'Transfermachine Milan gaat vrolijk door: 70 miljoen euro voor Real Madrid-ster'

'Transfermachine Milan gaat vrolijk door: 70 miljoen euro voor Real Madrid-ster'

maandag 17 juli 2017 om 10:28

De ongekende koopwoede van AC Milan gaat maar door en door. La Gazzetta dello Sport schrijft maandag dat de Serie A-grootmacht druk bezig is met de komst van Alvaro Morata. De spits van Real Madrid heeft een prijskaartje van ongeveer zeventig miljoen euro. 

Ook Chelsea jaagt nadrukkelijk op de handtekening van Morata. Milan lijkt echter aan de haal te gaan met de 24-jarige aanvaller, die mag vertrekken bij de winnaar van de Champions League. Het salaris dat Milan wil betalen, heeft Morata over de streep getrokken. In San Siro gaat de international ongeveer tien miljoen euro per seizoen opstrijken.

Morata, die eerder voor Juventus speelde, zou bovendien over de streep zijn getrokken door de Milanese daadkracht op de transfermarkt. De koopwoede van de Rossoneri heeft in de afgelopen weken ongekende vormen aangenomen. Er werden liefst negen spelers aangetrokken voor ruim 200 miljoen euro. 

Met Mateo Musacchio, Leonardo Bonucci, Ricardo Rodríguez, Hakan Calhanoglu, André Silva, Andrea Conti, Fabio Borini, Franck Kessié en Lucas Biglia in het elftal wil Milan weer een serieuze gooi gaan doen naar de landstitel. Het team van trainer Vincenzo Montella werd in 2011 voor de laatste keer kampioen van Italië. 

Poll

Gaat Milan weer meedoen om de landstitel?

(3361 stemmen)

Plaats een reactie

Maxidi +1961
maandag 17 juli 2017 om 10:31
WOW, dat zou een Fantastische aankoop zijn.... Dat Milan begint nu wel vorm te krijgen...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:32
Dit is slimmer inkopen dan Mourinho.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:37
Dat is het zeker die achterlijke bedragen van Mourinho slaan nergens op wie gaat er nou meer dan 100 miljoen aan een speler uitgeven dat is toch niet normaal meer
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:41
Ik vind een miljoen al te veel maar ga er maar aan wennen. Er gaan straks nog veel hogere bedragen betaald worden voor spelers.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:43
Klopt
Vind ik leuk
Filip_FCU +2817
maandag 17 juli 2017 om 10:51
Mark vd Maarel te koop maar niet voor minder dan 100 miljoen :P
Vind ik leuk
Pagan1964 +1050
maandag 17 juli 2017 om 11:03
Oei, ik denk dat ze er echt niet meer voor geven als 60
Vind ik leuk
Filip_FCU +2817
maandag 17 juli 2017 om 11:11
Dan niet.
Vind ik leuk
Pagan1964 +1050
maandag 17 juli 2017 om 12:48
Jammer ! ik dacht dat jullie hem wel kwijt wilden :)
Vind ik leuk
United +35493
maandag 17 juli 2017 om 12:59
60 knikkers?
Vind ik leuk
Pagan1964 +1050
maandag 17 juli 2017 om 13:03
Ik zou willen zeggen van niet maar heb je hem wel eens zien voetballen. Ik vind het 3x niks
Vind ik leuk
United +35493
maandag 17 juli 2017 om 13:05
Nope! ;p
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:01
MOB!!
Vind ik leuk
United +35493
maandag 17 juli 2017 om 13:00
Money Over Bitches?
Vind ik leuk
soksa +583
maandag 17 juli 2017 om 14:43
Jij vindt 1 miljoen al te veel? Voor Wat?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:48
Voor welke speler dan ook. Maar tijden zijn veranderd. Clubs vragen veel geld omdat spelers nu veel meer geld opbrengen aan shirt verkoop en sponsoren en dergelijke.
Vind ik leuk
soksa +583
maandag 17 juli 2017 om 14:51
Tegenwoordig wordt er inderdaad meer geld verdiend. Dus lijkt het me gerechtvaardigd dat ze meer geld steken in waar voetbalclubs voor bedoeld zijn. Namelijk wedstrijden winnen (door middel van het opstellen van de best mogelijke spelers)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:43
Tegenwoordig is dat normaal. en als je naar de boekhouding kijkt dan is het nog te verantwoorden ook.
Vind ik leuk
Gu3rilla +9980
maandag 17 juli 2017 om 10:41
Hoezo? van alle aankopen tot nu toe is alleen Bonucci goed genoeg voor United. Milan vist in een compleet andere vijver als United.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:47
Ik doel erop dat je voor zoveel miljoen ook meerdere spelers kan halen en niet alleen 1 topper. Milan heeft een paar spelers die misschien net wel of niet de top kunnen halen. Maar ze hebben nu wel een brede selectie. Mourinho koopt alleen maar beukers en geen voetballers. Je kan als man u zijnde ook spelers kopen die jonger zijn en talentvol maar die nog wel naar top niveau moeten groeien daar betaal je veel minder voor. Maar Mourinho werkt over het algemeen alleen maar met vedettes.
Vind ik leuk
Gu3rilla +9980
maandag 17 juli 2017 om 11:13
Zoals Martial, Baily, Lindelof?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:43
Wel frapant dat Martial al langer bij United speelt dan Mourinho manager is.
Vind ik leuk
oke dan +2188
maandag 17 juli 2017 om 10:49
Andere vijver of niet,Bonucci en Rodriguez zijn beter op hun positie als wat ze bij United daar hebben rondlopen.
Vind ik leuk
Gu3rilla +9980
maandag 17 juli 2017 om 11:22
Zoals ik zeg Bonucci is de enige.

Rodriguez is al 2 jaar zeer slecht.
Vind ik leuk
Frenkie +463
maandag 17 juli 2017 om 22:20
Shaw en Darmian zijn ook al 2 jaar heel slecht.
Vind ik leuk
Truth +2038
maandag 17 juli 2017 om 11:22
Iedereen gaat hier nu doen alsof milan de ene na de andere topper gekocht heeft pfffff...kwantiteit betekent nog altijd niet kwaliteit !!!
Vind ik leuk
Gu3rilla +9980
maandag 17 juli 2017 om 11:25
Bovendien is het hypocrisie ten top want als United City of een andere Engelse club veel uitgeeft is het belachelijk maar doet nu Milan het is het prachtig.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:35
Maar het is al wel veel beter dan ze de afgelopen jaren hebben gehad.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:36
Calhanoglu is echt wel van het niveau united. Zijn creativiteit en inzicht is precies wat united mist op het middenveld. Ricardo Rodriguez had makkelijk bij United op de linksback kunnen spelen want die is echt niet minder dan Shaw Darmian. Andre Silva is pas 21 en een groot talent en moet nog stappen maken maar dat word wel een grote. Hij schiet ze er bij het national elftal van Portugal ook in. Kessie ook een groot talent waar de hele top achteraan zat. Dus ben het niet eens met jou opmerking dat alleen Bonucci het niveau van United heeft.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 11:40]
Vind ik leuk
Gu3rilla +9980
maandag 17 juli 2017 om 11:45
Calahnoglu niveau van United serieus? Die man heeft een half jaar niet gespeeld en het halfjaar daarvoor was niet bepaald super goed ofzo.

Zoals ik al zei is Rodriguez al 2 jaar poep maar mensen denken dat hij nog altijd beest is omdat hij dat eens was, is hetzelfde met Willems, en fans in het buitenland, denken ook dat hij nog beest is terwijl hij al 2 jaar poep is.

Silva en Kessie zijn talenten die nu echt niet goed genoeg zijn.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:52
Njaa Calhanoglu laat al jaren zien dat hij van hoog niveau is. Door een of andere psychische reden speelde hij inderdaad het laatste half jaar niet vanwege een schorsing. Maar die kan echt wel voetballen. Rodriguez is echt geen poep hahaha. Wolfsburg was afgelopen jaar gewoon dramatisch maar de jaren daarvoor was hij gewoon een leider voor Wolfsburg en moet nog 25 worden. Maar kom op zeg je gaat toch niet beweren dat hij van een lager niveau is dan Darmian en Shaw of slakkie Blind?
Vind ik leuk
Gu3rilla +9980
maandag 17 juli 2017 om 11:56
Als Rodriguez zo goed was zoals heel veel fans denken waarom is geen enkele topclub in hem geïnteresseerd geweest? Hij had 2 jaar op rij een afkoooclausule maar helemaal niemand geen enkele topclub wou hem.

Rodriguez is een speler die door iedereen zwaar word overschat en altijd word genoemd als een van de beste linksbacks ter wereld terwijl hij in werkelijkheid een jongere Kolarov is het enige wat hij heeft is zijn geweldige linkerbeen de rest is pure middelmaat. Het is ook niet voor niets dat ze hem bij Wolfsburg centraal hebben gezet hij bakte er niks meer van op LB.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:02
Nog steeds ben ik er van overtuigd dat hij beter is dan de 3 opties die er nu zijn.
Vind ik leuk
JCJWZ +6011
maandag 17 juli 2017 om 11:47
Ja dat ben ik met je eens, Calhanoglu, Musacchio en nu Morata springen er wel uit maar de rest van het rijtje is toch beduidend minder.
Vind ik leuk
Gu3rilla +9980
maandag 17 juli 2017 om 11:53
Musacchio is idd uitstekend, maar Calahnoglu is echt niet beter dan Mata, Pogba Mhikitaryan, Herrera spelers die zijn concurrenten zouden zijn. Voor mij is Calahnoglu een mooi weer voetballer niet iemand die constant is, alleen zijn vrijetrappen zijn dat.
Vind ik leuk
Frenkie +463
maandag 17 juli 2017 om 22:21
Klopt die Calhanoglu is inderdaad een mooi weer voetballertje, heb je niet veel aan. Leuke vrije trappen maar dat is het ook wel.
Vind ik leuk
Frenkie +463
maandag 17 juli 2017 om 22:19
Alleen Bonucci goed genoeg? Biglia kan ook makkelijk mee bij United, is 3 klassen beter dan Fellaini. Die heeft niet voor niks 50 interlands op zijn naam staan voor Argentinie. Daarnaast doen die andere echt niet onder voor wat er vorig jaar rondliep bij United. Neem nu Rodriguez, die is beter dan Blind, Shaw of Darmian en heeft veel meer ervaring.
Vind ik leuk
Truth +2038
maandag 17 juli 2017 om 11:20
Zeveraar !

Mourinho gaf zelf aan dat hij Morata erbij wou maar dat real gewoon vasthield aan de prijs van 90 miljoen en nu is plots 70 genoeg ...ook al haat of heb je iets tegen United of mourinho maar hier is sprake van een klootzak die gewoon spellekes wou spelen ...geef dat toch eens toe ipv te lullen over mourinho ...van mij krijgt perez een dikke Fuck You !
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:44
Hij kan ook Rashford een kans geven ipv 85 miljoen uit te geven. Zo blijft die jongen ook stil staan in z'n ontwikkeling. Hetzelfde geldt voor martial.
Vind ik leuk
Vidar +215
maandag 17 juli 2017 om 13:22
Ga ergens anders huilen. Mensen hier op VP willen altijd makkelijk scoren met Mourinho of United te bashen als koopclub of wat dan ook. Mensen begrijpen dus duidelijk niet dat wanneer United aanklopt bij een club de prijs al snel hoger is dan de speler waard is, simpelweg omdat het United is.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:28
Of gewoon geen goeie technisch directeur of iemand die goed kan onderhandelen bij de transfers. En hoe zo huilen? Vervelend als iemand een andere mening heeft?
Vind ik leuk
Vidar +215
maandag 17 juli 2017 om 14:40
Niet vervelend als iemand een andere mening heeft, het is gewoon elke zelfde argumenten. Is overigens niet persoonlijk bedoeld, was gewoon toevallig dat jij het poste.

Anyway, zoals ik al aangaf, zelfs met een goeie TD moet United altijd meer betalen. Zelfs toen David Gill over de transfers ging moest United al veel betalen. Het is niks nieuws, het is alleen hinderlijk dat mensen het makkelijk vinden om Mourinho te bashen voor iets waar hij geen invloed op heeft.
Vind ik leuk
Truth +2038
maandag 17 juli 2017 om 17:23
David gill stond bekend als een zeer goede onderhandelaar en het was toen niet anders dus een betere TD maakt niks uit ...ze moeten gewoon via derden gaan want het is de naam United die alles om zeep helpt !
Een club laten kopen en dan huren van die club met een optie tot aankoop en we zullen eens zien hoe de prijs dan zal zijn ?
Vind ik leuk
Frenkie +463
maandag 17 juli 2017 om 22:14
Ja ik had zo men twijfels over Milan maar je kan nu toch niet ontkennen dat er volgend jaar wel een redelijk elftal komt te staan. Of ze kampioen worden heb ik nog men twijfels over want het moet nog wel allemaal passen. Maar ze worden wel zeker top 4 en dan speelt Milan in 2018/2019 weer eindelijk champions league omdat dan 4 italiaanse clubs rechtstreeks geplaatst zijn voor de champions league.
Vind ik leuk
lexy88 +877
maandag 17 juli 2017 om 10:36
Iemand die weet of dit allemaal mag en kan binnen de grenzen van het Financial Fair Play? Dat is an sich natuurlijk een farce, maar er zijn wel bepaalde normen toch? Kan iedereen met een pot met geld alles meteen investeren of moet er ook een verdienmodel zijn oid?
Vind ik leuk
Paul1982 +3008
maandag 17 juli 2017 om 10:41
Ik dacht dat je niet meer dan 40 miljoen schulden mag maken in 4 jaar. Dus dat zou betekenen dat Milan flink moet verkopen om niet in de problemen te komen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:43
Dat klop @paul1982
Vind ik leuk
Ricky +3845
maandag 17 juli 2017 om 10:59
Niet meer dan 40 miljoen schulden mag maken in 4 jaar???

Hoe zit het dan met Real en Barca met hun schulden?
Vind ik leuk
Paul1982 +3008
maandag 17 juli 2017 om 10:59
Die staan boven de wet, dat weet je toch ;-)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:04
Die maken geen 40miljoen schuld in 4 jaar.
Vind ik leuk
Gu3rilla +9980
maandag 17 juli 2017 om 12:12
Die hebben niet zo'n schulden als mensen denken dat is niet waar.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:08
En als je nou 500 miljoen op je bank heb die je gewoon kan uitgeven dan maak je geen schulden
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:16
je uitgaven mogen niet groter zijn dan je inkomsten.
heb je een schuld moet je die afbetalen met een bepaald percentage van je inkomsten. dus dan heb je meer inkomsten nodig dan dat je uitgeeft
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:14
30 miljoen over 3 jaar over seizoenen 15/16-16/17-17/18

maar zolang de eigenaar/aandeelhouder van de club de uitgaven kan dekken. heeft ffp geen enkele zin. dan wordt de kloof alleen masr groter ipv kleiner

een externe financier wordt niet als natuurlijke inkomsten gezien....
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:42
Volgens mij mag dit allemaal gwn maar er zou wel bepaalde eisen aanzitten
Vind ik leuk
Gu3rilla +9980
maandag 17 juli 2017 om 10:43
Milan kan doen wat het wil dit jaar.

FFP heeft sinds een aantal jaar de regel dan 'new owners' een jaar vrij van FFP staan als je ze geen geleend geld gebruiken.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 11:20]
Vind ik leuk
Paul1982 +3008
maandag 17 juli 2017 om 10:59
Als ze aan het eind van 4 kalenderjaren maar onder de 40 miljoen verlies zitten. Ik weet niet hoe ze het de afgelopen 3 jaar hebben gedaan.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:42
Fuck! Hier laat PSV zich toch weer het kaas van het brood eten zeg.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:42
Bizar zeg...

https://m.facebook.com/deanalyserendetrainer/
Vind ik leuk
Gu3rilla +9980
maandag 17 juli 2017 om 10:43
Wat heeft je Facebook link hiermee te maken?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:43
Ik begin steeds meer en meer te hopen dat ze finaal op hun bek gaan dat Milan.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:37
Ik ben er ook allerminst van overtuigd dat je een elftal kan kopen. Je kan het wel kopen maar dan functioneert het nog niet.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:44
Bizar dat er fans voor dit soort clubs zijn, sie maar zieke bedragen uitgeven. Nee geef mij maar onze competitie.
Vind ik leuk
JAG89 +366
maandag 17 juli 2017 om 10:51
Sorry hoor maar ze hebben jaren weinig uitgegeven! En dit hadden ze echt nodig, want hun selectie was echt zwaar belabberd! Ik juich het alleen maar toe dat er weer een topclub bij komt ipv dat er maar een paar zijn waar hele goede speler gewoon op de bank verpieteren!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:01
Als je het zo stelt dan ben ik het zeker met je eens! Vind het alleen zo jammer dat bij alle topclubs een of andere oliesjeik of iets dergelijks aan te pas moet komen om ervoor te zorgen dat een club weer aan kan sluiten bij de top.
Vind ik leuk
JAG89 +366
maandag 17 juli 2017 om 11:45
Ik snap je gevoel! Maar tegenwoordig zijn het gewoon grote bedrijven!

En in het bedrijfsleven is het meestal dat er een grote geldschieter achter zit, of door middel van crowdfunding dat ze groot zijn.

En helaas is het niet anders in het voetbal. En aangezien het over gigantische bedragen gaat. Is het niet raar dat er oliesjeiks, gasmagnaaten en rijke zaken mannen er achter zitten. Want anders kan je simpel weg niet mee doen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:57
Ik snap het wel maar ik romantiseer het misschien iets te veel.
Ik ben gewoon bang dat het over een tijdje helemaal over de kop schiet.. Daarvoor hou ik teveel van deze sport.
Vind ik leuk
Truth +2038
maandag 17 juli 2017 om 17:25
Dus je bent het dan ook eens dat United dit doet want als je aan de top wil blijven moet je uitgeven right ?
Vind ik leuk
JAG89 +366
maandag 17 juli 2017 om 17:29
Ik zeg niet dat elk beleid goed is. Maar dat het wel onoverkomelijk is.
Vind ik leuk
pos +3316
maandag 17 juli 2017 om 10:46
Ik denk dat er momenteel even niet zoveel jeugd doorstroomt bij AC Milan. Je hebt weleens van die jaren.
Vind ik leuk
JAG89 +366
maandag 17 juli 2017 om 10:48
Ze doe wel echt gerichte aankopen! Ik denk dat Milan weer gaat opstaan! Want om eerlijk te zijn heb ik hun ook wel echt gemist in CL!!!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:52
Dat Finacial FairPlay werpt zijn vruchten af!!!!
Vind ik leuk
Gu3rilla +9980
maandag 17 juli 2017 om 11:21
sinds 2015 de new owner regel.

en FFP was er ook nooit om spenderen te stoppen maar schulden te verkomen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:54
Belachelijk dat dit kan. Schulden tot aan Tokio en evengoed zoveel geld spenderen. Fifa FAIRPLAY......
Vind ik leuk
Gu3rilla +9980
maandag 17 juli 2017 om 11:22
Milan heeft geen schuld.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:54
Neejoh!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 10:57
Zet gelijk een volledig nieuw elftal neer, ik geloof niet dat dit een kampioensteam kan gaan zijn...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:11
Als dit Door gaat heeft AC Milan sowieso een beter elftal dan vorig seizoen.
En ik geloof zeker dat ze in de top 3 kunnen eindigen
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:22
Ze halen met Morata, André Silva en Borini wel 3 spitsen.. wat moet je ermee? Kan Borini weer verder met waar hij gebleven was, de bank warmhouden maar dan nu in Milaan.
Vind ik leuk
dhrwobo +4955
maandag 17 juli 2017 om 11:23
Dat zou een goede aankoop zijn van Milan. Ik begin er steeds meer vertrouwen in te hebben daar!

Maar kan VP nou eens stoppen met iedere speler een 'ster-speler' te noemen? Morata is een goede spits, maar geen 'ster-speler van real'.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:59
Milan staat binnen een paar jaar weer aan de Europese top als ze dit enkele jaren volhouden. Juventus zullen ze dit seizoen nog niet kunnen kloppen, maar een tweede plek moet echt haalbaar zijn.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:32
Ik lees niets anders dan lof voor Milan dat ze zoveel geld uitgeven. Hahahaha was het een City,PSG, Chelsea of United geweest dan noemde men het koopzieke clubs. Stelletje hypocrieten bah!
Vind ik leuk
United +35493
maandag 17 juli 2017 om 12:58
Die Chinezen zijn flink aan het uitgeven...
Vind ik leuk
raoul88 +217
maandag 17 juli 2017 om 13:42
A-C Milan is back... en halen maar spelers.. eindelijk een echte rijke chinees.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:18
Mooie club voor Morata, en dat zeg ik als Juve fan
Vind ik leuk
United +35493