Ja, ik durf wel te zeggen dat ik populair was bij Ajax. Altijd hard gewerkt

"Ja, ik durf wel te zeggen dat ik populair was bij Ajax. Altijd hard gewerkt"

zondag 16 juli 2017 om 12:54

Thulani Serero hoopt bij Vitesse uit te groeien tot publiekslieveling, zoals hij dat naar eigen zeggen ook was bij Ajax. De Amsterdamse club stuurde hem deze zomer naar Arnhem.

Serero heeft goede herinneringen aan zijn tijd bij Ajax. "Ja, ik durf wel te zeggen dat ik daar populair was. Ik heb altijd hard gewerkt en dat waarderen ze, dat wil ik hier ook bereiken", aldus de Zuid-Afrikaanse middenvelder tegen Omroep Gelderland.

In principe is zijn transfer van Ajax naar Vitesse een stap achteruit, maar Serero ziet het anders. Hij denkt dat er niet zoveel verschil zit tussen de Amsterdammers en de Arnhemmers. "Beide clubs willen voetballen en het verschil is echt niet zo groot als men denkt. Het draait namelijk allemaal om de mentaliteit van spelers."

Zelfs het verschil met FC Barcelona, tegen wie hij ooit scoorde in de Champions League, vindt Serero niet groot. "Natuurlijk zijn zij van wereldklasse, maar iedereen wil hetzelfde bereiken. Het verschil zit hem vaak in simpele en kleine dingen in het veld. Bij Barcelona is bijvoorbeeld elke pass en elke snelheid van de bal perfect. Dat is het grote verschil."

Poll

Heeft Serero gelijk?

(864 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 16 juli 2017 om 12:57
Gun t hem wel!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 12:59
Het is indd veel groter dan iedereen denkt:)
Vind ik leuk
Kayzer +862
zondag 16 juli 2017 om 12:59
Nou het scheelt toch wel wat cups en landstitels. Grappig menneke
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 12:59
Er is geen verschil tussen Ajax en Vitesse... dat is het zelfde om een goed belegd broodje met rosbief te vergelijken met een simpele boterham met boterhammenworst... grappige en vriendelijke gast die Serero en dat ie nog steeds grappig is blijkt wel weer...
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 13:00]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:04
wow wat een zure reactie...
Vind ik leuk
_Mark +340
zondag 16 juli 2017 om 13:07
Ja dat is hier meestal als het fantastische Ajax niet aanbeden wordt. Dan krijg je gelijk commentaar van ajacieden.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:12
Dat heeft er nou niks mee te maken... ik heb al veel vaker gezegd dat Serero een sympathieke gast is... alleen zijn vergelijking daar zeg ik wat van... je kanFeyenoord toch ook niet vergelijken met Sparta... of Barcelona met PSV...

Moet jij trouwens niet naar de open dag van je cluppie...
Vind ik leuk
_Mark +340
zondag 16 juli 2017 om 13:27
Nee ben op vakantie.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:39
Leuke vakantie zeker:P?
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 14:01
Doe mij maar dat broodje boterhammenworst ten opzichte van het broodje rosbijief dat is betaald door bunkerbouwers die hun fortuin hebben gemaakt door het uitbuiten van dwangarbeiders in de 2e wereldoorlog. Vitesse kan je inderdaad niet vergelijken met de vorige werknemer van Serero. Aan Vitesse kleeft geen bloed.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 15:22
Wat kraam jij nu weer voor onzin uit?
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 15:33
Niks onzin, verdiep je in de geschiedenis van die club en ontdek dat deze club zo groot is geworden door fout geld.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:14
Vaak genoeg gedaan en de associatie die jij maakt is nergens terug te vinden. Dat je überhaupt de link legt met nazicollaborateurs zonder onderbouwing vind ik ronduit stuitend.
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 16:24
Makkelijk terug te vinden. Gewoon bunkerbouwers en de naam van die club invoeren en je vind zo hele stukken. Freek en Wim Van der Meijden en de naam van jouw club kan je ook gebruiken.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:18
Vooropgesteld moet ik je gelijk geven dat er inderdaad genoeg te vinden is over dit onderwerp. Daarnaast komt het verhaal van de 'bunkerbouwers' als weldoeners van de club meerdere keren naar voren. Wat echter ook duidelijk is, dat men binnen Ajax niks van hen moest hebben, vanwege hun verleden. Desalniettemin schijnen ze wel veel bestuurders, spelers en stafleden gepaaid te hebben met auto's, geld, etc.

Toch worden Maup Caransa (die in westerbork vastgezeten heeft) en Melchers (die zonder de van der meijdens van Ajax de rijkste club maakte) genoemd als de belangrijkste krachten achter de successen van Ajax.

Hoewel er dus zeker sprake is van een dubieuze periode is je eerste opmerking nog steeds zeer overdreven.

Overigens slaat die opmerking daarvoor over die broodjes nergens op. Vitesse is ook gewoon een mooie club en persoonlijk word ik altijd een beetje moe van mensen die uit de hoogte gaan doen ten koste van een andere club.
Vind ik leuk
United +35257
zondag 16 juli 2017 om 15:28
In heel Nederland zaten NSB'ers.
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 15:45
Klopt, zelfs de voorzitter en keuze heer van de KNVB destijds Karel Lotsy is beschuldigd van landverraad. Maarar de enige club zo ver bekend waarvan bewezen is dat het heeft geprofiteerd van financiële middelen verdiend door bunkerbouwers en collaborateurs is de vorige werkgever van Serero. Zonder die financiële middelen had die club nooit de successen behaaldt waar de achterban nu zo over opschept. Maar goed, als iemand voor deze club wil zijn vind ik dat prima. Maar verdiep je dan ook in die club voordat je begint met hoog van de toren blazen. Als je de successen blijft benoemen dan moet je ook de donkere kant benoemen. Een donkere kant die geen enkele andere club in Nederland heeft.
Vind ik leuk
United +35257
zondag 16 juli 2017 om 16:01
Maarja dat wist ik niet voordat ik voor Ajax koos als kleine jongen. Maar ik wil daar ook niet op terugkijken. Dat is een periode wat ik niet heb meegemaakt en ook niet wil meemaken. Rare tijden.
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 16:10
Nee en dat begrijp ik ook nog wel. Het verschil is ook wel dat ik jou hier nooit zie opscheppen of een andere club belachelijk zie maken. Jou zal ik dan ook nooit confronteren met de minder mooie kant van jouw favoriete club ( tenzij zoals net als we het er toch even over hebben). Maar al die blaaskaken die het hoogste woord hebben moeten af en toe even geconfronteerd worden met hoe het zit. Als je Vitesse een broodje boterhammenworst wil noemen en je eigen club een broodje rosbief dan vind ik dat best. Maar dan moet je ook weten wie dat broodje rosbief betaald heeft.
Vind ik leuk
United +35257
zondag 16 juli 2017 om 16:15
Ja daar ben ik het mee eens! Dan heb je gelijk dat je diegene even op z'n plek zet.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:32
Kom maar met linkjes waarin dat staat vermeld. Kunnen we het allemaal lezen.
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 16:34
Kijk anders even op Google. Heel makkelijk te vinden, zelfs voor jou moet dat te doen zijn.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:45
Tja.....
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 16:48
Niet? Ach soms kunnen mensen alleen maar horen wat ze willen horen.
Vind ik leuk
Garinsha +1735
zondag 16 juli 2017 om 16:48
"Zonder die financiële middelen had die club nooit de successen behaaldt waar de achterban nu zo over opschept"

Zeg jij.. maar los van je verhaal.. weet je zelf ook wel dat het onzin is. Toch?
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 16:55
Nee, dat zijn de feiten. Zonder bunkerbouwers geen geld, zonder geld geen succes.
Vind ik leuk
Garinsha +1735
zondag 16 juli 2017 om 17:59
Oke.. maar kom op niet alles is daar aan te danken.. want de jaren 90 dan.. daar werden ook flink wat sucessen geboekt.. of niet?
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 18:07
Alles heeft een begin. Zonder de eerdere successen en dus financiën ook geen succes in de jaren 90.
Vind ik leuk
Garinsha +1735
zondag 16 juli 2017 om 18:29
Is goed joh.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:17
Wat een onzin
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:54
Nee bij Vitesse (Jong Chelsea) is alles top jo, ze werken alleen samen met een club die als eigenaar een rijke rus heeft die zn geld heeft verdiend met de olie-handel (wat altijd heel keurig is gegaan), die man heeft zelfs een anti-raket systeem op zn yacht, heel apart, misschien ergens bang voor?

Maar voor de rest gaat alles goed met je?
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 18:00]
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 18:06
Zeker alles gaat perfect met mij. Dank je wel dat je het vraagt.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:22
Best lekker hoor die boterhammen worst.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:01
Verschil is maar 30 punten...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:09
Verschil is maar €55.000.000 in begroting op jaar basis...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:15
Volgens mij dit seizoen zelfs 65.000.000.. Ajax gaat dit seizoen met 90.000.000 werken...
Vind ik leuk
J Kiprich +6107
zondag 16 juli 2017 om 13:05
Altijd hard gewerkt aan z'n repertoire zeker.....
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:08
Hoop voor hemzelf en Vitesse dat ie t fantastisch gaat doen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:16
Het verschil is niet zo groot nee, ze spelen allemaal voetbal, echter de ene is beter dan de ander. Zelfde als usain bolt vergelijken met iemand die wegrent voor de popo.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:23
En ze hebben allebei de afgelopen 3 jaar geen prijzen gewonnen.

O nee, Vitesse heeft de beker gewonnen!
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 13:23]
Vind ik leuk
fr1963 +568
zondag 16 juli 2017 om 13:24
Verschillen zijn enorm! Tussen vitesse en ajax niet zo groot idd. Maar wereldtop is echt wel een lichtjaar van NL top vandaan. Handelingssnelheid, kracht en techniek samen maakt absolute top. Meestal ontbreekt er 1 van deze 3 bij onze topspelers. Daarom spelen die in NL en niet in een top 5 land.
Vind ik leuk
Peyax +106
zondag 16 juli 2017 om 13:26
Verschil tussen Ajax en Vitesse is er wel, maar niet héél groot. Verschil tussen Barca en Ajax is wel groot, dat is gewoon hetzelfde als het 1ste en het 2de vergelijken van je lokale amateurvereniging.
Vind ik leuk
Jozef +13633
zondag 16 juli 2017 om 14:03
Verschil tussen Barca en Ajax is inderdaad groot.
Doch, zo gauw Ajax tegen Barca moet met 4 sterspelers die vervangen zijn is de kans reëel dat Ajax gewoon wint.
Vind ik leuk
Peyax +106
zondag 16 juli 2017 om 16:46
Dat klopt, 4 jaar geleden was ik het er niet mee eens geweest alleen wonnen ze toen wel van barca, weet niet meer peecies hoelang dat geleden is (vgm +- 2 jaar geleden)
Vind ik leuk
Gozert +1126
zondag 16 juli 2017 om 13:28
Leuke speler, ik gun hem nog een mooie carrière. Hopelijk gaat 'ie het goed doen bij Vitesse. Het enige wat ik niet begrijp is waarom er 'Cream' op z'n arm staat. ;)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:33
Hij is links........ Ff schudden.....
Vind ik leuk
Soky21 +82
zondag 16 juli 2017 om 13:32
kom op serero , dat verschil is mega groot . Incidenteel kan Vitesse van Ajax winnen ja klopt. Maar in 125 jaar 1 prijs , kom op zeg . Praat geen onzin .
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:46
Van een stap achteruit is uiteraard geen enkele sprake. De visie van Thulani Serrero spreekt aan.

Succes in Arnhem!
Vind ik leuk
Dicky +6337
zondag 16 juli 2017 om 13:56
Nee Serero heeft natuurlijk geen gelijk. Het gat tussen de top 2 en de subtop is enorm. En zolang de top 2 plus Feyenoord de subtop en anderen kunnen blijven leegroven van alleen al het tv geld wordt het gat elk jaar groter en het niveau van de competitie zwakker en zwakker. Voorbeelden zijn de transfers dit seizoen van Van Leer en Amrabat. Top bij hun vorige clubs, nu bankzitters bij hun nieuwe clubs. De competitie is weer een stukje zwakker geworden dankzij dit soort transfers.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:06
Opgegroeid in de ghetto , heeft hij zich mooi naar boven geknokt. Ajax en international van Bafana Bafana, helemaal niet slecht. En nu een goede versterking voor Vitesse.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:42
Het verschil is dusdanig groot dat je hopelijk voor Vitesse wel aan speeltijd toekomt.......................................
Vind ik leuk
14forever +4514
zondag 16 juli 2017 om 14:58
Topprof !!!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:20
Ja, logisch Thulani: dat die passes allemaal top zijn is juist die extra kwaliteit die er voor zorgt dat Barça wereldtop is en Ajax niet...
Vind ik leuk
Frenkie +449
zondag 16 juli 2017 om 20:20
Is gewoon een goeie voetballer die doet wat van hem gevraagd wordt en geen nare trekjes heeft. Hij redt het wel bij Vitesse
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 04:07
Altijd net gedragen voorbeeld prof.
Vind ik leuk
Kevinm +815
maandag 17 juli 2017 om 08:41
Serero heeft een hele goede mentaliteit en is een echte teamspeler. Bij Vitesse kan hij uitgroeien tot een hele belangrijke speler. Vind het jammer dat hij weg is bij Ajax!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Ja, ik durf wel te zeggen dat ik populair was bij Ajax. Altijd hard gewerkt"