Lang groepsgesprek voor Ajax-selectie: 'Iedereen kwam er aangeslagen uit'

Lang groepsgesprek voor Ajax-selectie: 'Iedereen kwam er aangeslagen uit'

maandag 17 juli 2017 om 08:00

Marcel Keizer heeft 'links en rechts' informatie ingewonnen om met de situatie rond Abdelhak Nouri om te gaan. De trainer van Ajax beleeft een zwaar emotionele eerste periode als hoofdtrainer van de club.

"Er zijn voor de club belangrijke wedstrijden op komst, maar je kunt spelers niet zomaar even opwinden en zeggen: nu moet het", zegt Keizer in De Telegraaf. "Ik probeer links en rechts wat informatie in te winnen hoe je in deze omstandigheden moet handelen. Veel doe ik op gevoel en heel veel in overleg met de mensen om me heen."

Keizer en de selectie van Ajax hebben een lang groepsgesprek met elkaar gehad om over de situatie rond Nouri te praten. "We hebben veel met elkaar gesproken, gehuild, misschien ook weleens gelachen. Iedereen kwam aangeslagen uit dat lange groepsgesprek. Dan ga je even trainen om de zinnen te verzetten. En tijdens de wedstrijd zie je toch wel dingen, waarmee we verder kunnen", doelt Keizer volgens De Telegraaf op het oefenduel met Racing Genk (3-3), waarin het middenveld met Donny van de Beek, Lasse Schöne en Hakim Ziyech positief opviel.

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Kan Ajax zich op korte termijn herpakken?

(2512 stemmen)

Plaats een reactie

Korm +18997
maandag 17 juli 2017 om 08:05
Keizer heeft natuurlijk een start waarvan je niet vrolijk wordt en zwaar is! Respect daarvoor. Denk dat ajax zich wel weet te herpakken.
Vind ik leuk
Ruud40 +6316
maandag 17 juli 2017 om 08:24
Ik heb mijn twijfels, de situatie is gewoon dramatisch en veel meer tegenslag dan dit is niet mogelijk.
En is niet afgerond, je kunt het niet afsluiten want er zal de komende weken steeds weer (slecht) nieuws over Nouri blijven komen.

Je werkt met een team, twintig spelers plus de begeleiding. En niet iedereen is hetzelfde. Ja er zullen er best zijn die het vrij snel van zich af weten te zetten, maar een deel van de groep zal het er langere tijd moeilijk mee hebben.

En dat zal zeker de eerste maanden van invloed zijn op de prestaties van het team. En dat is ook iets dat niet "te managen" is. Het zijn geen robots, het blijven mensen die een enorm drama hebben meegemaakt.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:39
Ik denk dat ze professioneel genoeg bezig zijn. Het feit dat Nouri "hersendood" is, is bijna hetzelfde als overleden. Daar zal ook wel over gesproken zijn. Stel dat hij toch komt te overlijden dan is het erg genoeg natuurlijk maar de klap zal dan toch niet weer zo'n impact hebben. En alles wat er nu wel bereikt wordt in zijn behandeling zal als positief worden opgevat. Ik denk dat ze nu het ergste hebben gehad en dat ze langzaam maar zeker op gaan krabbelen, en ik denk dat ze weer gedreven aan t seizoen gaan beginnen.
Vind ik leuk
Carl +973
maandag 17 juli 2017 om 08:08
Ben echt benieuwd hoe dit van invloed zal zijn op het nieuwe seizoen. Feyenoord lijkt zich nog niet super versterkt te hebben, PSV eigenlijk ook niet. Ajax heeft wel een pracht selectie maar heeft nu dit verschrikkelijke nieuws te verwerken... Maakt het de ploeg hechter en sterker of heeft het negatieve invloed? Ben heel benieuwd.
Vind ik leuk
Roekoe +3592
maandag 17 juli 2017 om 08:17
Ik ben als Feyenoord supporter vaak pessimistisch maar ik denk dat Feyenoord een sterk team heeft hoor. Zie alleen graag nog wat ervaring komen en een goede lb. Denk dat bij psv veel zal afhangen hoe Moreno en Willems vervangen gaan worden. Ben benieuwd kn ieder geval
Vind ik leuk
Carl +973
maandag 17 juli 2017 om 08:32
Ik vind dat Feyenoord ook een goede selectie heeft maar nog niet CL waardig, dat vind ik van Ajax duidelijk wel.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:44
Mee eens wat betreft feyenoord. Ze gaan Kuyt enorm missen, hij was zodanig belangrijk voor t feyenoord van vorig seizoen, dat hij de spelers aan kon jagen. Als ze de CL 4e in de groep worden hebben ze weer alleen competitie, en dat ze wel helpen tov Ajax. Maar ik vind Ajax ook nog niet klaar, zeker niet voor de CL. Zitten krap in de verdedigers, en als er iemand 40 miljoen of meer gaat neertellen gaat Sanchez ook verkocht worden denk ik. Sinkgraven is het ook gewoon niet op linksback. Wordt denk ik een onvoorspelbaar seizoen
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 09:36
Feyenoord hoeft ook niet CL waardig te zijn, als je denkt dat een Nederlandse club CL waardig is
dan heb je het goed mis.
Feyenoord moet zich vooral richten op de competitie en de beker! Als je derde wordt in de groepsface en je kan de EL in na de winter is dat al een hele prestatie!
Vind ik leuk
Korm +18997
maandag 17 juli 2017 om 09:24
Ik denk dat PSV een stabiel team heeft die vooral achter wat zwak is, ik denk dat er veel zal afhangen of de jong weer in vorm komt en hoe Lozano zich ontwikkeld. Middenveld is prima.
Vind ik leuk
yuuup +4863
maandag 17 juli 2017 om 10:07
Feyenoord heeft nog steeds gewoon een hele stabiele basis staan en ook in de breedte. Alleen zal het wegvallen van Elia Kuyt en Karsdorp wel opgevangen moeten worden, want die hebben vorig seizoen heel wat wedstrijden over de streep getrokken. En Ajax gaat Klaassen heel erg missen. Zeker in de eerste seizoenshelft.
PSV heeft haar zaakjes wel al op orde.
Vind ik leuk
Janjan +242
maandag 17 juli 2017 om 08:08
Keizer pakt het goed op en hopelijk hebben ze afgesproken dat ze ALLES uit de kast gaan halen dit jaar voor Nouri. Als je ook nog een in de put gaat met nederlagen dan brengt dat Nouri en vele anderen ook niet verder. Hoop op wonderen voor Nouri.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:11
Is in ieder geval een man met een hart,en hij komt al vanuit de club en dat is nu zijn grote plus. Achteraf was de aanstelling denk ik een zegen want iemand van buiten de club had nu heel moeilijk geweest
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 08:11]
Vind ik leuk
El Lobo +1024
maandag 17 juli 2017 om 08:11
Dit heeft een enorme impact op de spelers van Ajax. Maar ik denk dat ze met voetbal een mooie afleiding hebben en dat ze voor Nouri iets neer willen zetten.
Vind ik leuk
United +40207
maandag 17 juli 2017 om 11:50
Het vervelende aan deze situatie is dat het moeilijker is om afleiding te zoeken. Als je een dierbare in je familie of vriendenkring verliest dan kan je vaak afleiding vinden in je werk/hobby. Maar Nouri is een collega en met voetbal wordt je geconfronteerd met Nouri.
Vind ik leuk
El Lobo +1024
maandag 17 juli 2017 om 12:19
Klopt, maar als je voetbalt vergeet je vaak even de dingen om je heen en ben je bezig met de pot! Tenminste ik wel;-)
Vind ik leuk
United +40207
maandag 17 juli 2017 om 12:22
Ja dat is waar!
Vind ik leuk
Johan.l +3402
maandag 17 juli 2017 om 08:38
Inmiddels is het nu wat dagen geleden, normaal zou je zeggen oké jongens, we zijn er nu lang genoeg mee bezig geweest, de knop moet om. Maar dan gebeurd er weer wat wat je neus weer op de fijten drukt waardoor het opnieuw tot leven komt. Ik ben bang dat dat nog wel even zo blijft.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 08:49
Deze situatie ie exact hetzelfde zoals vele mensen dit dagelijks voor hun kiezen krijgen.
En ook die moeten op een bepaald moment gewoon weer aan het werk.
Vaak met collega's die verder van de situatie af staan.
Zo'n spelersgroep heeft juist extra veel aan elkaar, omdat ze het samen hebben meegemaakt maar ook samen dagelijks kunnen verwerken.
De ene persoon is de andere niet en dit is iets wat een puur menselijke aangelegenheid is. Valt dus niet te managen, hoogstens positief te sturen.
Het is te hopen dat er binnen de groep een aantal zijn die mentaal sterk zijn en positief in het leven staan. Die kunnen nu van veel waarde zijn voor de anderen en ze er doorheen helpen.
Een type Nathan Rutjes zou deze jongens enorm kunnen steunen.
Vind ik leuk
Ton4x +42
maandag 17 juli 2017 om 09:40
Daar had ik nog niet eens an gedacht. Ik denk echt dat die Nathan Rutjes een serieuze bijdrage kan leveren. Dat is echt een topper die gozer.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 09:41]
Vind ik leuk
flipper +789
maandag 17 juli 2017 om 08:57
mooi geschreven kerel.
Vind ik leuk
Ton4x +42
maandag 17 juli 2017 om 09:37
Ajax = Ajax wzawzdb in elke situatie en waar dan ook. Strijden voor Nouri.
Vind ik leuk
mcmodd +9568
maandag 17 juli 2017 om 11:10
Ajax gaat weer gewoon vlammen. In het begin zal het nog wel wat zwak kunnen ogen en de resultaten wat tegenvallen, maar dat kennen we van deze club. Voor je het weet staan er geen sterren meer aan de hemel.
Vind ik leuk
United +40207
maandag 17 juli 2017 om 11:44
Het is voor een (nieuwe) trainer ook niet makkelijk om in zulke vervelende situaties te handelen. Keizer krijgt echt veel op zijn bord nu. Ik hoop dat de spelers bij elkaar de kracht kunnen vinden en samen voor Appie wedstrijden te gaan winnen.
Vind ik leuk
Foebele +30114
maandag 17 juli 2017 om 15:03
Heb respect voor Keizer, ga er maar aan staan, eindelijk je debuut bij een grote club als trainer en dan gebeurt er dit met het grote troetelkindje van de club waarvan iedereen hoopte dat hij dit jaar zijn grote doorbraak zou hebben.

Ga er maar aan staan, dat is niet makkelijk en daarom heb ik er ook veel respect voor dat hij zich niet te groot voelt om zich hierbij te laten helpen, door psychologen of andere ervaren mensen.

Kom op Marcel, hoe moeilijk het ook is, de knop moet om, we moeten dit seizoen alle prijzen pakken die we kunnen pakken, voor Appie!
Vind ik leuk
Harrie82 +2008
maandag 17 juli 2017 om 15:41
Dat is het verschil tussen een mannenwereld en een wereld waar mensen altijd in de watten worden gelegd.
Tuurlijk het is erg, maar als je altijd verwent wordt en dan krijg je een kei harde tegenslag dan weet je niet hoe te handelen.
Hopelijk hoeven dit zo min mogelijk mensen mee te maken, want het is een ramp.
Maar heb het idee dat in de voetbalwereld alles extra lastig is, omdat altijd alles voor ze gedaan wordt en daarbij alles heel makkelijk binnen komt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Lang groepsgesprek voor Ajax-selectie: 'Iedereen kwam er aangeslagen uit'