Schotland, Cyprus....
Vind ik leuk
United +38886
zondag 16 juli 2017 om 12:17
Thailand, India, Australië?
Vind ik leuk
Libero +2245
zondag 16 juli 2017 om 08:43
Bij Manchester City zoeken ze nog een lijnentrekker voor hun jeugdcomplex. ;)
Vind ik leuk
stollie38 +13707
zondag 16 juli 2017 om 08:44
Pierre te veel op ofzo. Een rijke club voor Luuk,haha wat een grap. Bij Gladbach en Newcastle mislukt en daarom is PSV zijn plafond.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 09:16
VP: willen jullie dit topic ook even schonen van het slappe off topic ge-OH?
Vind ik leuk
pinkelman +3282
zondag 16 juli 2017 om 09:23
Alsof het allemaal zo eenvoudig is; hoe lang is Willems nu al bezig met een transfer. Buitenlandse clubs weten inmiddels wel dat het gros van de eredivisiespelers mislukt in het buitenland. Op de naam de Jong zat al een behoorlijke smet en nu het in onze Mickey mouse competitie zelfs ook al niet meer schijnt te lukken wordt het er alleen maar moeilijker op voor psv om zomaar even te cashen zoals van Hooijdonk schetst.

Dure jongens die maher, de Jong, Willems, Pereiro, etc.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 09:26]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 11:58
Gratis weggeven zelfs!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Mocht er een rijke club aankloppen, dan gaat PSV denk ik niet dwarsliggen'