Doorbraak van eigen jeugd ondergeschikt bij PSV: 'Ik weet wat de fans dan roepen'

Doorbraak van eigen jeugd ondergeschikt bij PSV: 'Ik weet wat de fans dan roepen'

maandag 17 juli 2017 om 11:05

PSV wil talenten uit de eigen opleiding komend seizoen vaker de kans geven, maar wat algemeen directeur Toon Gerbrands betreft is de doorstroming van eigen jeugd niet heilig. Dat zegt hij voor de camera van Omroep Brabant. Uiteindelijk draait het ook bij PSV om het winnen van prijzen, stelt Gerbrands. 

"We zijn nog steeds een voetbalclub. Kampioen worden staat op één. En we willen ons plaatsen voor de Europa League en daar overwinteren, dat zijn de grote doelen voor PSV", steekt hij van wal. 

"Bij visie horen keuzes. Marcel Brands kan uitleggen dat wij eigen jeugd een belangrijke rol toedichten, daar steken we heel veel geld in. Maar het gaat honderd procent om presteren, het gaat om winst en verlies. Ik ben uit de topsport, het gaat om titels en winnen. Het andere is mooi als het zo is, maar niet de hoofdzaak."

"Als ik vraag aan de supporters wat ze liever hebben: prachtig spelen en derde worden of kampioen worden? Dan weet ik wat ze roepen", vervolgt Gerbrands. "Het is mooi als het met een mooie stijl is, maar het gaat mij om winst."

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

Filip_FCU +6507
maandag 17 juli 2017 om 11:12
PSV is volgens mij gewoon teveel bezig met de korte termijn.
Vind ik leuk
Ruud40 +6905
maandag 17 juli 2017 om 11:16
Zo ie zo rare uitspraak:
"Als ik vraag aan de supporters wat ze liever hebben: prachtig spelen en derde worden of kampioen worden?"

Het stukje gaat helemaal niet over het spel. Dat hangt ook niet af van of je met eigen jeugd speelt of niet.

Hij beter kunnen zeggen:
"Als ik vraag aan de supporters wat ze liever hebben: met eigen jeugdspelers spelen en derde worden of kampioen worden?

Maar dan nog. Niemand vraagt er om 11 zelf opgeleide spelers op te stellen. De kritiek is dat psv nauwelijks eigen jeugd een kans geeft. En die eigen jeugd krijgt met dit soort interviews niks minder dan een mes in de rug van de club zelf.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 11:17]
Vind ik leuk
psvisch +622
maandag 17 juli 2017 om 11:25
Zoet, Brenet, Bergwijn, Locadia, Hendrix, de Wijs. Dat zijn 6 eigen jeugd spelers die dit seizoen basisspeler zullen zijn of er tegen aanhangen. Dan vind ik het onzin om te zeggen dat eigen jeugd geen kans krijgt. Maar ja het is populair om te roepen dat PSV eigen jeugd helemaal geen kans geeft, dus als je aandacht nodigt hebt ga vooral door met die onzin.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:30
bergwijn komt van ajax, locadia van willem 2 dus niet helemaal goed ;-)
Vind ik leuk
Jozef +20842
maandag 17 juli 2017 om 11:34
PSV maakte hun opleiding af en geeft ze kansen, daar gaat het toch om?
Vind ik leuk
psvisch +622
maandag 17 juli 2017 om 11:35
Zo wat, ze hebben in de jeugd van PSV gespeeld dus ben je jeugdspeler van PSV. Als ik een studie volg op universiteit A en de laatste 2 jaar het afmaak op universiteit B, dan ben ik student geweest op beide universiteiten. En zo is dat ook met voetbalopleidingen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:36
LOL dit komt van een Ajacied... Ajax noemt alle Denen die 1,5 jaar bij de club spelen ook eigen jeugd.

Bergwijn heeft 2 jaar bij Ajax gespeeld en speelt sinds 2011 bij PSV. Ik denk dat je hem eigen jeugd mag noemen. Wat je nu doet is met je vingertje in de lucht roepen dat Bergwijn Ajax jeugd is omdat hij daar ooit heeft gespeeld toen hij 12 was daar speelde. het belangrijkste deel van zijn ontwikkeling in de jeugd elftallen heeft bij PSV plaatsgevonden.

Willems noemt niemand bij PSV eigen jeugd... hij heeft namelijk zijn hele ontwikkeling bij Sparta gedaan en is daar zelfs gedebuteerd.

Locadia heeft een heel ander pad achter de rug. Die heeft bij meerdere profclubs gespeeld.

Beetje goedkoop om een "Ja maar Ajax" te doen hier!
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 11:37]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:45
het is een opgeleide speler maar geen eigen jeugd. want als je een speler bij een andere club weghaalt en een paar jaar opleid wordt er sarcastisch eigen jeugd geroepen..
Vind ik leuk
psvisch +622
maandag 17 juli 2017 om 11:50
Al de spelers die ik op heb genoemd zijn eigen jeugd spelers volgens de regels van de UEFA.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:51
ach mat maakt het uit. ze zullen toch nooit hoger komen dan psv. misschien middelmaat ergens in de bundesliga
Vind ik leuk
psvisch +622
maandag 17 juli 2017 om 12:08
Dat zal heel goed kunnen, dat boeit me verder ook niet. Als ze maar titels winnen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:10
Ja net als bazoer, dolberg en frenkie de jong?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:21
Reactie verwijderd VP
Doe eens normaal!
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 15:36]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:35
Ruige taal voor iemand die mij locadia etc ook geen eigen jeugd heeft horen noemen. Maar ja het is wel zo, uiteindelijk heeft Ajax met al die jeugd afgelopen 3 jaar niks gewonnen, kun je zegven daarvoor 4x op rij he maar voor de 4x won psv hem ook 4x op rij...
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 12:36]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:47
de jeugd van ajax heeft meer gepresteerd dan het hele basis elftal van psv in 15 jaar zal doen. de beste speler bij psv wordt gehuurd van chelsea hahahah hoe sneu ben je dan
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 18:17
Nee de beste speler is gekocht voor 8 miljoen, en jullie beste speler is gekocht voor 12 miljoen...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 18:18
Maar ja als je huntelaar ook eigen jeugd noemt dan gaat het al mis, schijnt dat hij van psv komt....
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:47
Moet je nou direct de persoon gaan spelen als mensen een andere mening hebben of een plaagstootje terug geven?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:52
ja
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:54
Te korte lontjes ontploffen nog eens in het gezicht van degene die ze aansteekt. Nergens voor nodig.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:38
Bergwijn is bij psv sinds zijn 13e als je dat geen eigen jeugd wil noemen hebben jullie bij ajax geen 1 eigen jeugdspeler in de basis staan.
Vind ik leuk
Bullet +1378
maandag 17 juli 2017 om 11:49
zoek dat dan maar eens ff goed op, want je roept maar wat!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:08
Bergwijn kwam toen hij 14 was naar psv dus laat dat maar achterwegen, die is niet opgeleid door ajax. Hoe oud Locadia was weet ik niet maar hij heeft en de B gespeeld bij PSV en misschien ook in de C...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:12
Los van Zoet hoor ik ook geen basisspelers
Vind ik leuk
Harrie82 +2439
maandag 17 juli 2017 om 13:49
Zullen we dan al die spelertjes die Ajax heeft aangetrokken ook gaan opnoemen. Want ook Ajax haalt jonge spelers, waarna er geroepen wordt dat het eigen jeugd is. Dus kijk eerst naar jezelf, als je geen haar beter bent.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 16:53
flikker toch op met je kansloze haatzaaiende reacties kleuter.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:01
zegt een persoon die piet potlood heet. hoe heet je moeder? sarah stoephoer?
Vind ik leuk
Manus +390
maandag 17 juli 2017 om 17:09
Doe toch eens normaal joh. Het enige wat je doet is haatzaaien en mensen uitschelden. Blijf dan lekker bij de ajax-topics!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:11
oh ja want dat doen de haatzaaiers bij psv en feyenoord ook. flikker toch op man.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 19:38
klopt en van het geld dat jij daar heen hebt gebracht rijd ze nu een dikke Porsche.
Vind ik leuk
Noudyo. +9860
maandag 17 juli 2017 om 11:30
Hendrix heeft jaren moeten wachten, terwijl hij al die tijd al klaar was voor het 1ste. Locadia en Bergwijn rouleren, dus zijn allebei eerder rotatiespelers. Brenet was jaren lang wissel voor Willems. De Wijs is verre van een basisspeler. Dan hou je Zoet over...
Vind ik leuk
psvisch +622
maandag 17 juli 2017 om 11:38
Hendrix meer dan 100 wedstrijden in PSV 1, is ondanks zij vele blessures voldoende voor zijn leeftijd. Locadia is de laatste 2 jaar gewoon basisspeler als hij niet geblesseerd is. Bergwijn krijgt de ruimte om zich te bewijzen, echter lukt hem dat tot op heden niet. Brenet krijgt nu de kans, de Wijs mag dit seizoen strijden met Swaab en Isimat voor een basisplek.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:33
denk dat er maar 2/3 hooguit een basisplaats krijgen. Zoet, hendrix & misschien locadia

ok brenet bij gebrek aan beter. maar Bergwijn en De wijs gaan zeker geen basis plaats krijgen.

en op zich natuurlijk mooi 3/4 van de 11, wat dat betreft doet Ajax het niet heel veel beter natuurlijk

maar blijf het vinden dat als je een speler als Ramselaar vorig jaar gekocht heeft als backup Rigo hebt. waarom je dan ook nog een speler moet huren voor die positie dat blijf ik wel vreemd vinden

maar denk wel dat PSV het met de huidige selectie het moeilijk gaat krijgen vooral verdedigend

Vind ik leuk
Leedz +3314
maandag 17 juli 2017 om 11:36
Bergwijn en Brenet kan je wegstrepen en dan blijven er 4 over...

Locadia die heeft echt moeten dreigen om een plekje te veroveren
Hendrix die word gebruikt als jojo
Zoet heeft het waar gemaakt
De Wijs heeft nog niks gepresteerd en zal ook dit seizoen geen kansen gaan krijgen..

Kortom 2 van de 6 die je opnoemt is eigen jeugd en bereikt iets
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:38
Waarom Bergwijn wegstrepen? Omdat hij ooit een verleden had bij Ajax? Een verleden van welgeteld 2 jaar?
Vind ik leuk
Leedz +3314
maandag 17 juli 2017 om 12:01
Tis grappig om te lezen dat als het een speler van een andere club betreft dan is het een jeugdspeler maar als de media hetzelfde zegt bij Ajax is het opeens geen jeugdspeler...

Goed om te weten
Vind ik leuk
psvisch +622
maandag 17 juli 2017 om 11:43
Haha...wat een onzin zeg. Ik ga er maar niet verder op in. Als je serieus wordt dan doe ik dat graag.
Vind ik leuk
Filip_FCU +6507
maandag 17 juli 2017 om 11:38
Is zeker ook niet zo dat de jeugd geen kansen krijgt maar zeker onder Cocu is het vrij matig geweest qua kansen.

Ramselaar een jongen waar je later miljoenen aan kan gaan verdienen mocht hij zich goed ontwikkelen kreeg bijvoorbeeld niet de voorkeur boven Siem de Jong die matig speelde maar er een penalty in schoot en dus hadden jullie misschien een kans op het kampioenschap?

Hendrix, Lammers, Rigo, Rosario en nog wat jongens die het erg goed doen in jong PSV kregen gewoon te weinig speeltijd afgelopen seizoen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:53
Het probleem bij PSV is doordat er weinig jeugdspelers de kans krijgen en er meer aankopen gedaan worden, dat de jeugd die echt talent heeft het liever zoekt bij een club waar ze wel de kans krijgen. Voor mijn gevoel krijgen ze alleen de kans als ze echt top zijn. Tuurlijk blijft het gokken met talentjes, maar kijk bv naar Onana. Was wel een goeie keeper, maar in eerste instantie geen eerste keus. Ok, misschien niet het beste voorbeeld omdat hij erin kwam uit nood, krul die geblesseerd was enzo, maar probeer alleen maar aan te geven dat het ook positief uit kan vallen. Voor mijn gevoel heeft psv daar een probleem en daarom kopen ze elk jaar weer spelers. Ajax speelt daar al jaren goed op in, daarom hebben ze nu een flinke zak met geld
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:34
Klopt, er komt een tijd dat PSV een periode van een aantal jaar geen kampioen word.
Er is een grote kans dat PSV dan ook geen Champions League speelt..
En dan??
Alleen Feyenoord heeft een lage bedrijfslast, Ajax en PSV hebben de Champions League nodig om te overleven.

Ajax maakt puur winst door de transfers, alleen vorig seizoen was rendabel met de finale plaats.

PSV moet verder kijken, Bergwijn, Lammers, Rigo ect de kans geven.. (tegen degradatie kandidaten zijn deze spelers prima op hun plek.
Vind ik leuk
psvisch +622
maandag 17 juli 2017 om 11:46
PSV begroot op EL en niet CL. Check eerst de feiten voordat je onzin uitkraamt.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:56
Totaal niet met je eens betreft Ajax. Ze hebben het nu zo goed voor elkaar, talentjes die goed geld opbrengen terwijl ze haast niets gekost hebben...
Ze redden het ook zonder CL. Daarentegen moet Ajax (sportief gezien) altijd europees spelen, is ook op begroot, maar mocht het misgaan dit seizoen dan hebben ze genoeg buffer om daar niet slecht uit te komen
Vind ik leuk
masterpsv +5348
maandag 17 juli 2017 om 11:47
Want?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:48
In het voetbal is het vaak ook korte termijn denken.

Lange termijnvisie in het voetbal heeft totaal geen zin door alle korte termijn veranderingen.

Vind ik leuk
Itsese +1777
maandag 17 juli 2017 om 13:19
Belangrijkste is ook om dit jaar kampioen te worden.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:14
De club zonder visie. Dit jaar doen ze het zo. Als volgend een club succes heeft met een bepaald beleid dan volgen ze hun weer.
Vind ik leuk
psvisch +622
maandag 17 juli 2017 om 11:28
Club zonder visie wint de laatste 3 jaar meer titels dan een club met visie. Pas maar op wanneer PSV een visie krijgt dan kan de rest het helemaal wel schudden qua titels.
Vind ik leuk
dhrwobo +8837
maandag 17 juli 2017 om 11:38
Huilie huilie... Want Ajax blinkt de laatste jaren uit in het laten slagen van 'eigen jeugd'...

Riedewald? Niet geslaagd
Tete? Niet geslaagd
El Ghazi? Niet geslaagd
Kishna? Niet geslaagd
Bazoer? Niet geslaagd
Zivkovic? Niet geslaagd
Cherny? Niet geslaagd
Dijks? Niet geslaagd
Muric? Niet geslaagd
Fischer? Niet geslaagd
Andersen? Niet geslaagd
Ligeon? Niet geslaagd
Menig? Niet geslaagd
Denswil? Niet geslaagd
Van der Hart? Niet geslaagd
Hoesen? Niet geslaagd
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 11:40]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:46
haha, hier hoor je ze nooit over. De lijst kan langer met de megatalenten Babel, Anita, Emanuelson etc etc.
Vind ik leuk
Bullet +1378
maandag 17 juli 2017 om 11:55
Anita?? Babel?? kijk ff hoe die afscheid hebben genomen!!
Die zijn naar een zeer goede club gegaan. Urby AC, das ook prachtig toch!?
Vind ik leuk
Bullet +1378
maandag 17 juli 2017 om 11:54
nogal een slechte lijst... je zet er spelers tussen die zelf weg wilden. Die hadden echt nog wel alle kansen gekregen, maar daar hadden ze geen geduld voor. Als je dan een lijst maakt, doe het dan goed!

daarbij: ieder jaar komen er spelers over van de A jeugd. je hebt ook geen plek voor al die spelers.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:59
Maak dan ook ff een lijstje met spelers die t wel gered hebben. Lekker makkelijk om alleen deze lijst te plaatsen en dan te zeggen dat het niet slaagt
Vind ik leuk
Jozef +20842
maandag 17 juli 2017 om 13:09
Je hebt erg je best gedaan zie ik.

Inherent aan het zijn van een topclub is dat er een topsport cultuur heerst. Dat houdt in dat alleen de allerbeste spelers onder alle talenten overblijven. Het zou pas vreemd zijn als iedereen zou slagen, want dan kwamen we elftallen tekort of moeten we standaard gaan verkopen als ze 19 zijn.

Er zijn weinig clubs als Ajax waar spelers hun loopbaan mogen starten en heel vaak succesvol zijn nadat ze dat ze het eerst bij Ajax gemaakt hadden.
Heel je lijstje vindt trouwens verdere emplooi in het betaalde voetbal, maar inderdaad, sommigen zullen stranden op het niveau Club Brugge of FC Groningen. Geen schande, en die jongens zullen Ajax dankbaar zijn dat ze toch maar lekker een mooie boterham kunnen verdienen met voetballen, mede dankzij hun Ajax opleiding natuurlijk....

:-)
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 13:10]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:47
En wat levert een langetermijnvisie in het voetbal tegenwoordig op?

Helemaal niks want in het voetbal veranderd er in korte tijd te veel om een visie op te bouwen.

De missie blijft het zelfde en dat is prijzen winnen. De visie die daarvoor gebruikt wordt zou per seizoen kunnen afwijken.
Vind ik leuk
Noudyo. +9860
maandag 17 juli 2017 om 11:16
''Overwinteren in de Europa League''? Kom op zeg. Wat Ajax kan, kunnen wij ook. Gewoon voor de cup gaan
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:21
moet je de europa leaque wel serieus nemen en dat deed psv nooit.
Vind ik leuk
Noudyo. +9860
maandag 17 juli 2017 om 11:28
Yep. Da's nog maar de vraag.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:20
Gooi aub Cocu er uit als er niet overwintert wordt in Europa...
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 11:21]
Vind ik leuk
BluRP +277
maandag 17 juli 2017 om 11:21
Heeft dus te weinig vertrouwen in de spelers die momenteel in de jeugd spelen. Jammer...
Vind ik leuk
pinkelman +2629
maandag 17 juli 2017 om 11:24
Kon ie ook zo mooi bij AZ, tegelwijsheden.
'Als je vraagt aan de supporters wat ze liever hebben: prachtig spelen en derde worden of kampioen worden?'
Saneren en rust brengen deed ie goed.
En het begon nog zo goed door de heren gebrands en brands toen het nog Depay voor grote bedragen verkocht (mede doordat van gaal hem mij nam voor het succesvolle WK) met hun uitspraken 'over een paar jaar moet de selectie voor 50 procent bestaan uit spelers uit de eigen jeugdopleiding.
Hoepla dure aankopen als Maher, Ramselaar, Pereiro worden pijlsnel opgevolgd door weer een nieuw rijtje dure aankopen. Who's next..
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 11:43]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:38
Vorig jaar speelde ze bij lange na niet prachtig dus hij kan beter vragen, willen jullie slecht spelen en derde worden of de jeugd vaker een kans geven en derde worden?
Korte termijn visie, heel simpel. Ja je moet nu presteren maar je verdient weinig met iedereen die je verkoopt en dat hou je in stand door te blijven huren, door spelers te kopen met een hoog doorverkooppercentage en door spelers binnen te halen met een lage vaste transfersom. Ja maar anders komen ze niet. Nee en dan moet je vaker voor eigen jeugd kiezen.
Misschien word je een keer in de 5 jaar kampioen maar het gat met de andere 2 concurrenten wordt steeds groter zo.
Jeugdspelers kiezen liever voor Ajax, Feyenoord of AZ omdat ze daar wel eerder de kans krijgen.

Nu met van Ginkel erbij gaat toch Ramselaar weer op de bank zitten want Propper en Hendrix gaan spelen lijkt me.

En laat Ramselaar nou net de grootste aankoop zijn van vorig seizoen dus wederom kapitaalvernietiging.

Vind ik leuk
WG +421
maandag 17 juli 2017 om 11:26
Dit artikel bewijst dat PSV onvoldoende ruimte geeft aan de ontwikkeling van jeugd, maar gaat voor het korte termijn succes. Opzich maakt dat niet veel uit, maar dan moet je accepteren dat je jeugd niet voor de continuiteit zal zorgen. Als je dit vergelijkt met clubs als Ajax, waar je ziet dat er een sterke lichting klaar staat om in te vallen, denk aan spelers als De Ligt, Van de Beek, Kluivert en natuurlijk Nouri..
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 11:28]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:31
Dat kan. Maar wat als ajax dit jaar geen kampioen wordt? Dan kan je leuk spelers inpassen en een mooi banksaldo hebben, maar dan staat de teller ook op vier jaar zonder titel. Dan haalt Keizer de kerst ook niet, Ook al heb je een aantal leuke jeugdspelers...
Vind ik leuk
2cents +35264
maandag 17 juli 2017 om 11:38
Geen kampioen worden weet je toch niet met de kerst? Of voorspel je dat Ajax met de kerst al is uitgeschakeld?

Bovendien is Keizer niet 3x zonder titel gebleven, maar Ajax. Moet Keizer dan wijken als hij z'n eerste poging geen titel haalt? Dat lukte Bosz, Cocu en Van Bronckhorst toch ook niet? En toch mochten ze allen doorgaan. Ondanks dat Ajax bij Bosz al 2 jaar geen kampioen was geweest. PSV bij Cocu al een jaar of 5(?) en Feyenoord bij Van Bronckhorst al een jaar of 17(?).
Vind ik leuk
Bullet +1378
maandag 17 juli 2017 om 11:56
titel verlies je niet met kerst hè! 34 speelronden, dan wordt ie pas verdeeld!
Vind ik leuk
psvisch +622
maandag 17 juli 2017 om 11:32
Brenet, Zoet, Locadia, Hendrix, De Wijs, Bergwijn. Allemaal eigen jeugd en basisspeler of hangen er tegen aan. Ach ja vanuit Ajax perspectief is dat weinig, vergeleken met andere clubs in Nederland bovengemiddeld. Alleen die van Ajax winnen geen prijzen meer. En volgens mijn hebben jullie ook liever de prijs van de beste jeugdopleiding in plaats van de landstitel. En dat mag....
Vind ik leuk
WG +421
maandag 17 juli 2017 om 11:36
Dat ben ik niet helemaal met je eens, spelers als Hendrix en Locadia zijn behoorlijk gefrustreerd geweest omdat ze niet de plaats kregen die ze hadden verwacht en tevaak zijn gepasseerd. Beide spelers hebben met een transferverzoek gedreigd. Bergwijn hikt er al te lang tegenaan, maar doorbreken doet hij niet.
Vind ik leuk
derksen +6829
maandag 17 juli 2017 om 11:26
Zo is dat toon
De gemeente springt wel weer bij als de nood hoog is
Dus ga je gang..
Vind ik leuk
cheeks +1656
maandag 17 juli 2017 om 11:31
Gemeente heeft nog nooit bijgesprongen, zij verdienen er juist op. Dit itt de gemeente Amsterdam die Ajax van een faillissement gered heeft ten tijde van de Meer.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14024
maandag 17 juli 2017 om 11:26
Beste Toon wat je nu doet is belabberd spelen en derde worden.
Vind ik leuk
Bdog +3331
maandag 17 juli 2017 om 11:27
Bewaking news! PSV verkiest presteren op korte termijn boven eigen jeugd de kans geven.
Vind ik leuk
Dee79 +1903
maandag 17 juli 2017 om 11:30
Toon dat kun je wel willen maar Cocu denkt daar volgens mij heel anders over..
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:30
Geen speld tussen te krijgen van wat Toon zegt.
Je kan wel mooi willen voetballen maar als het geen prijzen oplevert heb je er geen drol aan .
En zo slecht gaat het allemaal niet qua eigen jeugd inpassen. Zoet Hendriks bergwijn brenet de wijs Rosario Dante Rigo....zullen dit seizoen of een basisplaats hebben en of veel minuten gaan maken .
En de beste zal gaan spelen of dat nu een talent is of aankoop.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:32
Als je de jeugd minder belangrijk vind dan de prestaties dan mag PSV er wel voor zorgen dat ze genoeg centjes krijgen om een elftal te kopen. En dat is vooralsnog niet aan de orde omdat er bijna geen centjes zijn. Zal niet zo heel lang meer duren of PSV word een stabiele middenmoter.
Vind ik leuk
WG +421
maandag 17 juli 2017 om 11:32
Waar ik mij persoonlijk aan stoor is de omgang met jeugd door PSV. PSV koopt vaak talenten op bij andere clubs, in de leeftijdscategorie 12jaar - 18jaar. Deze spelers worden ingelijfd door PSV en blijven altijd op een zijspoor, op een enkeling na. Neem een speler als Hendrix, ik ben ervan overtuigd dat dit beleid zijn ontwikkeling remt.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:34
Hij heeft helemaal gelijk.

Met jeugdspelers kun je af en toe leuk meedoen maar wil je bij de top horen kun je hier absoluut niet op bouwen.

En alle jeugdspelers met potentie gaan tegenwoordig al vroeg naar het buitenland.

Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:41
Mij ok toontje
Vind ik leuk
Jozef +20842
maandag 17 juli 2017 om 13:35
Kijken of het net als afgelopen jaar opnieuw Toontje lager zal worden...

Zal best meevallen denk ik, Luuk zal niet zo hopeloos slecht zijn als nu beweerd wordt, Locadia zal hopelijk voor jullie nog wat beter worden, jullie hebben een heuse Sjukkie dus voorin zal het wel goed komen, zeker als Bergwijn ook nog eens volwassen wordt.
Op het middenveld heeft Toontje het prima voor elkaar, al zul je volgens mij toch echt de inbreng van Guardado gaan missen.
De verdediging lijkt me vooralsnog het zorgenkind en niet zomaar een kindje. Van die Luckassen moet ik nog maar zien of hij een stap hogerop aankan en en tja, Brenet was toch vaak Brenetnie he? Twee jaar terug stond er centraal massief blok en dat zie ik nu niet eigenlijk... volgens mij komt PSV defensief behoorlijk tekort, maar wie weet zie ik het helemaal verkeerd hoor. ...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:32
We gaan het zien . Ik vertrouw erop dat we er weer staan
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 17:33]
Vind ik leuk
Jozef +20842
maandag 17 juli 2017 om 19:02
Weer... Net als afgelopen jaar?

Daar zal ik dan ook maar op vertrouwen...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 21:07
De spelers die er afgelopen jaar stonden waren 2 jaar op rij kampioen geworden ( de meeste althans) je kan moeilijk zeggen dat de ploeg van vorig jaar niet op voetbal zaten.... Mentaliteit was het probleem en dan vooral voor de winterstop
Vind ik leuk
Jozef +20842
maandag 17 juli 2017 om 21:43
Je hebt wel gelijk en ik wil niet met alle wolven meehuilen. We zullen wel zien hoe het loopt. Het is gewoon afwachten hoe de top drie het verlies van belangrijke krachten zal verteren. Elke club doet op zijn manier zijn best om de schade te beperken, maar allemaal vind ik ze behoorlijk verzwakt. Jammer, dit is het sneue aan het Nederlands voetbal. Telkens weer opbouwen en zo gauw iets aardig begint te gaan wordt de ruggengraat van zo'n team weg gekocht. Het zij zo, maar ik denk dat je platte kar niet gaat slijten komend seizoen....
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 21:47
Zo gaat toch ieder jaar beetje bij beetje het niveau in Nederland steeds verder achteruit. Jammer maar het is niet anders .... Zo lang die van ons maar regelmatig de minst slechtste zijn.....
Vind ik leuk
Jozef +20842
maandag 17 juli 2017 om 21:51
Het zal nog een hele strijd worden...
Vind ik leuk
John M. +3198
maandag 17 juli 2017 om 11:44
Plaatsen voor de EL is een doel. Nu hoop ik, dat als PSV zich kwalificeert voor de EL, dat ze het ook ernst nemen en niet steeds met een B- elftal opdraven.
Vind ik leuk
Bullet +1378
maandag 17 juli 2017 om 11:47
'PSV heeft door op korte termijn te blijven denken, heel wat prijzen binnengesleept. Ajax heeft door op langere termijn te blijven denken ook heel veel prijzen binnengesleept. Iets meer dan PSV. uiteindelijk maak je als supporter gewoon de keuze bij welke club (met het gevoerde beleid) jij je goed voelt.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 11:51
Natuurlijk gaat het om prijzen pakken, maar als je zoveel geld in je jeugd apparaat stopt wil je daar toch ook je
rendement uithalen lijkt me.
En jeugd die doorstroomt en ontwikkeld tot een topper is 100% winst en hoef je niks af te dragen aan constructies die bedacht worden om toppers te halen!
Het moet een mix zijn en je moet de jeugd laten doorstromen, laten meetrainen met de elite daar worden ze beter van,
Ik vindt zijn uitspraken dom, natuurlijk wil je kampioen worden, dat willen nog meer clubs, en als je geen kampioen wordt wat dan? ga je dan nog meer kopen en huren en constructies bedenken , en het jaar erna weer en het jaar erna....
Vind ik leuk
Pvdsluis +2239
maandag 17 juli 2017 om 11:54
Beste Gerbrands, wist je dat jeugdspelers niet altijd minder zijn dan de spelende spelers, dus hoeft de kans op een kampioenschap niet kleiner te zijn als je met jeugdspelers speelt.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:00
Voetbal op dit nivo is gewoon een bedrijf managen. Daar hoort een korte termijnvisie bij, maar ook op de middellange termijn. Minder inkomsten betekent een mogelijk flinke aderlating in wie je kunt halen. Uiteraard hoort daar de doorstroming van de eigen jeugd ook bij, maar is complementair aan de resultaten. De Technische Staf zou wel vaker de jeugd een kans moeten kunnen geven. Bij een "veilige" voorsprong vaker eigen jeugd inzetten, maar ook keuzes durven te maken als een speler langer uit vorm blijkt. Door zo'n speler op de bank te zetten en te wisselen voor een jeugdspeler, wordt hij ook getriggerd op training om (indien mogelijk) extra zijn best te doen.
En ja, ik ben het met Toon eens; liever kampioen met wat minder mooi spel (liever niet natuurlijk), dan derde met mooi spel. Dat hoort nu eenmaal bij een topclub in Nederland. Daarnaast moeten we ook onze ogen niet sluiten voor de ontwikkelingen in buitenlandse competities. Daar zie je toch regelmatig "geharde"verdedigers met opbouwende snelle backs die mooi counter-voetbal kunnen leveren. PSV heeft dat ook in zich. Ik zie nog steeds het snelle countervoetbal van een paar jaar geleden voor me. Stiekem zag ik een kleine parallel met het vroegere Dynamo Kiev....
Vind ik leuk
Alain2708 +2860
maandag 17 juli 2017 om 14:39
Cocu is gewoon een laffe trainer, zal altijd aan een oudere niet presterende speler vasthouden dan dat hij een jonkie op die plek probeert.

Is dat lafheid, of heeft PSV geen goede jonge spelers?
Lijkt mij dat ze wel goede jonkies hebben...
Vind ik leuk
mcmodd +11448
maandag 17 juli 2017 om 12:05
Gerbrands is wel heel erg realistisch in zijn stellingname. Veel verstandige voetbalmensen gaan hier van uit, maar het is meestal niet naar de zin van een supporter. De manager moet elk jaar afrekenen met een sluitende begroting, de supporter is blij met elke jeugdspeler waar het etiketje 'enorm jeugdtalent' aan wordt gehangen. Intussen gaat het om heel verschillende jeugdopleidingen. Bij Ajax wordt je al keihard beoordeeld op je tiende, bij PSV pas op je zeventiende. Dus de kwaliteit bij Ajax is bij jongere spelers al in beeld en de wat mindere (in zijn algemeen gesproken) is er op zijn veertiende meestal al weg). PSV is, net als FC Utrecht, met meer scouts aanwezig bij jeugdwedstrijden bij de amateurs als ze al vijftien zijn.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 12:06]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:14
Tja heb niks tegen PSV maar het is en blijft een koop-club.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 12:27
De 020 roepen weer hard, maar als ze straks door Nice zijn uitgeschakeld weten ze weer waar ze horen te staan.
Vind ik leuk
Alain2708 +2860
maandag 17 juli 2017 om 12:39
Vooralsnog durft de coach van Ajax wel "gewoon'' jonge spelers op te stellen, iets wat bij Feyenoord en PSV toch duidelijk minder het geval is.
Voor de rest interesseert of het zelf opgeleid, eigen jeugd of afkomstig van Fc Rotjeknor mij niet.
Spelers spelen op dit moment bij een bepaalde club, dat is het belangrijkste en dat is ook echt het enige dat ertoe doet. lekker belangrijk waar een speler gespeeld heeft!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 13:20
Inderdaad, die "eigen jeugd" hype begint nu een beetje vervelend te worden.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:01
Ik vind dit zo mooi he. Dit is echt samen met Brands de grootste draaikont in voetballend nederland. Ze roepen maar wat. Echt nul komma nul inhoud.

Eerst moet men keihard roepen dat men geen hoge bedragen meer kan betalen. Dan kan het plots toch een keertje. Daarna moet men vooral een half jaar lang roepen dat alles op de eigen jeugd gegooid wordt. De selectie moet voor een groot deel uit de jeugd bestaan.
Dan verkoop je je sterkhouder Moreno en geef je aan dat je eigen jeugdspeler, de Wijs, voorlopig de kans krijgt. Om dan nog geen 2 weken later een vervanger in huis te halen..

En dan, als klap op de vuurpijl, snel relativeren wat betreft de eigen jeugd.
En precies dat zeggen wat iedereen allang weet. Tuurlijk pas je alleen eigen jeugd in die goed genoeg is. Tuurlijk wil je dat niet ten koste laten gaan van de kwaliteit. Maar vooral wordt dit gezegd omdat de eigen jeugd wederom niet goed bevonden wordt.

Speelt men komend seizoen met wat meer eigen jeugd zal je Gerbrands horen: heb het toch gezegd?
Speelt men komend seizoen wederom zonder eigen jeugd zal je het ook horen: heb het toch gezegd?

#visieloos_dus_we_roepen_maar_wat
Vind ik leuk
JD85 +334
maandag 17 juli 2017 om 14:05
Met andere woorden zegt de algemeen directeur hier dat ze totaal geen vertrouwen hebben in de huidige jeugdspelers en dat ze derhalve ook niet moeten rekenen op een kans volgend seizoen.

PSV is gewoon een koopclub geworden die spelers van de B en/of C garnituur aantrekt. Als zelfs die spelers beter worden geacht dan de jeugdspelers, dan kun je net zo goed de hele jeugdafdeling opdoeken.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 14:05]
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 14:19
Wat een nobody deze knakker
Vind ik leuk
Bizzy +7765
maandag 17 juli 2017 om 15:09
En zo is dat Toon ! Je hebt 100% gelijk
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 15:09]
Vind ik leuk
Foebele +33199
maandag 17 juli 2017 om 15:28
Tja, hier vind ik Toon toch de plank enorm mis slaan. Het gaat om prijzen, tuurlijk, maar hij onderschat echt het belang van eigen jeugd.

PSV slaat zichzelf op de borst met een slimme constructie die ze bedacht hebben om een speler te kunnen halen die ze anders niet konden halen (Lozano), maar dat soort constructies zijn nooit de beste verdien modellen.

Die Lozano zal ongetwijfeld lekker kunnen ballen, maar er is geen ruimte voor een mislukking, hij moet slagen anders kost deze deal gewoon geld en als ze hem voor de hoofdprijs verkopen gaat een groot deel niet naar PSV.

Ajax heeft met de verkopen van Milik (kostte weinig), Klaassen en Blind gewoon het overgrote deel in eigen zak kunnen steken, zelfs jongens als Bazoer, El Ghazi en nu Tete en Riedewald leveren nog miljoenen op die bijna volledig in de kas terecht komen, omdat ze zelf opgeleid zijn.

Kortom, als PSV zulke Lozano's deals wil afsluiten om spelers te kunnen halen die anders niet haalbaar zijn, dan moeten ze dat JUIST combineren met meer eigen jeugd, zodat ook PSV spelers gaat verkopen waar ze veel aan over gaan houden.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:34
Het belang van eigen jeugd??

Het bouwen op je eigen jeugd is een teken van zwakte als je het mij vraagt. Door heel die eigen jeugdhype is Nederland het lelijke eendje geworden van Europa.

Om met de grote jongens mee te doen zal je moeten kopen en niet alleen maar spelers willen opleiden om te verkopen.

Kapitaal moet op het veld staan en niet op de bankrekening.

Als er dan een keer een leuke speler doorbreekt heb je er 1 a 2 seizoen(en) plezier van en moet je weer opnieuw beginnen.

De echte topper breken wel door als het moet.
Vind ik leuk
Jozef +20842
maandag 17 juli 2017 om 22:06
'Kapitaal moet op het veld staan en niet op de bankrekening.'


Dat is volgens mij het probleem waar juist PSV vreselijk mee gaat worstelen. Er wordt amechtig gezocht naar constructies om het oude patroon van wat jongere, net gearriveerde krachten kopen. Doch, de internationale financiële ontwikkelingen zullen nopen om naar andere wegen te zoeken. PSV genereert geen geld meer met zijn aankopen en verdient te weinig aan zijn opleidingsinvesteringen. Uiteindelijk zal er dus geen kapitaal op de bank staan, of zal met het beetje dat er staat uiteindelijk in pure middelmaat geïnvesteerd worden. Investeren in talentvolle jeugd kan goed renderen met goede scouting en opleiding. De kans op juweeltjes die kroonjuweeltjes worden is nu eenmaal groter dan wanneer je jongens van 23 probeert binnen te halen, want nu al, maar zeker in de toekomst koop je pure middelmaat, omdat je simpelweg financieel niet eens kunt wedijveren met Europese middelmaat en tot voor kort zeker wel... Vandaar dat ik de manier waarop Ajax werkt goed kan begrijpen. Er wordt fors geïnvesteerd in jeugd met grote potentie. Het geld dat dat nu al jarenlang opbrengt kan simpelweg niet in gasten van half de twintig geïnvesteerd worden, want die blijven niet te betalen en passen qua salaris niet meer in de financiële huishouding. M.a.w., ga je daar in mee, dan is de kans reëel dat je de financiële afgrond in dondert. Helaas heeft zowat elke NL (sub)topclub dat al meegemaakt en als ik me niet vergis gaat het inmiddels prima met de financiën bij Feyenoord en vooral Ajax. Clubs die niet geheel toevallig heel aardig presteren momenteel met veel zelf gebracht materiaal... Dit zal op lange termijn nationaal voordelen bieden.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 11:48
Lang verhaal kort:

De manier van werken van Ajax (en Feyenoord) heeft grote FINANCIËLE successen gebracht.

Sportieve successen (ik tel kampioenschappen in de eredivisie niet mee) zijn alleen maar minder geworden (met een uitschieter van Ajax afgelopen seizoen). En dus zakt het aanzien en de waarde van de eredivisie waardoor talenten nog eerder vertrekken omdat de topclubs het vertikken om ook te investeren in voetballers die er direct kunnen staan.

de gemiddelde salarissen van voetballers stijgt enorm en wat doen ze in Nederland? daar verdienen voetballers ,door een achterlijk salarisplafond, alleen maar minder en minder; waardoor spelers met een beetje naam dus maar kiezen voor Rusland, Portugal, Turkije of zelfs België i.p.v. de eredivisie.
Vind ik leuk
Jozef +20842
dinsdag 18 juli 2017 om 13:29
Is da kort?
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 16:38
Vergeleken met jouw verhaal wel ;-)
Vind ik leuk
Jozef +20842
woensdag 19 juli 2017 om 00:48
Verrek, je hebt gelijk. Normaal vind ik dat je een punt moet kunnen maken in een aantal zinnetjes. Dit was er een beetje over ja...:-)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 15:43
Discussie eigen jeugd is hier ook wel lachwekkend om te volgen.

Volgens de UEFA reglementen mag een speler tot eigen jeugd genoemd worden als deze voor hun 21e minimaal 2 jaar bij de betreffende club heeft gespeeld.

Een speler kan echter wel eerst opgeleid zijn door een andere club.
Vind ik leuk
Mölby +776
maandag 17 juli 2017 om 16:00
Gewoon korte termijn beleid. Nu zijn PSV supporters dom en allemaal meelopers maar neem van mij aan dat ze het prachtig zullen vinden als er een groot aantal spelers in de basis staat die zelf zijn opgeleid.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 17:26
Ik ben zeker geen PSVer maar jouw reactie slaat nergens op.

Heel die eigen jeugd hype wordt veel te serieus genomen.

Ik heb liever dat de Nederlandse top weer een beetje spelers begint te kopen in plaats van elke keer maar weer terug te vallen op die achterlijke eigen jeugd visies die nergens toe leiden.

En het mooiste is dat alle potentiële toppers al op hun 15e / 16e uit Nederland vertrekken.
Vind ik leuk
Mölby +776
woensdag 19 juli 2017 om 16:25
Ben het niet met je eens. Ik ben Nederlander en vind dat een groot deel van de selectie uit Nederlanders moet bestaan. Die regel zou dan internationaal ook moeten gelden. Een basiselftal zou minimaal 7 spelers uit het land van de club moeten hebben. Dus ook in Engeland, Spanje Italie en Duitsland.
Vind ik leuk
donderdag 20 juli 2017 om 08:56
Dus dan zou de eredivisie dus nog zwakker worden dan het al is.

Daarbij is het discriminerend en zou het volgens Europese normen niet eens meer mogen.
Vind ik leuk
Mölby +776
vrijdag 21 juli 2017 om 16:49
Andere competities zullen dan ook zwakker worden. Het voetbal zal even een pas op de plaats maken. Uiteindelijk zal het voor het mondiale voetbal beter zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 22 juli 2017 om 10:46
Het mes snijdt aan 2 kanten; niet alle competities zullen zwakker worden. dus ergens zal er iemand profijt van hebben. En dan nog: Als teams maar 4 buitenlanders (in de basis) mogen hebben dan zullen spelers als Messi, Ronaldo, Neymar etc. nog duurder worden. En bovenal is het discriminerend tegenover spelers buiten Europa.

Ik denk eerder dat jij naar een competitiemodel wilt welke te vergelijken is met het Amerikaanse basketbal. De NBA heeft het onmogelijk gemaakt voor teams om alle topspelers in 1 team te hebben ongeacht waar ze vandaan komen. een voorhoede als de MSN of BBC is daar niet mogelijk. Financial Fair Play welke wel werkt als je het mij vraagt.

Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 01:27
Totdat de bodem van de schatkist in zicht is welke al op schulden zijn gebaseerd toontje. Dan spreken we verder.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Doorbraak van eigen jeugd ondergeschikt bij PSV: 'Ik weet wat de fans dan roepen'