Sparta-verdediger bij eerbetoon Nouri: 'Van tevoren kwam hij altijd naar me toe'

Sparta-verdediger bij eerbetoon Nouri: 'Van tevoren kwam hij altijd naar me toe'

zondag 16 juli 2017 om 16:42

Sparta-verdediger Rick van Drongelen was vrijdagavond in Amsterdam Geuzenveld, waar een indrukwekkend eerbetoon plaatsvond voor Abdelhak Nouri. Het tragische nieuws heeft er ook bij hem ingehakt.

"Hij was onze aanvoerder bij Oranje. Ik had een goede band met hem en we praatten veel over voetbal", vertelt Van Drongelen aan Omroep Zeeland. Hij glimlacht: "Voor de wedstrijd kwam hij altijd naar me toe. Was hij bang dat ik hem niet zou inspelen: Rick, ook al staat er een man in m'n rug, altijd inspelen. Ik denk dat er weinig voetballers rondlopen op de Nederlandse velden zoals hij. Ik ben in shock."

Van Drongelen was vrijdagavond bij het samenzijn in Amsterdam. "Met een paar jongens die ook met hem samen hebben gespeeld, ook van Ajax. Ik ging erheen om de familie en Appie zelf natuurlijk te steunen. Heel indrukwekkend. Emotioneel ook, want je ziet de familie en alle Ajax-supporters. Dan zie je wat hij teweeg heeft gebracht, hoe erg mensen hem waarderen. Heel bijzonder."

Plaats een reactie

stollie38 +12325
zondag 16 juli 2017 om 16:46
Respect van Drongelen en een mooi gebaar dat je er was.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:50
Ajax zou deze jongen moeten contracteren en nog 1 of 2 jaar bij Sparta stallen, het is een talent waar veel progressie in zit.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:48
Net wat je zegt, Rick. Ik verkeer ook nog steeds in een soort lichte vorm van shock. Een soort bubbel waar ik niet doorheen weet te breken.

Alsof mijn onderbewuste het niet waar wil hebben.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 16:54]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 16:50
Sterk van Rick om naar Amsterdam af te reizen om de ploegmakker en vriend te ondersteunen. Mooi verwoord ook respect

Tevens vind ik hemzelf ook wel een leuke voetballer met potentie
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 16:51]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:12
Respect voor deze speler dat hij langs is gegaan. Ik ben vandaag langs gegaan bij de vader van Nouri (verplichting in ons geloof om bij de zieke en naasten langs tegaan). En had knikkende benen maar ben blij dat ik die man even heb kunnen knuffelen. Nu kan ik het een soort plaats geven ik zag hoe sterk die man was en het voelde goed om die sterke sfeer mee te voelen. Super veel respect en zoals de vader zei het leven gaat door en we moeten het beste ervan maken en vertrouwen houden in god. Marcel keizer kwam trouwens ook langs diep respect voor de Ajax trainer ook!! Ik ben super blij en super trots dat we zo achter de familie staan en dat zei ook achter Ajax staan!! We gaan het een plek geven, blijven bidden voor nouri, en doen wat hij altijd wilde , schitteren in het mooie Ajax shirt en wij supporters zullen zoals we altijd doen, 90 min lang los gaan voor onze team, onze club en onze Appie!!!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:42
Respect !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Sparta-verdediger bij eerbetoon Nouri: 'Van tevoren kwam hij altijd naar me toe'