Dankbare F-Side doet oproep aan Ajax-fans en waarschuwt: 'Onmiddellijk stoppen'

Dankbare F-Side doet oproep aan Ajax-fans en waarschuwt: 'Onmiddellijk stoppen'

zondag 16 juli 2017 om 22:12

Ontzettend veel mensen gaven vrijdagavond gehoor aan de oproep van de F-Side van Ajax om zich bij het ouderlijk huis van Abdelhak Nouri te verzamelen. In Geuzenveld werd steun betuigd aan de jonge middenvelder en zijn familie. Het was 'overweldigend en emotioneel', schrijft de F-Side zondagavond op Facebook. 

'Het was een overweldigende, emotionele avond die de familie heel erg heeft gewaardeerd. Zij voelen de steun en troost van iedereen die aanwezig was. We willen alle aanwezigen heel erg bedanken. De F-Side doet een oproep om de komende tijd de familie de rust te gunnen die zij hard nodig hebben om alles te verwerken', valt er te lezen in een statement.

'Gelieve dit te respecteren. Wij hebben laten zien hoeveel wij om Appie en onze club geven en hopen op goed nieuws de komende dagen. Berichtgeving over zijn gezondheidstoestand zal de komende tijd via de officiële Ajax-kanalen worden gecommuniceerd.'

Er volgt ook nog een kanttekening. 'Tot onze verontwaardiging denken sommigen geld te kunnen verdienen aan deze situatie. We hebben op social media al verschillende pagina's gezien die t-shirts aanbieden met een afdruk van Nouri of met een zogenaamde steunbetuiging erop. We sommeren de verkopers van deze shirts onmiddellijk te stoppen en verzoeken iedereen deze shirts NIET te kopen.' 

Plaats een reactie

zondag 16 juli 2017 om 22:16
Treurig dat sommige mensen overal aan willen verdienen.
Vind ik leuk
Ruud1987 +2883
zondag 16 juli 2017 om 23:33
welkom in een kapitalistische samenleving, de 1 zijn dood is de ander zijn brood.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 23:34
Ik vind het behoorlijk treurig, ja.
Vind ik leuk
Forza u +1240
zondag 16 juli 2017 om 22:38
Bien af in je mand.
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 22:50
Ik vraag me soms echt af hoe oud mensen hier zijn. Kinderachtige reacties grotendeels. Bah
Vind ik leuk
rpaulp50 +3151
maandag 17 juli 2017 om 01:27
Leeftijd zegt vaak niet alles...........
Vind ik leuk
stollie38 +11872
zondag 16 juli 2017 om 22:55
Helaas mede supporters en supporters van andere clubs. Het is weer een zondag avond die verknald wordt door een zooitje ongeregeld die gallen en ziektes gebruiken en zelfs 21 duimpjes krijgen. Zucht Pieter Baan heeft het er maar druk mee.
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
zondag 16 juli 2017 om 22:56
Onbeschoft om over de rug van Appie geld te willen verdienen.
Hoe triest ben je dan? Dan verdien je een paar stompen tegen je harses.
Vind ik leuk
Sanji +583
maandag 17 juli 2017 om 00:00
Doe is normaal joh.

Of het ethisch is, kan je betwisten. Maar om nou te zeggen dat ze in elkaar geslagen dienen te worden.
Ten eerste doen ze er niemand kwaad me. Nouri wordt hier niet slechter of beter van.
Ten tweede kan er bij sommige nog goede bedoeling achter zitten, dat ze shirtjes verspreiden zodat iedereen kan laten zien door ermee rond te lopen dat ze aan nouri denken en voor hem bidden. Wat de familie juist wilden. En proberen sommigen alleen de kosten eruit te halen.
Ten derde al zouden ze er winst mee maken, who the fuck cares?
Doe je er verder echt iemand kwaad mee? En is het niet een beetje hypocriet meneertje Nickje???
Of heb jij geen merkkleding of zelfs gewone kleding? Heb je nooit je vriendin een sieraad gegeven? Heb je nog nooit vlees gegeten? Heb je nooit met een auto gereden?
Dat soort projecten gaan letterlijk over lijken. Dus eventjes kalmeren en eventjes een paar hersencelletjes kweken voor je hypocriet gaat doen.

Overal waar jij gebruikt van maakt, gaat ten koste van iets of iemand anders. En dan bedoel ik echt ten kosten, mensen en dieren overlijden om te creeeren wat jij consumeert. Hier lijdt er verder niemand en gaat er niemand dood.
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
maandag 17 juli 2017 om 10:14
Doe zelf normaal, en t is meneer Kools voor jou.
Jij vergelijkt appels met peren.

En ik zei niet in elkaar slaan, maar een paar klappen geven.
Dus beetje begrijpend lezen van jouw kant zou totaal geen kwaad kunnen Sanjietje :)

Over hersencellen gesproken.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 10:18]
Vind ik leuk
Sanji +583
maandag 17 juli 2017 om 12:31
Inderdaad appels met peren, want wat wij (en dus jij ook) elke dag ondersteund is vele malen erger.
Of wil je zeggen dat shirtje verkopen van iemand in coma die er niet beter of slechter van wordt erger is dan een slavenarbeid en doden in een kledingfabriek?

Je zei niet paar keer slaan, maar 'stompen' en op zijn hoofd. Dat is volgens de wet even strafbaar als in elkaar slaan en dus equivalent.

Dus nickie nogmaals het verzoek om hersencellen te kweken en indien ze er zijn, misschien naar school om ze te ontwikkelen.
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
maandag 17 juli 2017 om 13:01
Jij moet niet zo uit de hoogte doen Sanji, daarbij ben ik waarschijnlijk wat ouder dan jij.
Ik zeg nergens dat kinderarbeid minder erg is, maar dat is ook strafbaar.En die bazen, stropers of wat voor ander tuig mogen ze van mij de kogel geven, dus dan klint een paar klappen geven al veel minder erg.
En dat dat even strafbaar is weet ik uit ervaring, maar dat maakt me geen reet uit.
En nee ik koop allang geen merk producten, die tijd ben ik allang voorbij, ook mijn sieradentijd is voorbij :)
Vind ik leuk
Sanji +583
maandag 17 juli 2017 om 16:35
Leeftijd boeit geen flikker. Je intelligentie en de kwaliteit die je bezit/toevoegd, maken voor mij uit of ik je respecteer. En dus ben je voor mij nickie de nickje.
Het gaat erom dat je met jou levenstijl veel ergere dingen ondersteunt. Verder is het ook gewone kleding dat slechte praktijken ondersteunt. En feit dat je spreekt over kogel door de kop en pak rammel, getuigd van een bekrompen denken en weinig inzicht. Dus ja ik schat je niet hoog in.
Vind ik leuk
GKL +133
zondag 16 juli 2017 om 22:57
Dat de directie dit nou roept en dat het hier online verschijnt, prima. Maar een bericht van die zgn f side kneuzen hier neerzetten, kansloos. Aju
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 23:25
Is dit nep dan?
Vind ik leuk
jeepee +743
zondag 16 juli 2017 om 23:04
Ik heb ook een hekel aan Ajax. Dat is niet vreemd voor iemand die voor Feyenoord is. Dat 'hekel hebben aan' komt voort uit een gezonde rivaliteit. De uitingen van Bien, die blijkbaar 'ne pas bien' is, zijn van een stuitende haatdragendheid waar ik van walg. Er vanuit gaande dat Bien ook voor Feyenoord is, brengt mij het schaamrood op mijn kaken.

Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 23:27
De echte Bien is voor PSV. Was een troll account.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2052
maandag 17 juli 2017 om 02:42
Dat Ajax historisch zoveel voetballers heeft voortgebracht, wat een genot is om naar te kijken en de gemiddelde Nederlander is dan ook Ajaxcied. Ajax is Nederlands trots. Over Cruijff, van Basten en Bergkamp is men over de hele wereld vandaag de dag nog niet over uitgepraat en dan heb ik de rest van de Ajacieden nog niet eens opgenoemd.
Moet je bij dezelfde voetballiefhebbers over de hele wereld met de gebroeders Kerkhof of van Hanegem of John de Wolf of Gaston Taument aankomen, nou daar zit men echt niet op te wachten. Dat kan ik je wel op een briefje geven...
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 02:47]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 06:26
Wat is je punt gast? Wil je een lolly?
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 06:27]
Vind ik leuk
410hhw +1283
maandag 17 juli 2017 om 11:18
Een Ajacied die ajaxcied schrijft ...
Vind ik leuk
_AJAX_ +2052
dinsdag 18 juli 2017 om 04:30
Idd, en kan er echt niet wakker van liggen, ook. Is en blijft lastig typen op een smartphone, en al helemaal als het scherm en woordenboek niet meewerken.
Maar ik zie dat ook jij geen flikker te doen heb...
Vind ik leuk
jeepee +743
zondag 16 juli 2017 om 23:06
O, gelukkig. Hij gaat nu ook tekeer tegen Feyenoord. Pffff.....
Vind ik leuk
United +39423
zondag 16 juli 2017 om 23:24
Schandalig om shirtjes te gaan verkopen.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2052
maandag 17 juli 2017 om 02:50
Zou me niet verbazen dat Bien 'trol der trollen, zelfs die shirtjes verkocht...
Vind ik leuk
zondag 16 juli 2017 om 23:29
VP bedankt voor het verwijderen van het nep-account "Bien\"

Snap niet dat er figuren rondlopen die zulk soort reacties plaatsen.

Bien\, Als je dit nu leest dan moet je jezelf eens gaan afvragen waarom je zoiets doet.
Naast dat het zielig en kinderachtig is, is het ook nog kwetsend, onbeschoft en laf.
Daarnaast kan het schelden met deze ziekte ook confronterend zijn voor een hele hoop mensen.
Denk aub een keer na voordat je iets plaatst en ga niet om welke reden dan ook berichten plaatsen die een ander kwetsen en/of beledigen, doe dat maar lekker tegen je vriendjes.

Waarschijnlijk interesseert het je geen ene moer wat ik nu te zeggen heb, maar ik wou het toch even kwijt.

Ik hoop dat het niet meer gebeurd, want het is echt nergens voor nodig en t verpest een beetje de sfeer op VP.

VP redactie, nogmaals bedankt ;-)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 00:01
Mooi verwoord!
Vind ik leuk
pico323 +3208
maandag 17 juli 2017 om 00:04
trieste figuren om hier geld van te maken. schande.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 06:45
Netjes opgelost...jammer dat er van die knakenpoetsers tussen zitten.
Maar die heeft elke topclub wel,maar netjes opgepakt dit door de F-Side.
Sterkte met Nouri,dat hij maar gauw weer zijn ogen zal mogen/kunnen openen op eigen kracht,mijn gebeden gaan uit naar jou Appie

#PrayForAppie
Vind ik leuk
Libero +2263
dinsdag 18 juli 2017 om 09:33
Het had anders geweest als ze de winst van de shirts aan de familie of aan een goed doel hadden geschonken die affiniteit heeft met de situatie rond Nouri. Als het voor eigen gewin is, is dat misselijkmakend.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Dankbare F-Side doet oproep aan Ajax-fans en waarschuwt: 'Onmiddellijk stoppen'