In het kort: Ajax-opponent Nice krijgt pak slaag, PSV en Monaco scoren niet

In het kort: Ajax-opponent Nice krijgt pak slaag, PSV en Monaco scoren niet

zondag 16 juli 2017 om 22:53

Op de redactie van VoetbalPrimeur komen dagelijks honderden nieuwsberichten uit binnen- en buitenland voorbij. We pikken het meest interessante nieuws eruit, andere nieuwsfeiten verzamelen we in de rubriek 'In het kort'.

Ajax-opponent Nice krijgt pak op de broek
OGC Nice, dat over tien dagen tegen Ajax speelt in de derde voorronde van de Champions League, heeft zondag een pak slaag gekregen van Slavia Praag. De Fransen verloren een oefenwedstrijd tegen Slavia Praag met 4-1. Olivier Boscagli maakte nota bene nog de openingstreffer namens Nice, maar daarna zorgden Milan Skoda en Mick van Buren (beiden twee goals) voor de eindstand. Op 26 juli gaat Ajax eerst op bezoek in Frankrijk. Op 2 augustus volgt de return in Amsterdam. 

PSV en Monaco scoren niet
De vriendschappelijke wedstrijd tussen PSV en AS Monaco in het Zwitserse Verbier heeft geen winnaar opgeleverd: 0-0. De ploeg van trainer Phillip Cocu kreeg een paar kleine kansen en ook de Franse kampioen was een keer gevaarlijk, maar gescoord werd er niet. Derrick Luckassen maakte als rechtsback zijn debuut. Bij Monaco maakte Terence Kongolo een goede indruk.

Acht voetbalsupporters komen om na rellen in Senegal
Zeker acht voetbalsupporters zijn zaterdag omgekomen bij de finale van de League Cup in Senegal. In het stadion brak paniek uit, waardoor een muur in elkaar stortte. Minstens 49 mensen raakten gewond. Het gebeurde na het laatste fluitsignaal van het duel tussen Stade de Mbour en Union Sportive Ouakam (2-1).

Vormer nieuwe aanvoerder Club Brugge
Ruud Vormer is de nieuwe aanvoerder van Club Brugge. De Nederlandse middenvelder neemt de aanvoerdersband over van Timmy Simons. Laatstgenoemde kreeg nog wel een contractverlenging bij de Belgische club, maar zal volgend seizoen waarschijnlijk veel minder aan de bak komen. Vormer kwam in de zomer van 2014 bij Club Brugge en groeide snel uit tot basiskracht en publiekslieveling.

Plaats een reactie

zondag 16 juli 2017 om 17:24
Er komt geen live blog voor de oranjeleeuwinnen tegen noorwegen?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:38
Wat een ellende in de voetbalwereld de afgelopen weken.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 17:57
Ga maar eens lekker het vrouwen voetbal volgen.
Kijk er liever naar dan naar Ruud Vormer.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:06
0-0 tegen AS Monaco is toch keurig.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:29
Is absoluut een goed resultaat tegen de halve finalist van de CL.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17513
zondag 16 juli 2017 om 21:06
Is toch van een ander caliber dan schalke, nummer 13 in Duitsland...
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 21:48
Het is maar een oefenwedstrijd..
Vind ik leuk
Pvdsluis +2239
zondag 16 juli 2017 om 23:33
Dit is cynisch neem ik aan, als je het zo gaat beredeneren heeft ajax 5-0 gewonnen van de nummer 2 van de bundesliga.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 23:36]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:06
Prima resultaat mannen!!!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:07
3 uitwedstrijden gehad en 7 punten ...tis een kwestie van tijd die tripple
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:08
WHAHAAHA HELD!
Vind ik leuk
ficusje +1043
zondag 16 juli 2017 om 21:07
Jullie worden dik kampioen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 23:40
dat denk ik dus ook.........
Vind ik leuk
yuuup +5497
zondag 16 juli 2017 om 23:00
En heb je die tripple al op? Kan nooit lang duren.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 23:41
ik heb er ondertussen wel meer dan 3 op telt dat ook?
Vind ik leuk
isnake +1419
maandag 17 juli 2017 om 10:17
En geen tegendoelpunten. Verdediging staat als een huis.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:02
Die el kan op papier afgewerkt worden dit jaar......
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 11:02]
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:10
Vond luckassen sterk rechtsachter.
Gakpo maakte ook een goede indruk.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:14
Galop is ook een pareltje
Vind ik leuk
Gu3rilla +14024
zondag 16 juli 2017 om 19:28
Luckassen: Ik ben een CV ik wil CV spelen niet RB
Coco: Derrick je gaat invallen als RB
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:58
Wordt ie een vent van, Cocu bepaalt dat namelijk ook.en.niet luckassen. Al zou ik m ook graag een.centraal aan t werk zien.
Vind ik leuk
R2 +2865
zondag 16 juli 2017 om 20:25
Ik denk dat hij daar ook wel terecht komt. Het is wel handig zo'n speler die op meerdere posities uit te voeten kan. Als speler moet je natuurlijk wel gewoon schikken in de rol die je krijgt van de trainer; "ik wil" was er zelfs bij ons niet bij en dat was maar hoofdklasse.
Vind ik leuk
Kayzer +1372
maandag 17 juli 2017 om 00:22
Maar hoofdklasse?+ bescheiden van jezelf
Vind ik leuk
R2 +2865
maandag 17 juli 2017 om 01:05
Voor zover ik weet is dat bij lange na niet professioneel. Dus verwacht ik dat het er daar een stuk serieuzer aan toe gaat. 'Maar' hoofdklasse is misschien een wat ongelukkige woordkeuze maar is meer om het verschil met hun niveau aan te duiden.
Vind ik leuk
chicken +6159
zondag 16 juli 2017 om 23:32
Niet te voorbarig..net zijn transfer gehad en wij weten niet wat daar besproken is..als hem verteld is dat hij voor cv gehaald is..anderzijds is je debuut maken als rb wat risicolozer
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:26
Ja klinkt een beetje als locadia destijds.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17513
zondag 16 juli 2017 om 21:08
Luckassen is de ideale nummer 12.
Vind ik leuk
Pvdsluis +2239
zondag 16 juli 2017 om 23:38
En ook nog multifunctioneel: Ballen pompen, waterzak dragen en bidons vullen.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:53
Goed resultaat hoor!!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:02
Met deze voorhoede wordt het weer een drama seizoen voor ons
Vind ik leuk
Dobbel +488
zondag 16 juli 2017 om 20:47
PSV speelde prima, tegen een (zeker in de eerste helft) Monaco wat zomaar de basiself kan zijn in de Franse competitie. Verdedigend stond het sterk. Vond vooral Arias, Hendrix, Ramselaar en Locadia een goede indruk maken.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:35
Nu het scorend vermogen nog, maar PSV is verder dan je denkt.
Gaat zeker mee doen dit jaar,
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 23:05
Als Luuk zijn lippen stift, kan hij zo meedoen bij de Oranjedames. Niet dat het onze dames gaat helpen, maar dan valt hij wat minder uit de toon.
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 23:37
Dan is hij echt een sterspeler.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 23:36
Klasse PSV WEER GEEN TEGENGOALS ! En dat zonder CHUCKY
Vind ik leuk