Ja, ik durf wel te zeggen dat ik populair was bij Ajax. Altijd hard gewerkt

"Ja, ik durf wel te zeggen dat ik populair was bij Ajax. Altijd hard gewerkt"

zondag 16 juli 2017 om 12:54

Thulani Serero hoopt bij Vitesse uit te groeien tot publiekslieveling, zoals hij dat naar eigen zeggen ook was bij Ajax. De Amsterdamse club stuurde hem deze zomer naar Arnhem.

Serero heeft goede herinneringen aan zijn tijd bij Ajax. "Ja, ik durf wel te zeggen dat ik daar populair was. Ik heb altijd hard gewerkt en dat waarderen ze, dat wil ik hier ook bereiken", aldus de Zuid-Afrikaanse middenvelder tegen Omroep Gelderland.

In principe is zijn transfer van Ajax naar Vitesse een stap achteruit, maar Serero ziet het anders. Hij denkt dat er niet zoveel verschil zit tussen de Amsterdammers en de Arnhemmers. "Beide clubs willen voetballen en het verschil is echt niet zo groot als men denkt. Het draait namelijk allemaal om de mentaliteit van spelers."

Zelfs het verschil met FC Barcelona, tegen wie hij ooit scoorde in de Champions League, vindt Serero niet groot. "Natuurlijk zijn zij van wereldklasse, maar iedereen wil hetzelfde bereiken. Het verschil zit hem vaak in simpele en kleine dingen in het veld. Bij Barcelona is bijvoorbeeld elke pass en elke snelheid van de bal perfect. Dat is het grote verschil."

Poll

Heeft Serero gelijk?

(864 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 16 juli 2017 om 12:57
Gun t hem wel!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 12:59
Het is indd veel groter dan iedereen denkt:)
Vind ik leuk
Kayzer +1376
zondag 16 juli 2017 om 12:59
Nou het scheelt toch wel wat cups en landstitels. Grappig menneke
Vind ik leuk
J Kiprich +8554
zondag 16 juli 2017 om 13:05
Altijd hard gewerkt aan z'n repertoire zeker.....
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:08
Hoop voor hemzelf en Vitesse dat ie t fantastisch gaat doen.
Vind ik leuk
kevinleo +1728
zondag 16 juli 2017 om 13:16
Het verschil is niet zo groot nee, ze spelen allemaal voetbal, echter de ene is beter dan de ander. Zelfde als usain bolt vergelijken met iemand die wegrent voor de popo.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:23
En ze hebben allebei de afgelopen 3 jaar geen prijzen gewonnen.

O nee, Vitesse heeft de beker gewonnen!
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 13:23]
Vind ik leuk
fr1963 +1137
zondag 16 juli 2017 om 13:24
Verschillen zijn enorm! Tussen vitesse en ajax niet zo groot idd. Maar wereldtop is echt wel een lichtjaar van NL top vandaan. Handelingssnelheid, kracht en techniek samen maakt absolute top. Meestal ontbreekt er 1 van deze 3 bij onze topspelers. Daarom spelen die in NL en niet in een top 5 land.
Vind ik leuk
Peyax +160
zondag 16 juli 2017 om 13:26
Verschil tussen Ajax en Vitesse is er wel, maar niet héél groot. Verschil tussen Barca en Ajax is wel groot, dat is gewoon hetzelfde als het 1ste en het 2de vergelijken van je lokale amateurvereniging.
Vind ik leuk
Jozef +20842
zondag 16 juli 2017 om 14:03
Verschil tussen Barca en Ajax is inderdaad groot.
Doch, zo gauw Ajax tegen Barca moet met 4 sterspelers die vervangen zijn is de kans reëel dat Ajax gewoon wint.
Vind ik leuk
Peyax +160
zondag 16 juli 2017 om 16:46
Dat klopt, 4 jaar geleden was ik het er niet mee eens geweest alleen wonnen ze toen wel van barca, weet niet meer peecies hoelang dat geleden is (vgm +- 2 jaar geleden)
Vind ik leuk
Gozert +2392
zondag 16 juli 2017 om 13:28
Leuke speler, ik gun hem nog een mooie carrière. Hopelijk gaat 'ie het goed doen bij Vitesse. Het enige wat ik niet begrijp is waarom er 'Cream' op z'n arm staat. ;)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:33
Hij is links........ Ff schudden.....
Vind ik leuk
Soky21 +285
zondag 16 juli 2017 om 13:32
kom op serero , dat verschil is mega groot . Incidenteel kan Vitesse van Ajax winnen ja klopt. Maar in 125 jaar 1 prijs , kom op zeg . Praat geen onzin .
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 13:46
Van een stap achteruit is uiteraard geen enkele sprake. De visie van Thulani Serrero spreekt aan.

Succes in Arnhem!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:06
Opgegroeid in de ghetto , heeft hij zich mooi naar boven geknokt. Ajax en international van Bafana Bafana, helemaal niet slecht. En nu een goede versterking voor Vitesse.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 14:42
Het verschil is dusdanig groot dat je hopelijk voor Vitesse wel aan speeltijd toekomt.......................................
Vind ik leuk
14forever +6829
zondag 16 juli 2017 om 14:58
Topprof !!!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:20
Ja, logisch Thulani: dat die passes allemaal top zijn is juist die extra kwaliteit die er voor zorgt dat Barça wereldtop is en Ajax niet...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 04:07
Altijd net gedragen voorbeeld prof.
Vind ik leuk
Kevinm +1081
maandag 17 juli 2017 om 08:41
Serero heeft een hele goede mentaliteit en is een echte teamspeler. Bij Vitesse kan hij uitgroeien tot een hele belangrijke speler. Vind het jammer dat hij weg is bij Ajax!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Ja, ik durf wel te zeggen dat ik populair was bij Ajax. Altijd hard gewerkt"