Twente haalt 'type Mario Mandzukic' in huis: Dat wil ik ook uitdragen

Twente haalt 'type Mario Mandzukic' in huis: "Dat wil ik ook uitdragen"

zondag 16 juli 2017 om 19:26

FC Twente heeft met Marko Kvasina een 'type Mario Mandzukic' in huis gehaald. Dat zegt de twintigjarige aanvaller, die overkwam van Austria Wien, zelf.

Kvasina spiegelt zich het liefst aan Mandzukic, de multifunctionele aanvaller van Juventus die in de Champions League-finale nog scoorde met een omhaal. "Ik vergelijk mezelf graag met Mario Mandzukic", vertelt de Twente-aanvaller aan RTV Oost. "Hij verricht heel veel arbeid voor de ploeg en dat wil ik ook graag uitdragen voor deze club."

"Ik heb nog een hele weg af te leggen om op het hetzelfde niveau te komen als Mandzukic, maar ik hoop dat die dag komt", vervolgt Kvasina, die voor vier jaar heeft getekend. Hij is in Enschede de beoogde concurrent van Tom Boere.

In Oostenrijk stond Kvasina jarenlang te boek als een groot talent. "Dat hebben ze altijd gezegd, ja. Helaas heb ik de pech dat ik de afgelopen twee jaar niet veel heb gespeeld, dus ik ben een beetje in de vergetelheid geraakt. Maar ik hoop dat ik weer snel op niveau kan komen. Uiteindelijk wil ik naar een topcompetitie."

Lees meer over:EredivisieFC Twente

Plaats een reactie

Woudo +2868
zondag 16 juli 2017 om 19:33
behalve dat mandzukic meer dan 4x in 37 wedstrijden gescoord heeft :)
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:57
Heb je ook uitgerekend hoeveel speelminuten hij per goal nodig heeft?
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:35
Ben benieuwd.. gezien zijn palmares denk ik niet dat hij zijn niveau gaat evenaren. Ben bang dat het vooral banken voor hem wordt. Maarja wie weet :)
Vind ik leuk
Shenzen +109
zondag 16 juli 2017 om 19:37
Mandzukic,toe maar!
Ga maar lekker ballen jongen,kijken we later nog eens of je een beetje in de buurt komt ;-)
Succes bij Twente.
Vind ik leuk
vak30 +15
maandag 17 juli 2017 om 00:20
Hij zegt nergens dat hij net zo goed is, of net zo goed wordt. Hij geeft alleen aan dat hij hetzelfde type voetballer is.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:39
Ik ben een soort van Ronaldo, zonder blokjes buik..

Maar waar hebben we het over, het gaat tenslotte over voetbal.
Vind ik leuk
Frenkie +2962
zondag 16 juli 2017 om 21:35
Dat spelers vergelijken met mekaar slaat inderdaad nergens op.
Vind ik leuk
mcmodd +9673
zondag 16 juli 2017 om 19:49
Mooi, dat wensdenken. Hij houdt in ieder geval daarmee zijn droom in stand. Ben benieuwd wanneer deze jongeman wakker wordt en wat er dan van terecht is gekomen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:22
Mooi dat selectief lezen... als iemand een type Mandzukic is, dan lijkt zijn speelstijl daar op. Er wordt nergens gezegd dat hij even goed is....
Vind ik leuk
mcmodd +9673
maandag 17 juli 2017 om 10:08
Nee, dat staat nergens maar ook de speelstijl van Mandzukic is totaal anders. Je gaat nog niet hetzelfde spelen van de wens om dat te kunnen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:47
Ik begrijp dat je al zijn invalbeurten hebt opgezocht en geanalyseerd? Je gedraagt je als een kenner van zijn spel.
Vind ik leuk
mcmodd +9673
maandag 17 juli 2017 om 11:55
Nou, laat ik het zo zeggen: ik herken hem niet als hij vergeleken wordt met Mandzukic, maar inderdaad, ik zie wel meer wedstrijden via schotel dan me lief is.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 19:59
Hij heeft in ieder geval een doel in z'n leven.
[Reactie gewijzigd op zondag 16 juli 2017 om 20:07]
Vind ik leuk
mcmodd +9673
maandag 17 juli 2017 om 10:08
Ja, en twee op elk veld, mits wel compleet.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:07
Welkom in een topcompetitie
Vind ik leuk
frankn27 +3621
zondag 16 juli 2017 om 20:17
Zal wel weer de helft van het verhaal zijn is voetbalprimeur goed in ik weet dat deze jongen zei: twentefans moeten niet denken dat ik type janko ben... en dat dit daar een vervolg op is... hij zegt zelf dat hij een lange weg te gaan heeft maar dat hij een harde werker is... dat zien we graag in twenteland! We gaan het meemaken!
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:53
Dat van Janko zei die jongen niet maar een journalist volgens mij
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 20:23
goede aanwinst
Vind ik leuk
Frenkie +2962
zondag 16 juli 2017 om 21:34
Wat zit Twente nu in Oostenrijk te kopen, haal dan gewoon wat spelers uit de Jupiler League. Zo bouw je als Twente zijnde ook nooit iets op. Als ze een beetje naar het beleid van hun buren zouden kijken dan zou Twente zo weer in de top 5 staan van Nederland.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:54
Heb je gemist dat Twente ook de topscorer van de JL heeft aangetrokken?
Vind ik leuk
Frenkie +2962
zondag 16 juli 2017 om 22:09
Nee dat heb ik helemaal niet gemist maar dat is maar 1 speler. Ze hadden bijvoorbeeld ook van der streek kunnen halen en er lopen wel nog wat spelers rond die makkelijk eredivisie kunnen spelen. Je kan in principe elk jaar makkelijk 5 spelers uit de JL halen die beter zijn dan de "Mandzukic van Oostenrijk" of volg je geen JL?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:50
Deze jongen is niet gekocht, maar transfervrij. Van der streek is al naar Utrecht, of volg je het nieuws Niet?
Vind ik leuk
mcmodd +9673
maandag 17 juli 2017 om 10:11
Ze hadden helemaal geen Sander van der Streek kunnen halen, want FC Utrecht was er als de kippen bij om zo'n speler al snel te kopen. FC Twente was gewoon niet snel genoeg.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 21:37
Geweldige die humor
Vind ik leuk
Pagan1964 +1743